Objective: To learn colours & use them to describe a painting Objetivo: Aprender los colores y usarlos para describir una pintura STARTER: Lee el texto.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cómo hacer las palomitas
Advertisements

WALT By the end of the lesson you will be able to describe your school.
Actividad en clase 30 de septiembre- primero de octubre ¿Qué te gusta? Write at least three things to complete each of the following sentences. A mí me.
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
Objective: By the end of the lesson you will be able to describe your school.
HOY ES EL VEINTISIETE DE ENERO Step 1: Decide which adjective form is correct. Step 2: Write the entire sentence. 1.Los espaguetis son horrible/horribles.
Extended writing about your city
How to make questions en español
WALT: to talk about your brothers & sisters. ESCUCHAR 1: Escucha a los jóvenes. ¿Tienen hermanos? (1-6) Listen to the young people. Do they have brothers.
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
Tarjetas postales 4a projecto.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
The odd one out Me gusta/ me encanta/ odio/ me gusta mucho
Starter: une la hora con los relójes como corresponda
Light Bulb Languages/KWhitehead Éste no es mi monstruo porque mi monstruo tiene dos ojos.
ESP 217/9/12 Students will be able to identify and utilize the direct object pronouns in Spanish. In the following sentences, identify the nouns, verbs.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN OR VILLAGE. WILF: TO BE ABLE TO GIVE A POSITIVE AND NEGATIVE OPINION ABOUT MY TOWN FOR LEVEL 3. TO ADD A JUSTIFICATION.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
ESP 219/9/12 Hoy es el diecinueve de septiembre. Objective: Students will be able to identify which words are the indirect objects and how to appropriately.
Hoy es miércoles, el 11 de diciembre
Calcula 2 x 2 = 4 x 5 = = = 9 x 5 = 4 (cuatro)
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
WALT: LA ESCUELA DEL PASADO WILF 1: To be able to talk about the past using “era” and “había(n)” (Level 5) WILF2: to be able to point out the main differences.
Match the English to the Spanish
Español de octubre.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Entrada Write the sentences in Spanish, and finish them by filling in the blanks. 1.Me gusta mucho … 2.No me gusta… 3.Mi clase favorita es …porque es…
Digital Photography: Selfie Slides
Mi dormitorio My bedroom
WILF 1- to write a detailed description of where you live & your house (step 2) WILF 2- to write a detailed description of where you live & your house.
La pregunta: Read the Fondo Cultural on page 279, as you listen to the Juanes music clip. Then, write a sentence that compares Juanes’ music with some.
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
KWh Swanwick Hall Éste no es mi monstruo porque mi monstruo tiene dos ojos.
Los Colores lunes, el 8 de diciembre.
Starter: in Spanish how many sentences can you say about these pictures? Jot them down in the BACK of your book.
WALT: RECOGNISE KEY VOCABULARY FOR SCHOOL SUBJECTS AND LINKING WORDS WILF: TO BE ABLE TO RECOGNISE AND SPELL ACCURATELY AT LEAST 12 KEY WORDS FOR GRADE.
saquen la tarea COMPLETE – todos los ejercicios en la hoja fotocopiada
1._________________________ 2.________________________ 3._______________________ 4. ________________________ 5. ________________________ 6. ________________________.
Descripciones: ¿Cómo eres? Objective: To learn how to describe appearance in Spanish.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
¿De qué color es tu fruta favorita?
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
11 de noviembre de Escribe en español. Preguntas: ¿Qué te fascina? ¿Qué te interesa? ¿Qué no te gusta? ¿Quién es tu bailarín/a favorito/a? ¿Prefiere.
Para empezar - Anagramas 1.compras de ir puede se 2.excursión de ir puede se 3.polideportivo al ir puede se 4.pesca de ir puede se 5.fútbol de partidos.
Me presento (part 2) WALT: give a physical and character description of yourself. WILF: Be able to give a detailed description of yourself and give your.
El plano de mi casa Objective: To be able to describe what rooms my house has.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Objetivo What I will learn I will memorize the skit and be able to put it in context. That means I will be able to understand the vocabulary. How I will.
El Instituto OBJETIVO: Aprender las asignaturas. What do these words mean? las ciencias la tecnología la educación física el francés la geografía la historia.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 Write in Spanish: Today we are having our oral.
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
¿Qué te gusta hacer? How to respond to different questions.
Fui al Cine Learning Objectives To be able to describe what a movie is about Using the Present and Past Tenses together (National Curriculum Level 5a)
WALT: to write about the furniture in your bedroom WILF: to write a full sentence, listing at least 3 items of furniture in your bedroom (level 2) WILF:
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
SPN I Feb Objectives: Talk about activities outside of school Extend, accept, and decline invitations Tell when an event happens Understand cultural.
el 21 de febrero estás estoy está Está Están Están estoy
¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Mi dormitorio WALT: write about the furniture in your bedroom WILF:
Transcripción de la presentación:

Objective: To learn colours & use them to describe a painting Objetivo: Aprender los colores y usarlos para describir una pintura STARTER: Lee el texto y responda a las preguntas en inglés Read the text & respond to the questions in English. ESCRIBE FRASES COMPLETAS – Write full sentences viernes 23 de marzo ¿Qué colores hay? 1.Who was expelled from Art school? 2.Who was born in Malaga? 3.Which artists are considered “Surrealist artists?” 4.Surrealist art is... a) Copying objects exactly OR b) Drawing how your mind sees things 5.Why was it called “Cubist” art? 6.Why was the first period of Picasso’s work called “The Blue Period”?.

Objective: To learn colours & use them to describe a painting Objetivo: Aprender los colores y usarlos para describir una pintura L1 I will be able to write/say a colour L2 I will be able to write a sentence saying what colour is in the painting L3 I will be able to further extend my sentence by adding in connectives & my opinion of the painting. I will write at least 2-3 sentences L4 I will be able to write a short paragraph. I will add in adjectives to describe the paintings as well as adding in qualifiers and different connectives L5 I will be able to further extend my paragraph by adding and using another tense accurately. TAREA: Responda a la pregunta “ ¿Qué colores hay en la pintura?” Respond to the question “What colours are there in the painting?”

Objective: To learn colours & use them to describe a painting Objetivo: Aprender los colores y usarlos para describir una pintura TAREA: En sus grupos tienen que rellena los blancos con los colores que van a ver

Objective: To learn colours & use them to describe a painting Objetivo: Aprender los colores y usarlos para describir una pintura

Objective: To learn colours & use them to describe a painting Objetivo: Aprender los colores y usarlos para describir una pintura 1. Daybreak Tagesanbruch ¿Qué colores hay en la pintura? EXTEND : Add connect ives también pero y EXTEND : Say which you like Me gusta Odio Me encanta En la pintura (no) hay...

Objective: To learn colours & use them to describe a painting Objetivo: Aprender los colores y usarlos para describir una pintura 2. Self Portrait ¿Qué colores hay en la pintura? EXTEND : Add connect ives también pero y EXTEND : Say which you like Me gusta Odio Me encanta En la pintura (no) hay...

Objective: To learn colours & use them to describe a painting Objetivo: Aprender los colores y usarlos para describir una pintura 3. Rose Medidative ¿Qué colores hay en la pintura? EXTEND : Add connect ives también pero y EXTEND : Say which you like Me gusta Odio Me encanta En la pintura (no) hay...

Objective: To learn colours & use them to describe a painting Objetivo: Aprender los colores y usarlos para describir una pintura 4. The Persistence of Memory ¿Qué colores hay en la pintura? En la pintura (no) hay... EXTEND : Add connect ives también pero y EXTEND : Say which you like Me gusta Odio Me encanta

Objective: To learn colours & use them to describe a painting Objetivo: Aprender los colores y usarlos para describir una pintura 5. Mujer y flor ¿Qué colores hay en la pintura? EXTEND: Add connecti ves tambié n tambié n En la pintura (no) hay...

