Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porJean-François Dussault Modificado hace 6 años
1
Dispositiu d’Urgències per gestionar la facturació i cobrament d’estrangers
Unió Catalana d’Hospitals: Bones pràctiques de gestió 1 desembre 2009
2
Hospital de la Santa Creu i Sant Pau
Hospital terciari Cobertura habitants Any 2008 619 llits 111 llocs d’hospital de dia 22 quiròfans 2.899 treballadors
3
Activitat 2008 Altes 33.928 Visites 343.046 Hospitals de Dia 77.330
Cirurgia menor Urgències
4
Activitat Distribució per cobertura econòmica: CatSalut 96,7%
dels que un 0,7% són convenis internacionals CIP Provisionals ,5% Accidents de trànsit; laborals; altres asseguradores i hospitals ,9% Sense cobertura econòmica ,9%
5
Càrregues de treball Distribució per cobertura econòmica:
Altres asseguradores i hospitals 35% Sense cobertura econòmica % Accidents de trànsit; laborals % CatSalut % CIP Provisionals %
6
Accidents de trànsit, laborals, altres asseguradores, hospitals i particulars
Gestor extern de cobraments (Bella Advocats) Gestió de la facturació de l’Hospital davant les companyies de trànsit. Tractar amb els accidentats dels que no disposem de dades. Reclamació factures gran import. Representar l’Hospital en la Comissió de Vigilància UNESPA i en els processos judicials dels que pugui ser part. 6.177 factures (2008).
7
Pacients sense cobertura econòmica
Instruccions personal d’entrada: Considerar pacient privat avisar-li abans recollir documentació presentar-li factura a la sortida cobrar-li
8
Pacients sense cobertura econòmica
Percepció… Hospital públic Hospital benèfic Assistència mèdica universal i gratuita
9
Pacients sense cobertura econòmica
Handicap: Dues portes d’urgències generals. Tres serveis d’urgències descentralitzades. Hospitalitzacions directes.
10
Pacients sense cobertura econòmica
Resultat: Deficient identificació d’aquests pacients, sobre tot els estrangers. Informació incorrecta: aquí no es paga. Poca col·laboració en la recollida de documentació. Negativa del personal a cobrar factures malgrat que s’instalen datàfons per cobrar amb tarja de crèdit.
11
Pacients sense cobertura econòmica
No s’avisa al pacient i posteriorment… Reclamacions per correu Reclamacions per telèfon Especial dificultat en pacients estrangers
12
Pacients estrangers Dificultat d’identificació Problemes idiomàtics Actitud (percepció) Costums dels pacients (“En mi país…)
13
Estrangers sense cobertura econòmica
Any 2007 Total Cobrat Morositat Canvi r.e. Pacients 1.381 470 879 32 Import € € €
14
Estrangers no comunitaris
Proxy Medical – any 2008 Reclamació deutes en el continent americà i Austràlia. Requisit: Document de conformitat del pacient i reconeixement de deute. Situació: No es fa signar cap document al pacient No se l’informa que ha de pagar l’assistència
15
Estrangers no comunitaris
Resultat 2008: 45 casos transferits 31 solucionats Import recuperat €
16
Gestió integral pacients estrangers
Gestitursa Col·lectiu: Estrangers comunitaris que disposen d’una asseguradora alternativa al seu sistema públic de salut Assegurança de viatge Asseguradora privada Estrangers no comunitaris Estrangers privats
17
Gestió integral pacients estrangers
Gestitursa – funcions: Reconeixement de les cobertures econòmiques dels pacients. Suport i orientació al pacient estranger en tràmits i cerca de recursos a partir asseguradora. Cobrament directe al propi pacient. Traducció i interlocució. Recollida documentació. Responsable directe pagament pacients gestionats.
18
Gestió integral pacients estrangers
Gestitursa – recursos: Equip administratiu multilingüe. en primera línia d’Admissions. desplaçaments a sales i serveis mèdics. accés a les dades dels pacients que gestionen. línies de telefonia i ADSL pròpies.
19
Gestió integral pacients estrangers
Gestitursa – evolució. Inicialment: Rebuig Desconfiança (personal administratiu) Nul·la col·laboració (personal assistencial) Dificultat per aconseguir informació clínica per a les asseguradores.
20
Gestió integral pacients estrangers
Gestitursa – accions Informació al personal administratiu i protocol de col·laboració. Reunions amb Infermeria. Reunions amb caps de serveìs mèdics.
21
Gestió integral pacients estrangers
Gestitursa – evolució. Actualment: Bona disposició a col·laborar Relació cómoda, cordial, entre el personal de les dues empreses. S’aprofiten les possibilitats de interpretació. Millora la recollida de dades
22
Resultats (1) 2007 2008 2009 Gen-oct 2009 extrap.
Número de pacients 2007 2008 2009 Gen-oct 2009 extrap. Estrangers amb fra. P 1.381 1.245 775 930 Estrangers a Cies. 20 13 4 Gestitursa 298 (des de maig) 397 CC.II. Catsalut 793 931 777 932 Total 2.194 2.189 1.854 2.263
23
Resultats (2) 2007 2008 2009 Gen-oct 2009 extrap.
Cobraments 2007 2008 2009 Gen-oct 2009 extrap. Estrangers amb fra. P € 99.478€ 27.792€ 33.350€ Estrangers a Cies. 13.586€ 30.047€ 2.072€ Gestitursa € (des de maig) € Total € € € €
24
Conclusions (1) Reducció 25% quantitat factures emeses a estrangers sense cobertura econòmica Reducció 66% import factures pendents estrangers Increment 105% import cobrat tresoreria estrangers
25
Conclusions (2) Millora la identificació dels pacients estrangers Millora la recollida de documentació Millora l’atenció global al pacient Incrementa facturació Acompliment de les recomanacions del CatSalut
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.