La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

REUNIÓ D’INICI DE CURS 2012-2013 ESCOLA IGNASI MELÉ I FARRÉ.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "REUNIÓ D’INICI DE CURS 2012-2013 ESCOLA IGNASI MELÉ I FARRÉ."— Transcripción de la presentación:

1 REUNIÓ D’INICI DE CURS 2012-2013
ESCOLA IGNASI MELÉ I FARRÉ

2 REUNIÓ D’INICI DE CURS: PRIMER DE CICLE INICIAL-CURS 2012-2013
● MESTRES 1r A: Janina Jaime 1r B: Anna Puigdevall Música: Mº Helena Ribas Religió: Elvira Villagrasa Alternativa: Janina Jaime/Àngela Fernández Educació Física: Isaac Vilamitjana Llengua anglesa: Àngels Martínez Educació Especial: Joan Duch Aula d’acollida: Ester Lloveras Suport: Mestres del cicle ● HORARI I CALENDARI: El curs s’ha iniciat el 12 de setembre en horari de 9 a 12:30h i de 15 a 16:30h. Les classes acaben el 21 de juny. La jornada intensiva serà del 10 al 21 de juny (ambdós inclosos).

3 MESTRES DE CICLE INICIAL
Joan Elvira Janina Anna Gemma Montse Àngels Mª Helena Isaac Àngela

4 ● INFORMACIONS GENERALS:
-Relació amb el tutor/a: Es farà com a mínim una reunió amb les famílies per curs. Els pares/mares poden demanar entrevista amb el tutor/a sempre que ho considerin necessari. Horari d’atenció a les famílies: 1A: divendres de 12:30h-13:30h - 1B: divendres de 12.30h 13.30h *Si sorgeix algun problema, sempre cal parlar amb el tutor/a o el/la mestra afectat/a. -Esmorzars: Recomanem portar l’esmorzar dins la carmanyola amb el nom i sense embolicar amb paper d’alumini. Recomanem no portar productes alimentaris industrials. El dimecres seguirem fent el dia de la fruita. -Autorització medicaments: No es pot donar cap medicament sense l’autorització escrita dels pares i la recepta del metge. El full d’autorització es recollirà a consergeria. Recordeu que els pares/mares d’alumnes amb malalties cròniques han d’actualitzar les dades del tractament.

5 -Aniversaris: A primària no se celebren els aniversaris
-Aniversaris: A primària no se celebren els aniversaris. Només es repartiran invitacions si són per a tota la classe. -Mocadors de paper: Els alumnes han de portar una capsa de mocadors de paper d’un sol ús. -Simulacre d’incendis: Durant el curs es farà un simulacre d’incendis sense avís previ. -Roba: Cal portar tota la roba marcada amb el nom del nen/a. Les jaquetes i abrics cal que portin una veta llarga per poder-les penjar. L’escola no es pot fer responsable de les peces de roba que es perden.

6 -Organització de l’aula:
Càrrecs: Els/les alumnes realitzaran tasques setmanals dins l’aula. Deures i estoig: Cada divendres els/les alumnes s’emportaran la carpeta (ja la subministra l’escola) amb els deures i s’haurà de tornar el dilluns. L’estoig també se l’emporten el cap de setmana per revisar-lo i tornar-lo el dilluns. Agenda: S’utilitza a l’aula com a eina de treball i també com a via de comunicació entre la família i l’escola. S’hi apuntaran els deures i també és important justificar-hi les faltes d’assistència. Servei de préstec : Es farà un servei de préstec de llibres de la biblioteca d’aula cada setmana. Maletes viatgeres: S’emportaran dues maletes, una d’endevinalles i una d’entre-teniments. -Bibliopati: Cada dimecres a l’hora del pati els nens i nenes de Cicle Inicial poden anar a la biblioteca a llegir contes i llibres.

7 ● CONTINGUTS I ÀREES A TREBALLAR DURANT EL CURS:
-Llengua catalana: Lectura silenciosa i oral: Adquisició de velocitat i fluïdesa. 30 minuts de lectu-ra diària. Comprensió lectora de paraules, frases i petits textos. Es comença amb lletra lligada i s’acaba el curs amb la lletra d’impremta. Expressió escrita: Escriptura de paraules, frases i petits textos. S’insisteix en l’escriptura de paraules sense deixar-se cap lletra ni confondre sons, en la separació correcta de les paraules dins la frase i en els petits textos. Inici de l’aplicació de l’ortografia treballada. Traç: treball de l’escriptura amb lletra lligada (recorregut i espai dins la pauta Montessori). Expressió oral: Memorització de refranys, endevinalles, poemes, etc. Expli-cació de vivències i opinions amb coherència.

8 -Llengua castellana: Comprensió oral a partir d’audicions de cançons i textos descriptius. Expressió oral utilitzant el vocabulari treballat. Lectura de petits textos de diverses tipologies. -Llengua anglesa: Comprensió i expressió oral: Es treballa a partir d’audicions (cançons, contes...) i frases fetes (presentacions, demandes, preguntes, fórmules de cortesia, d’intercanvi, etc.). Vocabulari: Colors, numeració, dies de la setmana, mesos de l’any, parts del cos, sentiments, fruites, animals, el temps, la família, el poble, el treball, el transport, festes típiques angleses, i tot allò que s’avingui amb els seus interessos (activitats de classe, sortides, etc.).

