Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porAugusto de Lacerda Santos Modificado hace 6 años
1
Estereotipos e prexuízos lingüísticos: a súa repercusión nos usos.
TEMA 1: Estereotipos e prexuízos lingüísticos: a súa repercusión nos usos.
2
Índice: 1- Introdución. 2-Estereotipos e prexuízos lingüísticos: a súa repercusión nos usos. 3-Bibliografía e webgrafía.
3
1- Introdución: ¿Para que serve a lingua?
Serve como medio de comunicación entre os membros dunha mesma comunidade
5
Encontro de dúas ou máis linguas nun mesmo espazo xeográfico
Contácto lingüístico Repercusións Ámbito social Ámbito cultural Ámbito individual
7
2- Estereotipos e prexuízos lingüísticos: a súa repercusión nos usos.
8
O primeiro paso da formación do prexuízo é a creación do estereotipo, isto é, a división dun grupo en clases.
9
Como aparece o prexuízo?
Cando se leva a cabo una interpretación errónea dos estereotipos, xeralmente por dous motivos: 1-Non se aceptan as excepcións: ou ben se aplican as propiedades dun grupo a todos, ou ben as características dun individuo esténdense á totalidade do grupo de pertenza. En lugar de concibir os estereotipos como o que son, interprétanse de maneira tallante e categórica. 2- Parten dunha percepción causal errónea: as características dun grupo se perciben como inherentes a este e non debidas a unas determinadas circunstancias históricas, sociais, políticas ou económicas, que constitúen sempre o motivo real da situación de inferioridade dun grupo con respecto a outro. Isto provoca a separación de linguas en función das clases sociais.
10
Estas ideas preconcibidas inflúen na percepción e nos usos lingüísticos dos cidadáns, que poden provocar o complexo de inferioridade con respecto á súa lingua inicial. Estas valoracións negativas son os chamados prexuícios lingüísticos adquiridos polos falantes a partir dunhas determinadas circunstancias históricas, sociais, políticas ou económicas que constitúen o motivo real da situación de inferioridade dun grupo respecto a outro.
11
Nos prexuízos, o estereotipo vai sempre acompañado de sentimentos de rexeitamento e dunha tendencia á discriminación. Así, os prexuízos cumpren una función defensiva. Podemos agrupalos arredor de seis grandes eixes:
12
1-Relacionados coa suposta falta de utilidade do galego
1-Relacionados coa suposta falta de utilidade do galego. Aquilo que non se sente como útil acaba sendo rexeitado e abandonado. 2-Que asocian o galego coa pobreza e co atraso. Isto tamén suxire a súa falta de ultilidade nunha sociedade que pretende ser rica e avanzada. 3-O que asocia o uso do galego como sinal de descortesía ou de má educación, frando calquera intento de normalización lingüística e que consideremos o emprego como sinal de descortesía o de falta de educación en determinados contextos.
13
4- Relacionados coa pretensa imposición do galego
4- Relacionados coa pretensa imposición do galego. O abandono absoluto e mesmo a proscrición en que se mantivo o galego durante case os catro séculos precedentes facían imposible que ninguén puidese pór en circulación tal discurso impositivo. 5-A caracterización pexorativa do galego e a (in)competencia dos seus falantes. Isto é a consideración do galego como una lingua ruda ou fea, e dos falantes incompetentes e pouco coñecedores do seu idioma. 6- O galego como marca ideolóxica ou profesional. Xurdiu como consecuencia do galego á vida pública.
15
3- Bibliografía e webgrafía:
-
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.