Hoy es lunes el catorce de septiembre Objective: to imitate pronunciation of Spanish language, to introduce language study skills Agenda: 1.BR 2.Ser notes.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
SPANISH I POWERPOINT UNIT 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario  Llegar: to arrive  LlegoLlegamos  Llegas  LlegaLlegan  Temprano: early  Tarde: late  A.
Advertisements

Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
Día 69 Final Review 1—Greetings, Numbers, Origin.
Para empezar 04 marzo Translate the following sentences: 1. I go to the store on Saturdays. 2. He goes to the beach in the summer. 3. We go to the movies.
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time after.
Hoy es el catorce de agosto Es jueves Buenos días.
19 & 22 de septiembre.  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara. 
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Celebrity interviews with personality.
MORE CONVERSATION TOOLS
Semana de 16 de septiembre Lunes 16 MSL Essay due Review due tomorrow Martes 17 Review Sheet beginning MSL Practice Test Miércoles 18 Examen Pre-write.
Lo que hago yo (What I do)continued from yesterday Yesterday we ran out of time to complete the Salida (exit). Make sure that you logged it in your table.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
ALC 76 Hoy es miércoles el 25 de abril de Match the columns.
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Saying what you are going to do at the weekend.
Español 1 lunes el 27 de octubre Collect last week’s warm up Staple yo soy/no soy worksheet to it Daily Warm-Up (pick up new sheet) Ser worksheet with.
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
ALC #12 martes el 24 de septiembre ¿Cuál es la fecha? Copy the dates. You will identify the holiday too. 1.El primero de enero. 2.El catorce de febrero.
Things to do before we start.
Year 7 Spanish Part 1 Read the sentences and choose then circle the correct option to complete the gaps. En mi ciudad hay ____________ restaurantes. mucho.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Spanish I Powerpoint Unit 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario Llegar: to arrive – LlegoLlegamos – Llegas – LlegaLlegan Temprano: early Tarde: late A tiempo:
Español 1 lunes el 2 de febrero SNOW DAY Tarea (HW): - BRING BOOK EVERYDAY!!
4B Grammar Points. 1. To say you are going to do something use: A form of ir + a + infinitive.
ALC 75 Please make sure earbuds are hidden or put away where they cannot be seen.
Para empezar … Writing one word per post-it note, write as much vocabulary as you can about sports and free-time as possible. This can be anything!
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
ALC # 13 Hoy es jueves el 26 de septiembre. Traducir las frases. Write in English. 1.¿Cuándo es tu cumpleaños? 2.Mi cumpleaños es________ (write the date.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Hoy es lunes el catorce de septiembre Objective: to imitate pronunciation of Spanish language, to introduce study skills Agenda: 1.BR, discussion 2.Define.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
SPANISH 2 HONORES NOTEBOOK ( ). FECHA:  HOY ES MIÉRCOLES EL 27 DE AGOSTO DE  AYER FUE ________________EL _____ DE _______________DE 2015.
TAKE OUT ALPHABET FLASH CARDS! 1. Why is using Google Translate not a good idea? 2. List at least 3 Spanish words you learned last week. 3. What is a cognate?
2.11 Numbers Vamonos Write on your paper the spanish words for When I come by, be prepared to say them out loud!
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Celebrity interviews with personality.
Hacer Ahora (Do Now) 1. Please sit down quietly. 2. Please copy today’s date, day and homework into your notebook or binder. 3. Please conjugate the verb.
Greetings review and Biographical Information. Greetings 1.Hello 2.Good morning 3.Good afternoon or Good evening 4.Good night.
Page 1 Clase de español I Day 3 Señora Ramírez Salon F107 phone: Agenda de hoy.
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 7 de octubre de 2015 Today is Wednesday, October 7, 2015 Write in English: inteligente_________________artistica______________.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 4 de septiembre de 2015 Today is Friday, September 4, 2015 Write the number: siete ___diecinueve ___ nueve ___veintiuno.
¿Te acuerdas? What verb means “to go”? IR yo voy tú tú vas él va ella va Ud. va nosotros vamos ellos van ellas van Uds. van.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
Hoy es martes, 1 de septiembre Campana #1 Turn to page 3 of your cuaderno and begin working. Using your name plate. Translate the following phrases/words.
¡Buenos días clase!. ¡Buenas tardes clase! Yo Puedo… -introduce myself and others -use common courtesy expressions -exchange personal information (phone.
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre. Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at.
Preparación/ Review Hoy es martes el 24 de febrero de 2015 Today is Tuesday, February 24, 2015 Write the following months in Spanish: (pay attention to.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Hoy es martes 2 de febrero de 2016 AGENDA Y OBJETIVO Objetivo: Yo puedo leer y hacer preguntas sobre una lectura usando el subjuntivo. Actividades: 1.Calentamiento.
Hoy es martes el 5 de abril Today is Tuesday, April 5 Write the following phrases in Spanish and use correctly the verb estar: She is sick= Ella está enferma.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
THE VERB IR. When do you use IR? Ir means and it’s used to talk about.
Hoy es lunes el 4 de abril Today is Monday, April 4  Look at your notes about asking questions in Spanish.  Conjugate the verb ir or to go  Yo voy,
Hoy es jueves el 31 de marzo Today is jueves, March 31  Read the sentences and translate using words of vocabulary you’ve learned last time on invitations.
Día 3 – Para empezar ¿Cómo es tu dormitorio? Escribe 3 frases para describirlo. ***2a hora - Entrega tu actividad del dormitorio, por favor.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
How do you respond to the following greetings in Spanish?
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
Que hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

