Bienvenidos La nueva clase de espanol uno!. Construcion Haz ahora: Will vary daily but participation and effort will count as a quiz grade. Repaso: review.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Riesgo U2E1 El vocabularioLos verbosLas preguntasLos adverbiosHay que/tener que
Advertisements

El 7 de septiembre miercoles Calentamiento
I. Diálogo dirigido en parejas II. Conversación espontánea en parejas
Jeopardy U2E1 El vocabularioLos verbosLas preguntasLos adverbiosHay que/tener que
ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
Día 69 Final Review 1—Greetings, Numbers, Origin.
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Preguntas con el verbo “hacer”
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Spanish 2 Week 6 Sra. Knutsen. Entrada – Hoy es lunes, el 7 de octubre Traduce: 1. LHS is far from Portland. 2. It’s 5:25am. 3. We are going to study.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Siéntate con un compañero nuevo. Circle paper This is Spanish practice at home. When you can do a circle, have a parent/guardian sign it off. We have done.
8 y 9 de octubre de Llena los espacios. Fill in the blanks.
Present tense conjugations of regular –AR verbs Notes #15 1.
Repaso del imperativo LOS MANDATOS. How do you form affirmative/positive informal (tú) commands?  Tú form - s.
Día 70 Final Review 2—Adjectives, Ser, Pronouns. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
Para hacer ahora Identifiquen:
Hoy es miércoles el trece de noviembre. Ahora I. Saca la tarea. II. Traduce al español. I.Juan and I are intelligent. II.Juan and I are in Spanish class.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Hoy es lunes, el 2 de febrero. ESPONJA: ¿Cómo se dice? 1. I need a calculator. 2. We always use computers. 3. They dance. 4. She never wears her backpack.
Week 2 Spanish I Grade Week 2Do Now 1 Sunday, September 14th, 2014  Translate to Spanish (write English and Spanish)  1. The pleasure is mine.
Calentamiento Write the answers to each question.
Definition
Español 1 3 y 4 de diciembre de 2013.
2 y 3 de octubre de ¿Cierto o Falso? Introduce yourself – include your name, origin, and age Ask the class – What is the date?¿Cuál es la fecha?
Week 7 Spanish I Grade Week 7Do Now 1 Sunday, October 27th, 2014  Define in Spanish. You must write the English + the Spanish for full credit.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
Propósito # 1: ¿Dónde hablamos español? Actividad Inicial:
Thank you for taking my classes
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
ALC 55 Responde a las preguntas.
Regular –AR verbs.  In Spanish there are three types of regular verbs, those that end in –AR, -ER and –IR  This ending sets up a pattern for how the.
Bienvenidos a Español 3 26 de agosto de 2013.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes to finish it. Look.
¿Cómo respondes? You bet your friend that you learned everything from your Spanish class this week. He/she is texting you questions and if you win he/she.
HOW TO GIVE ADVICE IN SPANISH CN
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
Hoy es miércoles el veinte de noviembre AHORA With which subject pronoun would you replace each of the following? 1.Talking to one of your friends 2.Talking.
Please sit in your assigned seat. If you forgot your flashcards last time, get them out now. On the paper you picked up on the way in the door, silently.
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
2015–2016 Español La Escuela Intermedia de Delmar Señor Allen
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Hoy es jueves el veintiuno de noviembre AHORA What does “–ar verb” mean? Give an example. What is an infinitive? How do you know an –ar verb is in the.
ESPAÑOL 1, el 9 de Septiembre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
La Rutina de la clase de español. 1.Preparación: - Binder y materiales de clase.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Las Preguntas y Las Palabras Interrogativas. A comprobar: Interrogatives ¿Cómo? ¿Adónde? ¿Quién(es)? ¿Cuántos(as)? ¿Cuándo? ¿De dónde? ¿Qué? ¿Cuánto(a)?
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Alter-Ego Project Exercise 1
How to ask and answer … In Spanish
Transcripción de la presentación:

Bienvenidos La nueva clase de espanol uno!

Construcion Haz ahora: Will vary daily but participation and effort will count as a quiz grade. Repaso: review homework or material learned from previous class Nuevo: New material is presented Practica: Practice new material Tarea: Homework is given and if time is left you may start in class

Personajes!!!!! Every students will have a personaje! Be this person from the moment you enter class. Need to speak Spanish. – Como se dice? – Con permiso – No se

Greg: Gregorio Tienes 25 anos Eres guapo y alto No le gusta cuando otros estudiantes hablan en ingles!

Mason: Manuel Tienes 60 anos Le encanta aprendiendo espanol Eres bajo y no tienes pelo

Chad: Juan Pablo Tienes 10 anos Le gusta jugar futbol No le gusta cuando otros se quejan

Gavin: Nicolas (Nico) Tienes 30 anos Le gusta campar y escalar montanas No le gusta cuando otros no tienen su tarea

Nathan: Raphael (Rafa) Tienes 50 anos Eres un viajero mundial No le gusta cuando otros no demuestran curiosidad

Andrea: Bianca Tienes 40 anos Eres una mujer de negocios Tienes mucho poder y la reina de regulaciones. No le gusta cuando otros no estan listos para clase

Noah: Javier Tienes 75 anos Eres intelligente y da su tiempo libre ayundando otros. No le gusta cuando otros no escuchan a la profesora.

Alex: Emilia Tienes 15 anos Eres elegante y siempre esta de moda No le gusta cuando otros no se visten en “Dress code”

Victoria: Viviana (vivi) Tienes 46 anos Eres una experta de organizacion Le gusta cuando otros toman apuntes

Katie: Lucia Tienes 26 anos Eres muy intelligente y una buena estudiante. No le gusta cuando otros no estan de tiempo.

Expectations Each class you will receive an effort grade based on your preparedness and how you enter class. – Book, binder, paper (in binder), pen/pencil – On time, in dress code – Enter class assuming your personaje – No computers except for class note-taker

Class note taker Nico Sits at front of class Takes clear, focused notes that anyone could follow notes to teacher at the end of each class Notes will be posted on Wikispace daily for those who either missed class, or for extra reference.

Preguntas? ?