¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Repasen el vocabulario nuevo con Review the vocabulary with a partner. Quiz each other w/ the adjectives.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El verbo ser y los adjetivos
Advertisements

Y tú, ¿cómo eres? OBJETIVOS: To talk about personality traits
¿Cómo eres? What are you like?.
Y tú, ¿cómo eres?.
“To Be” verbs in Spanish
{ Preparativo 2 de marzo del 2015 learning target: Students will be able to talk about their families and describe them by presenting the family tree they.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  produce new essential vocabulary in writing & speech  conjugate –er & -ir verbs, such as comer,
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Vocabulario Subject Pronouns TimeSer Questions.
I can _________ the 24 hour clock to normal time in Spanish. I can recite and ____________ spell the numbers I can _________ what a subject pronoun.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can…  correctly use essential vocabulary,  use.
İBuenos días! Antes de la clase… (Before class…) Make sure you have your flipped classroom notes out to be checked. Complete your “I can” statements for.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. No ponen la tarea vieja en la cesta. DON’T p ut your homework in the basket. 2. Sacan la hoja del c írculo de conversación.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea nueva en la cesta. P ut your new homework in the basket. 2. Hagan la actividad con los dados con sus.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Hoy es lunes 25 de noviembre del 2013 Objective: Learn the use of Verb SER (To BE) with singular and plural subject pronouns. 20 points DO NOW: Verb ser.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
 The verb “to be” is the most widely used verb in English or Spanish!  It can be used to express the day, date, and origin. Es miércoles. Es el el trece.
Mis amigos y Los Adjetivos Spanish4Teachers.og Sra. Waters NHS español I.
TO BE! Ser o no ser; es la pregunta. -- Guillermo Shakespeare.
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can… identify, pronounce, and correctly use adjectives.
Subject Pronouns – Review of Spanish 1 Avancemos 2 – Lección Preliminar (Página 5)
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
SER y ESTAR ‘TO BE’ VERBS. SER – To Be Subject Pronoun Ending Yo El Ella Usted Tu Nosotros Ellos Ellas Ustedes SoySomos Eres SonEs.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Guarden todas las cosas debajo de tus pupitres. Put all of your things below your desks. You will only need a pencil.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about foods and beverages we eat/drink for breakfast and lunch and express how often conjugate.
Present tense conjugations of regular –AR, -ER, - IR verbs Los Verbos Regulares.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Hagan la actividad con los dados con sus compañeros. Do the dice activity with your classmates. Make sure to correct.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Hagan las actividades que están en tu tarjeta de salida, por favor. Do the activities on the back of your exit slip,
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Practiquen los adjetivos con Practice reviewing the adjectives with your classmates using your adjective.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tus pupitres. Set your HW out on your desk (i.e. Flip Class Notes). 2. Repasen los adjetivos con.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Aprendan adjetivos nuevos con Learn new adjectives with a partner. Use the 4 survival questions to learn.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Saquen tu hoja azul del poema y una hoja de papel. Get out your blue poem sheet and a lined sheet of paper. 2. Guarden.
Trabajo del timbre: 1. Saquen la hoja del c írculo de conversación. Get out the Circle Conversation sheet. 3. Practiquen las preguntas con sus compañeros.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta. Put your homework in the basket. 2. Repasen los adjetivos para la evidencia. Review the.
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
“Verbs” in Spanish come in two forms: 1.Infinitive 2.Conjugation.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Saquen la hoja de ‘Trabajo del timbre: Los adjetivos’. Get out your Warm-up: Adjectives sheet from last class. 2. Practiquen.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea vieja en la cesta. P ut your old LATE homework in the basket & keep your Flipped Classroom notes for.
ESPAÑOL 2: RESPASO DEL AÑO PASADO. LET’S BEGIN WITH PRONOUNS! SUBJECT PRONOUNS take the place of the subject (noun) of the sentence. Yo Tú Él / Ella /
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
İBuenos días! Trabajo del timbre: Saquen tus paquetes del examen final: Get out your final exam review packets.
Don’t forget to set up your exit slip before class, too!
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Practiquen los adjetivos con
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
Practiquen los adjetivos con
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre.
El 15 de noviembre Las metas de aprender
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Ponen la tarea nueva en la cesta.
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Transcripción de la presentación:

¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Repasen el vocabulario nuevo con Review the vocabulary with a partner. Quiz each other w/ the adjectives green sheet.

Las Metas…Para tener éxito… We’re learning to…We’ll know we’re successful when we can…  correctly use essential vocabulary related to the calendar & personality traits  use questioning strategies to ask and answer, “What day is it?”, “What’s the date today?”, “What are you like?”, and “Are you…?  use subject pronouns and different forms of verbs to talk about different people.  use the verb ser’ and correct adjective forms to express who we are in complete sentences participate in partner conversations and class discussions using the new language accurately understand how gender affects which adjective we use to describe people – masculine or feminine, and singular or plural evaluate the forms of adjectives to accurately describe ourselves consistently

D ía de los Muertos 1/11-2/11 El calendario ¿Qué día es hoy? Hoy es. ¿Cuál es la fecha? Es el de. septiembre lunesmartesmiércolesjuevesviernessábadodomingo 1 *el primer d ía de…

Los adjetivos MasculinoFemeninaNeutral Singular Plural el g énero = gender la cantidad = quantity

Preguntas importantes ¿Cómo eres (tú)? – (Yo) soy … – (Yo) no soy … ¿ Cómo no eres (tú)? – (Yo) no soy … *pero = but

Modelos de frases completas Yo soy talentosa. Ella es simpática. Mi familia es buena. Mis amigos son sociables. Yo no soy impaciente. Max y Ana son ordernados. T ú no eres atrevido. Ana y Mar ía son muy artísticas.

Tres partes de la frase ___________ ____________ _____________ ___________ ___ ___________ ____________

Los Pronombres de sujeto Hey you!

españolinglés (am, is, are) Yo soy…I am… Tú eresYou (informal) are… Él/Ella es Ud. es He/she is… You (formal) are… Nosotros somosWe are… Ellos/Ellas son Uds. son They are… You all are… ser = to be Pregunta importante: ¿Cómo …?

Los adjetivos MasculinoFemeninaNeutral Singular Plural el g énero = gender la cantidad = quantity

La evidencia de unidad 1 You have 4 separate grades. Write them down on your Spanish 1 Unit Portfolio. Get your Portfolio signed by a parent as part of your homework for next class. You have 2 weeks to submit a Request to Retest to improve 1 or more of the 4 grades. Practice, practice, practice = progress! A-days = Oct. 2 B-days = Oct. 5