La pregunta: ¿Cómo se llama él? La tarea: Finish Student Questionnaire Hoy es miércoles, el cuatro de septiembre.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿De dónde eres tú?.
Advertisements

Bienvenidos a la clase de español
Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo,
Primeros Pasos (check homework) Use pg 25 (or your brain!) in the textbook under your chair to translate the questions: ¿Qué tal? ¿Cómo estás? ¿Quién es?
Vocabulario 1.1 Saludos y despedidas
19 & 22 de septiembre.  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara. 
Español de septiembre. La Campana - Hoy es miércoles el 17 de septiembre de  Contesta (answer) en español:  1. ¿Cómo te llamas?  2. ¿Cómo.
Accent Rules & Punctuation
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Student A 1.Greet your partner (you begin) 2.Ask them how they are 3.Ask them their name 4.Ask them to spell it 5.Ask them how old they are 6.Ask them.
Hoy es martes, el 6 de septiembre de Los Objetivos Correctly pronounce the Spanish alphabet. Get to know classmates, teachers and classroom procedures.
I can _________ common mistakes in Spanish and explain how to correct them. I can __________________ to the question _______________. I can respond to.
Presentaciones… Introductions….
MORE CONVERSATION TOOLS
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Warm Up, el 27 de agosto, el lunes -Completa el “Warm Up”….use a blank sheet of paper. Label top with the date. 1. (Answer in Spanish) ¿Cómo estás? 2.
Notas Sacen una hoja de papel y un lapiz. ¿De dónde es Mrs. Lassen? Yo soy de Idaho. Yo soy de Idaho.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
9-10 de octubre. 1.____________ es muy alta. 2.____________ es feo. 3.Yo tengo los ojos _____________. 4.____________ es muy muy guapo. 5.MI papá tiene.
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
Las preguntas personales 2 grado
La memoria (3) frases y diálogos
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
La conversación Capítulo 1. Conversación informal.
THIS IS With Host... Your GreetingsIntros. and Goodbyes How are you? Where are you from? S.V.O. Subject Pronouns.
Year 7 Spanish Part 1 Read the sentences and choose then circle the correct option to complete the gaps. En mi ciudad hay ____________ restaurantes. mucho.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Quasimodo: Traducir (translate) I am from Michigan. ◦ Yo soy de Michigan. She is from Spain. ◦ Ella es de España. It is 9:30 in the morning. ◦ Son las.
ALC 12 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida Posición 3 Face the person in back. Student facing the screen reads the question on the screen. The other.
Hoy es viernes, el veinte y siete de septiembre.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
ALC 6 La fecha es miércoles el 7de septiembre Por favor make a nameplate and place it on your desk.
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Hoy es martes, el 3 de diciembre
ALC 6 La fecha es martes el 6 de septiembre Pasa y recoge un libro para leer.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Do Now Complete and translate the following phrases. -¿________ tal? - -Buenos ___________ - -¿Cuál _____ tu __________?-
Hoy es MIÉRCOLES, el 26 de agosto de dos mil quince
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
Hoy es jueves Es el 17 de septiembre del 2015 ¿Cuáles son los saludos y las despedidas en español? PARA HACER AHORA: Use worksheets Find an appropriate.
Horario de hoy ¿Quién soy yo?. What will you be able to do at the end of class today? YO PUEDO….. I can ask and tell what day of the week it is. I can.
Hoy es miércoles el nueve de septiembre
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Hoy es miércoles, el diez y ocho de septiembre
Introductions Basic Greetings in Espanol. What do you understand?
SEÑORA BAJER ESPAÑOL I miércoles Al final de esta lección…. I can…. Have a simple conversation that includes a greeting, asking names and asking.
Hoy es miércoles Es el 16 de septiembre del 2015 Tema: más saludos PARA HACER AHORA: Copy and identify each expression as greeting introduction goodbye.
NOMBRES, SALUDOS Y DESPEDIDAS
ALC 7 La fecha es jueves el 7 de septiembre Pasa y recoge un libro para leer.
ALC 10 lunes el 19 de septiembre. Bienvenida Posición 3 Face the person in back. Student facing the screen reads the question on the screen. The other.
ALC 11 miércoles el 21 de septiembre Bienvenida Posición 3 Face the person in back. Student facing the screen reads the question on the screen. The other.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Bell Ringer: 18 de agosto Give an appropriate response to the following: 1.¿Cual es la fecha? 2. ¿Qué día es hoy? 3. ¿Entiendes? 4. Gracias 5. ¿ya?
Español I 16 de diciembre de La campana Hoy es miércoles el 16 de diciembre de Hay 2. Quiere tener 3. Busca 4. Vive 5. Está 6. Va 1. Hay.
ALC 10 lunes el 19 de septiembre. Bienvenida Posición 3 Turn in your seat and face the person in back of you. The student facing the screen reads the.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
¡Buenos días clase!. ¡Buenas tardes clase! Yo Puedo… -introduce myself and others -use common courtesy expressions -exchange personal information (phone.
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre. Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
1. GREET PEOPLE AND SAY GOODBYE 2. INTRODUCE YOURSELF AND OTHERS 3. ASK AND SAY HOW TO SPELL NAMES 4. SAY WHERE YOU ARE FROM 5. EXCHANGE PHONE NUMBERS.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es martes el 2 de septiembre. Por favor, pongan la placa en el pupitre. Nombre.
¿Cómo te llamas? What’s your name? ¿De dónde eres? Where are you from? Como saludar a otros y responder a los salutaciones. How to greet others and respond.
MUCHO GUSTO! GREETINGS, INTRODUCTIONS, AND FAREWELLS.
La Fecha: Hoy es martes, el doce de noviembre. La Meta: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo estás? Hagan Ahora: Completen PARTE 1 de la página “Practicando con las.
Español 1 Hoy es viernes, el 25 de agosto
Transcripción de la presentación:

La pregunta: ¿Cómo se llama él? La tarea: Finish Student Questionnaire Hoy es miércoles, el cuatro de septiembre

La meta de hoy: I can introduce myself and say where I am from El plan de hoy: Los nombres y los paises Video y los pasaportes internacionales Los pasaportes personales Actividad de Hablar ¿Quién soy yo? (Student Questionnaire)

Yo me llamo… (Los nombres en Español) Is there a name similar to yours in Spanish? Check out the name sheet! For example: Matt = Mateo, Alexandra=Alejandra ¿Los apellidos? For example: Erin Caitlin Frawley Patterson Greet your partner with your new name

Video: Hola, me llamo....Hola, me llamo.... Watch video clip. Listen for their names and the country they are from ¿De dónde eres tú? Yo soy de…. (Note cards with countries and capitals Ask your partner where they are from and respond

Mi pasaporte Me llamo… Soy de… Notice: No address No smile Los pasaportes internacionales

Los pasaportes - México fra_1_0.htm

espanol.html Los pasaportes - España

Los pasaportes - México antecedentes

Los pasaportes personales

El mapa Find your country on the map!

La conversación Talk to your partner in Spanish. Include: 1. A greeting 2. Ask their name 3. Tell your name 4. Ask where they are from (mark their name on your map under the correct country) 5. Tell where you are from 6. Say goodbye

La conversación con la clase Very quietly move seats as directed and go speak to other students in Spanish. Include: 1. A greeting 2. Ask their name 3. Tell your name 4. Ask where they are from 5. Tell where you are from 6. Say goodbye

La presentación Volunteers to present to the class with a partner. Include: 1. A greeting 2. Ask their name 3. Tell your name 4. Ask where they are from 5. Tell where you are from 6. Say goodbye

¿Quién soy yo? La Tarea: Finish ¿Quién Soy Yo?