1 USMP Social Innovation Pioneer and social changemakers Ph.D. Augusto Bernuy Alva

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Advertisements

-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to leave.
Regular Preterite Verbs
Vocabulario de Sociales Tercer grado Gente, eventos e ideas a través del tiempo.
E-I Pedir ayuda = To ask for help -Yo pido ayuda en la clase -Tu pides ayuda en la casa -Juancho pide ayuda todos los dias -Nosotros pedimos ayuda -Ellos.
Yo- GO verbs & irregulars Etapa Preliminar / Repaso.
Invertir en la infancia en España: instrumentos europeos y oportunidades de financiación Andriana Sukova-Tosheva Directora FSE I Dirección General de Empleo,
 Stem is the very first part of the verb, the underlined part: › Hablar › Comer › Escribir.
Nouns & Articles P. 10 Realidades 1 Nouns Nouns- refer to people, places and things and ideas. In Spanish nouns have gender – Masculine or Feminine Most.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
SEMINARIO EUROPEO SOBRE POBREZA INFANTIL – 24 Octubre El Paquete de Inversión Social, la Recomendación sobre Pobreza Infantil y el nuevo marco de los Fondos.
Health Products Beauty Products Diet/Weight loss Financial Freedom.
PARA QUIÉN ESTA DIRIGIDA ESTA CONFERENCIA? Para las familias Hispanas con niños con necesidades especiales y profesionales trabajando con ellos. Este evento.
Goods and Services.
Hoy es el 14 de mayo. Es miércoles. La pregunta: Escriban una lista de “la gente” que menciona en la lista del vocabulario del capítulo 8B. La tarea Libro.
IR – TO GO SPANISH 1. IR – TO GO voyvamos vas vavan.
T.R.U.S.T. South LA | 4331 S. Main St Los Angeles, CA | | trustsouthla.org T.R.U.S.T. South LA and Abode Communities invite you to participate.
Romans 8:26,27 NIV Romans 8:26,27 NIV 26 In the same way, the Spirit helps us in our weakness. We do not know what we ought to pray for, but the Spirit.
¿Sabes qué? Miércoles el 3 de septiembre 2014 ¿ Cuál preferirías? ¿Por qué? Hablar español o escribir español? Leer español o escuchar español? Tener poca.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Saber o Conocer (to know)
Regular Verbs -ar, -er, -ir. What’s an infinitive? In Spanish: they end in an –ar, -er, or –ir In English: To___________… Hablar – to talk Comer – to.
How to Conjugate Regular –AR Verbs in the Present Tense.
The Present Subjunctive The Subjunctive l Up to now you have been using verbs in the indicative mood, which is used to talk about facts or actual events.
Tener You already know that TENER is used for: TO HAVE And when you want to express HUNGERAndTHIRST.
MORE CONVERSATION TOOLS
12/1-12/9. 7 TH GRADE Chapter 7a - Repazo ◦ Ropa.
Those are my eyebrows.
 Conjugating is changing the forms of a verb to indicate who is doing the action.  For example, the English verb to have is conjugated as I have, you.
Leading in Learning – Spanish Collective Memory. Plenary 1 Did you know any of the words already? If so, which? Why are the colours significant do you.
The Six Pillars of Character Advisory Program
Review of Vocabulary to plant to grow to improve to get worse to change _________________ 1.
Definition
Pensar, Querer, Preferir, & Costar
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Somos Ciudadanos Del Mundo
What will the future be like? ¿Cómo será el futuro?
SPN II PRETERITE OF REGULAR – AR, -ER, -IR VERBS.
Pagina 39.  The verb gustar is used to express what people like or don’t like to do  You will mainly use two forms of gustar: gusta and gustan  You.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Decir: to say/tell Hacer: to make/do Poner:
CONCEPTS -ER/-IR VERB CONJUGATIONS. ¿CÓMO SE CONJUGA LOS VERBOS –ER/-IR? Before we move on to how to conjugate –ER/-IR verbs, let’s conjugate an –AR verb.
Expresiones Lección 1 Presentaciones con el verbo “llamarse”
Tener -= to have. Tener Tener is a new verb, but you have already seen two of the forms from TENER in the last chapter. Tener is a new verb, but you have.
Storyboard guión gráfico Public Service Announcement Anuncio de servicio público.
Yo Puedo… …negotiate and come to a conclusion …compare my spending habits to those of my classmates AND peers from Argentina …agree and disagree …talk.
Student Comprehensive
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Community Choice: The Most Powerful Way for Communities to Reduce Greenhouse Gas Emissions Ann Hancock Center for Climate Protection.
Verb=action word. In Spanish we “Conjugate” verbs to match the subject. Conjugate?!!! – To change the ending of a word to match the subject (who we are.
TURN & TALK Why does public education matter to you?
Día Mundial de la Alimentación El Día Mundial de la Alimentación 2015 es una ocasión para centrar la atención del mundo en el papel fundamental.
BUENOS DÍAS Bell Slides – compound sentences oraciones compuestas I think There are many issues It is an idea He says I know it is important we need.
Learning Target: I will be able to determine the Difference between different ecosystems around the world.
T HE VERB GUSTAR, ¿ POR QUÉ ? AND PORQUE. T HE VERB GUSTAR Use the verb gustar to say what people like. Use the form gusta if the thing they like is singular.
REFLEXIVE VERBS IN SPANISH Pregunta esencial: How do I use relfexive verbs with their pronouns to talk about what people do for themselves.
EL PRESENTE PERFECTO PARTE 1 (LOS VERBOS REGULARES)
Stem-Changing Verbs Objective: Today we are learning how to change (conjugate) e to ie stem-changing verbs in Spanish.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
PRINCIPIOS MARISTAS Basada en valores Maristas centrales …
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: Poner: Salir: Tener : Traer: Venir:
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
THE SUBJUNCTIVE MOOD Spanish 2 – 6.2. THE PRESENT SUBJUNCTIVE In English, we say “I hope that…” to express hopes & wishes. Verbs that follow such expressions.
Saber Vs. Conocer Sra. Altamirano Español II. First, we need to learn the conjugation of the verb SABER Yo sé Tú Sabes él, ella,ud. Sabe Nosotros Sabemos.
Dear pupils: As you take part in the writing contest Les plumes du Caillou,you are to make your own web page – on the lagoon site- in order to present.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Transcripción de la presentación:

1 USMP Social Innovation Pioneer and social changemakers Ph.D. Augusto Bernuy Alva cuestiones/

2 USMP We are The World (7.11 min) 1 Heal the world / Sana el mundo

3 USMP 3 Agenda I. Ejemplos en el mundo II.Desafíos 2016 III.Nuestro compromiso Dr. Augusto Bernuy Alva Innovación Social y Gestión del Conocimiento Hay un vínculo claro problemas de pobreza, educación, salud, con la seguridad social, el cambio climático y otros problemas.

4 USMP Centre for Social Innovation The Centre for Social Innovation is a coworking space, community and launchpad (plataforma de lanzamiento) for people who are changing the world. IDEAS challenges facing our communities. MODELS adapt what we’ve done. PROJECTS Priorities: market transformation, entrepreneurship, collaboration and systems change. (1.25min) w9g6rzTJo (1.39min) 3

5 USMP Depende de nosotros 1)Reconocer los desafíos 2)Ver oportunidades 3)Focalizar las soluciones 4)Pensar en que hacemos y como lo hacemos 5)La mejor solución para nuestro planeta 6)Llevar el producto al mercado 7)Hacer el mundo un mejor lugar para vivir

6 USMP Innovaciones sociales “Nuevas soluciones (ideas, productos, servicios, modelos, mercados, procesos, etc.) que cumplan simultáneamente una necesidad social”.

7 USMP INNOVACIÓN SOCIAL EN 2015 EN CHILE En busca de soluciones nuevas para problemas de siempre: El Gobierno de CHILE, a través de Corfo, destinará más de US$ 2 millones en fondos concursables. “Esto es parte de un cambio generacional donde los millennials le dan mayor importancia al sentido y calidad de su trabajo que a la remuneración, estabilidad y proyección”,

8 USMP H2020 Prize for Social Innovation: Choose the challenge! Public vote is now open Cast your vote now for the challenge you want to be the first ever horizon prize for social innovation! Poll closes Oct.21st! EUROPA 2015 Social Innovation content/uploads/2015/09/SIT-FINALISTS- SELECTED-INFORMATION.pdf 4 5

9 USMP Dr. Augusto Bernuy Alva Innovación Social y Gestión del Conocimiento Talleres de formación en confección textil dirigidos a mujeres en riesgo de exclusión. SOCIAL INNOVATION EUROPE 6

10 USMP Discover the Innovators Under 35 Peru Social Innovator + ators-under-35http:// ators-under-35 (2.02 min) How do you impact the world? How you fix big problem, that they don`t already solution They have greats projects to change the world pioneers and social changemakers 6

11 USMP Empresa social que forma a jóvenes sin recursos como expertas en desarrollo web En Perú viven más 8 millones de jóvenes entre 15 y 29 años, muchos de los cuales no tienen acceso a la educación superior y el 20% ni estudia ni trabaja. La propuesta de Costa se convierte en una gran oportunidad para ellos. -under-35-peru His stations collect and provide information about the climate and irrigation to help to improve agricultural productivity Victor has developed a service that records, processes and transfers climate and irrigation information at a low cost.

12 USMP Innovación Social y Gestión del Conocimiento “Lanzaderas de empleo” Personas con espíritu dinámico, comprometido y solidario, generan conocimiento colectivo, colaboran para conseguir empleo. Juventud con futuro La reinserción de jóvenes en riesgo de exclusión que no estudian ni trabajan Aproximar el mercado inmobiliario a las necesidades de las personas y encontrar una salida sostenible de la crisis de la vivienda Vivienda Educación Educación personalizada, vocacional e incluyente. El II Foro Internacional de Innovación Social y 22 de Septiembre de 2015 en Valencia

13 USMP Dr. Augusto Bernuy Alva European Cluster Observatory Introduction (3.01) h?v=TdjUf_VQBWQ Innovación Social y Gestión del Conocimiento Genashtim: ICT and disabilities (4.50) h?v=6CGKL9t__fI EXAMPLES OF SOCIAL INNOVATION Stopping Violence Begins at Home 8

14 USMP Conference Social Innovation 2015 November Vienna Inclusión para los jóvenes desfavorecidos. 9

15 USMP Innovación Social y Gestión del Conocimiento No a la discriminación (2.44min) La historia de Cody: Ejemplo de Superación (3.50min)

16 USMP Ideas

17 USMP MUCHAS GRACIAS Dr. Augusto Bernuy Alva It’s up to us Make the world a better place Si tienes el compromiso Escribir a: 12