Hoy es lunes el catorce de septiembre Objective: to imitate pronunciation of Spanish language, to introduce language study skills Agenda: 1.BR 2.Ser notes 3.Flash cards announcement 4.Assign Homework 5.Announcements- binder and Reach exams tomorrow 6.Exit Slip 7.Turn in Bell Ringers into the RED BIN

Hoy es lunes el catorce de septiembre Copy each question and respond to it. 1.¿De dónde eres? 2.¿Cómo eres? Help? p158

Hoy es lunes el catorce de septiembre Exit Slip: Copy the chart. List 3 Spanish adjectives that describe you and 3 Spanish adjectives that don’t describe you. (help p70/p58) Yo soy…No soy…

Hoy es miercoles el dieciseis de setiembre Objective: to review vocabulary using new study skills To talk about the future Agenda: 1. BR (open your book to page 204) 2. Tarjetas flash 3. Cornell notes- IR + A + INFINITIVE 5. Exit slip-

Hoy es jueves el diecisiete de setiembre Objective: to review vocabulary using new study skills To talk about the future Agenda: 1. BR (open your book to page 204) 2. Tarjetas flash 3. Cornell notes- IR + A + INFINITIVE 5. Exit slip-

Hoy es jueves el diecisiete de setiembre Copy and respond: 1.?Eres talentoso(a)? 2. ?Como es Chris Rock?

Hoy es miercoles el dieciseis de septiembre P 204, numbers 4-6 Write the times for numbers 4-6 Examples: 1. Son las nueve de la noche. 2. Son las dos y media de la tarde. 3. Es la una y media de la tarde.

Hoy es miercoles el dieciseis de septiembre Translate the following: 1.Voy a jugar al voleibol esta noche. I’m going to play volleyball tonight. 2. Voy a jugar al basquetbol esta tarde. Write your own sentence about what you’re going to do. 3.

Hoy es jueves el diecisiete de setiembre Objective: to review vocabulary using new study skills To talk about the future Agenda: 1. BR 2. Explanation of homework/model 3. Close Reads 5. Exit slip-

Hoy es jueves el diecisiete de septiembre BR: Translate: 1.Voy a escuchar musica esta tarde. I am going to listen to music this afternoon. I’m gonna listen to music this afternoon. Copy and translate: 2. ?Que vas a hacer esta noche? What are you going to do tonight? What are you going to do this evening? Whatyou gonna do tonight?

Hoy es viernes el dieciocho de septiembre Objectives: to use numbers to exchange information To identify characteristics of close reading Agenda: 1.BR 2.La escalera 3.Comprehension Questions 4.Exit slip-announcements

Hoy es viernes el dieciocho de septiembre BR:What do you think “?Cual es tu numero de telefono?” means? (Copy that phrase) Complete the following statement by writing out the numbers in Spanish: Mi numero es…siete siete tres-

Partner speaking On your exit slip: Greet your partner (hi) Introduce yourself (Me llamo) Ask him/her for their number! (Cual es..) (at least one other person) Write their phone number down using digits: _773______ - _777_______ -___7777___ _______-_________-___________