TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can create and follow directions to a place Vocab/Ideas: Preposition rhyme (review) Places vocabulary (review) Directions.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
*** 3 MINUTES *** Objective: I can write and talk about my and others family members Vocab/Ideas: Family members (review) Possessive adjectives (review)
Advertisements

How do I get there? Doble Derecho Camine A la izquierda A la derecha.
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Los Lugares en la Ciudad
Preposciones de Lugar U2.2.
Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo,
SPANISH I DAY 23. HAGA AHORAHAGA AHORA EL 20 DE OCTUBRE Write 5 sentences with your Chapter 3A vocabulary. Have your flashcards out for me to check!!
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Overview: To ask for directions, give directions and ask for clarification Objective To give directions from the classroom to the front office & from MHS.
TIENEN 5 MINUTOS Objective:
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time after.
Tu Día Escolar Español 2 Tema 1 Página 40.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Diario # 45 1)¿Adónde vas en la ciudad para beber té? 2) ¿Adónde vas en la ciudad para comprar zapatos nuevos? 3) ¿Adónde vas en la ciudad para dormir.
Getting around town. Calentamiento Translate the following sentences into Spanish. 1. The cat is underneath the car. 2. The synagogue is to the left of.
Second Grade – High Frequency Word Reading Competition
Students will be able to: 1. Express where things are located using prepositions 2. Use contractions.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can use prepositions to help describe where things are located. Vocab/Ideas: Estar Estoy Estás Está Estamos Estáis Están.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
AVENTURA El SALVADOR Situación 3: Tell location in as much detail as possible, including how far a place is located, what street it is on, and where it.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
Español 1 16 – 17 de marzo Get your city map and have it on your table as a super-amazing tablecloth for the period!
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
 Store  Bank  Stadium  Restaurant  Café  Supermarket  Bakery  Kiosk  Museum  La tienda  El banco  El estadio  El restaurante  El café 
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : ________I can describe my nightly routine_________________ ________________________________________________________________.
Calentamiento Describe where the three items are located using our direction vocab ¿Dónde está el zapato? ¿Dónde está la vaca (cow)? ¿Dónde está la silla?
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
VÁMONOS Escribe la fecha
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can say the preposition rhyme and use directions to figure out where something is located Vocab/Ideas: All review (but you.
El 11 de febrero, 2015 You see a guy/girl that only speaks Spanish and you want to flirt with him/her. What is one thing you can say to him/her IN SPANISH?
El 18 de febrero, 2015 ¿Hay una iglesia, mezquita, or sinagoga en tu barrio?
ESPAÑOL 2 Hoy es lunes el 24 de febrero de
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
T IENEN 5 MINUTOS Objective: I can tell a story using places and prepositions. Vocab/Ideas Part 1: Me toca Me parece Alguien Me roba Encuentra Vocab/Ideas.
Do Now - Practica de escribir Write 3-4 sentences in Spanish describing 1) which country you want to visit, and 2) what you want to see while there. ejemplos:
V ÁMONOS *YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time.
VAMONOS: Hoy es jueves Direcciones: Escriban en inglés. 1. Nosotros estamos en el pasillo. 2. Ellas están en la biblioteca. 3. Él está en la clase de matemáticas.
¿Qué es en inglés? Dobla 2. Derecho 3. Camina 4. A la izquierda 5. A la derecha. 6. Está 7. Lejos 8. Cerca 9. Enfrente de 10. Debajo del /la 11.
Take your seat quickly and quietly, clear off your desk This is not a test.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : ________I can describe my daily routine_________________ ________________________________________________________________.
V ÁMONOS ¿Q UÉ HACES TÚ POR LA MAÑANA ? W HAT DO YOU DO IN THE MORNING ? Use the vocabulary handout from last class to help you. Write all 15 phrases on.
Calentamiento Start at HAHS and give directions to one of three locations you see on the map in Español:
Exam format Unidad 4 etapa 1
LAS DIRECCIONES Español 1: Unit 4A. Estar con preposiciones The verb ESTAR is used to express the location of places. (Remember: How you feel and where.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can create and follow directions to a place Vocab/Ideas: Preposition rhyme (review) Places vocabulary (review) Directions.
Vámonos TIENEN 5 MINUTOS
Prepositional Phrases
DO NOW: Copy and translate the following into English.
Hoy es viernes, el veinte y siete de septiembre.
Bell ringer  Turn to a partner and ask how he or she is doing (en Español). Try to follow the following dialouge example below.  Suggested vocabulary:
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto oso = bear Trabajo del timbre: 1)Pongan la tarea en tus pupitres (i.e. Online HW white sheet OR Missing Work Log).
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
Hoy es _________ ______de febrero Tema: What I do in town El objetivo: I can describe at least three places that I like to go in Tucson and state how I.
ALC 155 jueves el 26 de mayo. Bienvenida I can give and follow directions using, our map and drawings of buildings in the room.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can ask and answer questions about a location Vocab/Ideas: Preposition rhyme (review) Places vocabulary (review) Directions.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Hoy es martes el quince de diciembre SWBAT apply directional vocabulary in order to interpret directions to various places in a town or city HAGAN AHORA:
Los Lugares (Places). la biblioteca 3 la casa la casa de _____.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Spanish 2 Week 4 Sra. Knutsen. Entrada – Hoy es lunes, el 26 de septiembre Translate the following: 1. I’m going to the gym. 2. We’re going to the school.
Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
Hoy es el _____ de _____ del __________
Lección 31 para el 12 y 13 de mayo ¿Cómo se va . . .?
A review for the verb “to be”
Transcripción de la presentación:

TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can create and follow directions to a place Vocab/Ideas: Preposition rhyme (review) Places vocabulary (review) Directions vocabulary (review) Vámonos: Translate the following sentences: 1. The bank is on the left of the kiosk, near the mosque. 2. Go 5 blocks on Thief Street, then turn right. 3. The cruiseship is far from the neighborhood, in the park.

VÁMONOS 1. The bank is on the left of the kiosk, near the mosque. 2. Go 5 blocks on Thief Street, then turn right. 3. The cruiseship is far from the neighborhood, in the park. El banco está a la izquierda del kiosco, cerca del mezquita. Vaya cinco cuadras en Calle Ladrón, entonces doble a la derecha. El crucero está lejos del vecindario, en el parque.

VOCAB/IDEAS Review

COPY DOWN THE SPANISH PREPOSITION RHYME!!! Spanish Prepositions: Use them to tell where things are located. Izquierda (de)______________, derecha (de)______________,delante(de) ____________, detrás(de) ________________, cerca(de) ______________, y lejos(de)_______________, Y algo más... abajo(de)________________, arriba(de)_____________, enfrente(de)________________, encima(de)_______________, debajo(de)__________________, entre_______________, al lado(de)______________ y ya

PLACES VOCABULARY La tienda El banco El estadio El restaurante El café La iglesia La sinagoga El templo La mezquita El supermercado La panadería El kiosco El museo El vecindario El hospital The store The synagogue The temple The mosque The supermarket The bakery The kiosk The museum The neighborhood The hospital The church The cafe The restaurant The stadium The bank

DIRECTIONS VOCABULARY Calle Doble Vaya/ Camine Montar Siga Cuadra

GROUP GAME: MATAMOSCAS I will divide the classroom into 2 teams. Each team will line up in front of the board. When I say the word in English, the first person will “swat” the word on the board. They will then tell me the word/phrase in Spanish. For the team to get the point, everyone in line must be doing the action to go along with the word.

La tienda Cerca de El vecindario Encima de El estadio Lejos de A la izquierda La iglesia A la derecha Doble Vaya Camine Siga

WRITING: GPS STYLE Based on the map you have in front of you, you will write THREE different sets of directions taking you from one place on the map to another.

COMPAÑEROS 45 seconds to find the compañero you worked with last class and form a side-by-side pair

COMPAÑEROS CONTINUED You and your partner will be back to back. One partner reads their directions and the other will try to follow along with the directions on their map. Once you say where you are at, turn around to check the answers and how you got there. Switch and take turns. Keep track of who gets the most correct.

GPS MADNESS The winning compañero will join a class competition to see who can follow directions the best! If you were the losing compañero, you will follow your partner around the room in your competition. You will earn participation points based on your best SILENT and CRAZY fan faces and expressions. Who will win???

TAREA You will create a map of your ideal city. Your map must: Be neat and colorful (not on looseleaf paper you drew on with a pencil five minutes before class- it CAN be created on the computer) Include at least 10 places from our locations vocabulary