LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hagan ahora: Hoja: Un poco de todo. REPASO: SINGULAR Definite Articles (the) Masculine el Ex: el cuaderno Feminine la Ex: la cama 2.
Advertisements

¿Qué materias estudias?
Las materias en escuela
John dice a Nicole: ¿Qué clase tienes primera hora?
Presentaciones, saludos y despedidas
Lección 9: Segunda parte
NOTE: To change the image on this slide, select the picture and delete it. Then click the Pictures icon in the placeholder to insert your own image. 14.
LECCIÓN 10: PRIMERA PARTE Las partes del cuerpo Los síntomas y las condiciones médicas.
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Lesson objective: Students will be able to express affirmative and negative ideas.
How to make questions en español
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Las Clases. Las lenguas La clase de español La clase de francés La clase de inglés.
Spanish 1 Unit 5 Vocabulario – Los cursos en el colegio.
School Subjects/ Schedules. la administración de empresas.
H AGA A HORA 19 de agosto 1.Write the following numbers in words on your sheet: 35, 49, 58, 67, 72, 84, 93, Write and Solve this problem: Cuarenta.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Capítulo 3 Nuevas Clases – Nuevos Amigos
YOU HAVE 1 MINUTE. WE NEED TO WORK. THANKS. The school day Hoy es Lunes 6 de Octubre Warm up: Write in your journal one paragraph about your favorite.
*Tienes 3 Minutos* Objective: Vocab/Ideas:
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Class Study Guide for Vocab I quiz and Subject pronoun I.Vocab production: You must be able to write the school subjects in Spanish Ex. Art, gym, social.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Entrada Write the sentences in Spanish, and finish them by filling in the blanks. 1.Me gusta mucho … 2.No me gusta… 3.Mi clase favorita es …porque es…
Vámonos (5 minutos) Pick up your pasaporte and any papers on your way in the door Write down one topic from the unit 1 exam that you would like to review.
Entrada 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco Write the numbers. Example: veintinueve : 29 How.
Repaso y práctica School & School Supplies. Las materias =school subjects.
Today you will learn to: Ask and answer questions using interrogative words Lección 2: Quinta parte.
Horarios. After writing down the agenda in your notebook, look at the sample schedule below and answer the questions about it. 1. What does Juan have.
Objectives By the end of class you will be able to … [8] Identify classes, subjects and school vocabulary.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Escriben los números (numbers) en español: Hint (use p. 79 & p. 12 en su libro de texto)
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Vocabulario 4.1 ¿Qué clase es?.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Las Clases. Las lenguas La clase de español La clase de francés La clase de inglés.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
Sr. Schofield Español I Punctuation Marks: Review.
Ahora Mismo 10Revisa los errores del vocbulario… (Correct the mistakes) Hay 10 errores. –El almuerzo = recess –Las sciencias sociales = social studies.
Ahora Mismo: Escribe tus clases en orden (Write your clases in order) / Las ciencias / El arte / La educación física / El inglés / El español / La salud.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Para hacer ahora Make a list of school related vocabulary that you already know in Spanish. Be as detailed and thorough as possible.
Para hacer ahora Make a list of school related vocabulary that you already know in Spanish. Be as detailed and thorough as possible.
La semana doki days of the week. lunes, quince de octubre mi horario Intención: to describe what you study on which day of the week.
¿Cómo son tus asignaturas? A* Aburrido/a Divertido/a dificil fácil importante útil Bueno /a interesante.
Para hacer ahora Make a list of school related vocabulary that you already know in Spanish. Be as detailed and thorough as possible\
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (written out weather / months / seasons). Silently complete the “warm up” section.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
I can tell how many subject I am taking Esponja: Contesta/answer the question. ¿Qué necesitas para la clase de Inglés? Y para la clase de espa ñol? Agenda:
Asking and Answering Questions!. Questions in Spanish always begin with an inverted question mark (¿). 1.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 4 de noviembre de 2015 Today is Wednesday, November 4, 2015 Due Now: Write on your notebook the following phrases.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 29 de octubre de 2015 Today is Thursday, October 29, 2015 Due Now: Write in Spanish the following : Math________________.
EOY Speaking Test Today in class we will be going to the computer lab to complete the EOY speaking test Similar to the practice on Tuesday except everyone.
Hoy es martes el diecisiete de noviembre SWBAT:Identify and recall vocabulary for school subjects and indicate what times classes begin and end HAGAN AHORA:
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Objetivo: Ask and tell what the time is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.Hacer Ahora: El Tiempo 2.En el colegio 3.Pizarras Blancas.
GUSTAR, SCHOOL SUBJECTS WHICH CLASSES DO YOU LIKE?
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
How To Talk About What Classes You Have Gramática- Subject Pronouns
Write in Spanish (See pag 96)
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Transcripción de la presentación:

LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish

¿Qué materia es? la geografíala química la literatura

¿Qué materia es? la historia los estudios latinos el alemán

¿Qué materia es? la química las matemáticas los idiomas el álgebra la geometría

¿Qué materia es? la historia la computación la literatura

¿Qué materia es? el álgebra el francés las ciencias

¿Qué materia es? el arte las ciencias el español la biología la química

¿Qué materia es? la geografía el arte la administración de empresas

¿Qué materia es? la música la geografía el inglés

¿Qué materia es? el español la historia la economía

¿Qué clases tienes tú? el álgebra la biología el español la computación la historia la literatura (el inglés) la música el arte la química la geometría

Look at María’s class schedule below. Listen to each statement and decide if it is CIERTO or FALSO. HoraClaseHoraClase 8:15 1:00 9:25 2:15 10:30 3:30

Lección 2: Tercera parte Today you will learn: To talk about classes you take

Las materias ¿Te acuerdas?MatemáticasCienciasLenguasOtras

¡Repasemos!

¡Memoria! Groups of 2 Each group will receive a set of cards. Lay the cards out face down with each color. The objective is to match each picture with the Spanish word for that school subject. las matemáticas When you find a match, remove the two cards from the table. The person with the most matches at the end wins!

Look at Sara’s class schedule. Write FIVE true/false sentences based on her class schedule. For example… Sara tiene la clase de geometría a las dos y quince. T / F HoraClaseHoraClase 8:15 1:00 9:25 2:15 10:30 3:30 NOW… Trade papers with someone else and answer your partner’s questions