Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porMaría Concepción Quintero Modificado hace 6 años
1
Curs sobre Prevenció de Conductes Violentes-2010
Campanya de Joguines 2017/2018
2
La Missió La Visió La Visió La Visió Campanya de Joguines 2017/2018
“Estar cada cop més a prop de les persones vulnerables en els àmbits estatal i internacional a través d’accions de caràcter preventiu, assistencial, rehabilitador i de desenvolupament, realitzades essencialment per voluntariat.” La Missió “La Creu Roja, com a organització humanitària i d’acció voluntària arrelada a la societat, donarà respostes integrals des d’una perspectiva de desenvolupament a les víctimes de desastres i emergències, a problemes socials, de salut i mediambientals” “La Creu Roja, com a organització humanitària i d’acció voluntària arrelada a la societat, donarà respostes integrals des d’una perspectiva de desenvolupament a les víctimes de desastres i emergències, a problemes socials, de salut i mediambientals” La Visió “La Creu Roja, com a organització humanitària i d’acció voluntària arrelada a la societat, donarà respostes integrals des d’una perspectiva de desenvolupament a les víctimes de desastres i emergències, a problemes socials, de salut i mediambientals” La Visió La Visió
3
Curs sobre Prevenció de Conductes Violentes-2010
Campanya de Joguines 2017/2018 Creu Roja Joventut Creu Roja Joventut és una organització de joves compromesos socialment que fomenta la participació integral de la joventut a les accions de la Creu Roja i promou entre la societat el desenvolupament humà sostenible a través d’accions que fomenten els Drets Humans i els Drets de la Infància mitjançant l’educació en valors i la participació democràtica.
4
Curs sobre Prevenció de Conductes Violentes-2010
Campanya de Joguines 2017/2018 Presentació Creu Roja Joventut duu a terme des de 1992 la Campanya de Joguines, per cobrir les necessitats de milers d’infants de famílies d’arreu de Catalunya amb dificultats econòmiques que no poden assumir l’adquisició de joguines per als seus fills i filles. 25 anys després, la Campanya de Joguines de Creu Roja Joventut ha esdevingut un dels referents més importants solidaris del país, amb més de infants atesos i joguines recollides el 2016/2017. Canalitzem, així, la gran resposta social de solidaritat a l’entorn del Nadal perquè cap infant es quedi sense joguina. 4
5
Curs sobre Prevenció de Conductes Violentes-2010
Campanya de Joguines 2017/2018 Fitxa tècnica 2017/2018 Persones destinatàries: infants d’entre 0 a 14 anys. Persones destinatàries indirectes: famílies dels infants beneficiaris i la població participant. Temporalitat: del 15 de novembre de gener 2017. Abast: Catalunya. Impactes a mitjans: 146 aparicions a MC; 22,231,934 audiència; 328,342 eur de valoració Col·laboració empresarial: 572 empreses i institucions.
6
Persones beneficiàries 2016/2017
Campanya de Joguines 2017/2018 Persones beneficiàries 2016/2017 infants a Catalunya entre 0 i 14 anys 25% de 0 a 3 anys 27%, de 4 a 6 anys 24% de 7 a 8 anys 20% de 9 a 12 anys 4% majors de 12 anys joguines repartides Més de joguines recollides
7
Curs sobre Prevenció de Conductes Violentes-2010
Campanya de Joguines 2017/2018 Equip i col·laboradors 2016/2017 1.437 persones voluntàries 447 municipis catalans 83 assemblees de la Creu Roja 572 empreses i entitats a Catalunya
8
Mitjans de comunicació i xarxes socials
Campanya de Joguines 2017/2018 Mitjans de comunicació i xarxes socials 100 notícies a mitjans: 124 premsa escrita, 11 ràdio, 11 TV (Tv1, Tv2, Cuatro, T5 i TV3) i 26 a internet Impacte d’audiència: Valoració econòmica: € Microsite: visites Visites úniques: Twitter: tweets, 604 usuaris/àries han utilitzat #campanyadejoguines, impresions a tweeter. 79% tweets tenen retweet. Espot : visualitzacions
9
Per què parlem de la joguina educativa?
Curs sobre Prevenció de Conductes Violentes-2010 Campanya de Joguines 2017/2018 Per què parlem de la joguina educativa? Des de Creu Roja Joventut apostem per la joguina educativa com un element que perdura al llarg de la vida de la persona i que és de vital importància, per això creiem convenient treballar la sensibilització i la responsabilitat del seu consum responsable en diferents accions durant l’any emmarcades en el projecte de La Joguina Educativa.
