START ON BRAND NEW PAGE! (Don’t throw away anything!) 05 JAN 16[W.UP.] ¡¡¡¡¡¡¡Prospero Año!!!!!! En inglés 1.La clase de español no es difícil. 2.Todas.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Present tense conjugations of regular –AR verbs
Advertisements

How to change the endings
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Verb Conjugations ¡Muy fácil! Vamos a repasar. I go to the store. Johnny goes to the store. We sing very well. Stacey sings very well. Thats verb conjugation.
Chapter 3 Test Preparation and Practice Test. I. Preguntas.
Copy/punctuate and answer the following questions…. Como te llamas Cual es tu numero Mi numero de telefono es……. (tell me it is write out the.
(and a bit of –er & -ir too!)
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
Día 69 Final Review 1—Greetings, Numbers, Origin.
El verbo ser (to be) y sus usos
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Capítulo 2A: “Mi día en la escuela…” (My day at school…)
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Los Verbos Regulares Present tense conjugations of regular –ER verbs Format By: The Rhode Island Foundation Revised by: Malinda Seger & Carmen Doucette.
Telling Time.
H AGA A HORA 19 de agosto 1.Write the following numbers in words on your sheet: 35, 49, 58, 67, 72, 84, 93, Write and Solve this problem: Cuarenta.
Spanish 2 Week 6 Sra. Knutsen. Entrada – Hoy es lunes, el 7 de octubre Traduce: 1. LHS is far from Portland. 2. It’s 5:25am. 3. We are going to study.
Carlota _____ que estudiar hoy. Marina y yo _____ mucha hambre.
-AR Verbs Can I get a verb? Can I get an VERB? Ya know…an action word! ¡A What?!
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
jueves 23 de enero En clase Los objetivos
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
Spa 111 Final Review Game Divide the class into teams with no more than 3 per team. Hand out slips of papers to each team to write answers on. Each team.
Conjugating AR verbs Kaylor Productions. Step One: Drop the -AR necesitar = to need.
I can __________ and __________ the verb ________ in Spanish. I can _______ what someone __________ using the formula ________________________. I can ________.
Warm Up ¡ENTREGA EL PÁRAFO! Finish the translation sentences on back of “Tener/tener que notes sheet”Tener/tener que CONTESTAN LAS PREGUNTAS: 1. ¿A qué.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
20 JAN 15 [W.UP.] Corríjanlos(correct them) 1) Omar y Andrés son inteligente. 2) Shaw es un estudente en Sr. Warren’s clase. [OBJ.] 1. Resumiremos el verbo.
Unidad 2.1.  You will learn:  To talk about daily schedules  To ask and tell time  To say what you have and have to do  To say what you do and how.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Entrada Write the sentences in Spanish, and finish them by filling in the blanks. 1.Me gusta mucho … 2.No me gusta… 3.Mi clase favorita es …porque es…
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
English Lesson 3.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Horarios. After writing down the agenda in your notebook, look at the sample schedule below and answer the questions about it. 1. What does Juan have.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Calentamientos (escriban en jueves) Pasar papeles y discutir trabajos que faltan Practicar para la prueba de mañana.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Vámonos Identify at least three spanish- speaking countries from the map of South America.
Do Now: Translate the following sentences to Spanish. Use the preterite! 1. The teachers taught. (enseñar) 2. We danced. 3. He worked in the school. 4.
Repaso Tercer Paso Vocabs Infinitives Wanting and Needing to do something.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
El calentamiento Escribe el pronombre en español 1.She 2.He 3.They (girls and boys) 4.We 5.I 6.You (to a friend) 1 ella él ellos nosotros yo tú.
The following slides introduce the new verb IR.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
THE VERB TENER Avancemos U2L1. What is an infinitive?  A verb in the “to” form.  To talk, to eat, to drink, to have  Infinitives in Spanish end in.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
1 Pronouns and present tense conjugations of regular –AR verbs Los Pronombres y Verbos Regulares.
Hoy es jueves el veintiuno de noviembre AHORA What does “–ar verb” mean? Give an example. What is an infinitive? How do you know an –ar verb is in the.
REPASEMOS LA TAREA REPASEN – los números de 1 a 60 telling time (apuntes de clase) HAGAN – página 26 ejercicio 1 Put the times in order from the earliest.
Find the Spanish for each English translation: 1) He’s not wearing pants!a) ¿Participas o no? 2) She doesn’t study?b) ¡Vomitan! 3) Are you in or out?c)
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
Agenda -Note-taking: Adjectives -Project: MI FAMILIA HW: Flashcards for Thursday. Project due Oct. 1 st. QUIZ ON TIME Sept. 26th.
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
Classes, numbers, time. Los números  10 diez  20 veinte  30 treinta (y)  40 cuarenta (y)  50 cincuenta (y)  60 sesenta (y)  70 setenta (y)  80.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
1 Future tense conjugations of regular verbs Los Verbos Regulares.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
14 APR 16[W.UP.]en español 1)I prefer to eat pizza. 2) I do not sleep well. 3) We come to class everyday. [OBJ.] 1. Resumiremos las 15 oraciones de Tener.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
Transcripción de la presentación:

