Quasimodo:  Read page 10 in the textbook. In which situations would the 3 greetings below happen (who’s involved, what’s the setting, etc.)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Vocabulario: Expresiones In this slideshow, you will review how to say the names of common items in Spanish.
Advertisements

Las catagorías Los sustantivos.
Company LOGO La Hora el 10 de noviembre. Hagan Ahora el 10 de noviembre 1. ¿Cómo estás? 2. ¿Cómo te llamas? 3. ¿Cuántos estudiantes hay en la clase de.
CAPITALES y PAÍSES de CENTROAMÉRICA
LAS CAPITALES.
Hola ¿Qué tal? By: Joshua Osemwengie, Brelynn Lowery, Sydney Jackson.
Personal pronouns & verb to be
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
WALT: to talk about your brothers & sisters. ESCUCHAR 1: Escucha a los jóvenes. ¿Tienen hermanos? (1-6) Listen to the young people. Do they have brothers.
Vocabulario 1.1 Saludos y despedidas
Carlota _____ que estudiar hoy. Marina y yo _____ mucha hambre.
19 & 22 de septiembre.  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara. 
Subject Pronouns and Ser Subjects and Verbs The subject of a sentence tells us who is doing the action. The verb tells us what action is taking place.
DIRECT OBJECT PRONOUNS. DIRECT OBJECTS The object that directly receives the action of the verb is called the direct object. Mary kicked the ball. "Ball"
Definite and Indefinite Articles #7
Preparación/ Review Hoy es jueves, el 22 de enero de 2015 Today is Thursday, January 22, 2015  Write the Spanish speaking country from “Islas Caribe”
Quasimodo: (son las doce)
DIRECT OBJECT PRONOUNS. DIRECT OBJECTS The object that directly receives the action of the verb is called the direct object. Mary kicked the ball. "Ball"
Saludos (Greetings) Hola. - Hello. Buenos días. - Good morning.
Español de octubre.
Rewrite the dialogue into a logical order. Encantado Adiós Soy de Bolivia Hasta luego ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Buenos días Igualmente Me llamo.
India Fast Five Mrs. Diane Brooks Union Jr/Sr High School.
Quasimodo:  Here’s the content that will be covered on the test:  MEMORY VERSE #1  Vocab 1  Numbers 0-30  Definite/Indefinite Articles  Masculine/Feminine.
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
La Fecha: Hoy es martes, 19 de agosto Tema: ¿De donde eres
Quasimodo: Exchange your homework assignment with your 12 o’clock partner. Circle any errors you see in a different colored pen/pencil. Watch for: Spelling.
Quasimodo: Corregir (correct) las frases (frases) Los lápiz El manos El mujer La mapas Las día.
Predict a possible conversation between the two teens by filling in the blanks. They just met. Gloria: _____. Me ____ Gloria. ¿Cómo te llamas? Jose: _____.
 Antes de morir aprenderé a hablar tres lenguas.  Ya he apredido a hablar tres lenguas.  (No) Me gustaría aprender a hablar tres lenguas.  Antes de.
Sustantivos y género. Personas! Sometimes there are different words for men and women…
1. ¿Cómo estás? 2. ¿Cuál es tu color favorito? 3. ¿De dónde eres? 4. ¿Cuántos años tienes? 5. ¿Qué día es hoy?
Descubre Lesson 1 vocabulario Pg 38 Standard and Objective Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety of.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Repasemos la tarea REPASE (review) all articles. HAGA (do) – 1.p. 15, ejercicio 1 1, 4, 5, 6, 8, 10, 12, 14, 15, 16.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
ALC 13 martes el 27 de septiembre Recojan un libro para leer.
Hoy es jueves. Es el 24 de septiembre del 2015 ¿Cómo se usan los artículos? COPIEN – ¿Sabes qué significan estas palabras? (Do you know what these words.
Hoy es viernes. Es el 18 de septiembre del 2015 ¿Cómo se usan los artículos? COPIEN – ¿Sabes qué significan estas palabras? (Do you know what these words.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
Quasimodo:  Here’s the content that will be covered on the test:  MEMORY WORK #1  Countries and capitals from quizzes 1&2  Vocab 1  Alphabet  Numbers.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
QUASIMODO Check your homework: 1.Los cuadernos son grandes 2.La profesora es de Michigan. 3.Los lápices son azules 4.La chica es inteligente 5.Los chicos.
 ¿Cómo estás?  ¿Cómo te llamas?  ¿De dónde eres?  ¿Qué pasa?  ¿Qué tal?
Hoy es miércoles, el diez y ocho de septiembre
 El diario  el lápiz  La computadora  El mapa  La foto Quasimodo: Masculine or Feminine? marker boardsmarkers erasers First person in each row grab.
Las capitales de los países de Centroamérica Paul Widergren 2006.
Preparación/ Review Hoy es martes, el 20 de enero de 2015 Today is Tuesday, January 20, 2015  Write the Spanish speaking country from Sur America that.
How would you spell the following word out loud in Spanish? Abuelito.
Campana #2 Hoy es juves, 3 de septiembre Use your notas on Frases Importantes. Translate each phrase. Escribe the Spanish version only. 1. What’s your.
Where do they speak Spanish? Spanish 01 September 2013 Pgs 6 and 7.
Descubre Lesson 1 vocabulario Pg. 38 Standard and Objective Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety.
EL 8 DE FEBRERO *** COMPLETA LA EMPIEZA DE CLASE*** Remember, celebrity activity is due Sunday before midnight! It must be submitted via the google form.
Los Mapas y Los Números Para Empezar. Directions You will visit map posters hanging on the walls. Your job is to write out the number (spelled correctly!)
¿Cómo te llamas? What’s your name? ¿De dónde eres? Where are you from? Como saludar a otros y responder a los salutaciones. How to greet others and respond.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
Vocabulario Unidad 1, Etapa 1. Di las palabras en espanol. (Say the words in Spanish after the teacher says them first.)
3/12/2018 Descubre Lesson 1 Pg 38 vocabulario.
Definite Article “THE” is called a… In Spanish, there are
Práctica de vocabulario
Definidos e indefinidos
Campana # 7 estudiante diccionario turista país números
¿Hay un centro comercial en tu barrio?
9/18/2018 Descubre Lesson 1 Pg 38 vocabulario.
Quasimodo: Traducir (translate)
Quasimodo: Review and then say your memory verse to your 6 o’clock partner WITHOUT looking.
Transcripción de la presentación:

Quasimodo:  Read page 10 in the textbook. In which situations would the 3 greetings below happen (who’s involved, what’s the setting, etc.)

Tarea de ayer (yesterday’s homework) A B  ¿Cómo estás? Muy bien, gracias Regular No muy bien  ¿Cómo te llamas? Me llamo ________ Soy ___________  ¿De dónde eres? Soy de _________  Los Estados Unidos: Washington DC  México: Ciudad de México  Guatemala: Ciudad de Guatemala  Honduras: Tegucigalpa  El Salvador: San Salvador  Nicaragua: Managua  Costa Rica: San José  Panamá: Ciudad de Panamá

Sustantivos – Nouns  El autobús – bus  La capital – capital  El chico – boy  La chica – girl  La computadora – computer  La comunidad – community  El/la conductor(a) – driver  La conversación – conversation  La cosa – thing  El cuaderno – notebook  El día – day

 El diario – diary  El diccionario – dictionary  La escuela – school  El/la estudiante – student  La foto(grafía) – photograph  El hombre – man  El/la joven – youth, young person  El lápiz – pencil  La lección – lesson  La maleta – suitcase

Los países hispanohablantes:  Each row sends a representative up to the front.  I say a country name.  First person to hit the correct capital on the wall gets a point for their team.

 La mano – hand  El mapa – map  La mujer – woman  La nacionalidad - nationality  El número – number  El país – country  La palabra – word  El/la pasajero/a – passenger  El problema – problem  El/la turista – tourist  El video - video

Google translate (or other online translating tools)  When is it ok to use these? As DICTIONARIES (one word looked up only and not used to do subject/verb phrases or full sentences)  NOT ok for full sentence or subject/verb phrase translation  Why? uU50o uU50o

Práctica con conversaciones:  Son las seis (6 o’clock partners)  Work with your partner to read through 2 or 3 of the small conversations on pages 2-3 in the textbook. (each take a part to read out loud – groups of 3 start with convo 1)  Try your best to figure out what they are saying.

Tarea:  Worksheet parts C & D