10
La Joguina Educativa. El projecte
Curs sobre Prevenció de Conductes Violentes-2010 Campanya de Joguines 2017/2018 La Joguina Educativa. El projecte El projecte de La Joguina Educativa té com a objectiu principal fomentar el valor pedagògic i la importància educativa de la joguina, entenent-la com un element vehicular per treballar la tolerància, el respecte i la igualtat. Com s’especifica a la Convenció dels Drets de l’Infant, els nens i nenes tenen dret a gaudir del joc i les joguines, d’estona de descans, lleure i oci. Trobem, doncs, al següent article: Article 31 de la Convenció dels Drets dels Infants: Els estats membre reconeixen el dret del nen al descans i el lleure, el joc i les activitats recreatives pròpies de la seva edat i a participar lliurement en la vida cultural i les arts. Els estats membres respectaran i promouran el dret del nen a participar plenament en la vida cultural i artística i proporcionaran oportunitats apropiades, en condicions d’igualtat, de participar en la vida cultural, artística, recreativa i de lleure.
11
Curs sobre Prevenció de Conductes Violentes-2010
Campanya de Joguines 2017/2018 Valors de la Joguina JOGUINA EDUCATIVA. El joc simbòlic esdevé una representació de la realitat amb la qual l’ infant pot familiaritzar-se amb la realitat social i cultural que l’envolta així com adquirir i desenvolupar habilitats i capacitats afectives, socials, intel·lectuals, creatives, comunicatives i físiques. CONSUM RESPONSABLE. Per jugar no és imprescindible acumular moltes joguines, amb la qual cosa tenir consciència sobre el consum responsable permet a l’ infant reflexionar del valor de SER per sobre del TENIR. JOGUINA NO BÈL·LICA. Per evitar la violència i fomentar la socialització dels infants en una cultura de pau, l’educació en valors i el joc simbòlic esdevenen claus per al creixement i desenvolupament dels infants en aquests valors.
12
Curs sobre Prevenció de Conductes Violentes-2010
Campanya de Joguines 2017/2018 JOGUINA NO SEXISTA. És important que els nens i nenes tinguin accés al mateix tipus de jocs i joguines independentment del seu sexe per a que es familiaritzin amb aspectes de la realitat sense distinció de rol per diferència de gènere. JOC COOPERATIU/COL·LECTIU. La joguina educativa permet adquirir els valors de respecte i tolerància cap a les persones, les normes i les regles, i potenciar la socialització enfront de l’ individualisme. JOGUINA NOVA: No creiem que hi hagi una infància de primera ni de segona categoria. A més, no podem garantir que una joguina sigui 100% segura a partir del moment en que s’ha obert l’embolcall original.
13
Curs sobre Prevenció de Conductes Violentes-2010
Campanya de Joguines 2017/2018 Per què joguina nova? D’acord amb el principi de Imparcialitat de la nostra institució, ens resulta impossible haver de discriminar a algunes persones donant-los joguines de segona mà. Quin criteri hauríem d’emprar? L’aleatorietat? Les majors o menors simpaties? D’acord amb la nostra forma de veure la campanya de joguines, no hi ha infants de primera ni de segona categoria, totes i tots es mereixen estrenar una joguina nova. La campanya de recollida de joguines suposa un volum enorme, només a Catalunya es mobilitzen prop de joguines. Actualment no disposem de la infraestructura necessària per rebre joguines de segona mà, garantir que estan en condicions d’ús (què fem si ens falta una peça al puzle,...), netejar-les i preparar-les degudament, etc. Afortunadament existeixen altres entitats que fan aquesta tasca.
14
Curs sobre Prevenció de Conductes Violentes-2010
Campanya de Joguines 2017/2018 Quan rebem una joguina de segona mà sense l’embolcall original no podem garantir que compleixi amb les directives en matèria de seguretat i qualitat de la Unió Europea, el segell de seguretat CE. D’altre banda tampoc podem saber si el producte és segur, està complet, se’n ha fet un mal ús que l’hagi deteriorat, si és un producte que no està recomanant per a totes les edats, si calen instruccions de muntatge o d’ús, etc.
