2014-2015 Literacy PARENT NIGHT WELCOME BIENVENIDOS Tracy Oliver

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Advertisements

Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Las Palabras Interrogativas
Kindergarten Newsletter Mrs. Novakowski’s Class Week of Sep. 30- Oct. 4 Next Week Monday Return Friday Folders Tuesday Read stories about fire safety Wednesday.
March 11, Bienvenidos! Student Expectations 1.Be on time 2.Be prepared 3.Follow PBIS Rules 4.Stay on Task 5.Demonstrate self-control.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
English Lesson 5.
Fountas and Pinnell Reading Assessment/ Evaluación de lectura.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
¿Cuántos años tienes? Mira 1.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
Lesson objective: Students will be able to express affirmative and negative ideas.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
Helping Your Child at Home with Math Agenda Welcome and Overview Math Tools Using Math Strategies Homework Grade Level Games Closing: Mathematics Vision.
Lección Cinco Lesson 5 Synergy Verbs Pronunciation 25. The Spanish for I have to is tengo que (TEN GOH KEH)
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are still working on addition in math, but we have moved on to creating more complete sentences on our.
Tu Día Escolar Español 2 Tema 1 Página 40.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
Parent Meeting Junta de Padres Raising A Reader Creando un Lector.
December 2014 Friendly RemindersImportant Dates From Mrs. Rink December 1 – Late Start December 12 – Early Release December 15 – Late Start December 22-January.
Making Connections Prompts Raising A Reader Creando un Lector.
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Ask Your child Questions about What He/She Reads (FICTION) Explain why this is a good tittle. Use details from the book Who is the author? Why did the.
Definition
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Sight Words MondayTuesdayWednesdayThursday am be but they 20 Math Worksheet Remember to read your take home book! 21 In your HW Notebook, write about something.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
Welcome to Second Grade Bienvenidos a segundo grado.
Behavior Please sign daily Purple – I went above and beyond classroom expectations today. Green - I met classroom expectations today. Blue - I needed a.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are taking a test on Seasons and Weather and beginning our unit Taking Care of the Earth! I will be sending.
Photo Vocabulary Scavenger Hunt Rich Bradshaw. What is this? - A group activity for middle or high school students. - Highly interactive and very fun.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are continuing our work on the five senses, nouns, numbers 1-10, and writing our names and letters! Continuamos.
El Room/Salón 26 Ms. Barba WELCOME TO POTRERO! !BIENVENIDOS A POTRERO! BACK-TO-SCHOOL NIGHT.
Do Now.
The following slides introduce the new verb IR.
Notebook Organization (Todo el trabajo de esta clase se hace en el cuaderno)
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
¿Cómo son tus asignaturas? A* Aburrido/a Divertido/a dificil fácil importante útil Bueno /a interesante.
Las Palabras Interrogativas ¿Qué?¿Qué? 1 Las palabras interrogativas ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is.
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are starting our Columbus and the Pilgrims unit this week! I will be sending a letter home this week.
Kindergarten Newsletter Mrs. Gianfrancesco’s Class Week of Sep. 30- Oct. 4 Next Week Monday Return Friday Folders Tuesday Read stories about fire safety.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are still working on our unit about weather and seasons. We are using the tricky words "like" and "see"
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Welcome to Back To School Night Mrs. Sanchez Room 107.
Welcome to SAT Parent Night. What is the SAT? The SAT-10 is a district mandated assessment carried out to obtain District-wide data about student performance.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
CONSEJOS PARA LOS PADRES. Do you want to know how to help your child be successful in school? ¿Quieres saber cómo ayudar a su hijo a tener éxito en la.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Transcripción de la presentación:

Literacy PARENT NIGHT WELCOME BIENVENIDOS Tracy Oliver

Literacy and SUMMER READING LOSS!! VERANO DE LECTURA PÉRDIDA !! PREVENTION PREVENCIÓN

Did you know that Students can lose up to three months worth of reading progress over one summer. And, If you take into consideration all summers combined, students could possibly lose 1.5 years’ worth of reading progress. Sabía usted que Los estudiantes pueden perder hasta un total de tres meses de lectura durante el verano. Y, si se tiene en cuenta todos los veranos juntos, los estudiantes podían perder el total de 1,5 años de lectura.

Good News Buenas Noticias The good news is that if children read just six books over summer vacation, they will likely avoid summer reading loss. Here are a few ideas for reaching--and going beyond--this six book goal: Si los niños leen sólo seis libros durante las vacaciones de verano, es probable evitar la pérdida de lectura de verano. Aquí están algunas ideas para alcanzar - y más allá de - esta meta de seis libros :

Take books with you and your child everywhere you go; to the doctor's office, on picnics, on road trips, etc. Tome los libros con usted llevelo donde quiera que vaya; a la oficina del doctor, en días de campo, en los viajes por carretera, etc. Let your child choose the books she wants to read (as long as they're age- appropriate and are written at the just right level of difficulty). Deje que su niño escoja los libros que quiere leer (siempre y cuando sean apropiados para la edad y se escriben en el nivel justo de dificultad).

Support his reading experience by talking about the books and helping him understand and interpret what he reads. Apoye su experiencia de lectura al hablar de los libros y ayudar a comprender e interpretar lo que lee. Read aloud to your child, even if he can read on his own. It helps build vocabulary and listening comprehension skills. Lea en voz alta a su hijo, incluso si él puede leer por su cuenta. Ayuda a construir vocabulario y comprensión oral.

As you're reading aloud, be sure to interact with your child by asking what she thinks might happen next, what a certain character is likely to do, whether the story is real or make-believe, and so forth. Above all, have fun! Como usted está leyendo en voz alta, asegúrese de interactuar con su hijo haciendo lo que piensa que va a suceder, lo que es probable que hacer un cierto carácter, si la historia es real o hacer creer, y así sucesivamente. Por encima de tod, divertirse !

