Hoy es el 22 de octubre. El objetivo I can demonstrate the ability to identify classroom materials by holding up the school supply that is said in Spanish.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Palabras de la Sala de Clase Words for the Classroom
Advertisements

Unit 5 La Clase y Los Mandatos de La Clase The Class And Classroom Commands.
Las provisiones de la escuela
Español 1 El 4 de octubre de 2012 Entrada: El horario de Diana [En el libro importante] Look at the information on the chart about Dianas schedule. Pretend.
Para Empezar P. 10 La escuela, El colegio, el instituto, la preparatoria.
ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
ALC 15 lunes el 3 de octubre Recojan el libro verde Así leemos.
Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I want a backpack. 2) Pierre needs a pen. Translate, then make them plural: 3) Pencil 4) dictionary 5) calculator Repaso.
HACER AHORA – Complete in notebook
E SPAÑOL 1 6° Hoy es viernes el 30 de enero. P ARA E MPEZAR Escribe el nuevo vocabulario por 1 The Homework 2.The notebook 3. The day 4. The date 5. The.
Hoy es miércoles el seis de noviembre. Ahora Traduce al español: 1.There are two books in the classroom. 2.There are thirty-two lockers in the classroom.
Me llamo ___________ Clase 602 La fecha es el 23 de febrero del 2015
Me llamo ___________ Clase 601 La fecha es el 6 de marzo del 2015
Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I need many things! 2) We want some paper. Translate, then make them plural (use unos or unas): 3) colored pencil 4) pen.
El vocabulario nuevo El lápiz El bolígrafo/la pluma.
Objectos del Salón Classroom Objects.
23 Los Materiales Escolares – School Materials. El vocabulario nuevo El lápiz El bolígrafo, el lápicero los lápices.
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Hoy es lunes el veintiocho de octubre Ahora I.Saquen la tarea: Take out your homework for Ms. Mohamed to check. II.Translate the following: a. It is 1:15.
Hoy es lunes el cuatro de noviembre.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Para hacer ahora Identify as many items in the classroom as you can in Spanish. Make a list of your answers in your notebook. Escriban una lista de cosas.
¡Bienvenidos! Español I – Día 1.2 WELCOME!! PLEASE, SIT IN YOUR ASSIGNED SEATS GRACIAS.
Sight Words MondayTuesdayWednesdayThursday am be but they 20 Math Worksheet Remember to read your take home book! 21 In your HW Notebook, write about something.
DESCUBRE 1 LECCIÓN DOS: EN LA CLASE Señor Mascari.
Me llamo ___________ Clase 801 La fecha es el 15 de octubre del 2013
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Capítulo 3 Las Compras para la Escuela Warm-up Open your binder and write title and date List in Spanish the supplies that are in this picture. Use your.
Tarea PARA EL MARTES 22 DE OCTUBRE 1.Type up or rewrite neatly your final draft of the essay. 2.Follow all directions to make the Comic Book Version on.
Bienvenidos a Español 3 26 de agosto de 2013.
Las Cosas de la Clase Classroom Items. La Pizarra.
Classroom Objects Los Objetos de la Clase ¿Qu é es esto? What’s this?
Unas acciones para la clase Párense Siéntense Escuchen Miren bailen Stand Sit Listen Look dance.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Para hacer ahora 33 ___________________ 56 ___________________ 70 ___________________ 13 ___________________ 94 ___________________ 23 ___________________.
2.1—Talking about what you want & need.. Subject Pronouns You’ve already learned the subject pronouns that can be used for I and You. Now you will learn.
School Subjects. * ¿Qué clases tienes hoy? * What classes do you have today? * ¿Cómo es un día escolar típico? * What is a typical school day like?
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 1 – 8/11 – 8/15.
Please sit in your assigned seat. If you forgot your flashcards last time, get them out now. On the paper you picked up on the way in the door, silently.
 Write out and spell the following telephone numbers in Spanish.  (918)  (405)  (918)  (901)
ESP 127/8/13 HOY ES EL VEINTISIETE DE AGOSOTO. Objective Students will be able to identify body parts and tell time audibly and in written form. Calentamiento.
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre.
LA TAREA REPASE (review) class notes from martes el 13 HAGA p. 28 ejercicio 2 Write out all sentences and numbers in words.
LA TAREA LEA (read ) la página 35 HAGA (do) el ejercicio “Comprensión” en la página 35.
Vámonos ¿Cuáles clases tienes? (What classes do you have?) Name 3 in complete Spanish sentences. Ejemplo: Yo tengo la clase de español.
En una SaUna de CUnase.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español. 1.Sit by person with whom you are not familiar. 2.Fill out the cream colored paper with your Gmail.
Vámonos ¿Cuáles clases tienes? (What classes do you have?) Name 3 in complete Spanish sentences. Ejemplo: Yo tengo la clase de español.
Los Útiles Escolares The School Supplies. En mi mochila- In my bookbag Yo tengo - I have ¿Qué tienes?- What do you have?
¿Cómo es tu monstruo? Take out your picture of your monster and describe him/her. Calentamiento Warm-up 8/9/2015.
Para hacer ahora Identifiquen:
Para Evaluar: By now you should know…
HAGAN AHORA 1. ¿Qué necesitas para la clase en la foto?
Yo tengo… Utiles escolares.
Palabras de la Sala de Clase Words for the Classroom
Close read writing day Hispanic nicknames.
¿Qué haces antes de viajar? Cuando Uds. viajan todos necesitan….
Vámonos ¿Cuáles clases tienes? (What classes do you have?)
Para hacer ahora Please take five minutes to study for your upcoming quiz on: Basic conversations Names If you have any questions, please ask me!
Para Empezar P. 10 – la sala de clases p. 10.
Palabras de la Sala de Clase Words for the Classroom
Classroom Phrases.
Para hacer ahora Identifiquen:
Palabras de la Sala de Clase Words for the Classroom
Para hacer ahora Please take five minutes to study for your upcoming quiz on: Basic conversations Names If you have any questions, please ask me!
Vocabulario: En la escuela
Palabras de la Sala de Clase
Transcripción de la presentación:

Hoy es el 22 de octubre

El objetivo I can demonstrate the ability to identify classroom materials by holding up the school supply that is said in Spanish.

El vocabulario nuevo El lápizEl bolígrafo

El vocabulario nuevo El libroEl cuaderno

El vocabulario nuevo (La hoja de) papel La goma (de borrar)

El vocabulario nuevo Las tijerasLa grapadora

El vocabulario nuevo La calculadoraLa regla

El vocabulario nuevo La puertaEl pase

El vocabulario nuevo La mesaLa pizarra

Un repaso A B

Un repaso A B

Un repaso A B

Un repaso A B

Un repaso A B

Un repaso AC BD

Un repaso AC BD

Una actividad Please write the school supply needed to complete the following tasks: – 1) Add numbers in math class  – 2) Read a novel  – 3) Erase a sentence in your notebook  – 4) Write a final draft of an essay  – 5) Cut an article out of a magazine  – 6) Leave the classroom  – 7) Staple your homework  – 8) Sit in class  – 9) Measure your desk  – 10) Take notes in class 