Lunes, 29 de febrero de 2016 UNIDAD 3 – ETAPA 1 ¡Me gusta el tiempo libre!

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Saying What Just Happened with acabar de
Advertisements

Spanish 2 Honors Grammar Notes
Vocabulario Capítulo 6.
Saber and Conocer Two forms of =To Know
Saying What Just Happened with acabar de
“To Be” verbs in Spanish
ESTAR Another Irregular Verb! Estar is irregular. It does NOT follow a regular AR pattern like verbs such as nadar, bailar, or cantar do. Soooo…… What.
PREGUNTA ESENCIAL: When do I use “ser” vs “estar”.
Español 1 El 31 de octubre de 2012 Entrada: ¿Qué hay? Watch the video & complete the missing lyrics on your sheet.
Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo,
HAZLO AHORA Make a chart in which you write down ALL the pronouns in Spanish and English.
Lunes, 20 de octubre 2014  El Campanero  Use the following information to write a sentence using the verb gustar: I, to work They, to read He, to do.
ALC 12 Jueves el 4 de febrero objetivo Puedo usar el verbo estar con adjectivos. Puedo usar el verbo estar para indicar locación. Reconocer lugares en.
U2.2 Page 115 ESTAR The Verb Estar means “to be” in English. Estar is an IRREGULAR verb.
Topic: Conjugating –ar verbs Essential Question: How do I converse correctly using –ar verbs in the present tense? Gramática 2.2 Español 1.
Lunes, 23 de marzo de 2015 UNIDAD 3 – ETAPA 1 ¡Me gusta el tiempo libre!
 List 5 verbs in Spanish that have to do with school (example: estudiar)
8 Es el 15 de septiembre. ir, dar, estar ¿Ser o estar?
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
The Verb Venir- to come #23.
Hacer Ahora Miercoles, el 9 de febrero Note: the verbs below are all e  ie stem changing verbs!
Lunes, 23 de marzo de 2015 Learning Targets: Communication  I can discuss leisure activities.  I can express basic actions and feelings.  I can express.
Hacer Ahora Template Lunes 30 de Septiembre del 2013 No Hacer Ahora Martes 1 de Octubre del 2013 Computer Lab Miércoles 2 de Octubre del 2013 Jueves 3.
Hoy es lunes, el 11 de mayo. 2nd period—No “esponja” today! Let’s start presentations! Don’t forget to turn your citations in after you finish! Audience,
1. To go 2. To walk 3. To see a movie 4. To play 5. To do 6. To be (feelings) 7. To go fishing 8. To go shopping 9. To go camping 10. I have to 1. Ir.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
+ Expressing Feelings with Estar. + Estar + Adjectives to express feelings We already discussed using “estar” to say where people or things are located,
Quasimodo: Occurrir = to happen. Tarea: 1. Hablar (yo): Hablo 2. Ser (usted): Son 3. Estar (nosotros): estamos 4. Desayunar (María): desayuna 5. Descansar.
U1L1 GUSTAR. GUSTAR (TO LIKE) GUSTAR is the verb TO LIKE in Spanish It literally translates to “to be pleasing,” but we use it to mean “to like” in English.
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
 You don’t just have to use “Estar” to express how you are feeling.  You also can use sentirse, which means “to feel”.  Me siento enfermo.  I feel.
Standard and objective Notes # 16   Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety of topics  Objective: Students.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Pagina 39.  The verb gustar is used to express what people like or don’t like to do  You will mainly use two forms of gustar: gusta and gustan  You.
Los verbos Tener y Venir. Antes de empezar… Some verbs are IRREGULAR, which means that they do not follow the “rules” or patterns that we have talked.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can… identify, pronounce, and correctly use adjectives.
Los verbos: interesar; aburrir; gustar/(encantar)
Expressing Feelings Estar + adjectives. Use estar to indicate location and to say how people feel.  Here is the conjugation of Estar  Yoestoy nosotros.
Vocabulario Repaso C Alegre, contento (a) Cansado (a)
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
“Acabar + de + infinitive” “Venir” “Gustar” Español 1.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
Lunes 29 de abril ¿Te gustaría ver algo? Objetivos: activities you do in your free time, acabar de and verb venir.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
Page 107 Realidades 1 ESTAR The Verb Estar  Estar is an IRREGULAR verb.  It means “to be” in English.  Estar is an IRREGULAR verb.  It means “to.
How to conjugate an AR verb. We already know that in Spanish infinitives can end in: AR (bailar, cantar) ER (correr, ver) IR (escribir) In Spanish the.
Realidades 1 – Capítulo 2B
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Hoy es el 27 de octubre. Mas con IR El VERBO DAR Vocabulary Review.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1 ESTAR. Sra. Schwarz Regular vs. Irregular The AR verbs you have learned so far are regular. When conjugated, regular.
Some Irregular Verbs. You have already learned how to conjugate regular –ar verbs in the present tense. Today you will learn how to conjugate the following.
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
Sra. Oddo ☻ Tutoring Wednesdays in Room de deciembre de 2011 Español Dos = Spanish 2 Objectivos = Objectives: To understand Spanish at a conversational.
Vámonos Escribe la frase y completa con “estar”. Luego, traduce las frases. Write the sentence and complete with “estar”. Then, transate the sentences.
¿Cómo estás hoy?. ESTAR= to be (feelings) You must conjugate ESTAR for whoever you’re talking about. yonosotros túx Él, Ella, Usted Ellos, ellas, ustedes.
Lesson 4.1 Grammar. Indefinite Articles Indefinite articles un and una are used to say a or an before a singular noun, while unos and unas are used to.
SER VS. ESTAR: INTRO. Ser Estar LET’S LOOK BACK TO HIGH SCHOOL… Describing what someone is like Telling someone’s name Stating someone’s ethnicity Describing.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
Hoy es martes el 5 de abril Today is Tuesday, April 5 Write the following phrases in Spanish and use correctly the verb estar: She is sick= Ella está enferma.
Lunes, 21 de marzo de 2016 Learning Targets: Communication  I can discuss leisure activities.  I can express basic actions and feelings.  I can express.
UNIDAD 3 ETAPA 2. El Campanero –Complete each sentence by saying if you like something or not. Ejemplo: -To eat tacos  Si, a mi me gusta comer los tacos.
FechaTipo de ExamenSujeto 17 / 3 /15PruebaGUSTAR 18 / 3 /15PruebaQUERER 19 / 3 /15PruebaVocabulario 3.1, ropa 20 / 3 /15ExamenExamen / 3 /15Prueba-AR.
Hoy es martes el 23 de febrero Today is Tuesday, February 23 Using ch4 A vocabulary write the places where you do these activities. Open book pag 176 see.
Hoy es lunes el 4 de abril Today is Monday, April 4  Look at your notes about asking questions in Spanish.  Conjugate the verb ir or to go  Yo voy,
Hoy es viernes el 18 de marzo Today is Friday, March 18  Open the homework pg 218 and Write in English.  Concierto=  Demasiado=un poco=   que pena=tengo.
Hoy es miércoles el 30 de marzo Today is Wednesday, March 30  Complete the following sentences by answering yes or no and writing complete sentences.
Hoy es jueves el 31 de marzo Today is jueves, March 31  Read the sentences and translate using words of vocabulary you’ve learned last time on invitations.
Hoy es miércoles el 16 de marzo Today is Wednesday, March 16  Read the words in blue on pages 198 and 199 then go to pg 218 and find out what they mean.
Semana del 19 al 23 de octubre 2015
Transcripción de la presentación:

lunes, 29 de febrero de 2016 UNIDAD 3 – ETAPA 1 ¡Me gusta el tiempo libre!

lunes, 29 de febrero de 2016 Learning Targets: Communication  I can discuss leisure activities.  I can express basic actions and feelings.  I can express what just happened.  I can say where you are coming from.  I can carry on a phone conversation.  I can say what someone likes/dislikes to do

lunes, 29 de febrero de 2016 Learning Targets: Grammar  I can conjugate and use the verb estar to express feelings.  I can conjugate and use the verb venir to say where you are coming from.  I can conjugate and use the verb acabar + de + infinitive to say that something just happened.  I can conjugate the verb Gustar + infinitive to say what someone likes to do.

lunes, 29 de febrero de 2016 El Campanero –Complete the sentences with the correct form of the verbs in parenthesis : –Yo el juego de voleibol (ver) –Mi mamá a pintar (aprender) –Mis primas __________ la música (oir) –Mi tía y yo en el parque(correr) Culture Question ¿Qué países centroaméricanos comparten la frontera con México?

El Campanero –Complete the sentences with the correct form of the verbs in parenthesis : –Yo veo el juego de voleibol (veo) –Mi mamá aprende a pintar (aprender) –Mis primas oyen la música (oir) –Mi tía y yo corremos en el parque(correr) Culture Question ¿Qué países centroaméricanos comparten la frontera con México? lunes, 29 de febrero de 2016

Agenda El Campanero/Culture Question Present Unidad 3 Etapa 1- Me gusta el tiempo libre. Organize Journal: Vocabulary Unidad 3 – Etapa 1 Present Vocabulary: Sustantivos y sentimientos. Slides 8, 9 and 10. Complete reading activity. Students are to open the text book on page 176. Call on students to read aloud, while the class look at the illustrations. Closing : Speaking Preguntas personales on page 177. lunes, 29 de febrero de 2016

Please label the following pages in your journal: – Page 53 Chart Verbs U2E3 – Page 65 Apuntes: Expressing feelings with estar and adjectives. – Page 66 WS: Práctica expressing feelings with estar and adjectives. – Page 67 Apuntes: Saying where you are coming from with venir – Page 68 Práctica Saying where you are coming from with venir

Sustantivos El cine El teléfono El Concierto la película los deportes el video la canción

Adjetivos boredaburrido happyalegre, feliz tiredcansado content, happycontento depresseddeprimido excitedemocionado sick, illenfermo angry, madenojado, enfadado nervousnervioso busyocupado worried, preoccupiedpreocupado calmtranquilo sadtriste

LOS SENTIMIENTOS FEELINGS

martes, 1 de marzo de 2016 El Campanero Use the verb estar to complete the sentences: –Yo ___________ cansada –Marco __________ aburrido. –Los estudiantes ____________ contentos –Juan y yo ___________ tranquilos Culture Question –¿Cómo se llama la sopa tradicional de México?

