Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porSonny Makmur Modificado hace 6 años
1
Avaluació de la funció directiva: experiència del mètode portafolis
L’Hospitalet de Llobregat, 12 juny 2008 Xavier Chavarria Navarro
2
El mètode portafolis Què és portafolis?
Definició d’un model de portafolis directiu: l’objecte d’avaluació la recollida d’informació el tractament de la informació la temporització els agents Desenvolupament de l’estudi: la mostra, el grup de estudi i l’extern diferents modalitats alguns avenços i alguns dubte. Conclusions.
3
Què és portafolis? Concepte vague i flexible de contenidor
La implicació del propi directiu Autoavaluació Relació amb altres mecanismes de desenvolupament professional Finalitat de millora Funció formativa Selecció d’evidències Tipologia i registre d’entrades (i sortides) Diari del portafolis
4
Definició d’un modelo de portafolis directiu: l’objecte d’avaluació
Fonamentació mixta (funcions, rols i investigació) Model GOG-452: Govern del centre, Organització de l’oferta, i Gestió dels recursos Selecció justificada i equilibrada de subcategories Relació amb les funcions i amb el Projecte de Direcció Concreció dels indicadors
5
Definició d’un model de portafolis directiu: la recollida d’informació
Selecció per escenaris: treball documental, reunions internes, reunions externes, entrevista professional, atenció al públic, visita de intervenció professional, desenvolupament professional, i contingències Registre documental Nivells de confidencialitat
6
Definició d’un model de portafolis directiu: el tractament de la informació
Reducció de la informació per segments rellevants Integració segons subcategories i indicadors implicats a partir de les matrius i metamatrius preparades Explicitació del què suposa l’operació d’interpretar la informació Valoracions genériques i específiques
7
Definició d’un model de portafolis directiu: la temporització
Consideració del moment directiu en relació a la aplicació de l’avaluación Limitació de la durada de l’avaluació Període inicial d’informació, assimilació i acotació de l’objecte d’avaluació Dedicació al portafolis i cadència de les entrades
8
Definició d’un model de portafolis directiu: els agents
Directiu/s i/o equips directius en avaluació La consideració de l’ICF (Internal Critical Friend) La consideració de l’ECF (External Critical Friend)
9
Desenvolupament de l’estudi: la mostra, el grup d’estudi i l’extern
Grup d’estudi de l’ICE de la UB; antecedents Característiques de l’estudi Determinació de la mostra Incorporació d’un Critical Friend
10
Desenvolupament de l’estudi: diferents modalitats
Portafolis conjunt Portafolis independents Amb ICF Amb ECF Sessions d’intercanvi i discusió Flexibilitat en l’aplicació
11
Desenvolupament de l’estudi: alguns avenços i alguns dubtes
30/07/2019 Desenvolupament de l’estudi: alguns avenços i alguns dubtes Aplicabilitat del model i caràcter formatiu de la selecció de subcategories i indicadors Motivació i implicació (el portafolis enganxa) Dificultats per a reclutar Critical Friends La qüestió de la acumulació de dades antecedents Diferents opcions sobre el criteri organitzador de les carpetes: escenaris, seqüèncis, actuacions, objectius, subcategories,.... Problemes amb la validesa de les medicions i amb el tractament de la informació Evolució en el registre (sortides)
12
CONCLUSIONS Sobre les condicions d’aplicació.
Sobre la determinació de l’objecte d’avaluació. Sobre la recollida d’informació Sobre el tractament de la informació i l’elaboració de l’informe
13
Moltes gràcies xchavarria@uoc.edu
El portafolis del docent no seria un tema tant interessant si se l’anomenés l’arxiu del docent. Manllevat d’un altre camp i transplantat a l’ensenyament, el portafolis és poc més que una paraula en el diccionari. És un nom digne per a un simple receptacle, perè les qüestions de dignitat van de la mà de les qüestions relatives a l’avaluació. Tom Bird
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.