I can use comparisons of equality and superlatives in a conversation. I can use passive se and the passive voice with the verb ser in a conversation. I.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
There are four words in Spanish that mean “the”.
Advertisements

Saint Peter Claver, SJ "We must speak to them with our hands before we try to speak to them with our lips."
Kennesaw Mountain High School Spanish I Sr. Mieles Spring 2008.
Objective: Students will be able to formulate & identify basic phrases in Spanish. Entreguen la tarea. (turn in your info packet) Bell work: What are 3.
Describir con “Estar+ participio pasado”
TWO KINDS OF NOUNS. COMMON NOUNS TAKE THE WORD THE PROPER NOUNS ARE NAMES THE WORD THE IS CALLED A MARKER.
El 18 de febrero Unidad 6, lección 2. sedentarioactivoflexiblefuerte adelgazardisfrutarengordarestar a dieta meriendaproteínavitaminasminerales hacer.
Definite and Indefinite Articles. There are four words in Spanish that mean “the”. singularplural masculine feminine el la los las.
REPASEMOS la tarea LA TAREA – HAGA – el ejercicio “quia”
Past participles used as adjectives
EL IMPERFECTO What’s the story?. “Used to” Expresses the idea that something happened repeatedly in the past.
Impersonal se, Passive voice with se, and Passive voice with ser.
1 Spanish 150 Refresher Lección Preliminar Course Objectives The verb Ser The verb Gustar The verb form Hay Descriptive adjectives.
Pablo y Neno affirmative and negative words
Compañeros La página 356 Using past participles in passive sentences.
PAST PARTICIPLE PRESENT PERFECT. Regular Past Participle Ar verbs: drop the ar and replace it with ado Hablar  hablado Er verbs: drop the er and replace.
Pasado Participio Past Participle.
Pg. 129 – Negations Words Ways of making sentences negative in Spanish.
Direct Objects and Direct Object Pronouns Capítulo 6: Gramática en acción 2.
1.3 Gustar and similar verbs © and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc Al viajero le encantan los boleros. A la empleada le encanta el hombre con quien.
 A relative pronoun relates back to someone or something already mentioned. That is why it is called a relative pronoun.  The thing, person.
Unidad 6 Español IV Apuntes. Past Participles used as ADJECTIVES Need to agree in number and gender with the noun being described the same as you would.
10.1 The passive voice © and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc El abuelo había nacido en Palos Verdes, donde, según él, fue llevado por el mismísimo.
La voz pasiva.  *Active: the subject performs the action:  The mechanic fixes the car.  *Passive: the subject is the recipient of the action that is.
To compare people or things that are equal to one another, you use: Making comparisons En mi club, levantar pesas es tan popular como correr.
Vistas: La página 59 Los precios El número de teléfono La dirección de correo electrónico.
Comparativo y superlativo.
¿Qué haces tú en la clase de arte?
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved  The past perfect indicative (el pretérito pluscuamperfecto de indicativo) is used to.
Comparisons of equality Making comparisons. To compare qualities of people or things that are the same or equal: Use this formula: tan + adjective or.
Imagina Lección 7 pga Los usos de «se». La voz pasiva In Spanish, the pronoun se is often used to express the passive voice when the agent performing.
El uso del artículo como sustantivo
1.3-1 Ya aprendimos los reflexivos (El se despierta. Ellos se visten. Ella se baña.) Ahora vamos a aprender las Construcciones con se o voz pasiva Se can.
Español 1 18 – 19 DE MARZO. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.
Relative Pronouns Español 4 Relative Pronouns Español 4.
Hoy es jueves. Es el 2 de octubre del ¿ Cómo expresamos lo que les gusta a otras personas? AHORA En la página 24, hagan el ejercicio 1.
Las partes de la oración
El “SE” impersonal P. 6. Ever seen a sign that says, Se habla español. What does that mean? It can be translated, “Spanish is spoken here,” “They speak.
REPASEMOS la tarea LA TAREA – HAGA – la sopa de letras.
Comparatives Page 53 Realidades 2 Comparatives You have learned más and menos in certain expressions.
The Passive Voice In Spanish II you learned about the impersonal se and the passive voice with se. Use the impersonal se with the third person singular.
I can use comparisons of equality and superlatives. I can use passive se and the passive voice with the verb ser I can identify the historical emphasis.
The Impersonal and Passive se (El se impersonal y pasivo) Se dice que nuestro piloto tiene mucha experiencia. ¡Menos mal! Me da miedo viajar en avión.
Unidad 2 Tienen 10 minutos para finalizar el haz ahora.
Definite and Indefinite Articles Álamo. Definite Articles O (In English, “the”) are used with nouns to indicate specific persons, places, or things. Álamo.
Direct Objects & Direct Object Pronouns An English and Spanish Lesson.
9 de diciembre. Turn in Homework!! -Remember when the bell rings and the door shuts you should be in your seat. -10 minutes of quiet time.
Comparatives of Nouns and the Superlative
There are four words in Spanish that mean “the”. singularplural masculine feminine el la los las.
Hoy es el 25 de enero ¡Hagan Ahora! ¿Qué vas a hacer durante el almuerzo hoy? Anuncios -La muestra de cuaderno -Prueba el viernes.
Capítulo 1 20 of The name of a person, place, or thing is a _____. In Spanish, every noun has a _______, either masculine or feminine. Almost all.
Gustar to be pleasing to The verb gustar literally means to be pleasing to. We use gustar to express our likes and dislikes. When we use gustar we are.
LAS COMPARACIONES Y SUPERLATIVOS
Hoy es jueves. Es el 22 de octubre del ¿ Cómo expresamos lo que les gusta a otras personas? Complete las oraciones logicamente: 1.Yo juego el fútbol,
To make a comparison or differentiation between two nouns, use más/menos + noun + que. Hoy hay menos gente que ayer en el teatro. Comparación de sustantivos.
Las artes plásticas y la arquitectura
El pluscuamperfecto What do you use when something happened in the past before another action in the past? Did you clean your room yesterday? No, my mother.
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener) Avancemos 2.1.
There are four words in Spanish that mean “the”. singularplural masculine feminine el la los las.
¡Bienvenidos a clase! lunes, el 6 de abril. ¿Que vamos a hacer hoy? 1.tener + que + infinitive 2.hace + time expressions 3.adverbios.
Adjectives agree in gender and number with the persons or things they describe. Masculine adjectives usually end in -o and feminine adjectives.
Comparaciones. El Comparativo y el Superlativo Comparisons: In English –we add “-er” to short adjectives & use “more” before long adjectives. –Ex. He.
Estar + participo ser + participo Chapter 2, part 1.
Los Artículos Los Nombres (Nouns)  Name of a person, place or thing is a noun  In Spanish, every noun has a gender, either masculine or feminine 
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
La voz pasiva Acción y recipiente. El mural fue pintado por David Alfaro Siqueiros y Xavier Guerrero.
ESPAÑOL 5: LA VOZ PASIVA SER Y POR. FÓRMULA  Subject + (a form of) SER + past participle + POR + agent of action  THE TENSE OF SER CAN VARY DEPENDING.
--To be pleasing to --Your likes & dislikes
The Impersonal “se” Avancemos 4: p. 318.
Usar el presente para hablar de personas
Transcripción de la presentación:

I can use comparisons of equality and superlatives in a conversation. I can use passive se and the passive voice with the verb ser in a conversation. I can identify the historical emphasis of the Battle of the Alamo. El objetivo:

El horario de hoy Revisa el se pasivo: Los apuntes QSR #1 El se pasivo Revisa la voz pasiva: Los apuntes QSR #2 La voz pasiva Revisa la tarea: pág 53 Pruebita oral: Comparaciones y superlativos Pruebita oral : Se pasivo El vocabulario 5.2: p202 – 203, 206 Práctica con el vocabulario: Act 25, p204 La tarea: p pwb

Los apuntes: El se pasivo 1. The passive voice is used to state that something is done or has been done to someone or something. 2. The person or thing causing the action is NOT mentioned. Ej: Se encontró la pintura robada. Se vendieron muchos boletos.

El se pasivo 3. In contrast, the active voice takes the “agent” (person(s) causing the action) into consideration even though the agent is not always clearly identified. Ej: Encontraron los artefactos robados. Vendieron muchos boletos. 4. You can express the passive voice with the pronoun se plus a verb in the 3 rd person singular or plural (se pasiva). The verb agrees in number with the recipient of the action. Ej: Se presenta un concierto gratuito en el parque este domingo.

El se pasivo Ej: Se ofrecen clases de pintura y baile en el Centro de Bellas Artes. 5. Unlike se pasiva, se impersonal is ALWAYS used with a verb in the 3 rd person singular. Like se pasiva, se impersonal constructions DO NOT mention the agent. 6. The agent is often translated as an anonymous one, you, or people. Ej: Se camina mucho en esta ciudad.

QSR #1 El se pasivo Completa las oraciones con el se pasivo. 1. ______ (decir) que el arte es muy importante. 2. Ayer ______ (abrir) una exposición de pintura. 3. ______ (pintar) unos murales en la plaza de la ciudad. 4. ______ (cerrar) el puente más grande.

Los apuntes: La voz pasiva con ser 1. Another way to express a passive action is by using ser + past participle. 2. This construction is similar to the active voice in that an agent is specified. The agent is introduced by por. Ej: Diego Rivera pintó el mural. El mural fue pintado por Diego Rivera.

La voz pasiva con ser 3. Sometimes with ser + past participle are formed by combining the recipient of the action + ser + participle + por + agent. * Remember the past participle must agree in number and gender with the recipient. Ej: El mural fue pintado por Diego Rivera. Los murales fueron pintados por Diego Rivera. Una escultura será presentada por mi profesor de arte. Varias esculturas serán presentadas por los estudiantes.

QSR #1 La voz pasiva Vuelve a escribir cada oración usando la voz pasiva. 1. Un escultor mexicano hizo esta escultura. 2. Diego Rivera pintó el mural en el Palacio Nacional. 3. Gaudí diseñó este edificio. 4. Un fotógrafo famoso sacó esta fotografía. 5. Mi amiga dibujó este puente.

Una pruebita oral Act 13 página 195: “¿Cómo es? ¿Qué crees?” *Con tu compañero permanente, hagan unas preguntas y las contesten usando comparaciones de igualdad y superlativos. Un modelo: (el puente Golden Gate)

Una pruebita oral Act 21 página 199: “¿Qué hicieron?” *Con tu compañero permanente, hagan unas preguntas y las contesten usando la voz pasivo usando el verbo ser. Un modelo: (un cuadro del museo / pintar / un artista conocido)

las artes plásticas y la arquitectura La tarea: p