START ON BRAND NEW PAGE! (Don’t throw away anything!) 05 JAN 16[W.UP.] ¡¡¡¡¡¡¡Prospero Año!!!!!! En inglés 1.La clase de español no es difícil. 2.Todas las clases son fáciles. [OBJ.] 1. Resumiremos el verbo Ser y los usos. 2. Practicaremos con el verbo Ser. [Esenas de la vida] 3. Si hay tiempo, aprenderemos la hora. [Tarea] Estudien.

06 JAN16[W.UP.]en español 1)I am Hispanic (Hispano). 2)She is pretty (bonito). 3)The boys are thin (delgado). [OBJ.] 1. Resumiremos Ser Práctica Escenas de la vida. [Handout] 2. Aprenderemos la hora (time). [Powerpoint Slide practice 1] [Tarea] Estudien.

07 JAN 16[W.UP.]Corrijan los (correct these) 1)Jamal eres ordenada. 2)¿Amber y Ambica es estudioso? en inglés 3)¿Qué hora es? 4) Son las siete menos dos. 5) Es la una menos cinco. 6) Es la una y cinco. [OBJ.] 1. Resumiremos los adjetivos y Ser. [p. 56 Act 8; 54 Act 5-6; p. 61 Act 18] 2. Resumiremos la hora. [Handout/PowerPoint]: [Tarea] Estudien; Practiquen la hora.

08 JAN 16[W.UP.]en español 1. What time is it? 2. It is 6:25 pm. 3. It is midnight. [OBJ.] 1.Complete LDT p. 7; LDT p. 10. [Write ALL questions and all answers. DRAW or TRACE the puzzle or LIST each “Across/Down” in Spanish & English.] 2. Complete “Spanish Numbers” puzzle. [Write on this sheet] 3. If more work is needed, find 10 words in Spanish (2 words with diptongos)[a) identify the syllables & why, b) identify the emphasis & why, c) identify emphasis in diphthong & why. [Tarea] Estudien; Notebook check coming soon!

11 JAN 16[W.UP.]en inglés 1)¿Qué hora es? 2)Es la una y cuatro. 3)Es la una menos cuarto [OBJ.] 1. Resumiremos y practicaremos la hora (time). [Whiteboards] 2. Aprenderemos el tiempo (weather). [p. 18/PowerPoint] 3. Si hay tiempo, aprenderemos la hora de los eventos. [PowerPoint] [Tarea] Terminen las rompecabezas (puzzles) ; Practiquen la hora. Notebook Check Soon!!!!

12 JAN 16[W.UP.]Corrijan los (correct these) 1.Mis estudiantes sois no inteligente. 2. ¿Quién eres tu profesor? 3. Son la uno y cinca. 4. Son la cuarto menos treinta y ocho. [OBJ.] 1. Resumiremos la practica de la hora. [Power point 6-10] 2. Completaremos la práctica con el verbo Ser, Artículos y la hora. [handout: articles & Ser] 3. Completaremos p. 19 Act [weather practice] [Tarea] Estudien. Rompecabezas; LDT p. 7 & 10.

13 JAN 16[W.Up] Corríjanlas [1]Ud. eres muy guapo Sr.[2] Carlos y Lomas es alto. [OBJ.] 1. Resumiremos la práctica con el verbo Ser, Artículos y la hora. [handout: articles & Ser] 2. Practicaremos la práctica con la hora. [Power Point 2] 3. Aprenderemos la hora de los eventos. [Tarea] Estudien. Rompecabezas; LDT p. 7 & 10.

14 JAN 16[W.UP.] en español [1] It’s 4 minutes after 4. [2] It’s 4 minutes before 4. [OBJ.] 1. Aprenderemos la hora de los eventos. [practice with Start time of school, end time, 4th period, & Lunch] [Tarea] Estudien. Rompecabezas; LDT p. 7 & 10. Know/remember the start times of each class.

8 th Grade KC Fieldtrip; 8 th grade Course Selection; Honor Roll Party 15 JAN16 [W.UP.] en español [1] It’s three minutes after two O’ clock. [2] It’s three minutes before two O’ clock. [OBJ.] 1. Terminaremos (finish) LDT p. 7 y 10, la rompecabeza (puzzle), y LDT p. 4B. 2. Practicaremos la hora de los eventos. (write out your class schedule with times in Spanish) [Power Point] [Starting times of classes] [Tarea] Estudien.