15
Curs sobre Prevenció de Conductes Violentes-2010
Campanya de Joguines 2017/2018 Logística i metodologia de la Campanya Gestió de desenvolupament de la Campanya Campanya Recollida de Joguines Definició lema i imatge de la Campanya Desenvolupament i seguiment de les accions Avaluació del desenvolupament de la Campanya Adaptació, acollida i implantació de la Campanya Identificació de les necessitats i probabilitats (recursos, empreses, etc.) FASE I: Identificació de necessitats FASE II: Formulació de l’actuació FASE III: Execució FASE IV: Avaluació Intervenció autonòmica Captació: Activitats al territori. Punts de recollida. Col·laboracions amb empreses. Difusió: Difusió Campanya mitjans de comunicació i xarxes socials. Anàlisi Intern (recursos, voluntariat, etc.) Determinar col·laboradors i mitjans de comunicació Definició, coordinació i Desenvolupament de la Campanya Anàlisi informe de dades finals. Avaluació criteris concrets. Conclusions Calendarització i difusió de les accions Establiment d’objectius i espais d’actuació Anàlisi Extern (reunions serveis socials, entitats, etc) Intervenció a AALL/AACC Determinar col·laboradors i mitjans de comunicació territorial. Repartició joguines: A l’administració. A famílies directament. Definició de la implantació de la Campanya i coordinació serveis socials. Calendarització de les accions i traspàs de la informació a l’autonòmica MILLORA CONTINUADA
16
Curs sobre Prevenció de Conductes Violentes-2010
Campanya de Joguines 2017/2018 Pla de Comunicació 2017/2018 Roda de premsa: 19 de novembre 2017, Barcelona. Comunicats a mitjans: 3 planificats d’àmbit català i d’altres locals. Mitjans col·laboradors: COPE Catalunya/ Cadena100, La Xarxa. Materials de difusió: Cartell i díptic Microsite amb mapa d’activitats al territori, galeria de fotografies, notícies, espai de col·laboradors. Xarxes socials: Facebook, Twitter (#campanyadejoguines), Youtube, intagram. Falca radiofònica (20 segons) Espot visual de campanya
17
COM COL·LABORAR APORTACIONS ECONÒMIQUES
Campanya de Joguines 2017/2018 COM COL·LABORAR APORTACIONS ECONÒMIQUES Els donatius econòmics ens permeten arribar a aquell sector de la població que no cobrim amb les totes les aportacions de joguines com ara els nens i nenes d’edats més petites. Cal fer-ho mitjançant un ingrés o transferència bancària al número de compte corrent: , assenyalant el concepte: Campanya de joguines. DONACIÓ DE JOGUINES NOVES Des de Creu Roja Joventut fem crida per les donacions de joguines pels infants més petits de 0 a 3 anys i els més grans de 9 a 14 anys ja que acostumen a ser les franges d’edat que més ens costa rebre joguines adequades. SPONSORS Les empreses col·laboradores poden fer aportacions econòmiques directament a la logística del projecte, tal com el desenvolupament del material de difusió, la logística, etc. SUPORT EN RECURSOS També es pot col·laborar cedint espais com a Punts de Recollida, facilitant equip humà en la logística, facilitant recursos i productes multimèdia que facilitin la difusió de la Campanya de Recollida de Joguines.
18
PERQUÈ COL·LABORAR RELLEVANT
Campanya de Joguines 2017/2018 PERQUÈ COL·LABORAR RELLEVANT Les empreses que incorporen en el seu model de gestió una aposta decidida per la Responsabilitat Social Corporativa són millor valorades per la societat i resulten més atractives pels seus treballadors/es incrementant la retenció de talent i obtenint visibilitat social via la comunicació. CLAU Els millors projectes de RSC són aquells que estan connectats amb el model de negoci i que impliquen els treballadors/es incrementant la cohesió interna i la satisfacció de pertinença. ATRACTIU La campanya de joguines de CRJ ofereix un projecte que permet una vinculació amb la causa i un col·lectiu, la infància vulnerable, molt ben acceptat per tothom i que fàcilment conjuga amb els valors que transmet, i facilita l'adhesió d’empreses i treballadors/es. FÀCIL El model de gestió de CRJ per la campanya, amb més de 23 anys d’història, garanteix una fàcil posada en funcionament i una mínima dedicació en costos interns de gestió.
19
Campanya de Joguines 2017/2018 CONTACTE
20
Curs sobre Prevenció de Conductes Violentes-2010
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.