Encourage your child to participate in a summer reading program. Many libraries host them. Some bookstores do, too. You might also consider the PBS KIDS & Parents Reading Challenges which runs throughout the summer months.PBS KIDS & Parents Reading Challenges Anime a su hijo a participar en un programa de lectura de verano. Muchas bibliotecas albergan ellos. Algunas librerías hacen, también. También puede considerar los PBS KIDS & Padres Lectura Desafíos que ejecuta a través de los meses de verano.

In addition to reading books, children can practice their reading skills by engaging in many different online reading experiences. Literacy-building sites such as PBS KIDS Island for children ages 3-5, and the Great Word Quest for ages 6-8 (both of which are free) are great examples. Also this is a great site… KIDS IslandGreat Word Quest Además de los libros de lectura, los niños pueden practicar sus habilidades de lectura mediante la participación en muchas diferentes experiencias de lectura en línea. Sitios de fomento de la alfabetización como PBS KIDS Island para niños de 3 a 5, y la Gran Palabra de Quest para las edades 6-8 ( ambos de los cuales son gratuitos ) son grandes ejemplos.

Summer reading loss can be defeated through:  time spent reading with your student  providing a variety of reading material  using various Internet resources (sites provided on our website)  encouraging them to just read for fun and the pleasure of learning! Pérdida de lectura de verano puede ser derrotada a través de  tiempo dedicado a leer con su hijo  proporcionando una variedad de material de lectura  utilizando diversos recursos de Internet  y alentándolos a que lean por diversión y el placer de aprender!

You can protect your child against summer reading loss by:  Reading to your child daily  Reading a lot of different materials  Discussing what you’ve read together  Asking your child questions about what was read  Encouraging your child to write or draw in response to what they’ve read Usted puede proteger a su hijo contra la pérdida de lectura de verano a través de:  Leerle a su hijo todos los días  La lectura de una gran cantidad de diferentes materiales  Hablar de lo que han leído juntos  Preguntar a su hijo sobre lo leído  Alentar a su hijo a escribir o dibujar en respuesta a lo que han leído

You can protect your student against summer reading loss by: Usted puede proteger a su hijo contra la pérdida de lecturas de verano a través de:

 Reading to your child daily  Leyendo con su hijo todos los días

 Encouraging your student to read a variety of different materials  Anime a su hijo a leer variedad de diferentes materiales

Summer reading is different from reading during the school year. It should be less structured and much more informal. La lectura de verano es diferente de la lectura durante el año escolar. Debería ser menos estructura y más informal.

Schedule time for reading on a daily basis throughout the summer will help support your students’ reading development.

Take a field trip to a museum, zoo or local park with walking trails. Keep a journal about your travels. Tome una excursión a un parque museo, zoológico con senderos para caminar. Mantenga un diario acerca de sus viajes.

Cook with your child ! Cocinar con tus hijos! This is one of the best ways to integrate math, reading and following directions. Let your child design the menu too!! Esta es una de las mejores formas de integrar la matemáticas, la lectura y seguir instrucciones. Deje que su hijo diseñar el menú también.

Learn a new word each week! Hang it on the fridge and see who can use it the most times! Aprender una palabra nueva cada semana! Cuelgue en la nevera y ver quién puede utilizar la mayoria de las palabras!

Take pictures and make a summer scrapbook! Tome fotos y hagar un libro de recuerdos del verano!

Reading and math are skills that must be practiced! La lectura y las matemáticas son has habilidades que deben ser practicadas! Just like……. Al iqual que… …

If your student practices a few times a week he/she will be able to regain the previously learned skills relatively quickly. Si su hijo practica un par de veces a la semana él/ella será capaz de recuperar las habilidades de aprender previamente con relativa rapidez.

“Students say that the number one reason why they do not read more is because they cannot find books they like to read” “Los estudiantes dicen que la razón número uno por qué no leen más es porque no pueden encontrar libros que les gusta leer“

Visit the Public Library Visit la bibliotheca publican

The Green Cove Springs Public Library has a wonderful summer reading program and activities planned for Summer 2015 for ages 2-17! La biblioteca Publica de Green Cove Springs tiene un programa de lectura de verano maravilloso y las actividades previstas para el verano de 2015 para las edades de 2-17.

New Sumner Initiative Little Free Library What is a Little Free Library? The libraries are hand- crafted structures that houses books for “return and take” Non-Profit, tax-exempt organization which promotes literacy for children and adults throughout the community The libraries will be strategically placed throughout the district including Oakleaf area.

Little Free Library For more information regarding this summer initiative and volunteer opportunities please contact Patti Robbins ESOL Administrative Assistant (904)

So, Yes!! It is important to keep your child’s mind engaged over the summer so they will not fall victim to “The Summer Slide” Asi que, si! Es importante mantener la mente de su niño involucrado en el verano por lo que no serán victimas de la diapositiva de verano.

“The simplest of all solutions to fostering improved reading is to encourage and challenge children to read.” Education Voice, 1999 “La más simple de todas las soluciones para fomentar la mejora de la lectura es animar a los niños y de desafío para leer.” Educación Voz, 1999

Remember Just like plants in a garden, students can bloom and thrive all summer long! Al igual que las plantas en un jardin, los estudiantes pueden florecer y prosperar durante todo el verano!

Please gather handouts Review suggested show and tell books Free give a ways Ask any questions???? Once again, many thanks and happy summer reading Tracy Oliver:

Thank you for coming tonight. Have a safe summer and we will see you next year! Gracias por venir esta noche. Que tengan un verano seguro y nos vemos el próximo año!