19 JAN16 [W.UP.] en español 1. It’s five minutes after five O’ clock. 2. It’s five minutes before five O’ clock. 3. The class starts at 1:15pm. 4. The party ends at 11:30. [OBJ.] 1. Resumiremos LDT p. 7 y 10, la rompecabeza (puzzle), y LDT p. 4B. 2. Resumiremos los horarios. [Power Point] [Starting times of classes] [Tarea] Estudien.

20 JAN 16[W.UP.]en español 1)Sarah is not smart (listo), but we are very smart. 2)The girls are tall (alto). 3) The boys are short (bajo). [OBJ.] 1. Practicaremos con los horarios de las clases. [Power Point 2] [Tarea] Estudien para el examen de Ser y la Hora.

21 JAN 16[W.UP.] Corríjanlas [1]Son las seis y treinta [2] Son la uno y veintidós. [3] Son las cuarto menos quince. [OBJ.] 1. Tomaremos el examen de Ser y La Hora. [Handout] [Tarea] Estudien

22 JAN 16[W.UP.]Escriban (write) los pronombres en español. 1. First person 2. Second person 3. Third person [OBJ.] 1. Aprenderemos (learn) los verbos en Ar. [handout/Power Point-10 sentences] [Tarea] Estudien.

25 JAN 16[W.UP.] en inglés 1. Yo no hablo inglés. 2. ¿Tú hablas español? [OBJ.] 1. Resumiremos (review) los verbos en Ar. [handout/Power Point] 2. Aprenderemos el vocabulario Interrogativo. [PowerPoint] 3. Aprenderemos los numeros ordinales. [Texto p. 74] [Tarea] Estudien

26 JAN 16 [W.UP.] En inglés. 1. ¿ Habla Ud. español? 2. No estudiamos (study) inglés en la clase de Sr. Warren. 3. Jose no canta (sing). [OBJ.] 1. Resumiremos otros verbos en Ar. [PowerPoint-5 sentences] 2. Resumiremos el examen de Ser y La Hora. 3. Resumiremos (review) el vocabulario Interrogativo. [PowerPoint] [Tarea] Estudien.

27 JAN 16 [W.UP.]Contesta (answer) en español 1.¿Hablamos español o japonés en la clase de Sr. Warren? 2. ¿ Enseña bien Sr. Warren? [OBJ.] 1. Resumiremos otros verbos en Ar y las 5 oraciones. 2. Aprenderemos hacer (learn to do) las tablas de los verbos “Cantar y Enseñar”. [Overhead and PowerPoint] 3. Completaremos la Práctica 3 de los verbos en Ar. [handout] [Tarea] Estudien.

28 JAN 16 [W.UP.] en español 1. He studies for a test, but I study everyday. 2. Do you sing in the choir ? (fam) [Si necesitas, usa diccionarios] [OBJ.] 1. Resumiremos las tablas de verbos. [Starboard/MS Word] 2. Empezaremos (start) La Práctica 2 de los verbos en Ar. [Handout] 3. Completaremos una tabla de verbo para “estudiar” y empezaremos (start) Prac. 3. [Tarea] Estudien.

29 JAN 16 [W.UP.]contesta en español 1. ¿Tomas tú Pepsi, Coke, o Sprite? 2. ¿ Quiénes toman Dr.Pepper, Kool-Aid, o 7-Up? [OBJ.] 1. Calificaremos (grade) la Práctica Empezaremos una tabla de verbo para “estudiar” y “usar” 3. Si hay tiempo, empezaremos Prac. 3. [Tarea] Estudien. Tabla de los verbos para “estudiar” y “usar”.

01 FEB 16 [W.UP.]en español 1. The students walk into the class. 2. Also, my students talk too much. [OBJ.] 1. Resumiremos las tablas de los verbos “estudiar” y “usar”. 2. Completaremos La Práctica 3 de los verbos en Ar. [Handout] [Tarea] Add “Caminar-to walk” to your verb list. Estudien para el examen el jueves o el viernes.

02 FEB 16 [W.UP.] 1] Saquen (take out) una hoja de papel. [2] Piensen (think) de una idea hecho (made) de los corazones (hearts) del papel. [OBJ.] 1. Calificaremos la Práctica Empezaremos el proyecto de La Casa Abierta (Open House). [February hearts] [Tarea] Estudien para el examen de verbos en Ar el jueves o el viernes. Put your sketches in your notebook under assignments. Finish Projects.