Objective: To learn colours & use them to describe a painting Objetivo: Aprender los colores y usarlos para describir una pintura 6. Seated Woman with Wrist Watch ¿Qué colores hay en la pintura? En la pintura (no) hay... EXTEND : Add connect ives también pero y EXTEND : Say which you like Me gusta Odio Me encanta

Objective: To learn colours & use them to describe a painting Objetivo: Aprender los colores y usarlos para describir una pintura 1. Daybreak Tagesanbruch 2. Self Portrait 3. Rose Medidative 4. The Persistence of Memory 5. Mujer y flor 6. Seated Woman with Wrist Watch ¿Qué colores hay en la pintura? En la pintura (no) hay... EXTEND : Add connect ives también pero y EXTEND : Say which you like Me gusta Odio Me encanta

Objective: To learn colours & use them to describe a painting Objetivo: Aprender los colores y usarlos para describir una pintura L1 I will be able to write/say a colour L2 I will be able to write a sentence saying what colour is in the painting L3 I will be able to further extend my sentence by adding in connectives & my opinion of the painting. I will write at least 2-3 sentences L4 I will be able to write a short paragraph. I will add in adjectives to describe the paintings as well as adding in qualifiers and different connectives L5 I will be able to further extend my paragraph by adding and using another tense accurately. TAREA: Responda a la pregunta “ ¿Qué colores hay en la pintura?” Respond to the question “What colours are there in the painting?”

Objective: To learn colours & use them to describe a painting Objetivo: Aprender los colores y usarlos para describir una pintura L1 I will be able to write/say a colour L2 I will be able to write a sentence saying what colour is in the painting. L3 I will further extend my sentence by adding in connectives & my opinion of the painting. I will write at least 2-3 sentences. L4 I will be able to write a short paragraph. I will add in adjectives to describe the paintings as well as adding in qualifiers and different connectives. I can justify my opinion L5 I will be able to further extend my by adding and using another tense accurately. azul En la pintura hay azul. No hay negro. En la pintura hay azul y también blanca pero no hay negro. Me gusta mucho la pintura “Mujer y Flor” pero odio “Self Portrait. En la pintura hay azul y también blanca pero no hay negra. En mi opinión la pintura es bastante bonita y además muy diferente. Me gusta mucho la pintura “Mujer y Flor” pero odio “Self Portrait” porque no me gusta negra y roja. En la pintura hay una corazón. En la pintura hay azul y también blanca pero no hay negra. En mi opinión la pintura es bastante bonita y además muy diferente. Me gusta mucho la pintura “Mujer y Flor” pero odio “Self Portrait” porque no me gusta negra y roja. En la pintura hay una corazón. Voy a dibujar la pintura TAREA: Responda a la pregunta “ ¿Qué colores hay en la pintura?” Respond to the question “What colours are there in the painting?”

Objective: To learn colours & use them to describe a painting Objetivo: Aprender los colores y usarlos para describir una pintura L1 I will be able to write/say a colour L2 I will be able to write a sentence saying what colour is in the painting. L3 I will further extend my sentence by adding in connectives & my opinion of the painting. I will write at least 2-3 sentences. L4 I will be able to write a short paragraph. I will add in adjectives to describe the paintings as well as adding in qualifiers and different connectives. I can justify my opinion L5 I will be able to further extend my by adding and using another tense accurately. azul En la pintura hay azul. No hay negro. En la pintura hay azul y también blanca pero no hay negro. Me gusta mucho la pintura “Mujer y Flor” pero odio “Self Portrait. En la pintura hay azul y también blanca pero no hay negra. En mi opinión la pintura es bastante bonita y además muy diferente. Me gusta mucho la pintura “Mujer y Flor” pero odio “Self Portrait” porque no me gusta negra y roja. En la pintura hay una corazón. En la pintura hay azul y también blanca pero no hay negra. En mi opinión la pintura es bastante bonita y además muy diferente. Me gusta mucho la pintura “Mujer y Flor” pero odio “Self Portrait” porque no me gusta negra y roja. En la pintura hay una corazón. Voy a dibujar la pintura TAREA: ¿Qué nivel es el trabajo de tu pareja? What level is the work of your partner?

Objective: To learn colours & use them to describe a painting Objetivo: Aprender los colores y usarlos para describir una pintura Plenary Vamos a leer nuestro trabajo We are going to read our work AL AZAR RANDOM