Hoy es martes el primer de septiembre de dos mil quince. White Board El calentamiento: Translate to Spanish- 1.I like basketball and tenis. 2.I don’t like.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
4A pre-quiz practice Complete the mini conversations with the correct question words. 1.- ¿____ es esto? - Es un ratón. 2. – Mi familia y yo vamos al cine.
Advertisements

4A practice Complete the mini conversations with the correct question words. - ¿____ es esto? - Es un ratón. 2. – Mi familia y yo vamos al cine. - ¿____?
Capítulo 3 Español I. Yo estoy I am Nosotros/as estamos We are Tú estás You are Él/Ella/Ud está He/She/Ud is Ellos/as/Uds están They/Uds are ¿Dónde? Where?
Dar (to give) Estar (To be). ir (To go). The verbs ir, dar, and estar are irregular, because they have a different form with yo. All the other forms are.
Español 1 Unidad 2 Etapa 2 Repaso.
Talking about likes and dislikes
1 ¿Adónde vas? Talking about where you and others go during free time.
Ir a la.... ir al.... ir. voy vas va vamos van Ana _________ al gimnasio.
El abrecerebros 12/3/15  Translate the following using IO Pronouns and “–le” Verbs: 1. We don’t care about the movie ________. 2. Are you interested in.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Propósito: ¿Qué vas a hacer durante tus vacaciones?
Unit 4A vocabulary 194. Ir de compras Ver una película.
IRREGULAR VERBS. Hacer Ahora 2/4/13  ¿Qué hora es? 10:53 P.M.  ¿Qué tiempo hace hoy?  ¿Cuál es la fecha de hoy?  Write the correct form of the –ar.
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
¿Adónde vas? Talking about places in town and using the near future tense.
Capítulo 4 ¿ADÓNDE VAS?. Add the definitions and notes to your vocabulary sheet.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Match the English to the Spanish
Vocabulario VerbosGustar Ir + a + lugar Popurrí.
1. To go 2. To walk 3. To see a movie 4. To play 5. To do 6. To be (feelings) 7. To go fishing 8. To go shopping 9. To go camping 10. I have to 1. Ir.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
GUSTAR PRÁCTICA CON GUSTAR. DIRECCIONES:  Each slide will contain a picture or a vocabulary word and a subject. In your group, you need to come up with.
İBuenos días! Antes de la clase… (Before class…) Make sure you have your flipped classroom notes out to be checked. Complete your “I can” statements for.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about leisure activities and places express how often we got to different places express.
Un partido para repasar A game to review Write the following time in Spanish. Ms. Hauschild will give you the time.
Ir- “to go”. yo voy tú vas él/ella/ud. va nosotros/nosotras vamos ellos/ellas/uds. van.
la biblioteca el campo el parque el gimnasio ver una película.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
ir de compras to go shopping la lección de piano piano lesson (class)
?????????????????????????? You need to take notes- on a piece of paper that you will not lose.
Spanish I Powerpoint Unit 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario Llegar: to arrive – LlegoLlegamos – Llegas – LlegaLlegan Temprano: early Tarde: late A tiempo:
In pairs, discuss how you would say the following things... 1)At 8 o’clock 2)I am going to play football at 8 o’clock 3)It is )Tomorrow at )We.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about leisure activities and places express how often we got to different places express.
Preguntas del Cuento #1 No es necesario escribir todo. Escribe en oraciones completas. ¿Cómo se llama la chica? ¿A ella qué le gusta hacer? ¿Puede ir.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¿Que te gusta? = What do you like?
El verbo: IR. Yo voy Nosotros/as vamos Tú vas Él/ella/ud. va Ellos/ellas/uds van.
El verbo Ir “to go” When you want to talk about where someone is going, use the verb ir. yo tú él, ella/ usted nosotros(as) ellos(as)/ ustedes U2E2, p.
Saying where you are going? The Verb Ir When you talk about where someone is going, use the verb IR YoVoy Túvas El/ella/ud.va Nosotrosvamos Vosotrosvais.
U2E la horalos lugareslos verbospreguntasSer o estar.
Unit 3 Overview In this unit we will talk in Spanish about… - past times, leisure activities and sports - families and family members - physical traits.
Ejercicio #1 SER vs. ESTAR- Translate 1. I am tall. 2. He is happy. 3. They are short. 4. We (girls) are tired- 5. You all are young.-
Ejercicio #1 SER vs. ESTAR- Translate 1. I am tall. 2. He is happy. 3. They are short. 4. We (girls) are tired- 5. You all are young.-
SER vs. ESTAR- Translate
 Objetivo: Aprender el vocabulario y practicarlo con el verbo ir.  Objective: To learn the vocabulary and practice it with the verb ir.
Preguntas y respuestas
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
Hoy es viernes el veintiocho de agosto de dos mil quince. White Board Calentamiento: Translate to Spanish: 1.I like golf. 2.You like volleyball. 3.I don’t.
Hoy es martes el quince de septiembre de dos mil quince.
Discussion Voice Activity 1.05
Hoy es jueves el tres de septiembre de dos mil quince. White Board El calentamiento: Name 3 things that will be on the quiz tomorrow. (in English) Pregunta.
Hoy es martes el primer de septiembre de dos mil quince. White Board El calentamiento: See next slide Pregunta influyente: Would you tell me about yourself?
The verb ir + a + place Hacer Ahora: Repaso! Say where they are from 1. Ella / México 2. Mi madre y yo/ California 3. Tú / La ciudad What do the following.
ir de compras to go shopping ver una película to see a movie.
Hoy es martes, 1 de septiembre Campana #1 Turn to page 3 of your cuaderno and begin working. Using your name plate. Translate the following phrases/words.
¡Entretenerme! Sra. Waters español II. Unit Goals.
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
TRABAJO DE ENTRADA NP34 SEMANA 23. TRABAJO DE ENTRADA 22/2: NP 34-TRADUZCA-COPY AND TRANSLATE.  1. La clase de inglés es difícil.6. We like to study.
Hoy es jueves el 31 de marzo Today is jueves, March 31  Read the sentences and translate using words of vocabulary you’ve learned last time on invitations.
İBuenos días! Trabajo del timbre: Saquen tus paquetes del examen final: Get out your final exam review packets.
Discussion Voice Activity 1.05
Hoy es lunes el catorce de septiembre de dos mil quince.
Hoy es luness el treinta y uno de agosto de dos mil quince.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Hoy es miércoles el dieciséis de septiembre de dos mil quince.
Talking about where you and others go
Hoy es jueves el veintisiete de agosto de dos mil quince.
Hoy es viernes el veintiuno de agosto de dos mil quince.
Bellringer 10/18 Use a word from Column 1, 2, and 3 to write a complete sentence. You should have 7 sentences when you are done. 1.
Transcripción de la presentación:

Hoy es martes el primer de septiembre de dos mil quince. White Board El calentamiento: Translate to Spanish- 1.I like basketball and tenis. 2.I don’t like to go shopping. 3.She likes to watch movies and read. 4.You don’t like economics. Pregunta influyente: Would you tell me about yourself? Objectivo: The Student will practice likes and dislikes. Actividades: Portfolio Interviews, power point. Tarea:. SPI’s: 1.1 C, D, F; 1.3 A

El parque

El museo

El restaurante

El gimnasio

La biblioteca

La cafetería

Frases ¿Te gustaría ir a…? ¿Puedes ir a…? ¿Adonde vas para…? ¿Con quién vas a...? Would you like to go to…? Can you go to…? Where are you going in order to…? Who are you going with... Preguntas Me gustaría…. Puedo/No puedo… Voy a…. Voy con… I would like…. I can/I can’t… I am going to…. I am going with… Respuestas

¿Te gustaría ir al gimnasio? ¿Puedes ir a la biblioteca? ¿Adonde vas para comer? ¿Con quién vas al restaurante? Sí, me gustaría ir al gimnasio. No, no puedo ir a la biblioteca. Voy a la cafeteria. Voy con mi familia.

Put it together: Trabajen con un compa ñero. Create 4 preguntas and 4 respuestas using the phrases and vocabulary we have learned (include previous lessons as well). Frases completes- full sentences

Encuesta: Pregunten (ask) a 4 estudiantes ¿Adonde vas para comer? ¿Con quién vas al gimnasio? ¿Con quién vas al parque? ¿Adonde vas para estudiar?