La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Actuacions en curs i de futur de l’oficina judicial

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Actuacions en curs i de futur de l’oficina judicial"— Transcripción de la presentación:

1 Actuacions en curs i de futur de l’oficina judicial
19 de juny de 2014

2 Pla de Govern ( ) El Pla de Govern és el document que defineix els objectius més rellevants que preveu assolir el Govern de la Generalitat de Catalunya durant la legislatura.  En el marc de les competències dels diferents departaments, s’aproven els plans departamentals on hi consten els objectius i actuacions amb diferents nivells de concreció. El Departament de Justícia dins els eixos del PdG va definir com a objectiu departamental “Assolir una Administració de justícia com un veritable servei públic per a la ciutadania”. Aquest objectiu es desplega en els objectius estratègics següents: Culminar l'organització judicial a Catalunya Implementar el model d'oficina judicial, d'organització fiscal i l'expedient electrònic Assolir una justícia amb un ús normalitzat del català i propera a la ciutadania Adaptar la demarcació i planta judicial a l'àmbit territorial de Catalunya Optimitzar els recursos personals i materials de l'organització per adequar-los a les necessitats del servei públic de l'Administració de justícia Actualitzar i desenvolupar el Pla d'equipaments judicials 2

3 Implementacions d’oficina judicial (2012-2017)
Olot La Seu d’Urgell Girona Balaguer Blanes Cornellà El Prat Vilanova El Vendrell Sense actuació organitzativa 2012 2014 2015 Implementació OJ Actuacions prèvies 2013 2016 2017 Amposta 2017 * Pendent de consensuar amb Sala de Govern del TSJC a la propera Comissió Mixta 3

4 Previsions d’actuacions prèvies (2014-2015)

5 Actuacions prèvies. Pla de treball
OBJECTIU DEL PLA TREBALL Reduir la pendència d’execucions en un determinat partit judicial És un pas previ a la implementació de l’oficina judicial COMPOSICIÓ DE L’EQUIP L’Equip d’Actuació Prèvia és un equip estable de reforç format per gestors i tramitadors amb coneixements, formació, compromís de treball en equip que treballen per objectius No obstant la composició pot variar en funció del pla de treball que s’hagi d’endegar FASES DEL PLA DE TREBALL 1a Fase: Revisió de totes les execucions en tràmit dels òrgans judicials 2a Fase: Tramitació de les execucions que es determinin traspassar a l’EAP No s’iniciarà la 2a fase del pla si no s’ha acabat la 1a Finalitzades les actuacions prèvies, amb la implementació de l’oficina judicial, les executòries es traspassaran a l’UPSD o el SCPE, segons correspongui. CARPETA COMPARTIDA a la unitat de xarxa “EAP:” “Plantilla revisió” execucions (Excel de seguiment i desenvolupament treball diari) Minuta despatx execució Notes resum: fitxes de l’estat de les execucions Pla de treball del partit judicial corresponent Manual procediments execució civil aprovat (per la 2a fase de tramitació) 5

6 Actuacions prèvies. Pla de treball
Exemple d’informe de seguiment 1a fase EAP Cornellà: revisió d’execucions civils 6

7 Actuacions prèvies. Pla de treball
Exemple d’informe de seguiment 2a fase EAP Vendrell: tramitació execucions dineràries 7

8 Previsió d’implementacions d’oficines judicials (2014-2015)

9 Calendari d’implementació
Inici actuacions prèvies Fi actuacions prèvies ACTUACIONS PRÈVIES (EAP/Arxius i Efectes) FASE REVISIÓ FASE TRAMITACIÓ Procés selecció EAP Definició Pla treb. Rev. execucions Tramitació execucions Informe 1a Fase EAP Informe 2a Fase EAP Informe final EAP Mes -2 Mes -1 Mes1 Mes2 Mes 3 Mes 4 Mes 5 Mes 6 Mes 7 Mes 8 Mes 9 Mes 10 Mes 11 Mes 12 Mes 13 Mes 14 Mes 15 Mes 16 PROCÉS IMPLEMENTACIÓ OJ FASE PRÈVIA FASE PREPARATÒRIA FASE IMPLEMENTACIÓ FASE CONSOLIDACIÓ FASE AVALUACIÓ Reunions s. coord/ SJ Estudi de camp EIM Anàlisi d’impacte Planificar i preparar implementació Treballs preparatoris per a la implementació Presentació projecte al partit Elabor./ rev. propostes protocols Aprovació protocols Organització dels SC i les UPSD Tramitació i aprovació ordre de creació dels serveis comuns Ordre d’entrada en funcionament UPSDs i SCP Tramitació i aprovació RLT secretaris i funcionaris Despleg. mòduls inf. Configur. TIC i adapta. perfils inf. Despleg. mòduls inf. Formació Formació Formació Procés acoblament Llistes provisionals Llistes definitives Adaptació d’espais Distribució llocs treball Canvis perfils Entrada en funcionament/Constitució Comissió Coordinació i Seguiment Inici procés implementació OJ Fi procés implementació OJ Acompanyament / Suport Comunicació i divulgació/ Implicació COORDINACIÓ, EXECUCIÓ I SEGUIMENT ACCIONS DE GESTIÓ DEL CANVI Pàgina 9 9

10 Fases de la implementació
Fase prèvia: Analitzar la situació del partit i planificar la implementació Fase preparatòria: Iniciar cooperació amb els representants del partit judicial per preparar la implementació fer el procés d’acoblament preparar els recursos TIC fer el seguiment de les actuacions en edifici i mitjans materials presentar el pla de gestió del canvi impartir la formació treballs preparatoris: revisió dels expedients declaratius, unificació de criteris de treball elaboració de protocols... Fase d’implementació: Iniciar la implementació, fer-ne el seguiment, resoldre incidències i oferir el suport necessari Fase de consolidació: Verificar el funcionament correcte del nou model, esmenar possibles mancances i fer actuacions de consolidació, si s’escau Fase d’avaluació: Valorar el grau d’assoliment dels objectius previstos; identificar oportunitats de millora, i fer el balanç de tancament en tots els àmbits 10

11 SERVEI COMÚ PROCESSAL GENERAL
Canvi de model organitzatiu Situació abans oficina judicial Situació amb oficina judicial OFICINA JUDICIAL UPSD (Unitat Processal Suport Directe) Donen suport en la funció jurisdiccional a magistrats/ jutges. Declaratiu Execució Secció Civil Instrucció Execució de faltes Secció Penal JUTJAT MIXT 1 JUTJAT MIXT 1 Jutge Secretari Judicial Cossos JUTJAT MIXT 2 JUTJAT MIXT 2 Jutge Secretari Judicial Cossos Organització atomitzada Poca flexibilitat organitzativa Sobrecàrrega de tasques administratives i repetitives SERVEI COMÚ PROCESSAL GENERAL Separació d’àmbits Homogeneïtzació de criteris Racionalització de recursos 11

12 Model estructural teòric per Cornellà, Amposta, el Prat, Vic i Balaguer
Cornellà: 4 òrgans judicials Amposta: 4 òrgans judicials El Prat: 5 òrgans judicials Vic: 5 òrgans judicials Balaguer: 3 òrgans judicials 12

13 Model estructural teòric del Vendrell
13

14


Descargar ppt "Actuacions en curs i de futur de l’oficina judicial"

Presentaciones similares


Anuncios Google