Create a food Menu and dialogue

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Ordering in a restaurant Monae Anderson Andrea Sanchez Ricardo Gomez.
Advertisements

ALC 59 Hoy es miércoles el 29 de febrero 2012.
Mandatos Afirmativos de Tú – Affirmative Tú Commands
El Restaurante.
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
FESTEJEMOS Eventos Importantes en la Vida Repaso y Prueba.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
¿Qué comes? WALT: say what you eat for each meal of the day/ Revising food WILF 1- Name food and meals of the day in Spanish ( level2) WILF2- Express your.
Hoy es lunes. Es el 18 de noviembre LA TAREA:  Libro de ejercicio p. 100  El paquete de repaso – miércoles  Examen de 5B - miércoles LA PREGUNTA : What.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Chapter 5B- Spanish One What you need to know for the test for chapter 5B.
3.6.3 Ordering in a Restaurant. The waitperson might say: You might say: ¿Ya sabe(n) qué va(n) a pedir? Recomiendo la especialidad de la casa. ¿Qué le(s)
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Margarita Catalina Lola Elena ¿Qué me recomienda? 2. No gracias, sólo la cuenta. 3. ¿Ya sabe qué va a pedir? 4. ¿Qué desea de postre? 5. ¿Qué.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides Liliana Martinez 10/27/14 4b.
English Lesson 3.
Entrada: Describe a una persona importante [en el libro importante] Escoge (choose) a un miembro de tu familia o un amigo. Entonces, piensa en su personalidad.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Que rico/ delicioso – yum! Que rico/ delicioso – yum! Que asco – gross! Que aproveche/ buen Provecho – enjoy your meal.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
Digital Photography: Selfie Slides Anaiyah holiday 10/23/2014 6th.
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
5.5 Restaurant Vocabulary and Conversation. Repaso Remember, to make comparisons we use: Más que → More than Menos que → Less than Tan como → As much.
Repaso del Capitulo 6 LOS MANDATOS AFIRMATIVOS (COMMANDS)
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Hoy es martes, el 20 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – ASK “What restaurant do you recommend?” – Recommend a restaurant and.
ALC 75 Please make sure earbuds are hidden or put away where they cannot be seen.
The following slides introduce the new verb IR.
Digital Photography: Selfie Slides Reid Steele 10/24/14 1st.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
La comida del restaurante
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Español 1: Capítulo 6 Vocabulario 1
Julie Pettigrew Future career and personality traits Rushcliffe School.
Me presento (part 2) WALT: give a physical and character description of yourself. WILF: Be able to give a detailed description of yourself and give your.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Digital Photography: Selfie Slides Jaime lozano 28 oct 1.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
PART 1: 1 st slide – record your phone conversation. PART 2: 10 slides – see topics per slide Each slide will have an illustration / clip art that goes.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
SPANISH I DAY 32. HAGA AHORA 14/15 DE NOVIEMBRE Complete with the correct form of the verb. Write the entire sentence: 1.¿ Dónde _________ tú? (vivir)
Note: On the quiz, use the conjugations for Ud. (unless tú is specified.)
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
Objetos. Objetos Directos Direct object pronouns LoLa LosLas D.O.P’s answer the question What? Who?
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Objetivo y Agenda Hoy es lunes 9 de noviembre de 2015 Objetivo: I will be able to read a short story and talk about it using past tenses. Agenda: Porcentajes.
ORDERING FOOD IN A RESTAURANT ¿Qué vas a pedir? 2. ¿Qué le puedo traer? 3. ¿Desean algo más? 4. ¿Cuánto es? 5. ¿Está incluida la propina? Responde.
 Imagine that you are the owner of the newest restaurant in the town you live in. You will be creating your own menu for your own restaurant. You can.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Antes de empezar Escribe la información en tu cuaderno:
Transcripción de la presentación:

Create a food Menu and dialogue Lesson Plan 10-14-16 Create a food Menu and dialogue

Learning Objective I will create a restaurant menu and identify different types of food that there are in a restaurant and score a 2.7 or higher.

Learning Objective During a dialogue with a partner I will order food using my restaurant menu from a waiter/waitress as my partner acts as the waiter/waitress. I will score a 2.7 or higher.

Hazlo Ahora: unscramble the words 1.________es el hombre que sirve la comida. L E O S E R E M 2.______es el dinero que das por el buen servicio. A L R O N P I P A 3.__________es el acto de llevarle la comida al ciente. E R T A R 4. ________es algo dulce que pides en un restauante. R O SL E T E P 5. ________es la mujer que trae la comida. A L M A R E S E 6. Es el acto de decirle al mesero que quieres. I P R E D

/Hazlo Ahora-Translate the word in parenthesis 1.En el restaurant ordenamos_________________(the house specialty). 2. El mesero nos pregunto si queriamos algo mas y dijimos----------(no thank you, the check please). 3. Cuando llegamos al restaurant tuvimos que-----------(to order food). 5. Would you like something else? 6. D o you know what you’re going to order? 7.---------(I’ll have ) unos huevos rancheros, un refresco y un plato de frutas, por favor. 8. Despues de la cena se tiene que------(to serve dessert). 9.--------- (Frist) pedimos el plato principal 10. ------(afterwards) pedimos las bebidas  

Do-Now Escribe 3 differentes comidas principales(entrees), tres bebidas(drinks) y 2 postres (dessert) que tu hayas pedido al mesero(waiter) cuando sales a comer(to eat-out) a un restaurante?

Practica de un dialogo A: Waitress ¿Que desea?   B: Customer:Para mi________________(entrée), ________________(drink), _____________ (dessert), por favor. Example: Para mi un sandwich de pavo, una agua mineral un flan por favor. A: Waitress- okay ahorita se los traigo.

Dialogue: Ordering Food Only one partner has to write the dialogue. You must memorize the script!!!!!!you cannot use it during your presentation!!!!this will count as your quiz Oral assessment on Thursday and Friday!!!!!!!! Non-Native, you can use the script as reference but you SHOULD PRACTICE!!

Dialogue: Ordering food at a restaurant A(Waiter/Waitress): Hola, buenas tardes. ¿Que desea? B(Customer): No estory seguro/a. ¿Me puede dar unos minutos mas? A(Waiter/Waitress): No hay problema. En unos minutos regreso. Time passes A(Waiter/Waitress): ¿Ya sabe que va a pedir? B(Customer): Si, Para mi_________(entrée),_______(drink), y_______(dessert), por favor. A(Waiter/Waitress): Permitame repetir la orden. Un/a________(entrée),_______(drink), y _______(wrong dessert). (CONTINUED)

CONTINUED- B(CUSTOMER): NO,_______(entree)______(drink), Y_____(dessert), por favor. A(Waiter/Waitress): Permitame repetir la orden otra vez. Un/a_____(entrée),____(drink),y_____(dessert). B(customer): Si gracias. A(Waiter/Waitress): ¿Algo mas? B(Customer): No, gracias. A(Waiter/Waitress): Esta bien. En veinte minutos estara lista su orden.

Dialogue presentation Remember to be quiet as your classmates present. As your classmate present you will score them on the speaking rubric. You have to justify on why you rated your classmates the way you did. There are 3 scores: Task Completion(did they answer the prompt and how well), Topic Development(how well is the topic developed, is it relevant), language use (pronunciation, fluency,{pauses}, and presentation skills {reading off paper, not looking at the speaker, not loud enough}

Reflection-Exit Ticket: create 3 sentences one for each questions about dialogue presentation 1. what is one area you did well? 2. What area you think you need to improve? 3. What other areas you would like to explore to improve?