¡Hola! Hoy es el 14 de agosto. Trabajo del timbre: 1.Abran sus carpetas de argollas (la tarea). Open your binders – the organization was HW! And set out.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
Advertisements

VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
¡Hola! Hoy es el 9 de septiembre. Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta. 2. Practiquen los sonidos del alfabeto con sus compañeros. (Practice.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss eating and drinking habits and to express our opinions.
Hoy es miércoles, el 30 de octubre La pregunta: Explain this comic.
¡Buenos días! Hoy es el 12 de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Guardan la tarea (keep HW). 2. Hagan la actividad de la hora. Do the military time activity.
Leading in Learning – Spanish Collective Memory. Plenary 1 Did you know any of the words already? If so, which? Why are the colours significant do you.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
Definition
İBuenos días! Antes de la clase… (Before class…) Make sure you have your flipped classroom notes out to be checked. Complete your “I can” statements for.
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea nueva en la cesta. P ut your new homework in the basket. 2. Hagan la actividad con los dados con sus.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can… identify, pronounce, and correctly use adjectives.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Guarden todas las cosas debajo de tus pupitres. Put all of your things below your desks. You will only need a pencil.
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto oso = bear Trabajo del timbre: 1)Pongan la tarea en tus pupitres (i.e. Online HW white sheet OR Missing Work Log).
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Hagan la actividad con los dados con sus compañeros. Do the dice activity with your classmates. Make sure to correct.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
¡Buenos días! Hoy es el primer día de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en tus pupitres. (Set your HW on your desk.) 2.Hagan una reflexión.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Hagan las actividades que están en tu tarjeta de salida, por favor. Do the activities on the back of your exit slip,
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Practiquen los adjetivos con Practice reviewing the adjectives with your classmates using your adjective.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tus pupitres. Set your HW out on your desk (i.e. Flip Class Notes). 2. Repasen los adjetivos con.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Saquen tu hoja azul del poema y una hoja de papel. Get out your blue poem sheet and a lined sheet of paper. 2. Guarden.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta. Put your homework in the basket. 2. Repasen los adjetivos para la evidencia. Review the.
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
¡Hola! Hoy es el 23 de agosto. El Trabajo del timbre: 1.Pongan tu tarea en tu pupitre. (Put your HW on your desk. If it’s not done, fill out your Missing.
¡Hola! Hoy es el 18 de agosto. El Trabajo del timbre: 1.Saquen la hoja del alfabeto. (Get out your ABCs sheet – it’s blue!) 2. Practiquen con tu compañero.
Don’t forget to set up your exit slip before class, too!
Vocabulario Spanish English Zaragoza Zaragoza Badajoz Badajoz
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
¡Buenos días! Hoy es el 9 de septiembre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Hoy es el 26 de agosto.
¡Buenos días! Hoy es el 20 de agosto.
Practiquen los adjetivos con
¡Buenos días! Hoy es el 11 de septiembre.
¡Hola! Hoy es el 7 de septiembre
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
If you didn’t do your HW, write it in your Missing Work Log!
¡Hola! Hoy es el 23 de agosto.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Hoy es el 25 de agosto.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Hola! Hoy es el 19 de agosto.
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
Practiquen los adjetivos con
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Tenemos el examen de unidad 2 este jueves!
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Can you do the third level now? If not, start with level 2!
¿Qué te gusta hacer en el otoño?
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Vocabulario yellow amarillo and y a sharpener un sacapuntas
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Hoy es el 29 de agosto.
Transcripción de la presentación:

¡Hola! Hoy es el 14 de agosto. Trabajo del timbre: 1.Abran sus carpetas de argollas (la tarea). Open your binders – the organization was HW! And set out your “First Week of School Success Criteria” & yellow stations sheet. 2.Hagan una reflexión de tus habilidades. Self-assess your knowledge & skills on the “I can…” sheet at your desk. - Read each statement. - Circle the qualifier (“somewhat”, “well”, or “It’s my goal”) that matches your ability to do each task as of right now. This means bell work To be successful, start before the bell rings!

Las metasPara tener éxito I am learning to… reflect on my knowledge & skills present findings from research evaluate how we can use the similarities between English & Spanish to our advantage to decode new vocabulary identify and correctly pronounce the sounds of the Spanish alphabet I’ll know I’m successful when we can … Complete the I can…sheet discuss what we learned in the stations analyze common “rules” of cognates and apply those to a reading passage record many real-life examples of cognates on a whiteboard with my tablemates. say/sing/chant the ABCs correctly spell our names and a variety of words in Spanish

What patterns exist between the Spanish & English language? How does knowing Spanish benefit us? Is it a necessity to be bilingual in today’s society? FactualConceptualDebatable Las Estaciones de investigación Las preguntas esenciales  Discuss the three essential questions with your partner.  Try to make connections with what you learned in each station.

Los cognados – İnuestros amigos! Cognates are… They share roots from the ____ language. The patterns help us decode words: Patterns that stay the same:Patterns that change:  -al stays –al (hospital)  -or stays –or (doctor)  -m/-ma stays –ma (programa)  -sion only adds accent – sión (expresión)  -tion to –ción (participación)  -ic/ics to –ico/ica (sarcástico)  -ity to –idad (universidad)  -ous to –oso (famoso)  -ace to –acio (palacio)  -ine to –ina (disciplina)  - ism to –ismo (turismo)  -ure to –ura (literatura)  -y to –ía (biología)

El abecedario/alfabeto 26 letters in the English alphabet 27 letters in the Spanish alphabet 3 major changes have taken place: -2 of these are no longer “letters” -1 of these letters changed it’s sound in 2014

Una mosca (que es una poca loca)

Una mosca parada en la pared, Una mosca parada en la pared, Una mosca parada, una mosca parada, Una mosca parada en la pared.

Ahora con la A Ana masca parada an la parad, Ana masca parada an la parad, Ana masca parada, ana masca parada, Ana masca parada an la parad.

Ahora con la E Ene mesque perede en le pered, Ene mesque perede en le pered, Ene mesque perede, ene mesque perede, Ene mesque perede en le pered.

Ahora con la i Ini misqui piridi in li pirid Ini misqui piridi in li pirid Ini misqui piridi, Ini misqui piridi, Ini misqui piridi in li pirid.

Ahora con la O Ono mosco porodo on lo porod, Ono mosco porodo on lo porod, Ono mosco porodo, Ono mosco porodo, Ono mosco porodo on lo porod.

Ahora con la U Unu muscu purudu un lu purud, Unu muscu purudu un lu purud, Unu muscu purudu, unu muscu purudu, Unu muscu purudu un lu purud.