What is embedded reading? A use of 3 or more readings of increasing difficulty created from the same outline Exposure to repeated versions of the same.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El Juego de Verbos El Pretérito Regular e Irregular.
Advertisements

Calentamiento. What is each question asking? ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Quién es tu profesor favorito? ¿Cuántos chicos están en esta clase? ¿Qué día es.
What do you want to be? Quiero ser … (profession) What is your profession? Es … (profession) What is your uncles profession? Es … (profession) Where does.
Imperfecto Use the imperfect to talk about what you used to do or what you were like in the past.
Tienes hermanos ? Jueves, el 29 de noviembre.
To talk about what you have to do use tener que + infinitive
¿SER O ESTAR? SER and ESTAR are irregular verbs in the present tense. Both mean the same in English to be. So, when do we use them? SER To describe a person.
Using “de” and possessive adjectives to show ownership
Español 1 Unidad 2 Etapa 2 Repaso.
La vida de la Sra. Moller La señora Moller no es de Nueva York. Ella vive en Nueva York ahora. La Sra. Moller tiene dos padres que no viven ahora. Ella.
Quiz Review for 1B-4 Saber v. Conocer.
Asking Questions: Interrogative Words Español 1 Unidad 2 Etapa 2.
Imperfect Tense. AR verbs ABAÁBAMOS ABASABAIS ABAABAN CANTAR: TO SING cantabacantábamos cantabascantabais cantabacantaban.
Poder & Dormir. *Like JUGAR, the verbs PODER (to be able to) and DORMIR (to sleep) are stem changing/boot verbs. *They have a stem change from o -> ue.
Imperfect… To talk about what you used to do or what you were doing in the past use the imperfect.
{ Preparativo 2 de marzo del 2015 learning target: Students will be able to talk about their families and describe them by presenting the family tree they.
The verb to be. WHAT IS IT USED FOR?HOW DO YOU USE SER?  To identify a person  To saw where someone is from. Yo soyNosotros(as) somos Tú eresVosotros(as)
The odd one out Me gusta/ me encanta/ odio/ me gusta mucho
Hoy es el ocho de octubre, Hoy es martes. La pregunta: ¿Cuáles son los verbos infinitivos del capítulo 5A? Miren la hoja de información de 5A para contenstar.
3.2 Possessive Adjectives
Repaso B Spanish II. Los objetivos de hoy Standard 1.2: Students understand written and spoken Spanish Standard 1.3: Students present information in Spanish.
Objetivo: Which form of the verb should we use? Are we pronouncing the vocabulary correctly? Hagan Ahora: El papel de APT P. 69, Actividad 2.
Español 2 17 DE MARZO DE La Campana:  Escribe direcciones como llega a cada lugar. Empieza a Fairfield.  1, Bowman’s  2. Smith’s  3. Tu casa.
Dos Acciones en una Oración
Español 3 Sra. Carpinella.  Because each tense is used for very specific things, there are some key words that indicate whether you would use the imperfect.
Quasimodo: (son las doce)
The verbs SER and ESTAR.. You should already know the conjugations of SER and ESTAR. Here they are again as review. The verbs SER and ESTAR.
 Conjugating is changing the forms of a verb to indicate who is doing the action.  For example, the English verb to have is conjugated as I have, you.
La familia.
Write three things that you plan on doing this weekend (in English).
Why do you need to learn English?  Schedule: Saturday: 8 a.m – 2:00 p.m – P609  Course book:  New Framework 2 pre-intermediate (units 1-6) - Richmond.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
 Amable  Divertida  Inteligente  Interesante  Cómica  Creativa  Atlética  Antipática (a veces)
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
Nina Jackson, Presenter.  IMSCI is research based writing instruction.  IMSCI uses the gradual release of responsibility model to teach writing.  Scaffolds.
#2- Present Tense of IR.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Trabajo de entrada el quince de mayo Objetivo: Know the imperfect tense and voc. from Ch. 4A Focus: imperfect & voc. Martín and Sara are talking.
24 de febrero de 2014 Español 1.
Completa la pagina 32 en el libro de trabajo.. Objetivo: yo puedo hablar de mi día escolar. Agenda: 1. Hacer Ahora: la página Práctica de escribir.
EL VERBO GUSTAR 9/9/2013 SPANISH 1 SRA. BALDWIN. GUSTAR Gustar is a Spanish verb that means “to be pleasing to”. In English, it’s kind of like saying.
End of Year Oral Assessment Spanish I and II. Spanish II 1. What is your name? 2. How old are you?
Gramática comparada I Diferencias foneticas
Page 258 Realidades 1 The verbs SER and ESTAR.
La Familia y la Comunidad
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
On a Spanish question you must put a question mark before and after the phrase.  ¿ Cuál? Which?  ¿Cuándo? When?  ¿Cuánto? How much?  ¿Cómo? How? 
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Objetivo: Which form of estar should be used? What is the difference between ser & estar? Hagan Ahora: Match the activities with the places and write complete.
Hazlo Ahora Me llamo Morales. Soy un jugador del equipo del hockey. Yo conozco una animadora. Somos amigos. Saben jugar al ajedrez. Mi hermana, Estefani,
Hoy es _________ ______de febrero Tema: What I do in town El objetivo: I can describe at least three places that I like to go in Tucson and state how I.
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
Quasimodo: Correct the sentences Yo compro lo. ▫Yo lo compro. Ellos quieren las comprar. ▫Ellos quieren comprarlas. Nosotros estamos leiendolo. ▫Nosotros.
Adjectives/Gender and Number agreement Notes #17.
Discussion Voice Activity 1.05
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1 The “To Be” Verbs Ser and Estar.
LOS VERBOS SER Y ESTAR Sra. Anderson Español II. Las formas del verbo SER (to be)
Es el 14 de abril del Traduce (translate) y conjuga estes verbos: 1.I walk 2.you (familiar) run 3.You (formal, plural) have 4.we write 5.he prefers.
Tener + que + the infinitive In Spanish, to express the phrase “to have to”, you use:
Notes #2 Simple future tense U2E3 Standard and objective Notes #2 Ir+a+infinitive Standard 1.2- Students understand and interpret written and spoken.
-ER and –IR Verbs.
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
SABER and CONOCER Page 56 Realidades 2 SABER & CONOCER Both saber and conocer mean “to know.” They both have irregular “yo” forms.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Spanish 2.  Most mental processes involve or require a duration of time to complete.
Los perros. Los greyhounds pueden correr 45 millas por hora. Ellos pueden comer 4 tazas de comida todos los días. Es el perro más anciano de todos los.
Transcripción de la presentación:

What is embedded reading? A use of 3 or more readings of increasing difficulty created from the same outline Exposure to repeated versions of the same text and participation in a variety of activities related to the text Designed to build language skills and gain a deeper understanding of the text each time ©2013 Laurie Clarcq and Michelle Whaley

Thoughts on the planning process Why this reading? What should students be able to do when they have finished? What background do students already have to help them

La vida de la Sra. Moller La señora Moller no es de Nueva York. Ella vive en Nueva York ahora. La Sra. Moller tiene dos padres que no viven ahora. Ella fue al colegio en Pennsylvania. También ella asistió a la universidad en Pennsylvania. Ahora ella tiene una familia buena y ellos viven en una casa marrón en Walden.

¿ Ciudades? ¿ Atracciones especiales? ¿Cuál prefieres tú?

¿Cierto o falso? 1.La Sra. Moller es una native de NY. 2.Los padres de la profesora viven en PA. 3.La Sra. Moller fue a una universidad en CA. 4.Ella no tiene familia. Vive sola. 5.Ella vive en una casa blanca en Walden.

La señora Moller no es de Nueva York. Ella es de Philadelphia, Pennsylvania. Ella vive en Nueva York ahora con su familia. La Sra. Moller tiene dos padres que no viven ahora. Sus padres se llamaban Betty y Charles. Ella fue al colegio en Upper Darby, Pennsylvania. También ella asistió a la universidad de Albright en Pennsylvania. Ahora ella tiene una familia buena y ellos viven en una casa marrón en Walden. Ella tiene un marido que se llama Eric. También tiene dos perros grandes y rápidos.

1. ¿De dónde es la señora Moller? 2.¿Cómo se llaman los padres de la profesora? 3.¿Adónde fue ella al colegio? 4.¿Cómo se llama la Universidad de la Sra? 5.¿Dónde viven la Sra y su familia ahora? 6.¿Cuál es el nombre de su marido? 7.¿Ella tiene perros o elefantes? 8.Describe los perros de la profesora.

La señora Moller no es de Nueva York. Originalmente, ella es de Philadelphia, Pennsylvania. Ella vive en Walden, Nueva York ahora con su familia. La Sra. Moller tiene dos padres que no viven ahora. Sus padres se llamaban Betty y Charles. Ella tiene un hermano, Bill y una hermana, Sandy. Ella fue a la escuela elemental y al colegio en Upper Darby, Pennsylvania. También ella asistió a la universidad de Albright en Reading, Pennsylvania. Ella asistió a la universidad del estado de Pennsylvania. Ahora ella tiene una familia buena y ellos viven en una casa marrón en Walden. Ella tiene un marido que se llama Eric. Ella tiene dos hijos, Stephen y Kevin. También tiene dos perros grandes y rápidos. Los perros se llaman Fonzi y Bugsy.

Los greyhounds pueden correr 45 millas por hora. Ellos pueden comer 4 tazas de comida todos los d ías. Es el perro más anciano de todos los perros. Son perros muy buenos y muy cariñosos. ¿Tienes un perro en tu casa? ¿Qué tipo de perro es? ¿Cómo se llama?

1. La profesora no_____de NY. 2. Ella______en walden con su familia. 3. Su________se llama Bill y su______es Sandy. 4. Ella asistió a la_________de Penn State. 5. Ella tiene una________buena. 6. La Sra tiene______hijos, Stephen y Kevin. 7. Su marido se________Eric y los________son Fonzi y Bugsy.