Get your “Classwork: Capítulo 6” paper out Actividad 7 (p. 200) Decide if each description is about: A) las características de un plato (meal) B) el sabor.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Miércoles el 24 de febrero
Advertisements

1 Escribe las palabras correctas en el espacio (de la primera parte de vocabulario). 1)plato 2)vaso 3)jugo de naranja 1) plato hondo, cuchara 5)¿Qué tal.
Exprésate Uno Capítulo 6
Práctica: Copia y responde en frases completas a estas preguntas
Guía de estudio Prueba 5B
Tarea del menu pon en mi escritorio.
Condicional y cómo pedir para la comida Objectives: SWBAT…SWBAT… Ordering in restaurants Condicional Quiz 1 La comida de España Quiz 2 Actividad Final.
Hazlo ahorael 26 de marzo  Objetivo: SWBAT use gustar in Spanish.  Read the following menus. Choose one dish and 3 beverages to describe IN ENGLISH!
Stem-changing verbs.
Spanish –er and –ir verbs. Verbs in General English and Spanish both conjugate verbs. They can be organized as 1rst, 2 nd, and 3 rd person. If you need.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Encantar Complete the quiz on “encantar”. ¿Que es?.....
Chapter 3A Breakfast, Lunch, Gusta vs. Gustan, Encanta vs. Encantan, and Conjugation of –er and –ir endings By Erica Bloom.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Chapter 5B- Spanish One What you need to know for the test for chapter 5B.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Asking someone to do something politely To ask someone to bring something to you: ◦ ¿Me trae…por favor?  Will you bring me…please? ◦ ¿Me puede traer…?
El agua (f.) fresca. frío la leche Me gusta la leche fría.
 Delicioso- Delicious  Frío - Cold  Salado - Salty  Rico – Delicious/rich  Agrio - Sour  When describing a food that is a feminine noun (LA), change.
12/1-12/9. 7 TH GRADE Chapter 7a - Repazo ◦ Ropa.
Stem Changers Present Indicative. What is the stem of a verb? All verbs in Spanish end with either –ar, -er –ir When a verb has the –ar, -er, -ir still.
 Delicioso- Delicious  Frío - Cold  Salado - Salty  Rico – Delicious/rich  Agrio - Sour  When describing a food that is a feminine noun (LA), change.
Exprésate Uno, Capítulo 6, Estar - to be yo estoy nosotros(as) estamos tú estás* vosotros(as) estáis* Ud., él, ella está* Uds., ellos, ellas están* *á.
 Both ser and estar mean to be, but they have different uses. SERESTAR soysomos eressois esson estoyestamos estásestáis estáestán.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
SPONGE ANSWER IN ENGLISH 1.WHICH SEASON DO LATINOS PREFER? 2.WHAT SPORTS DO THEY PREFER?
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
?????????????????????????? You need to take notes- on a piece of paper that you will not lose.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Repaso del Capitulo 6 LOS MANDATOS AFIRMATIVOS (COMMANDS)
El refresco.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
La comida miércoles, el 8 de octubre. ¿Qué vamos a hacer hoy? 1.Repaso de ayer 2.Hablar sobre el vocabulario nuevo: a)la comida (yay!!!) 3.La tarea.
Hoy es martes, el 20 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – ASK “What restaurant do you recommend?” – Recommend a restaurant and.
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
La comida del restaurante
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
Gramática 2.2 Gustar ¿por qué? vs. porque The preposition ‘de’ el 4/7 de noviembre.
Español 1 Capitulo 6 Vocabulario 1 Pagina 225 Sustantivos
Español 1: Capítulo 6 Vocabulario 1
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
L O QUE COMO Level 1 Review. R EPASO : To make nouns plural: You usually add –s to words ending in a vowel. Por ejemplo: Manzana  Manzanas Taco  Tacos.
UNIDAD 3 LECCIÓN 1 Español 1 – Doctora Tartaglione.
T HE VERB GUSTAR, ¿ POR QUÉ ? AND PORQUE. T HE VERB GUSTAR Use the verb gustar to say what people like. Use the form gusta if the thing they like is singular.
Quasimodo:  Translate these sentences (note present tense)  They begin the quiz. Ellos empiezan la prueba.  He sleeps a lot. Él duerme mucho.  You.
Stem-Changing Verbs Objective: Today we are learning how to change (conjugate) e to ie stem-changing verbs in Spanish.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Bellwork Translate. 1.¿Cómo te llamas? 2. Me llamo Felina. 3. ¿De dónde eres? 4. Soy de Costa Rica. 5. Mucho gusto.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Copy this on pagína 7 of your cuaderno. Campana # 21 Oct 29 th Campana # 22 Nov. 2 nd Campana # 23 Nov 4 th Campana #24 Nov 6 th Campana #25 Nov 10 th.
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
Lesson 4.1 Grammar. Indefinite Articles Indefinite articles un and una are used to say a or an before a singular noun, while unos and unas are used to.
Hoy es martes el 5 de abril Today is Tuesday, April 5 Write the following phrases in Spanish and use correctly the verb estar: She is sick= Ella está enferma.
Español I Español I Hoy es martes. Es el veinticuatro de mayo de dos mil once. Hay once días más. A Repasar: vocabulario A Apuntar: stem changers (i)
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Essential Questions for Ch. 8.2 How can say how we “feel” in different situations? How can we “describe” different foods? How can we say how a food “tastes”?
Capítulo 6 Vocabulario 1. ¿Qué vas a pedir? What are you going to order?
 Imagine that you are the owner of the newest restaurant in the town you live in. You will be creating your own menu for your own restaurant. You can.
Ser and Estar Español 1: Capítulo 6.
Transcripción de la presentación:

Get your “Classwork: Capítulo 6” paper out Actividad 7 (p. 200) Decide if each description is about: A) las características de un plato (meal) B) el sabor (taste) en un momento específico (specific moment) Be prepared to explain/look up any words you don’t know! 1.A 2.B 3.B 4.A 5.B 6.A 7.B

On that same sheet of paper… Choose 3 foods Create 3 questions asking your neighbor if they like each of those foods When answering, say why you do or don’t like the food ¿Te gustan los sándwiches de jamón y queso? Sí, me gustan los sándwiches de jamón y queso porque son deliciosos. Useful words: Rico/delicioso = delicious Picante = spicy Repugnante = disgusting

Trabalenguas (Tongue twister) Say the following 5 times fast: Mi mamá me mima.

Saca la hoja “Vocabulario: Capítulo 6”

Repaso de vocabulario Don’t forget these questions!! ¿Qué te gusta almorzar?  Me gusta almorzar… ¿Prefieres las frutas o las verduras?  Prefiero…

Copy the following on the page you started last class:“Vocabulario: Capítulo 6” Está… Picante  spicy Salado/salada  salty Frío/fría  cold Caliente  hot Riquísimo/riquísima  delicious una servilleta – a napkin un plato – a plate un tenedor – a fork una cuchara – a spoon un cuchillo – a knife un vaso – a glass un plato hondo – a bowl

WEDNESDAY/THURSDAY September 16/17! We will be in Room 225 using the language labs If you have not turned in a lab contract by then, you will not be allowed to use the lab! Please write your first and last name on the popsicle stick. Ignore the number written on it.

Bellwork 6B (new bellwork sheet) Fill in the blank with either está or están to ask how each food is. 1.¿Qué tal ________________ la hamburguesa? 2.¿Qué tal ________________ los refrescos? 3.¿Qué tal ________________ el jugo de naranja? 4.¿Qué tal ________________ el sándwich de queso y pavo? 5.¿Qué tal ________________ las papas fritas? OJO! Use “está” for singular foods Use “están” for plural foods

To comment on food ¿Qué tal está la salsa?  ¡La salsa está muy picante! ¿Qué tal están las papas fritas?  Están un poco saladas. Use ¿qué tal está…? for singular foods Use ¿qué tal están…? for plural foods

On your classwork page… Form a question asking how each of the following food items is. Keep in mind if the food is singular or plural! 1.El sándwich de atún 2.La sopa de tomate 3.Las verduras 4.La ensalada con pollo 5.Las naranjas

Repaso de vocabulario With a partner, review all the foods we have learned in Spanish and the ways to describe how they taste! Don’t forget these questions!! ¿Qué te gusta almorzar?  Me gusta almorzar… ¿Prefieres las frutas o las verduras?  Prefiero…

Nuevo vocabulario (Vocabulario: Capítulo 6) Copia el cuadro “¡Exprésate!” de la página questions (“taking someone’s order”) and answers (“requesting something”) ¿Qué desea usted? Quisiera un sándwich de queso. ¿Y para tomar? Para tomar, quiero jugo de tomate. ¿Desea algo de postre? Sí, ¿me trae usted un flan? ¿Algo más? ¿Nos trae usted la cuenta, por favor?

Actividad 4, página ¿Me trae una servilleta, por favor? OR Quisiera una servilleta, por favor. Now you do #’s 2-5!

Acertijo What kind of a room has no windows or doors? Answer? A mushroom

Find your Gramática: Capítulo 6 page Before the new grammar, review with a partner the differences between SER and ESTAR, especially when talking about food. Start a new section, title it: “Pedir and servir” Take notes

Ser vs. Estar (to be) Ser and estar both mean to be in Spanish, but they have different uses Uses of ser To identify people and things  Ricardo es mi amigo. To say where someone is from (origin)  Ricardo es de México. To describe someone’s personality/physical characteristics  Ricardo es alto y simpático. To give the day, date, and time  Es martes. Es el 8 de septiembre. Son las diez de la mañana. Uses of estar To say the location of someone or something  ¿Dónde está el baño? To ask and say how people are doing  ¿Cómo estás? Estoy bien, gracias.

Ser and estar when talking about food Use ser to describe what foods and drinks are normally like ¿Cómo es el arroz con pollo? (What is chicken and rice like?) Es riquísimo. (It’s delicious) Use estar to say how something looks, tastes, or feels at a particular moment ¿Cómo está tu sopa? (How is your soup?) Está fría. (It’s cold)

Pedir and Servir In some –ir verbs, with an e in the stem, the e changes to an i in all present-tense forms except nosotros and vosotros. Examples: pedir (to ask for) servir (to serve)

Conjuguemos a “servir” juntos  These verbs are often referred to as “boot verbs” because if you draw a line around the forms that have the stem change, it looks like a boot.  Every person inside of the boot gets the stem change.  None of the forms outside of the boot (nosotros or vosotros) get the stem change.

Bellwork 6C Using your notes from last class about pedir and servir, fill in the blanks with the correct form of the verb. Your ending must match the subject! 1.Yo ______________ (pedir) la sopa de verduras. 2.Mi restaurante favorito ________________ (server) un sándwich de pavo riquísimo. 3.Mis amigos y yo ______________ (pedir) refrescos en el restaurante. 4.Los meseros (waiters) en el restaurante ________________ (servir) la comida muy rápidamente.