La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

VIGILÀNCIA i OBSERVATORIS DE LA INNOVACIÓ

Presentaciones similares


Presentación del tema: "VIGILÀNCIA i OBSERVATORIS DE LA INNOVACIÓ"— Transcripción de la presentación:

1 VIGILÀNCIA i OBSERVATORIS DE LA INNOVACIÓ
MU en Innovació de les Indústries Tèxtils

2 Análisi d’entorns innovadors
Saber on s'estan produint les innovacions Quins agents les duen a terme Establir el grau d'intensitat en què es produeixen MU en Innovació de les Indústries Tèxtils

3 Eines d'anàlisi d'àmbits innovadors
Plataformes de vigilància i intel·ligència competitiva: perfectes per a empreses i organitzacions de certa grandària i que han automatitzar el procés de captura i recol·lecció de la informació en múltiples bases de dades. Lectors de RSS: perfectes per a autònoms i petites organitzacions permet recopilar la captura d'informacions directament de blocs, pàgines web i google alerts. Mapes Tecnològics: aquestes eines són molt útils per detectar noves àrees d'investigació i avenços a través de l'anàlisi de les publicacions científiques i els registres de propietat industrial. MU en Innovació de les Indústries Tèxtils

4 Mapes tecnològics Important instrument per a l'estratègia empresarial.
Són representacions visuals de l'estat de la tecnologia en un àmbit o àrea determinats, obtinguts a partir del tractament de la informació continguda en bases de dades de patents i articles. Presenten gràficament, de forma sintètica, les tecnologies en què s'ha investigat més i, en conseqüència, publicat i patentat més en un període determinat. Permeten detectar aquelles tecnologies emergents que estan experimentant una ràpida expansió mitjançant la comparació amb mapes corresponents de períodes anteriors. MU en Innovació de les Indústries Tèxtils

5 Exemple de mapa tecnològic
Web de Richard Watson MU en Innovació de les Indústries Tèxtils

6 Intelligent Watcher et proveeix d'un complet conjunt d'eines per crear un repositori d'informació des del qual una empresa pot: Vigilar als seus competidors, estar al corrent de novetats legislatives i institucionals del seu sector, mantenir-se informada sobre esdeveniments i fires del sector, conèixer el desenvolupament tecnològic en el seu sector, complir amb la UNE de Gestió del Coneixement i de la vigilància tecnològica. MU en Innovació de les Indústries Tèxtils

7 Procés innovador MU en Innovació de les Indústries Tèxtils

8 MU en Innovació de les Indústries Tèxtils

9 Possibles àmbits a innovar
La consultora Doblin defensa la seva famosa taula periòdica de la Innovació. El model d'ingressos La xarxa o network de l'empresa L'estructura de l'empresa Els processos de l'organització Acompliment dels productes El sistema de producció Els serveis o serveis associats Els canals de distribució La marca El compromís amb el client MU en Innovació de les Indústries Tèxtils

10 La taula periòdica de Doblin
CONFIGURATION Profit Model Network Structure Process Product Performance Product System OFFERING Service Channel Brand Customer Engagement EXPERIENCE MU en Innovació de les Indústries Tèxtils

11 Quatre veritats importants
La innovació en les empreses gairebé mai falla per una falta de creativitat sinó per manca de disciplina. La manera més probable de fracassar és centrar-se únicament en productes. Les empreses innovadores analitzen els patrons de la innovació en la seva indústria. La innovació pot crear-se de manera sistemàtica si ens ho proposem. MU en Innovació de les Indústries Tèxtils

12 L’esbiaix del statu quo
Preferència per l'actual estat de coses. Qualsevol canvi en l'empresa es percep com una pèrdua. Només és racional quan l'actual estat de coses és objectivament superior a les alternatives disponibles. Ve acompanyat d'aversió a la pèrdua, el biaix de l'existència, efecte de la dotació, la longevitat, la simple exposició i evitar penediment. L'evidència experimental s'aconsegueix a través de la utilització de la prova de Reversió. Exemples paradigmàtics: Xerox, Kodak i Nokia. MU en Innovació de les Indústries Tèxtils

