Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porAmparo Montes Modificado hace 4 años
1
CAMP D’APRENENTATGE Els monestirs del Císter (Tarragona)
Didàctica de l’art Didàctica de l ‘arquitectura Esquema orientatiu per a treballar Patrinos Autor: Josep Baluja Barreiro
2
Què és PATRINOS? És un programa didàctic que té la pretensió de possibilitar la investigació, el coneixement i la divulgació del patrimoni monumental més proper als alumnes
3
ESQUEMA DE FUNCIONAMENT
Divulgació: Penjat a la Xarxa telemàtica Escola A Estudi d’un element patrimonial propi Element patrimonial A Programa Didàctic del Camp d’aprenentatge Programa PATRINOS Element patrimonial B Estudi d’un element patrimonial propi Escola B
4
LA LECTURA DE UN EDIFICI
Objectius Activitats prèvies Activitats a l’entorn de l’edifici
5
1. Objectius: Aprendre a llegir
Aprendre a transmetre la lectura (comunicar amb la correcció sintàctica necessària)
6
2.Activitats de preparació prèvies a l’estudi de l’edifici objecte d’estudi
-Tots els edificis tenen els següents elements: PLANTA, ELEMENTS DE SUPORT, OBERTURES, SOSTRES I TEULADES Per tant cal...
7
2.1 Familiaritzar els alumnes amb els conceptes arquitectònics (Patrinos).
L’entorn més proper i més “conegut” és ideal: l´escola, una casa del poble, etc
8
2.2 Realitzar d’exercicis d’orientació i situació
2.3Aprendre a utilitzar les fitxes d’observació sistemàtica: presa de dades, redacció correcta i ordenada de tot el contingut de l’observació (Patrinos) (de parets, de plantes, de diversos elements de suport, d’obertures, de sostres.....)
9
3. Activitats a l’entorn de l’edifici objecte d’ estudi
3.1 Primer pas ( Treball a l’aula): -Aproximació teòrica a l’edifici objecte d’estudi: a)Investigació de la seva història (la biografia) b)Investigació de les característiques arquitectòniques de l’època (estil) (Patrinos) c)D’acord amb les dades del punt anterior, redactar una hipòtesi sobre les característiques possibles de l’edifici en qüestió
10
3.2 Segon pas (Treball de camp):
-Recollida de dades sobre orientacio i situació -Recollida de dades sobre els elements exteriors: parets, decoració etc.(Patrinos) -Recollida de dades de l’interior (Patrinos) -Recollida de dades mètriques
11
3.3 Tercer pas (Treball a l’aula):
-Sistematitzar, ordenar i redactar la informació i elaborar un dossier segons l’esquema següent o un altre -Història -Orientació -Situació -L’exterior -L’interior -Les dades mètriques -Comprovar la hipòtesi elaborada en el primer pas
12
4. Penjar el treball en la xarxa
13
PATRINOS
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.