La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Quasimodo: Exchange your homework assignment with your 12 o’clock partner. Circle any errors you see in a different colored pen/pencil. Watch for: Spelling.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Quasimodo: Exchange your homework assignment with your 12 o’clock partner. Circle any errors you see in a different colored pen/pencil. Watch for: Spelling."— Transcripción de la presentación:

1 Quasimodo: Exchange your homework assignment with your 12 o’clock partner. Circle any errors you see in a different colored pen/pencil. Watch for: Spelling Accents Gender/# matching Subject/verb matching Correct your own errors when you get your paper back.

2 Preguntas (bold ones could be in the oral quiz) ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama usted? ¿De dónde eres? ¿De dónde es usted? ¿Cómo estás? ¿Cómo está usted? ¿Cuánto/a(s) _______________ hay? ¿Quién(es) es/son ______________? ¿Qué es/son _____________?

3 Son las doce Recite your memory verse to your partner without looking.

4 Ser (parte 2) Ser with possession In English we show possession by… [name] + ‘s Examples: Matt’s notebook Natalie’s bible Emma’s pencils In Spanish we show possession by… El/la/los/las [cosa] de [nombre] Examples: el cuaderno de Matt la biblia de Natalie los lápices de Emma

5 Son las nueve: ¡Inténtalo! With your partner, translate the following into Spanish 1. Manuel’s problem 1. El problema de Manuel 2. Maria’s photo 1. La foto(graphía) de Maria 3. Jorge’s suitcases 1. Las maletas de Jorge 4. Mrs. Crossett’s map 1. El mapa de Sra. Crossett 5. The boy’s school 1. La escuela del* chico Note: when “de” is followed by “el” it forms the conjunction “del”

6 Preguntas: Whose is/are ______? ¿De quién es…? ¿De quién es el libro? Es de Maria. ¿De quién es la biblia? La biblia es del señor Ruiz. ¿De quién(es) son…? ¿De quiénes son los cuadernos? Son de Luis y Pedro. ¿De quiénes son los mapas? Son de los estudiantes.

7 Son las tres With your partner, do the speaking activity (#3) on page 22 in the textbook. Person #1 asks what the thing is Person #2 answers what it is Person #2 asks whose the thing is Person #1 answers whose it is Switch roles each time (so each person will ask what 2 of the things are and each person will ask whose 2 of the things are)

8 Tarea: Corregir (correct): Cuaderno página seis, parte cuatro


Descargar ppt "Quasimodo: Exchange your homework assignment with your 12 o’clock partner. Circle any errors you see in a different colored pen/pencil. Watch for: Spelling."

Presentaciones similares


Anuncios Google