13 Gestió del canvi Introduir el canvi amb lideratge i motivació.
Gestionar el canvi per mitjà d'un equip de direcció que creï la Missió, la Visió i els Valors, desenvolupi capacitats i compromís. Mantenir la retroalimentació de tots les fases de la innovació. Amb comunicació i millora contínua. MU en Innovació de les Indústries Tèxtils

14 Model de les 5 forces de Porter
MU en Innovació de les Indústries Tèxtils

15 Model de les 5 forces de Porter
És una eina que permet conèixer el grau de competència que existeix en una indústria i, en el cas d'una empresa concreta dintre d'ella, realitzar una anàlisi extern que serveixi com a base per formular estratègies destinades a: aprofitar les oportunitats, fer front a les amenaces detectades. MU en Innovació de les Indústries Tèxtils

16 F1 - Poder de negociació dels consumidors
Fa referència al poder amb què compten els consumidors o compradors de la indústria per obtenir bons preus i condicions. L'usual és que els compradors sempre tinguin un major poder de negociació que els venedors; però, aquest poder pot presentar diferents graus depenent del mercat. Amenaça: Mentre menor quantitat de compradors hi hagi, major serà la seva capacitat de negociació, ja que en baixar la demanda de productes, podran reclamar preus més baixos i millors condicions. MU en Innovació de les Indústries Tèxtils

17 F1 - Poder de negociació dels consumidors (cont.)
Amenaces: el poder de negociació dels compradors també tendeix a augmentar quan: no hi ha diferenciació en els productes. els consumidors compren en volum. els consumidors poden fàcilment canviar-se a marques competidores o productes substituts. els consumidors estan ben informats sobre els productes, preus i costos dels venedors. els venedors s'enfronten a una reducció en la demanda. MU en Innovació de les Indústries Tèxtils

18 F1 -Estratègies per augmentar la competitivitat
Alguns exemples d'estratègies per contrarestar el poder dels compradors són: buscar una diferenciació en els productes. oferir més serveis de postvenda. oferir més i millors garanties. augmentar les promocions de vendes. augmentar la comunicació amb el client. MU en Innovació de les Indústries Tèxtils

19 F2 - Poder de negociació dels Proveïdors
La capacitat de negociar amb els proveïdors, es considera generalment alta. Per exemple en cadenes de supermercats, que poden optar per una gran quantitat de proveïdors, majoritàriament indiferenciats. L'amenaça pot venir dels proveïdors, quan aquests disposen poder a causa de: el seu grau de concentració, les característiques de les insums que proveeixen, per l'impacte d'aquests insums en el cost de la indústria, etc . MU en Innovació de les Indústries Tèxtils

20 F2 - Poder de negociació dels Proveïdors (cont.)
Amenaces: Mentre menor sigui la quantitat de proveïdors, major serà el seu poder de negociació, ja que en no haver- hi tanta oferta de matèries primeres, aquests poden fàcilment augmentar els seus preus i ser menys concessius. El poder dels proveïdors també tendeix a augmentar quan hi ha poques matèries primeres substitutes, el cost de canviar d'una matèria primera a una altra és alt, les empreses realitzen compres amb poc volum. MU en Innovació de les Indústries Tèxtils

21 F2 - Estratègies per guanyar competitivitat
Per contrarestar el poder dels proveïdors tenim alguns exemples d'estratègies: Organitzar una associació de compradors. adquirir als proveïdors. produir les matèries primeres que un necessita. realitzar aliances estratègiques amb els proveïdors que permetin, per exemple, reduir els costos de les dues parts. MU en Innovació de les Indústries Tèxtils

22 F2 – Amenaces pels proveïdors
Tendència del comprador a substituir. Nombre de productes substituts disponibles al mercat. Percepció del nivell de diferenciació dels productes. Evolució dels preus relatius dels productes de substitució Els costos de canvi de procés del comprador. Facilitat de substitució. Producte de qualitat inferior però amb pèrdua moderada de qualitat en el resultats finals del comprador. MU en Innovació de les Indústries Tèxtils

23 F3 – Barreres d’entrada a nous competidors
Quan les empreses poden ingressar fàcilment en un nínxol de mercat, la intensitat de la competència augmenta; però, ingressar a un mercat no sol ser senzill causa de l'existència de barreres d'entrada. Algunes empreses aconsegueixen ingressar fàcilment quan compten amb: productes d'una qualitat superior al dels competidors existents, preus més baixos o una millor promoció. MU en Innovació de les Indústries Tèxtils

