La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Guillermo López García Universitat de València

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Guillermo López García Universitat de València"— Transcripción de la presentación:

1 Guillermo López García Universitat de València
Comunicació digital i transformacions de l’opinió pública XXXIV Edició Premis Octubre Guillermo López García Universitat de València

2 Comunicació digital i transformacions de l’opinió pública
Model clàssic de l’opinió pública Ciutadans lliures i independents (circumscrits a una minoria de la població) Democràcia de públics L’opinió pública és el producte d’una discussió racional dels individus que conformen el públic i els seus representants legítims: Parlament (triat per sufragi censitari) Mitjans de comunicació social (mediadors)

3 Comunicació digital i transformacions de l’opinió pública
Societat de masses Separació entre l’esfera pública central i les esferes públiques perifèriques Processos de discussió fortament jerarquitzats i unidireccionals El poder concentra la representació de l’opinió pública “agregada” mitjançant: Sistema de partits Mitjans de comunicació de masses Sondejos com a representació “directa” del públic Manifestacions socials com a instrument de legitimació del poder

4 Comunicació digital i transformacions de l’opinió pública
Comunicació de masses Comunicació a dos nivells: Dels mitjans de comunicació a l’audiència Comentari social Audiència de caràcter passiu Producte finalitzat Escasa interactivitat amb els mitjans de comunicació Opcions limitades Mitjans de comunicació de masses com a configuradors de la realitat (teoria de l’Agenda Setting)

5 Comunicació digital i transformacions de l’opinió pública

6 Comunicació digital i transformacions de l’opinió pública
Societat xarxa Esfera pública organitzada en xarxes socials L’esfera pública central integra les esferes públiques perifèriques, les quals experimenten un important desenvolupament (opinió pública “discursiva”) canalitzat mitjançant: Mitjans de comunicació en xarxa Manifestacions socials Major transparència del poder Fluix multidireccional de la comunicació

7 Comunicació digital i transformacions de l’opinió pública
Comunicació en xarxa Comunicació interpersonal i comunicació de masses Públic actiu: usuaris emissors d’informació. Substitució del consumidor pel “prosumidor” d’informació Policonsum de mitjans de comunicació La infraestructura de les empreses mediàtiques és substituïda per l’aplicació de les noves tecnologies

8 Comunicació digital i transformacions de l’opinió pública


Descargar ppt "Guillermo López García Universitat de València"

Presentaciones similares


Anuncios Google