La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Formació per a equips directius

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Formació per a equips directius"— Transcripción de la presentación:

1 Formació per a equips directius
Bloc 2: L’avaluació de centres i de la funció docent i directiva L’obtenció de la informació i les normes de l’avaluació

2 Fases del disseny per a l’obtenció de la informació
1- Selecció de les fonts: Les fonts són objectes, fets, situacions o persones relacionats amb l’objecte d’avaluació i susceptibles de ser observats, analitzats o preguntats. La selecció de les fonts predetermina les estratègies i la tipologia d'instruments 2- Concreció d’estratègies Les estratègies bàsiques són: consultar, preguntar i observar; que es corresponen amb tres tipologies de fonts: documentació, persones i realitat. 3- Disseny dels instruments Són dispositius i eines per recollir i processar informació.

3 Els instruments Són dispositius o eines per recollir i processar la informació. És operatiu assignar a cada font un instrument, excepte en els casos de triangulació de tècniques. És important el seu disseny complet amb caràcter previ a la recollida de la informació. Abans de la seva generalització, s’han de validar.

4 Els instruments en funció de les fonts

5 La triangulació S’aplica a l’avaluació qualitativa
Consisteix en l’ús de diferents fonts d’informació, estratègies o avaluadors per contrastar la informació. Facilita la comprensió de la realitat educativa, dóna rigor a la informació i valida les conclusions. Precisa d’una acurada organització de la informació per tal de facilitar-ne la gestió i el contrast.

6 “Destil·lat” d’informació rellevant a l’AGD
(Cas d'avaluacions amb un nombre considerable de descriptors) Aportació d’informació: A partir de qüestionaris a professorat, alumnat i famílies 1er filtrat d’informació: Contrast i aportació d’informació per l’equip directiu 2n filtrat d’informació: Anàlisi documental 3r filtrat d’informació: Grup de discussió 4t filtrat d’informació: Sessió de contrast Elaboració de l'informe amb propostes de millora

7 Estratègies per a la obtenció de la informació qualitativa
Augmentar el nombre d’ítems de resposta tancada sobre el mateix bloc d’informació (informació més detallada i quantificable, que facilita el processament). Aplicable a mostres grans. Permet alleugerir el tractament de la informació. Requereix un treball exhaustiu de preparació dels instruments. Si el nombre d'ítems dels instruments és excessiu pot incidir negativament (resulta feixuc respondre) Caracterització d’un contingut o domini d’informació de manera que, tot i tractant-se d’una resposta oberta, l’enquestat hagi de respondre en el marc de la situació caracteritzada Situa l’enquestat i li facilita la reflexió individual per emetre una opinió. La seva resposta se centra en els aspectes més rellevants del tema. Disminueix la dispersió de les respostes i s’obté una informació seleccionada i qualitativa. Estratègia adequada per a mostres reduïdes, elaboració laboriosa, requereix d’un coneixement profund de l’objecte d’avaluació

8 Exemple de caracterització d’un contingut
Seminaris de formació a caps d’estudis per a l’avaluació interna ÍTEM 1. Aquesta activitat s’ha caracteritzat per: El Departament d’Educació, ha planificat sessions de formació i intercanvi per als formadors. La Inspecció ha organitzat sessions de treball per elaborar materials La formació ha tingut com a finalitat donar coneixements i aportar recursos per planificar l’acció avaluativa. En el darrer curs s’ha aprofundit en temàtiques específiques segons les necessitats dels centres. En les sessions de formació s’han utilitzat diverses estratègies (estudis de casos, treballs per grups, presentació d’experiències,,,,) Expressa la teva opinió en relació a aquesta activitat i fes propostes de millora: Espai per respondre .... ...... ÍTEM 2. …..

9 Els ítems i les tipologies de resposta
Preguntes tancades: Faciliten la resposta i el tractament de la informació. Preguntes obertes: Permeten expressar aspectes més qualitatius, aporten informació més detallada i amb matisos per facilitar la comprensió de la realitat. Preguntes obertes i tancades en un mateix instrument: Pot resultar una bona estratègia si es planteja de manera complementària (un bloc d’informació té un conjunt de d’ítems tancats i una pregunta final oberta que es refereix al conjunt de continguts del bloc.

10 Les normes del disseny avaluatiu
Les normes revelen dues virtualitats fonamentals: Servir de guia per a l’acció educativa (normes concretes d’aplicació): Normes generals Normes associades als instruments Expressar els valors que caracteritzen a l’avaluació: Legitimitat Utilitat Precisió Factibilitat

11 Les normes per a l’acció avaluativa:
Les normes generals d’aplicació, que han de definir acuradament els escenaris avaluatius, indicar el temps, les persones, les tasques, les modalitats. Les normes associades als instruments: les condicions, els moments, les instruccions per als participants, la mostra...

12 Les normes que expressen els valors que caracteritzen a l’avaluació
Legitimitat: considera els aspectes legals i ètics (Adequació a la legalitat, accés als informes avaluatius, sensibilitat en l’actuació ...) Utilitat: ha de ser apropiada per a la millora i per a la rendició de comptes (ha de ser oportuna, creïble, rellevant, reforçar el centre) Factibilitat: ha de ser realista, prudent i senzilla. Les tècniques i els procediments han de ser àgils. Tenir en compte el criteri d’eficiència. Precisió: la informació ha de ser sòlida i ha de identificar clarament l’objecte d’avaluació i els procediments d’avaluació.


Descargar ppt "Formació per a equips directius"

Presentaciones similares


Anuncios Google