9 -Matemàtiques: Numeració fins a 100: concepte de desena i unitat. Càlcul: Resta de dues xifres sense portar-ne. Sumes de dues xifres portant-ne. Resolució de problemes senzills de suma i de resta i introducció de problemes de doble i meitat. Càlcul mental: Es realitzen les sèries del quinzet per anar agafant, progressivament, agilitat en el càlcul i la numeració. Figures planes i cossos geomètrics: Introducció a l’estudi de les principals característiques. Mesura: Mesures arbitràries de longitud, pes i capacitat, el centímetre, el rellotge (l’hora en punt i els 2/4, i introducció de l’equivalència amb el rellotge digital). Estadística: Lectura i interpretació de gràfics de barres.

10 -Música: Lectura i escriptura musicals: Notes: sol, mi, la i do al 3r trimestre. Audició: Audicions d’autors clàssics del llibre. Cançó i veu: Exercicis d’escalfament i respiració i cançons de l’estació de l’any, de les festes (castanyada, Nadal, carnestoltes). Ritme, moviment i dansa: Exercicis de moviment per treballar i comparar els ritmes, alguna dansa que surt al llibre i alguns ritmes (negra, silenci de negra i corxeres. ). -Coneixement del medi social, natural i cultural: Temes que es treballaran: l’escola, les estacions, el nostre cos, els sentits, el reciclatge, les plantes i l’hort escolar, el carrer, el poble, la ciutat i els oficis, els mitjans de transport i els animals.

11 -Educació física: -Habilitats motrius bàsiques (desplaçaments, salts, girs, llançaments, recepcions i maneig d’objectes), Cos, imatge i percepció (equilibri i desequilibri, lateralitat, espai-temps, tensió-relaxació, respiració), Joc (senso-motrius, multiculturals), Activitat física i salut (hàbits higiènics, alimentaris i posturals), Expressió cultural (emocions...). *És obligatori portar xandall, calçat esportiu i necesser amb sabó i tovallola petita. Cal avisar dels possibles problemes físics. Es recomana portar el xandall de l’escola. Aquest any, durant el tercer trimestre, es farà un curset de piscina de 9 sessions i es realitzarà dins d’aquesta àrea.

12 -Educació artística visual i plàstica: Explorar i percebre (a partir dels elements presents en l’entorn natural, cultural i artístic), interpretar i crear. S’haurà de portar una bata o samarreta vella per no embrutar-se. -Treball interdisciplinar: Durant el curs es treballarà la vida i obra de Salvador Dalí a través de les àrees d’educació artística, visual i plàstica, àrees de llengua, coneixement del medi i matemàtiques. -Religió: Els valors de la família i de l’amistat a través de la religió catòlica. -Alternativa: L’objectiu principal és treballar la lectura, la comprensió lectora (competència comunicativa), i l’expressió oral i escrita a través dels valors i contes i afavorir la reflexió personal. -Tutoria: Canvi de càrrecs. Resolució de conflictes, cohesió de grup i cooperació, treball d’hàbits, valors i normes i educació emocional.

13 ●AVALUACIÓ: Les notes finals seran Excel·lent, Notable, Bé, Suficient o Insuficient, i s’obté de la valoració del treball que es fa diàriament a l’aula i de les fitxes d'avaluació. Aquestes fitxes es portaran corregides a casa i es retornaran signades. Al final de curs es posaran a l'àlbum. ● SORTIDES: Es recomana portar el xandall de l’escola en totes les sortides. Sortides de natura: Es realitzaran dues sortides de natura. Sortides locals: Puntualment, es faran sortides pel poble. Es comunicaran a través de l’agenda. Els pares han de signar un únic full d’autorització per totes les sortides locals. Sortida a Figueres: Visita al museu Dalí el 18 de gener (Projecte Dalí). *Pagament: Es fa mitjançant un full nominatiu i es farà efectiu en el compte indicat durant el termini que marca el full. Si algú paga fora de termini no podrà anar a la sortida. Només s’acceptaran pagaments fora de termini quan el/la tutor/a en tingui coneixement. *Comportament: En cas de mal comportament d’un alumne, ens reservem la decisió de no portar-lo a la sortida.

14 HORARI 1r A Hora Dilluns Dimarts Dimecres Dijous Divendres 9:00-10:00 Català Educació física Matemàtiques Música 10:00-10:30 English Religió/Alternativa 10:30-11:00 PAI Lectura 11:00-11:30 PATI 11:30-12:30 Castellano Medi 12:30-13:00 SEP DINAR 15:00-16:00 Tutoria Plàstica 16:00-16:30

15 HORARI 1r B Hora Dilluns Dimarts Dimecres Dijous Divendres 9:00-10:00 Tutoria Matemàtiques Educació Física English Català 10:00-10:30 Música 10:30-11:00 Castellano 11:00-11:30 PATI 11:30-12:30 PAI Religió / Alternativa Medi Lectura 12:30-13:00 SEP DINAR 15:00-16:00 Plàstica 16:00-16:30


Descargar ppt "REUNIÓ D’INICI DE CURS 2012-2013 ESCOLA IGNASI MELÉ I FARRÉ."

Presentaciones similares


Anuncios Google