• Listening Comprehension •Reading Comprehension

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los Verbos Regulares que terminan en -AR. Spanish Infinitive verbs have two parts. 1. The ENDING There are 3 possible endings for Spanish verb infinitives.
Advertisements

Verb Conjugations ¡Muy fácil! Vamos a repasar. I go to the store. Johnny goes to the store. We sing very well. Stacey sings very well. Thats verb conjugation.
Tener (to have). Remember your Subject Pronouns. YoNosotros TúTú Él/Ella/Ud.Ellos/ellas Ustedes (Yo) Tengo (Nosotros) Tenemos (Tú) Tienes (Ellos/Ellas)
I. Unidad 2, Lección 1 Somos estudiantes. Learning Targets Talk about daily schedulesTalk about daily schedules Ask & tell timeAsk & tell time Say what.
How to say what a person has to do.
Subject Pronouns and AR verbs. Who is the subject of a sentence? How can we substitute the subject and still make sense? Ex:
Categorías Present Tense – ar Verbs La HoraWords of.
Start working on this!. martes, el 7 de enero ilovespanish.net calendar on website, website has homework on top now. Tonights Homework: Study vocabulary.
En clase y después Day 21 Chapter 3 Spanish 1.
SPANISH I POWERPOINT UNIT 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario  Llegar: to arrive  LlegoLlegamos  Llegas  LlegaLlegan  Temprano: early  Tarde: late  A.
 ¿Qué hora es?  Es la…  Son las…  de la mañana  de la tarde  de la noche  el horario  menos  …y cuarto  …y media  el arte  las ciencias.
-AR VERBS how I learned to speak in complete sentences.
Escribir – Fill-in-Blank
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
0. Cero 6. Seis Uno 7. Siete Dos 8. Ocho Tres 9. Nueve Cuatro 10. Diez
-AR Verbs Can I get a verb? Can I get an VERB? Ya know…an action word! ¡A What?!
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Repaso de los pronombres de sujeto y los verbos AR Subject Pronouns and AR Verbs Review.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
¿Qué haces tú en la clase de arte?
Warm Up ¡ENTREGA EL PÁRAFO! Finish the translation sentences on back of “Tener/tener que notes sheet”Tener/tener que CONTESTAN LAS PREGUNTAS: 1. ¿A qué.
 Conjugating is changing the forms of a verb to indicate who is doing the action.  For example, the English verb to have is conjugated as I have, you.
--AR verb conjugations in the Present tense.   Remember!  While watching the tutorial, take notes in your Spanish notebook.  You can pause, stop and.
I. Unidad 2, Lección 1 Somos estudiantes. Learning Targets Talk about daily schedulesTalk about daily schedules Ask & tell timeAsk & tell time Say what.
Gustar+ infinitive.
2.1 verbs -ar Texto p. 50. Objective Al final de esta lección voy a poder… At the end of this lesson I will be able to…  conjugate –ar verbs  form negative.
Unidad 2.1.  You will learn:  To talk about daily schedules  To ask and tell time  To say what you have and have to do  To say what you do and how.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
Hazlo Ahora: Hoy es miercoles Write the forms of HABLAR below. Write the pronouns too. 1. Marisa ________6. Nosotros _____ 2. Paco y yo ________ 7. Ella.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Los Números:
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
SPANISH UNIT 4 REVIEW On the Unit 4 test, there are 50 multiple choice questions. The first part of this review activity is just vocabulary review. The.
U1L1 GUSTAR. GUSTAR (TO LIKE) GUSTAR is the verb TO LIKE in Spanish It literally translates to “to be pleasing,” but we use it to mean “to like” in English.
Present Tense –AR verbs Unidad 2, Lección 2. Some (AR) verbs we know!  Escuchar – to listen  Tocar – to play  Alquilar – to rent  Estudiar – to study.
Spanish I Powerpoint Unit 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario Llegar: to arrive – LlegoLlegamos – Llegas – LlegaLlegan Temprano: early Tarde: late A tiempo:
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
¿Cuántos años tienes tú? ¿Cuántos hermanos tienes tú?
Tener -= to have. Tener Tener is a new verb, but you have already seen two of the forms from TENER in the last chapter. Tener is a new verb, but you have.
Capítulo 3, Paso 1. Cómo decir la hora  ¿Qué hora es?  When you ask the time, you’re using the verb ser, in the 3 rd person SINGULAR. Ser soy I somos.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Verbs ar verbs er verbs ir verbs
Español I Repaso del capítulo 4.2 Repaso para el examen:
REPASEMOS LA TAREA REPASEN – los números de 1 a 60 telling time (apuntes de clase) HAGAN – página 26 ejercicio 1 Put the times in order from the earliest.
-ar, -er and –ir verbs in the present tense. Review Verb Infinitive Conjugate Subject Conjugations Subject pronouns a part of speech indicating action.
-AR VERBS Español.
Vámonos Complete and write out the following sentences. 1) Yo ___________________ (necesitar) mucho para la clase de español. 2) Tú no ___________________.
Midterm review Señora Kauper's Spanish classes. Write out the following birthday dates Juan: April 14 usted: February 22 Ana: mañana José y Carlos: el.
Verbos Regulares AR. Repasito Parte 1: Write the Spanish infinitive verb 1.to watch tv = ___________ 2.to dance = _____________ 8. to listen to music.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Preparacion Hoy es miércoles el 2 de diciembre. Today is Wednesday, December 2. DO NOW: Read Gramática pg 84: List to form –ar verbs: What do you do to.
El Verbo Tener Español 1 – Unit 2 Lesson 1. Tener Use the verb tener to talk about what you have.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Telling Time in Spanish. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
Tener + que + the infinitive In Spanish, to express the phrase “to have to”, you use:
Classes, numbers, time. Los números  10 diez  20 veinte  30 treinta (y)  40 cuarenta (y)  50 cincuenta (y)  60 sesenta (y)  70 setenta (y)  80.
•Stem-Changing Verbs (e-ie)
Instrucciones: Think of an infinitive en español. Go up to the whiteboard and carefully use a marker to write the infinitive you have in mind. I’ll start:
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Ar Verbs In Spanish The Endings are: O, As, A, Amos, An.
Tener. Means “to have” yo tengo tú tienes usted él / ella tiene tener.
Tarea: página 124 actividades 7 & 8 Español 1 lunes, el 15 de abril.
The present tense El Presente. Presente There are two parts to the infinitive of a verb.
-ar verbs Unidad 2 We are climbing up the mountain!!
Transcripción de la presentación:

• Listening Comprehension •Reading Comprehension Español I Repaso del capítulo 2.1 Repaso para el examen: •Vocabulary •the verb “tener” and “tener que” •”-ar” verbs •Time •Number to 100 • Listening Comprehension •Reading Comprehension

Listening Comprehension (10 puntos) Escucha a Martín y Lupe hablar de sus clases y empareja la información. (Match according to what you hear Martín and Lupe say about their activities.) 1. ¿Qué hora es? a. joven 2. ¿A qué hora es la clases de historia? b. en la clase de ciencias 3. ¿En que clase tiene que sacar una c. Son la diez y cuarto. buena nota Martín? 4. ¿En qué clases contenstant muchas d. Es a la diez y media. Preguntas? e. en las clases de inglés 5. ¿Cómo es la maestra de ciencias? y ciencias. 6. ¿En qué clase usan la computadora? f. en la clase de historia

Listening Comprehension (10 puntos) Escucha a Martín y Lupe hablar de sus clases y empareja la información. (Match according to what you hear Martín and Lupe say about their activities.) 1. ¿Qué hora es? C a. joven 2. ¿A qué hora es la clases de historia? D b. en la clase de ciencias 3. ¿En que clase tiene que sacar una c. Son la diez y cuarto. buena nota Martín? F 4. ¿En qué clases contestam muchas d. Es a la diez y media. preguntas? E e. en las clases de inglés 5. ¿Cómo es la maestra de ciencias? A y ciencias. 6. ¿En qué clase usan la computadora?B f. en la clase de historia

Vocabulario For each class write a sentence saying the name of the class (i.e. La clase de …..) 2. 2. 3. 4. 5. 6.

Vocabulario For each class write a sentence saying the name of the class (i.e. La clase de …..) 2. 2. 3. La clase de arte. La clase de inglés. La clase de historia. 4. 5. 6. La clase de español. La clase de La clase de matemáticas. ciencias.

