La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Validació del Qüestionari Inicial (C1)

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Validació del Qüestionari Inicial (C1)"— Transcripción de la presentación:

1 Validació del Qüestionari Inicial (C1)
Rubén Comas Forgas i Mercè Morey López. Palma Mallorca, 11 de Juny de 2015 Primeres Jornades del projecte "Itineraris d'èxit i abandonament a la formació professional del sistema educatiu de nivell 1 i 2"

2 Continguts Sobre el procés de validació - Objectius
Persones implicades Metodologia Estat de la qüestió (què s’ha fet fins ara) Futures actuacions (què queda per fer) Resultats aconseguits i esperats

3 Objectius Aquesta activitat s'emmarca dins la Tasca 5 del projecte “Realitzar un estudi longitudinal dels itineraris formatius de l’alumnat que inicia una FP de nivell 1 o 2 del sistema educatiu (PCPI o CFGM)”. Objectiu 4 del projecte: “Aprofundir en el coneixement dels itineraris d'èxit i d'abandonament en la FP del sistema educatiu de qualificació de nivell 1 i 2 a Espanya” Persones implicades: Francesca Salvà (Responsable), Miquel F. Oliver, Teresa Adame, Oscar Mas, Patricia Olmos, Jaume Sureda, Ruben Comas, Mª Tugores, Mercè Morey, Bartomeu Mut, Mª Isabel Pomar, Immaculada Sureda, Lourdes de la Cruz

4 Objectius L'objectiu general de la tasca ha estat determinar la validesa i fiabilitat del qüestionari (C1) i proposar esmenes i canvis en el seu redactat i construcció final Procés de validació ha estat basat en la feina de Vargas & Hernández (2010) que aplicaren un mètode de validació d’un qüestionari per infermeria basat en una prova a experts extreta de Polit & Hungler (2000) i una prova pilot a una mostra d’infermeres

5 Mètode Fases elaboració C1 A) Anàlisi literatura (I. Sureda)
B) Primera versió C1 C) Judici membres projecte D) Segona versió C1 E) Judici Experts F) Tercera versió C1 G) Administració mostra alumnat FP bàsica i grau mitjà H) Quarta versió C1 I) Judici Comissió Ètica UIB + membres projecte (M. Morey) J) Cinquena versió C1

6 Mètode Judici Experts Qui? 16 experts (6 amb experiència FP i secundària + 10 docents universitaris amb experiència recerca CCSS i/o FP) Quan? Octubre-Novembre 2014 Com? Basats en Polit & Hungler (2000) dos nivells anàlisi: a) rellevància ítems i preguntes; b) pertinença ítems i preguntes (veure model de qüestionari per avaluar enviat als experts)

7 Resultats Judici Experts
La formulació de certes preguntes es va modificar en base a suggeriments d’experts així com l’ordre de certes preguntes/ítems/dimensions Escala de valoració de cada ítem 1 a 4 on Pertinència: 1. no pertinent, 2. poc pertinent, 3. pertinent, 4. molt pertinent. Rellevància: 1. no rellevant, 2. poc rellevant, 3. rellevant, 4. molt rellevant. Mitjana pertinença: 3,68 (valor mínim 3 / valor màxim 4) Mitjana rellevància: 3,65 (valor mínim 3 / valor màxim 4)

8 Resultats Administració qüestionari (versió 3ª després judici experts) a alumnat d’FP Qui? 172 alumnes d’FP de Mallorca (24,4% FPB // 75,6% FPM) (65,1% Homes // 35,9% Dones) (Edat mitjana: 18,4 anys) Quan? Desembre-Gener 2014 On? IES Ses Estacions + Es Liceu

9 Resultats CONSISTÈNCIA INTERNA / FIABILITAT DELS ITEMS MESURATS A ESCALA PEL QÜESTIONARI La mesura de la fiabilitat mitjançant l'alfa de Cronbach assumeix que els ítems (mesurats en escala tipus Likert) mesuren un mateix constructe i que estan altament correlacionats. Com més a prop es trobi el valor de l'alfa a 1 major és la consistència interna dels ítems analitzats. Com a criteri general, George & Mallery (2003, pàg. 231) suggereixen les recomanacions següents per avaluar els coeficients d'alfa de Cronbach: - Coeficient alfa> .9 és excel·lent - Coeficient alfa> .8 és bo - Coeficient alfa> .7 és acceptable - Coeficient alfa> .6 és qüestionable - Coeficient alfa> .5 és pobre - Coeficient alfa <.5 és inacceptable

10 Resultats CONSISTÈNCIA INTERNA / FIABILITAT DELS ITEMS MESURATS A ESCALA PEL QÜESTIONARI (8 preguntes) Resultats: 4 preguntes amb Alfa Cronbach ≥ 0,8 1 pregunta amb Alfa Cronbach ≥ 0,7 1 pregunta amb Alfa Cronbach ≥ 0,6 (es va eliminar 1 ítem i Alfa Cronbach 0,666) 1 pregunta amb Alfa Cronbach ≥ 0,5 (es va eliminar 1 ítem i Alfa Cronbach 0,677) 1 pregunta amb Alfa Cronbach ≥ 0,2 (pregunta referida a comportaments disruptius a classe; es va decidir mantenir la formulació)

11 Resultats CONSISTÈNCIA INTERNA / FIABILITAT DELS ITEMS MESURATS A ESCALA PEL QÜESTIONARI (8 preguntes) Resultats: Es varen anotar comentaris i incidències i es varen reformar/eliminar algunes preguntes en base als comentaris del participants en la prova pilot Resultat: dos models C1 (FPGB FPGM)

12 Resultats Tasques a fer ...
Redactar informe procés validació (Finalitzat finals setembre 2015)

13 Resultats Publicacions Acceptades
3 ponències a congressos internacionals (veure web del projecte) En elaboració 1 Article per revista acadèmica (Sureda, Comas & Salvà) –previst finals Juliol-

14 Referències George, D., & Mallery, P. (2003). SPSS for Windows step by step: A simple guide and reference. Boston: Allyn & Bacon. Polit, F., & Hungler, P. (2000). Investigación científica en ciencias de la salud, principios y métodos. México: McGraw-Hill Interamericana. Vargas, C., & Hernández, L. M. (2010). Validez e confiabilidade do questionário “práticas de autocuidado das mulheres durante o pós-parto”. Avances en Enfermería, 28(1),

15 Gràcies PER LA VOSTRA atenció
PREGUNTES… COMENTARIS… Gràcies PER LA VOSTRA atenció


Descargar ppt "Validació del Qüestionari Inicial (C1)"

Presentaciones similares


Anuncios Google