¿Qué hicieron en la clase de Español hoy? Follow the power point slides to read announcements and activities. You will need your notebook and will be recording.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Subject Pronouns and AR verbs. Who is the subject of a sentence? How can we substitute the subject and still make sense? Ex:
Advertisements

ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
Apuntes.. Es subjuntivo pt. 2 El concepto del subjuntivo… Remember that when we are using expressions of doubt, uncertainty or negativity we will use the.
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
Español 1 – el cuatro de diciembre  We practiced two ways of asking what you need (or don’t need), and what you have (or don’t have) in class today. READ.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Español de septiembre. La Campana Hoy es martes el 23 de septiembre de ¡Matemáticas! ◦1. seis + ocho = ◦2. veinte – once = ◦3. dos x nueve.
Fecha y Objetivo Fecha: Hoy es viernes Objetivo: I will conjugate irregular preterite verbs in order to discuss events that happened in the past.
8 y 9 de octubre de Llena los espacios. Fill in the blanks.
¿Cuánto? or mucho Kaylor Productions. For this review you will need a piece of paper and a pencil. Read the English word or phrase. Write down the Spanish.
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Hoy es miércoles, el 11 de diciembre
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Los días de la semana Vocabulary Practice Kaylor Productions.
Direct Object Pronouns. Instrucciones / Read each sentence. On a piece of paper, rewrite each sentence using a direct object pronoun. Then, advance to.
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
Hoy es lunes, el 2 de febrero. ESPONJA: ¿Cómo se dice? 1. I need a calculator. 2. We always use computers. 3. They dance. 4. She never wears her backpack.
3-4 de septiembre.  Exchange both your notebook and your participation card with your partner.  Listen to Profa as she helps you in each section know.
Español 1 Hoy es jueves el 24 de abril de La Campana ¿Cómo se dice en español? 1. I went to the parade. 2. We are going to the party. 3. Did you.
Español 3 Hoy es viernes el 25 de abril de
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español Agenda (ALC) A la campana 72 (Nueva) Objetivo Calificar el examen. Trabajar con el preterito.
and Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen and a notebook Pick up a study guide.
Español 1 18 – 19 DE MARZO. La campana Hoy es lunes el 20 de marzo de 2015  Contesta las preguntas con frases completas:  1. ¿Cuántas muchachas hay.
Español 1 18 – 19 DE MARZO. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.
ALC 65 Hoy es martes el 31 de marzo, 2015 Please sit with someone that has the same number that you were given when you walked in the door. You will see.
Calentamiento Write the answers to each question.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
GUSTAR PRÁCTICA CON GUSTAR. DIRECCIONES:  Each slide will contain a picture or a vocabulary word and a subject. In your group, you need to come up with.
India Fast Five Mrs. Diane Brooks Union Jr/Sr High School.
Sight Words MondayTuesdayWednesdayThursday am be but they 20 Math Worksheet Remember to read your take home book! 21 In your HW Notebook, write about something.
Hoy es lunes el 28 de abril de Español 1. La Campana Dibuja las escenas: 1. Yo fui a una fiesta de sorpresa. 2. Mi familia y yo fuimos a la iglesia.
La familia Kaylor Productions. For this review you will need a piece of paper and a pencil. Read the English word or phrase. Write down the Spanish equivalent.
Frases utiles, el alfabeto, el tiempo y el salon de clase
Hoy es martes el 29 de abril de Español 3. La Campana Contesta en español con 2-4 oraciones completas: 1. ¿Cuándo tenías 5 años preferías columpiarse.
Español 2 1 de octubre de La Campana Lea tu papel de objetivos. Read your objective paper. Escribe 2 metas para esta unidad. Write 2 goals for this.
Survival Spanish – SPA II y III
Entre y siente. Está listo por tu proyecto..  After you have recorded your Asi Soy Yo  it to your teacher 
Capítulo 3 Las Compras para la Escuela Warm-up Open your binder and write title and date List in Spanish the supplies that are in this picture. Use your.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
Bienvenidos a Español 3 26 de agosto de 2013.
Do Now – 29 de octubre 2014 You are talking with a Columbian student that you are going to be living with while Studying Abroad in Columbia, and want to.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
carta electrónica a un amigo
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
Discussion Voice Activity 1.05
Double Object Pronouns What happens when we have both direct and indirect object pronouns in the same sentence? What goes where? Information for this lesson.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Preparación/ Review Hoy es miercoles el 21 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 21, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
Preparacion : Hoy es lunes 20 de Octubre. ¿Qué día es hoy? What day is today? Hoy es ______Today is ______ ¿Qué día fue ayer? What day was yesteday? Ayer.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
¿Te acuerdas? What verb means “to go”? IR yo voy tú tú vas él va ella va Ud. va nosotros vamos ellos van ellas van Uds. van.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
Cap í tulo 4 Expressions with “ tener ”. Expressions with “tener” (idioms) Tengo hambre. = I’m hungry. Tienes frío. = You’re cold. Tenemos calor. = We’re.
¡BUENOS DIAS! Please fill out the student survey. Then, practice the vocabulario for the quiz!! J Noort.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Organización de cuadernos
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
ESPAÑOL 1, el 13 de octubre a la clase de ESPAÑOL.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Hoy es________, el _______ de _____ de ______________.
Transcripción de la presentación:

¿Qué hicieron en la clase de Español hoy? Follow the power point slides to read announcements and activities. You will need your notebook and will be recording your work in two separate entries. Please remember to bring your your homework subjunctive puzzle, or mind map that was due today.

FIESTA: VIERNES el 18 Si los tienes…traigan: lead pencil with a plastic tip or any other kind of stylus. We will be doing an authentic craft together. Traigan comida/bebida para ganar credito extra See the EVENTS page of my site for details!

EN CLASE HOYel 17 de diciembre - Entrada #28 (el video “Coaching Colombia”) – Míralo y Escúchalo ~3-4 veces y escribe frases que conoces. Que dicen sobre el medio ambiente? - Entrada #29 (Problemas con el medio ambiente en WA.) – Sigue las direcciones.

Click on the picture to play the video.

Escribir: 1.#29 Trabaja con tu compañero. Escriban una lista de 8 problemas del medio ambiente que tenemos aquí en Washington. 2.Cambia papeles con otra pareja y escribe una solución a cada uno de los problemas que ellos escribieron. 3.Lean los soluciones que escribieron y escriban si son posibles o no en la realidad. Escriban porque o porque no.

This is just for laughs! Thought we could use it!