Vocabulario (continuado) Escribe los siguientes números. (Write the correct in Spanish). 11 cuadernos 22 maestros 31 mochilas 74 estudiantes 57 clases 99 lápices 45 hojas de papel 63 pupitres

Vocabulario (continuado) Escribe los siguientes números. (Write the correct in Spanish). 11 cuadernos •once 22 maestros •veintidós 3. 31 mochilas •treinta y uno 4. 74 estudiantes •setenta y cuatro 5. 57 clases •cincuenta y siete 6. 99 lápices •noventa y nueve 7. 45 hojas de papel •cuarenta y cinco 8. 63 pupitres •sesenta y tres

Más vocabulario (La hora - Time) Write the time for each clock pictured below. 1. 2. 3. 4. 5. 6.

Más vocabulario (La hora - Time) Write the time for each clock pictured below. 1. Son las diez y ocho 2. Es la una 3. Son las doce menos dos. 4. Son las siete y media 5. Son las cuatro 6. Son las cuatro menos cuarto(quince) y veinte

Vocabulario (continuado) Complete the sentences with the correct word. No me gusta sacar malas ___________________. De vez en cuando, llego ______________ a clase. En la clase de historia tenemos que tomar muchos __________. La clase de matemáticas no es __________________. ¿A qué ________________ es la clase de arte? Banco de palabras: difícil notas hora tarde apuntes

Vocabulario (continuado) Complete the sentences with the correct word. No me gusta sacar malas notas. De vez en cuando, llego tarde a clase. En la clase de historia tenemos que tomar muchos apuntes. La clase de matemáticas no es dificil. ¿A qué hora es la clase de arte? Banco de palabras: difícil notas hora tarde apuntes

El verbo “tener” (10 puntos) Singular Plural I have = We have You (inf.) have = You (inf. Pl) have = tenéis You (form.) have = He has = She has = You-all (form. pl.) have = They (m) have = They (f) have =

El verbo “tener” (10 puntos) Singular Plural I have = tengo We have = tenemos You (inf.) have = tienes You (inf. Pl) have = tenéis You (form.) have = He has = She has = él, ella, usted tiene 1 name = You-all (form. pl.) have = They (m) have = ellos, ellas, y They (f) have = ustedes tienen 2 or more names - Complete the sentences with the correct form of tener. Yo ___________ la clase de historia a las nueve y cuarto. Ustedes _________ la clase de matemáticas a las diez y veinte. Tú _________ la clase de español a las doce menos cuarto. David y yo __________ la clase de inglés a la una y veinte. Lilia _________ la clase de ciencias a las dos y cuarto. Eva y Victor ________ la clase de música a las tres y veinte.

El verbo “tener” (10 puntos) Singular Plural I have = tengo We have = tenemos You (inf.) have = tienes You (inf. Pl) have = tenéis You (form.) have = He has = She has = él, ella, usted tiene 1 name = You-all (form. pl.) have = They (m) have = ellos, ellas, y They (f) have = ustedes tienen 2 or more names - Complete the sentences with the correct form of tener. Yo tengo la clase de historia a las nueve y cuarto. Ustedes tienen la clase de matemáticas a las diez y veinte. Tú tienes la clase de español a las doce menos cuarto. David y yo tenemos la clase de inglés a la una y veinte. Lilia tiene la clase de ciencias a las dos y cuarto. Eva y Victor tienen la clase de música a las tres y veinte.

Tener que…. Write what the following individuals have to do (form of tener + que + infinitive) 2. 3. Yo Tú Él 4. 5. 6. Nosotros Los estudiantes El maestro

Tener que…. Write what the following individuals have to do (form of tener + que + infinitive) 2. 3. Yo tengo que Tú tienes que llegar. Él tiene que contestar. enseñar. 4. 5. 6. Nosotros tenemos Los estudiantes tienen El maestro tiene que tomar apuntes. sacar buenas notas. usar lacomputadora.

