Week 21 Spanish I. Para Empezar 25 de enero How would you ask someone the following questions in Spanish? 1)What is your family like? 2)Who do you live.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
STARTER: Elige el adjetivo correcto (Choose the correct adjective)
Advertisements

WAR 3.1 Vocab and Grammar.
My Life Outside of School leccion -5
Bienvenida ALC 139 miércoles el 27 de abril. Bienvenida.
I CAN… ASK AND ANSWER ¿HOW MANY PEOPLE ARE IN YOUR FAMILY? ¿WHO DO YOU LIVE WITH? ¿WHAT IS YOUR FAMILY LIKE? ¿DO YOU HAVE PETS? ¿WHERE DO YOU LIVE?
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
WALT: to talk about your brothers & sisters. ESCUCHAR 1: Escucha a los jóvenes. ¿Tienen hermanos? (1-6) Listen to the young people. Do they have brothers.
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
CHARLA. YOU’RE ABOUT TO MOVE INTO YOUR DORM AT COLLEGE. YOU CALL YOUR SOON-TO-BE ROOMMATE TO FIND OUT A LITTLE BIT ABOUT THEM.
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
Objective: At the end of today’s lesson, you will be able to introduce a person in Spanish. You will demonstrate that you’ve accomplished this objective.
MORE CONVERSATION TOOLS
12/1-12/9. 7 TH GRADE Chapter 7a - Repazo ◦ Ropa.
¿Cual es la pregunta? Ms Milla.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
1A - Conversaciones Verbal practice. Conversation A.
¡Hola clase! Hoy es 27 de Noviembre del Unidad 3_Family and Friends Talking about what you and others like to do.  WARM UP: Go to page 90 and.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Hoy es el 21 de febrero de   Escribe en español.  1. Pedro likes to sing and dance.  2. We like to eat a lot of pizza.  3. Pablo and Maria.
I My Life Outside of School I can talk and write about what I do after school such chores Warm-up 1.Mira la foto de Natacha y escribe si es cierto o falso.
Las preguntas personales 2 grado
L.O - To practise asking people to go out and to learn how to make excuses! Must – Practise asking people to go out around town. Should – Know the difference.
English Lesson 3.
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
Things we like to do INFINITIVE VERBS VOCAB. ¿Qué te gusta comer?
End of Year Oral Assessment Spanish I and II. Spanish II 1. What is your name? 2. How old are you?
The following slides introduce the new verb IR.
Para empezar … Writing one word per post-it note, write as much vocabulary as you can about sports and free-time as possible. This can be anything!
Saying where you are going? The Verb Ir When you talk about where someone is going, use the verb IR YoVoy Túvas El/ella/ud.va Nosotrosvamos Vosotrosvais.
On a Spanish question you must put a question mark before and after the phrase.  ¿ Cuál? Which?  ¿Cuándo? When?  ¿Cuánto? How much?  ¿Cómo? How? 
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
El plano de mi casa Objective: To be able to describe what rooms my house has.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Hola ¿Cómo estás? Yo estoy muy bien gracias ¿Y tú? yo estoy feliz
Apuntes de gramática: El verbo TENER TENER = To have Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros/as Ellos/Ellas/ Uds. tengotienestienetenemostienen.
Preguntas y respuestas
Hay # personas en mi familia. Tengo # personas
Rooms of the house. Translate the following questions from English to Spanish. 1. I have a younger sister and an older brother. 2. We have a mother and.
Target: talks about chores using inf phrases Target: talks about chores using inf phrases (Ana y yo) (los gemelos) (yo) Contesten las preguntas usando.
ESPAÑOL 1, el 7 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
Spanish II Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Welcome Back! Please write the following sentence in Spanish: I take a shower at 6:30AM.
Spanish II Week 12. Para Empezar El tres de noviembre Ana es un estudiante en Cordova High. Ella tiene una hermana menor (younger sister). Sus padres.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
English Lesson 4.
Spanish I Week 15. Para Empezar El veintitres de noviembre Based on the image, please answer the following question in Spanish in a complete sentence.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Vocabulario 6B.
Repaso #1 Review #1 Let’s do some review and practice Pedro: (Hola/Hasta luego) Ana, ¿cómo estás? Ana: Muy bien. ¿Y (tú/támbien)? Pedro: Estoy muy bien.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
22 de enero. Warm-Up #67 Answer the questions in Spanish, in complete sentences 1. ¿Qué es tu deporte favorito? 2. ¿Por qué es tu deporte favorito? 3.
Week 19 Spanish I. Para Empezar 11 de once Use the following information to write a few complete sentences in Spanish. mother 29 years old tall, smart.
Week 9 Spanish II. Para Empezar El cinco de octubre ¿Que hora es?
Spanish II Week 11. Para Empezar El veintiseis de octubre.
La Fecha: Hoy es martes, 26 de agosto Tema: Activities Vocabulary Obj: SWBAT learn how to express their opinions about everyday activities using Spanish.
Para Empezar 25 de enero Write two sentences in the past tense describing where Drake was and what he did yesterday based on the photos.
Gustar = to like When do we use the verb gustar? We use the verb “gustar” to talk about what a person likes to do. How do I express what activities people.
¡Entretenerme! Sra. Waters español II. Unit Goals.
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.We learn a lot on (the) Mondays. 2.I run to our school without my books. 3.Do you live in your big.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Spanish II Week 8. Para Empezar El 28 de septiembre Por favor, responde a la pregunta en una frase completa: ¿Tienes la clase de biología este año?
Spanish I Week 13. Para Empezar El nueve de noviembre Please write the translation of this sentence: Me gusta comer una comienda a las tres y media de.
Rule #1 Subject NO verb. Laura no es … Yo no quiero … Ella no quiere … A mi no me gusta …
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
El Plano de mi Casa El Plano de Mi Casa El Plano de Mi Casa Learning Objectives Learning Objectives To be able to name the rooms in your house By the.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Español 1 Direct object pronouns!. A direct object tells who or what receives the action of the verb The direct object is the who or the what of the sentence.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
¿Dónde está Pepito? Vocabulario de la Casa
Transcripción de la presentación:

Week 21 Spanish I

Para Empezar 25 de enero How would you ask someone the following questions in Spanish? 1)What is your family like? 2)Who do you live with? 3)How many siblings do you have?

Objetivo I can name the rooms in a house and identify where people are located

la sala

el comedor

las escaleras

el patio

la cocina

el cuarto/el dormitorio

el cuarto de baño

el garaje

el jardin

el ático

el sótano

Pregunta Importante ¿Dónde está?- Where is he/she? Está en ______ - He/she is in ______ Example: ¿Dónde está mi madre? Mi madre está en la sala.

Adventuras con Pepito el Perrito ¿Dónde está Pepito? Vocabulario de la Casa

¡Hola! Me llamo Pepito el Perrito, y esta es mi casa.

I’m going to hide somewhere en mi casa, and I want you to find me!

When you do, write where I am down in Spanish!

First, let’s do a practice round!

¿Dónde está Pepito?

Pepito está en el garaje.

Your sentences should look just like that. Did you get it right? ¡Bueno! Let’s get started!

¿Dónde está Pepito?

Did you find me every time? ¡Buen trabajo!

¿Dónde está Drake?

¿Dónde está el asesino?

Activities Lee una revista- read a magazine Ve una pelicula- watch a movie Prepara la comida- prepare food Lee el periodico- read the newspaper Duerme- sleep Escribe una carta- write a letter Ve una emisió n deportiva- watch a sports game Sube la escalera- go up the stiars

Para Empezar 27 de enero Please translate the following three sentences: 1)My mother is in the house. 2)He is at the bank. 3)My brother is at school.

Para Empezar 28 de enero Please translate the following dialogue: Carmen: ¡Hola Jose! ¿Dónde está tu hermano? Voy al cine con (with) él a las cuatro. Jose: ¡Hola Carmen! Mi hermano ya (still) está en escuela.

Objetivo I can talk about activities I like to do with my family.

Para Empezar 29 de enero Please translate the following sentences: 1.Mi padre le gusta leer. 2.Mi madre le gusta mirar la tele. Su programa de televisión favorito es Criminal Minds.