Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Riesgo U2E1 El vocabularioLos verbosLas preguntasLos adverbiosHay que/tener que
Advertisements

Capítulo 3- Primer Paso ¿Qué materias tienes?
Hagan ahora: Hoja: Un poco de todo. REPASO: SINGULAR Definite Articles (the) Masculine el Ex: el cuaderno Feminine la Ex: la cama 2.
¿Qué materias estudias?
¿Qué clase tienes? Vocabulario.
Tu día en la escuela Spanish One Vocabulary ch.2A.
How to ask questions ¿Cómo? ¿Qué? ¿Quién(es)? ¿Cuándo? ¿Cuál(es)?
Jeopardy U2E1 El vocabularioLos verbosLas preguntasLos adverbiosHay que/tener que
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
Capítulo 2A: “Mi día en la escuela…” (My day at school…)
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Telling Time.
El horario de Alicia Vocabulario y gramática en contexto.
YOU HAVE 1 MINUTE. WE NEED TO WORK. THANKS. The school day Hoy es Lunes 6 de Octubre Warm up: Write in your journal one paragraph about your favorite.
 PSAT week craziness. Backwards Planning  Students will be able to:  Write and perform a skit using 6 types of vocabulary and novice pronunciation/speaking.
4.7 invitations, ir+a+inf.. Vámonos Conjugate the following three verbs. Draw a boot! Pedir (e → i) Querer (e → ie) Jugar (u → ue)
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Unidad 2.1.  You will learn:  To talk about daily schedules  To ask and tell time  To say what you have and have to do  To say what you do and how.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Tu dia en la escuela Your day in school Tu dia en la escuela In Chapter 2A we will learn: Class periods/ordinal numbers Classes describing classes what.
Telling Time La hora. Telling Time To ask what time it is in Spanish, ask: ¿Qué hora es? To answer: Es la una… (12:31 – 1:30) or Son las (hour). (1:31.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Vámonos (5 minutos) Pick up your pasaporte and any papers on your way in the door Write down one topic from the unit 1 exam that you would like to review.
Un partido para repasar A game to review Write the following time in Spanish. Ms. Hauschild will give you the time.
Entrada 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco Write the numbers. Example: veintinueve : 29 How.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Horarios. After writing down the agenda in your notebook, look at the sample schedule below and answer the questions about it. 1. What does Juan have.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Escriben los números (numbers) en español: Hint (use p. 79 & p. 12 en su libro de texto)
Wednesday, Thursday. Vámonos Escriben dos oraciones completas para describir EL TIEMPO: 1. Vacación perfecta (perfect vacation): 2. Día peor (worst day):
Repaso de escribir Español 1A.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Flashcards (Review Game) By CarlitoTan 5/30/13 Block 2.
1) ¿A qué hora tienes la clase de español
Vámonos Identify at least three spanish- speaking countries from the map of South America.
Vámonos  Get your pasaporte out of your folder  Have your libro en su escritorio for book check!  Escriben la hora: 12:2511:401:10 Levanta su mano.
¿Cuántos Años Tienes? How old are you?
The following slides introduce the new verb IR.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
Telling Time El primero de octubre. Notes You will complete the following vocab activities on pages 35 of your INB. The title for this section is: Telling.
1) ¿A qué hora tienes la clase de español? At what time do you have Spanish class?
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
School Subjects. * ¿Qué clases tienes hoy? * What classes do you have today? * ¿Cómo es un día escolar típico? * What is a typical school day like?
¿¿¿Las preguntas??? Questions???.
Capítulo 3, Paso 1. Cómo decir la hora  ¿Qué hora es?  When you ask the time, you’re using the verb ser, in the 3 rd person SINGULAR. Ser soy I somos.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Gramática de 2A. YoINosotros/ Nosotras We TúYou ÉlHeEllosThey EllaSheEllasThey Ud.You (formal)Uds.You all Ellos is used to refer to “they” if there is.
¿Qué clase tienes? Vocabulario. objetivos Level 1 Present information about your class schedule include the use of ordinal numbers for the periods, time,
Preguntas y respuestas
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
Hoy es martes el diecisiete de noviembre SWBAT:Identify and recall vocabulary for school subjects and indicate what times classes begin and end HAGAN AHORA:
Classes, numbers, time. Los números  10 diez  20 veinte  30 treinta (y)  40 cuarenta (y)  50 cincuenta (y)  60 sesenta (y)  70 setenta (y)  80.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
Spanish II Week 8. Para Empezar El 28 de septiembre Por favor, responde a la pregunta en una frase completa: ¿Tienes la clase de biología este año?
Spanish I Week 13. Para Empezar El nueve de noviembre Please write the translation of this sentence: Me gusta comer una comienda a las tres y media de.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Hola, ¡buenos días!.
Transcripción de la presentación:

Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower than 0! Use notes and book!  Example:  cuarenta y cinco - doce = treinta y tres

Los anuncios  No school jueves or viernes! Enjoy!  Tutorial next week!  If you got below a 70 (failing) on your old pasaporte, you need to get it signed or it will go in as a zero.  Progress reports after break!

Repaso de números ordinales  Primero – first  Segundo – second  Tercero – third  Cuarto – fourth  Quinto – fifth

Repaso de las clases  El español – Spanish  El arte – art  Las matemáticas – math  Las ciencias – science  La literatura – literature  El inglés – English  La computación – computer science  La música – music  La educación física – physical education  Los estudios sociales – social studies

NUEVOS- palabras interrogativas  ¿Qué? – What  ¿Cuál(es)? – Which ** Cuidado **  ¿Quién? – Who  ¿Cuándo? – When  ¿Por qué? – Why  ¿Cómo? – How  ¿Dónde? – Where  ¿Adónde? – To where

Ejemplos  ¿Adónde vas con tus amigos? To where are you going with your friends?  ¿Quién es tu mejor amigo? Who is your best friend?  ¿Cuál es tu clase favorita? Which class is your favorite?  ¿Qué vamos a estudiar en clase hoy? What are we going to study in class today?  ¿Cómo se dice la palabra? How do you say the word?

Actividad  ¿_________ hora es? What time is it?  ¿_________ te llamas? What is your name? ** Cuidado **  ¿De __________ eres? Where are you from?  ¿ _________ es tu color favorito? Which color is your favorite?  ¿________ vas To where are you going?

El teatro  En grupos de 2  You are going to write, practice, and perform a one minute skit in Spanish  You should talk about your classes, use ordinal numbers, mention school supplies, and talk about frequency (how often)  Ask each other questions about your school schedule, what order you have classes, and how often you do things  Use greetings, farewells, and expressions of courtesy as well!  Use hay- “hay venticinco libros en la clase de ingles”

Modelo  Escucha.. Take some notes.  This is a model example.

Frases Importantes  “Yo tengo ……” I have  ¿Cuáles clases tienes hoy? Which classes do you have today?  ¿Qué necesitas para la clase de ______? What do you need for _____ class?  Yo necesito ________ para la clase de ________. I need ______ for _______ class.

Rubrico  20 points- skit lasts for one minute  20 points- partners speak for the same amount of time  40 points- appropriate vocab used (numbers, school supplies, school subjects)  20 points- professionalism (students take the assignment seriously, speak loudly enough to hear, no joking around, pronunciation is close to accurate)

El teatro  Planning (writing the script): 20 minutes  Rehearsal (practicing pronunciation, grammer, timing): 20 minutes  Performances: 30 minutes ** I will give you periodic time warnings!

El teatro

Billete de Salida  Enjoy your break!  Write “el teatro” in the 2nd box on the back of your pasaporte and entregen en the tray!