Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hagan ahora: Hoja: Un poco de todo. REPASO: SINGULAR Definite Articles (the) Masculine el Ex: el cuaderno Feminine la Ex: la cama 2.
Advertisements

¿Qué materias estudias?
¿Qué clase tienes? Vocabulario.
John dice a Nicole: ¿Qué clase tienes primera hora?
Español 1 El 4 de octubre de 2012 Entrada: El horario de Diana [En el libro importante] Look at the information on the chart about Dianas schedule. Pretend.
Español 1 Unidad 2 Etapa 2 Repaso.
SPANISH I POWERPOINT UNIT 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario  Llegar: to arrive  LlegoLlegamos  Llegas  LlegaLlegan  Temprano: early  Tarde: late  A.
Escribir – Fill-in-Blank
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Capítulo 2: La escuela ¿Qué clases tienes? Chapter Two: School What classes do you have?
Starter: une la hora con los relójes como corresponda
YOU HAVE 1 MINUTE. WE NEED TO WORK. THANKS. The school day Hoy es Lunes 6 de Octubre Warm up: Write in your journal one paragraph about your favorite.
4.7 invitations, ir+a+inf.. Vámonos Conjugate the following three verbs. Draw a boot! Pedir (e → i) Querer (e → ie) Jugar (u → ue)
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Capítulo 3 Día 1. ¡Vámonos! What does your post it say? When you know what it says, place it next to the picture/phrase that matches it.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Entrada Write the sentences in Spanish, and finish them by filling in the blanks. 1.Me gusta mucho … 2.No me gusta… 3.Mi clase favorita es …porque es…
Un partido para repasar A game to review Write the following time in Spanish. Ms. Hauschild will give you the time.
Horarios. After writing down the agenda in your notebook, look at the sample schedule below and answer the questions about it. 1. What does Juan have.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español Entreguen la tarea al escritorio. Agenda A la campana 53- Objetivo/bienvenida Repasar la hora y.
DESCUBRE 1 LECCIÓN DOS: EN LA CLASE Señor Mascari.
Wednesday, Thursday. Vámonos Escriben dos oraciones completas para describir EL TIEMPO: 1. Vacación perfecta (perfect vacation): 2. Día peor (worst day):
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Spanish I Powerpoint Unit 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario Llegar: to arrive – LlegoLlegamos – Llegas – LlegaLlegan Temprano: early Tarde: late A tiempo:
Spanish I Powerpoint Unit 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario Llegar: to arrive – LlegoLlegamos – Llegas – LlegaLlegan Temprano: early Tarde: late A tiempo:
Salta para arriba U1L1 Esp. III. When you see the equivalent for your card, be the first to jump up and say the answer on your card!!!
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Vámonos Identify at least three spanish- speaking countries from the map of South America.
Hoy es martes el 24 de febrero Espa ñol 1 6˚. Para empezar ¿Cuáles son los números en español? ¿Cuáles son los números en español? Tres multiplicado por.
Vámonos  Get your pasaporte out of your folder  Have your libro en su escritorio for book check!  Escriben la hora: 12:2511:401:10 Levanta su mano.
Repaso: Unidad 4. Vámonos 1.Ellas _______ (jugar) al baloncesto. 2.La clase ______ (empezar) a las siete. 3.Yo _______ (preferir) mirar la televisión.
Repaso: Día uno Difficult topics and CONVERSATION practice
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Ahora Mismo 10Revisa los errores del vocbulario… (Correct the mistakes) Hay 10 errores. –El almuerzo = recess –Las sciencias sociales = social studies.
Español de enero de 2015.
¿Cómo te sientes hoy? Me siento bien Me siento enfermo (a)
¿Qué clase tienes? Vocabulario. objetivos Level 1 Present information about your class schedule include the use of ordinal numbers for the periods, time,
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
Tu día en la escuela Capítulo 2A, Realidades 1 In this chapter, you will learn: How to talk about your school schedule and subjects Discuss what students.
Hoy es lunes el treinta de noviembre HAGAN AHORA: Fill in the blank with the correct form of the verb 1.En la clase de español, yo ____________ (hablar)
Vámonos ¿Cuáles clases tienes? (What classes do you have?) Name 3 in complete Spanish sentences. Ejemplo: Yo tengo la clase de español.
Vamonos Write the correct conjugation for the following phrases. Ex. I help → Ayudo 1. You walk 2. They swim 3. We need 4. I study 5. You all listen.
Vámonos Complete and write out the following sentences. 1) Yo ___________________ (necesitar) mucho para la clase de español. 2) Tú no ___________________.
Put your body projects/papers on the table in the back.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Vámonos Pon la rutina diaria en una orden correcta o lógica. Escribe las frases. Luego, yo me cepillo los dientes. Primero, yo me despierto. Me visto.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Vámonos Write out the times in Spanish! 8:15 AM 1:08 PM 10:00 PM.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
Vámonos Write out a complete sentence with an emotion you would feel when these things happen. Ejemplo: Cuando tengo mucho tarea….. estoy triste. 1. Cuando.
E2 Calentamiento 19/1/16 Describe tus clases: (4) Ejemplo: Me gusta la clase de arte. La profesora es muy simpática. 1.____________________________ 2.____________________________.
Vámonos ¿Qué estás haciendo hoy? (include at least 3 things) Tomorrow is the last day to turn in any signed grade reports for credit. Turn them in!
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
Vámonos Write out these sentence frames and then write out a command to tell these people to do these things! 1.Tú nunca hablas con la maestra... 2.Tú.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Learning Objectives: To be able to discuss your timetable and say what lessons you have on which days and at what time To say what your favourite and.
Hoy es martes el 7 de enero de 2014.
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos:
Capítulo 2A (Your day in school) Tu Día en la escuela.
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Vámonos ¿Qué estás haciendo hoy? (include at least 3 things)
Vámonos Complete and write out the following sentences. Try to translate them for a +3 on your pasaporte! Yo ___________________ (necesitar) mucho para.
Vámonos Complete and write out the following sentences.
Transcripción de la presentación:

Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence. 1. ____________ necesitamos mucho papel para la clase de arte. 2. ____________ escuchan música. 3. ____________ ayudo a mi amigo con la tarea. 4. ____________ estudia en la escuela. 5. ____________ buscas para tu teléfono.

4.8 School Schedules el 13 de noviembre

Anuncios Repaso & Speaking Exam: lunes el 16 de noviembre Examen: martes el 17 de noviembre Duolingo: 200/300 XP para el 30 de noviembre (after Thanksgiving break)

Los números ordinales 1st: primero/a 2nd: segundo/a 3rd: tercero/a 4th: cuarto/a 5th: quinto/a 6th: sexto/a 7th: séptimo/a

¿Qué necesitas para tu primera clase? Yo necesito un lápiz y una calculadora. ¿Qué necesitas para tu clase ______ (1st, 2nd, etc.) ? 1. Yo necesito … 5. 2.Yo necesito

El horario (the schedule) Todos los días, tiene 7 clases. Escribe un horario (schedule) de tus clases. Por ejemplo: Yo tengo 7 clases. Primero, yo tengo las matemáticas a las nueve menos diez de la mañana. Segundo, yo tengo español a las diez menos cuarto de la mañana. Tercero, yo tengo educación física a las once de la mañana. etc. Use these approx. schedule times: 1st: 8:50 AM 2nd: 9:45 AM 3rd: 10:45 AM 4th: 11:40 AM 5th: 1:20 PM 6th: 2:15 PM 7th: 3:15 PM

Práctica … Hablar I am going to ask you one of the following questions: ¿Cuál es tu clase favorita? ¿Qué necesitas para tu clase ________ (primero, segundo, etc.)? ¿Qué clase tiene __________ (primero, segundo, etc.)? Use your activities and notes from today to answer in complete spanish sentences.

Práctica: Un día de clases You are going to practice writing about a day at school using our knowledge from this unit. Remember, you know: School supplies and class vocabulary Time AR verbs (necesitar, buscar, ayudar, escuchar, estudiar, hablar, etc.) You need to include at least 10 sentences … focus on describing your classes, your schedule, what you do at school, your friends/teachers … etc. Stick to what you know! When you are finished, I will check your paragraph. Más vocabulario ¡Ahora! -- now difícil -- difficult/hard fácil -- easy mismo (a) --same pronto -- soon la razón -- the reason tarde -- late