DESFILE DE MODELOS José Ramón Ayllón CAPÍTOL IV De los sentimientos y el amor Anna Miret Alsina 3r d’educació infantil
ENS PARLA DE: Els sentiments L’amor L’amistat L’amor platònic Fa referència a grans filòsofs com: Séneca, Aristòtil, Descartes, Lewis…
SENTIMENTS Responsables de tot el que experimentem. Connexió entre desig i objecte. Punt intermig entre raó i instints. Depenents del cos.
AMISTAT Centre de la vida. Experiències agradables. Atractiu de la vida = compartir. Relació entranyable, lliure, recíproca, exigent, desinteressada i benèfica (C. S. Lewis, Los cuatro amores).
AMOR Creador de les forces que mouen el món. Tota persona necessita sentir-se estimada. Relació que es dóna entre home – dona, pares – fills, home – Déu,… Consisteix en veure el món des dels ulls d’una altra persona.
AMOR PLATÒNIC Desig de quelcom desconegut. Arribar a la confusió entre disitjar i estimar.
COM A FUTURS MESTRES: Ensenyar amb l’exemple. Relació mestre – alumnes → més que amistat, és amor.
FRASES A DESTACAR
“ Me maravilla que, muerto aquél a quien tanto había amado, siga yo viviendo”. (Confessions de Sant Agustí)
“La amistad por interés no busca el bien del amigo, sino cierto beneficio. Éstas amistades no son auténticas, y son fáciles de disolver cuando el amigo deja de ser útil o agradable”. (Aristòtil)
“Es bueno que existas, que estés en el mundo, y, por tanto, yo quiero que existas”. (Josef Pieper)
“En el amor se trata de llegar a la unidad sin anular las diferencias” “En el amor se trata de llegar a la unidad sin anular las diferencias”. (Jacinto Choza)
FI