El Campanero Use the verb estar to complete the sentences: –Yo estoy cansada –Marco está aburrido. –Los estudiantes están contentos –Juan y yo estamos tranquilos Culture Question –¿Cómo se llama la sopa tradicional de México? Culture Question –¿Cómo se llama la sopa tradicional de México? (el pozole) martes, 1 de marzo de 2016

Agenda Escuchar: En Vivo DIÁLOGO página 178 in the text book. (File Owsome Spanish – Audios – Track 2) Review use of estar and feelings Closing: Students complete WS # 1 and 2: Práctica using estar to express feelings

Singular NounsPlural Nouns Yo estoyNosotros(as) noun + “y yo” estamos Tú estásVosotros(as) estáis Él Ella está Usted Ellos Ellas están Ustedes Expressing feelings with estar and adjectives. (Journal page 65 ) ¿ Recuerdas? You learned that the verb estar is used to say where someone or something is located. Estar is also used with adjectives to describe how someone feels at a given moment.

Expressing feelings with estar and adjectives. (Journal page 65 ) Example: agrees Diana está preocupada por Ignacio. Diana is worried about Ignacio. agrees Ignacio está preocupado por Roberto. Ignacio is worried about Roberto. Remember that adjectives must agree in gender and number with the nouns they describe. Remember that adjectives must agree in gender and number with the nouns they describe.

Unidad 3/Etapa 1 16 miércoles, 2 de marzo de 2016 El Campanero –Translate each sentence correctly: –We are tired –You are sad –I am worry –They are angry Culture Question ¿Quién es el presidente de México?

Unidad 3/Etapa 1 17 miércoles, 2 de marzo de 2016 El Campanero –Translate each sentence correctly: –We are tired—Nosotros estamos cansados –You are sad—Tú estás triste –I am worried—Yo estoy preocupado –They are angry—Ellos/Ellas están enojadas Culture Question ¿Quién es el presidente de México?

Unidad 3/Etapa 1 18 miércoles, 2 de marzo de 2016 Agenda: El Campanero/Culture Questions Apuntes: Verbo Venir Closing: Practice Venir: WS#4 Venir

Venir = to come to/from Venir is an irregular infinitive which means no verb conjugates like it. Venir is called the “sister” infinitive to tener because they have similar conjugations, but are not identical. You will use “a” or “de” after a form of venir. Venir a / de (present tense)

Venir = to come to/from Journal Page 67 Yo vengo I come to/from Nosotros/as venimos we come to/from Tú vienes You come to/from Vosotros/as venís You (all) come to/from Él / Ella /Usted viene he/she/you come to/from Ellos /Ellas /Ustedes vienen they/you (all) come to/from

Explica de dónde vienen.

jueves, 3 de marzo de 2016 El Campanero –Complete each sentence with the correct form of the verb in parenthesis –Yo a estudiar todos los días. (venir) –Nosotras tristes. (estar) –Maria cansada de jugar tenis. (estar) –Ustedes bailar en la fiesta. (venir) Culture Question –¿Que culturas están representadas en la "Plaza de Tres Culturas” en Mexico, D.F.?

jueves, 3 de marzo de 2016 El Campanero –Complete each sentence with the correct form of the verb in parenthesis –Yo vengo a estudiar todos los días. (venir) –Nosotras estamos tristes. (estar) –Maria está cansada de jugar tenis. (estar) –Ustedes vienen a bailar en la fiesta. (venir) Culture Question –¿Que culturas están representadas en la "Plaza de Tres Culturas” en Mexico, D.F.?

Agenda El Campanero/Culture Question Listening activities Due Today: Listening: Más Práctica, Page 57 Finish WS#1 and #2: Práctica Estar and feelings Finish WS#3 : Práctica Ser vs. Estar jueves, 3 de marzo de 2016

El Campanero –Complete each sentence with “estar”, or “venir”: –Yo a ver al muchacho. (venir) –Paula y Jorge cansados. (estar) –¿ tú deprimido? (estar) –Mi tía __________ a visitar a tu abuela. (venir) Culture Question –¿Qué ciudad en México tiene el nombre de un tipo de perro? viernes, 4 de marzo de 2016

El Campanero –Complete each sentence with “estar”, or “venir”: –Yo vengo a ver al muchacho. (venir) –Paula y Jorge están cansados. (estar) –¿ Estás tú deprimido? (estar) –Mi tía viene a visitar a tu abuela. (venir) Culture Question –¿Qué ciudad en México tiene el nombre de un tipo de perro? viernes, 4 de marzo de 2016

Agenda Campanero/Culture Question Quiz over estar and feelings/venir Video Clip: San Juan Puerto Rico juan?source=relatedvideo Closing: Quiz viernes, 4 de marzo de 2016