24 F3 – Estratègies per guanyar competitivitat
Si som una empresa petita no podem posar barreres als competidors i hem de guanyar competitivitat. Alguns exemples d'aquestes estratègies són: augmentar la qualitat dels productes. afegir noves prestacions als productes. reduir els preus. augmentar els canals de vendes. augmentar la publicitat. oferir millors condicions de vendes, per exemple, oferir un major finançament o estendre les garanties. MU en Innovació de les Indústries Tèxtils

25 F3 – Barreres d’entrada a nous competidors
La necessitat d'aconseguir ràpidament economies d'escala. la necessitat d'obtenir tecnologia i coneixement especialitzat. la falta d'experiència. una forta lleialtat del consumidor cap a determinades marques. grans necessitats de capital. manca de canals adequats de distribució. polítiques reguladores governamentals. alts aranzels. manca d'accés a matèries primeres. possessió de patents. saturació del mercat. MU en Innovació de les Indústries Tèxtils

26 F4 – Amenaça d’entrada de productes substitutius
Ingrés d'empreses que produeixen o venen productes alternatius als nostres. (Exemples de productes substituts són les aigües minerals que són substitutes de les begudes gasoses, les melmelades que són substitutes de les mantegues, i els portals d'Internet que són substituts dels diaris i les revistes). La presència de productes substituts sol establir un límit al preu que es podem cobrar pel nostre producte (un preu superior podria fer que els consumidors optin pel producte substitut). MU en Innovació de les Indústries Tèxtils

27 F4 – Facilitats d’ingrés
Els productes substituts solen ingressar fàcilment en un mercat quan: els preus dels productes substituts són baixos o menors que els dels productes existents. hi ha poca publicitat dels productes existents. hi ha poca lleialtat per part dels consumidors. el cost de canviar d'un producte a un altre de substitut és baix per als consumidors. MU en Innovació de les Indústries Tèxtils

28 F4 – Barreres a l’ingrés de substitutius
Podem formular estratègies destinades a impedir l'ingrés d'empreses que produeixin o venguin productes substituts o, en tot cas, estratègies que ens permetin competir amb elles. Alguns exemples d'aquestes estratègies són: augmentar la qualitat dels productes. afegir més prestacions als productes. reduir els preus. augmentar els canals de vendes. augmentar la publicitat. augmentar les promocions de vendes. MU en Innovació de les Indústries Tèxtils

29 F5 - Rivalitat entre competidors
Generalment la força més poderosa de totes. Rivalitat entre les empreses que competeixen directament en un mateix subsector industrial, oferint el mateix tipus de producte. Gran quantitat d'estratègies destinades a superar als altres, estratègies que busquen aprofitar tota mostra de debilitat o reaccions immediates davant les seves estratègies o mogudes. La rivalitat entre competidors tendeix a augmentar a mesura que augmenten en nombre i es van equiparant en grandària i capacitat. Quan la rivalitat es fa més intensa, els guanys de la indústria disminueixen, fent que aquesta es faci menys atractiva i que, per tant, cosa que frena l'ingrés de nous competidors. MU en Innovació de les Indústries Tèxtils

30 F5 – Efectes de l’augment de rivalitat
La demanda pels productes de la indústria disminueix. existeix poca diferenciació en els productes. les reduccions de preus es fan comuns. els consumidors tenen la possibilitat de canviar fàcilment de marques. els costos fixos són alts. el producte és perible. les fusions i adquisicions en la indústria són freqüents. MU en Innovació de les Indústries Tèxtils

31 F5 – Estrategies per guanyar competitivitat
Detectar els nostres avantatges competitius amb les d'altres empreses rivals i formular estratègies que ens permetin superar-les. Alguns exemples d'aquestes estratègies són: augmentar la qualitat dels productes. reduir els preus. dotar de noves característiques als productes. brindar nous serveis. augmentar la publicitat. augmentar les promocions de vendes. MU en Innovació de les Indústries Tèxtils


Descargar ppt "VIGILÀNCIA i OBSERVATORIS DE LA INNOVACIÓ"

Presentaciones similares


Anuncios Google