03 FEB 16 [W.UP.]en español 1. Cindy does not need a pen for class, but Nina and Mateo need paper. 2. Sara works really hard (duro) and makes good grades, but Alex makes horrible grades and never studies. [OBJ.] 1. Continuaremos los proyectos. [Tarea] Estudien para el examen de verbos en Ar el jueves o el viernes. Put your sketches in your notebook under assignments. Finish Projects.

04 FEB 16[W.UP]en español 1) Arib and Grace play the piano. 2) Do you practice after school? [OBJ.] 1. Mostraremos los proyectos en el pasillo. 2. Empezaremos Práctica 4: Parte AB de los verbos en Ar. [Handout] [Tarea] Estudien para el examen mañana.

05 FEB 16 [W.UP.]en español The students do not pass my (mi) class because they do not study. [OBJ.] 1. Continuaremos La Práctica 4: Parte AB de los verbos en Ar. 2. Tomaremos la pruebita de los verbos en Ar. [Quiz A] [Tarea] Estudien.

08 FEB 16[W.UP.]contesta en espanol 1. ¿Estudias tú español en tu casa? 2. ¿Dónde practicas español? [OBJ.] 1. Resumiremos el examen de verbos en Ar. [Quiz A] 2. Terminaremos la Práctica 4 de los verbos en Ar. 3. Completaremos 10 oraciones de Verbos en Ar. [Tarea] Estudien los verbos en Ar, y el vocabulario interrogativo, para el examen.

09 FEB 16 [W.UP.]en espanol 1) What do you study in Spanish? 2) Do you (inf) look at television? [OBJ.] 1. Empezaremos la Práctica 5 de los verbos en Ar. [Handout: Write all paragraphs, all questions, underline your answers, write the correct answer not just “a, b, or c”] [Tarea] Estudien los verbos en Ar, y el vocabulario interrogativo, para el examen.

10 FEB 16 [W.UP.]en espanol 1)Do we practice and speak Spanish? 2) Do you desire to pass? [OBJ.] 1. Resumiremos las 10 oraciones y Práctica Completaremos más práctica con verbos en Ar. [Intermediate Spanish 1 Handout] [Tarea] Estudien los verbos en Ar, y el vocabulario interrogativo, para el examen. ¡¡¡ LOS CUADERNOS!!!

11 FEB 16[W.UP.] Corríjanlas 1. Los estudiantes practicamos español. 2. Yo estudias en casa. [OBJ.] 1. Continuaremos Práctica de los verbos en Ar. [Intermediate Spanish Handout] 2. Tomaremos el examen de los verbos en Ar y el vocabulario interrogativo. [Handout Vocabulario Interrogativo] [Tarea] ¡¡¡¡¡¡ LOS CUADERNOS!!!!!!! ¡¡¡¡¡¡ LOS CUADERNOS!!!!!!!

12 FEB 16[W.UP]en español 1) Caleb does not walk. 2) Joseph does not participate. [OBJ.] 1. Resumiremos los exámenes de Ar y vocabulario interrogativo. 2. Tomaremos el examen de los cuadernos. (X) [did not cover due to the review of the test] [Tarea] Estudien.

16 FEB 16[W.UP]en español 1) My students need to practice. 2) Do you study every night? 3) Entregan (turn in) las tablas de los verbos. [OBJ.] 1. Tomaremos el examen de los cuadernos. 2. Haremos (make) 5 oraciones con los verbos en Ar. [Tarea] Estudien.

17 FEB 16[W.UP.]en inglés 1. Mis estudiantes no sacan malas notas porque ellos estudian mucho. Corríjanla 2)Mis estudiantes sois muy inteligentes, aveces (sometimes). 3) Susana y Juanita es estudiante seria en la clase de español. [OBJ.] 1. Resumiremos las 5 oraciones en Ar. 2. Aprenderemos los verbos en Er e Ir. [Power Point/Handout] [Tarea] Estudien.

18 FEB 16[W.UP]en español 1)Devin does not eat a lot of pizza. 2)Ethan does not participate. contesta en espanol 3) ¿Estudias tú español en tu casa? 4) ¿Dónde practicas español? [OBJ.] 1. Resumiremos otros verbos en Er e Ir. [Tarea] Estudien para el examen de los verbos en Ar y el verbo Ser.

19 FEB 16[W.UP]en español 1) Gabriel writes (escribir) in class. 2) HEB sells (vender) milk. [OBJ.] 1. Resumiremos otros verbos en Er e Ir. [Handout] 2. Practicaremos Práctica 1 de verbos en Er. 3. Haremos las 10 oraciones de verbos en Er. [Tarea] Estudien para el examen de los verbos en Ar y el verbo Ser.