Las terminaciones de los verbos que terminan en “-ar” (Verbs that end in –ar) Singular Plural I (yo) = We (nosotros/nosotras) = (I + someone else) You inf. (tú) = You informal plural = -áis (vosotros/vosotras - España You formal (usted) = He (él) = She (ella) = 1 name = You-all form. pl. (ustedes) = They, masc. (ellos) = They, fem. (ellas) = 2 or more names = Tú/usted + someone else =

Las terminaciones de los verbos que terminan en “-ar” (Verbs that end in –ar) Singular Plural I (yo) = -o We (nosotros/nosotras) = -amos (I + someone else) You inf. (tú) = -as You informal plural = -áis (vosotros/vosotras - España You formal (usted) = He (él) = She (ella) = -a 1 name = You-all form. pl. (ustedes) = They, masc. (ellos) = They, fem. (ellas) = -an 2 or more names Tú/usted + someone else

Singular Plural I (yo) = -o We (nosotros/nosotras) = -amos (I + someone else) You inf. (tú) = -as You informal plural = -áis (vosotros/vosotras - España You formal (usted) = He (él) = She (ella) = -a 1 name = You-all form. pl. (ustedes) = They, masc. (ellos) = They, fem. (ellas) = -an 2 or more names Tú/usted + someone else Complete the paragraph with the correct form of the verb. Nosotros 1. ________(montar) en bicicleta después de las clases. Amy y Rosa 2.__________ (practicar) deportes y yo 3.___________(tocar) la guitarra. A mi amigo Eduardo no le gusta descansar. Él 4._________ (estudiar) inglés o 5._______ (dibujar) para la clase de arte. Es muy artístico. Si llueve, nosotros 6. ________ (escuchar) música en un café o 7.____________(alquilar) un DVD. ¿Dónde 8._______(pasar) tú un rato con los amigos?

Singular Plural I (yo) = -o We (nosotros/nosotras) = -amos (I + someone else) You inf. (tú) = -as You informal plural = -áis (vosotros/vosotras - España You formal (usted) = He (él) = She (ella) = -a 1 name = You-all form. pl. (ustedes) = They, masc. (ellos) = They, fem. (ellas) = -an 2 or more names Tú/usted + someone else Complete the paragraph with the correct form of the verb. Nosotros 1. montamos en bicicleta después de las clases. Amy y Rosa 2. practican deportes y yo 3. toco la guitarra. A mi amigo Eduardo no le gusta descansar. Él 4. estudia inglés o 5.dibuja para la clase de arte. Es muy artístico. Si llueve, nosotros 6. escuchamos música en un café o 7.alquilamos un DVD. ¿Dónde 8.pasas tú un rato con los amigos?

Reading Comprehension Read the following paragraph and indicate if the answers are true or false. Atención estudiantes. Mañana los maestros tienen una reunión y el horario de clases es diferente. Todos los estudiantes tienen que llegar 45 minutos después de la hora normal a las clases de la mañana y 15 minutos después de la hora normal a las clases de la tarde. Repito. Mañana los maestros tienen una reunión y el horario de clases es diferente. Todos los estudiantes tienen que llegar 45 minutos después de la hora normal a las clases de la mañana y 15 minutos después de la hora normal a las clases de la tarde. El horario es normal. Cierto o Falso Los maestros no tienen una reunión. Cierto o Falso Los estudiantes tienen que llegar 15 minutos de la hora normal a las clases de la tarde. Cierto o Falso

Reading Comprehension Read the following paragraph and indicate if the answers are true or false. Atención estudiantes. Mañana los maestros tienen una reunión y el horario de clases es diferente. Todos los estudiantes tienen que llegar 45 minutos después de la hora normal a las clases de la mañana y 15 minutos después de la hora normal a las clases de la tarde. Repito. Mañana los maestros tienen una reunión y el horario de clases es diferente. Todos los estudiantes tienen que llegar 45 minutos después de la hora normal a las clases de la mañana y 15 minutos después de la hora normal a las clases de la tarde. El horario es normal. Falso Los maestros no tienen una reunión. Falso Los estudiantes tienen que llegar 15 minutos de la hora normal a las clases de la tarde. Cierto

P. S. No notes! You’re in high school now – time to start working like a young adult! Buena suerte! You can do this! Now… set a realistic goal for this test and decide how you are going to achieve it!

But wait…. There’s more!  Sra. Lawson will include 10% extra credit! Remember tests are weighted 40% of your grade! Yes, spelling counts! However, I will only take off a ½ point for each spelling error. How can I prepare: Hopefully you have been paying attention. If not, start right now! Go to Quizlet to practice vocab or use your vocabulary sheets. http://quizlet.com/55467527/esp-i-avancemos-i-capitulo-21-flash-cards/ http://quizlet.com/55468212/esp-i-avancemos-i-capitulo-21-numbers-11-100-flash-cards/ Telling time: http://www.studyspanish.com/practice/time.htm 3. Don’t study for long periods of time – break it up into 15 minute segments.