We, as a community, have an important role in helping them build a future! Do you know your fellow parents? Partners in our mission to build a better.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Advertisements

Kindergarten Newsletter Mrs. Novakowski’s Class Week of Sep. 30- Oct. 4 Next Week Monday Return Friday Folders Tuesday Read stories about fire safety Wednesday.
March 11, Bienvenidos! Student Expectations 1.Be on time 2.Be prepared 3.Follow PBIS Rules 4.Stay on Task 5.Demonstrate self-control.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
Fountas and Pinnell Reading Assessment/ Evaluación de lectura.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
Welcome back to School Ms. Martinez
Hoy es lunes. La fecha es el 3 de marzo LA PREGUNTA: Contestar: ¿Cuántos estudiantes hay en la clase? ¿Dónde están las computadoras? ¿Quién está delante.
NEWS FROM: ALSEELIGER ELEMENTARY SCHOOL CARSON CITY, NV Newsletter 02/01/15 Volume 1, Issue 6 Boletín de ESL ESL Newsletter 2/2 ~ NO HAY ESCUELA/NO SCHOOL.
Telling Time.
All You Need to Know for 2nd Grade Miss A. Dausner – Miss Dausner’s Info (770) Please.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
¡A Empezar! Hola Clase. Buenos días. Hoy es martes, el 26 de agosto. ¿Cómo están ustedes? In 2009, there were 387 million people speaking Spanish as a.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
December 2014 Friendly RemindersImportant Dates From Mrs. Rink December 1 – Late Start December 12 – Early Release December 15 – Late Start December 22-January.
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
Misión 1: Investigamos a nuestro alrededor Queremos invitar a todo el mundo a participar en el huerto del cole y hemos hecho una foto desde el aire.
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
ELAC MEETING Salt Creek Elementary English Learners Advisory Committee Meeting
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
Hoy es lunes, el 2 de febrero. ESPONJA: ¿Cómo se dice? 1. I need a calculator. 2. We always use computers. 3. They dance. 4. She never wears her backpack.
ESPAÑOL I DOCTORA TARTAGLIONE Unidad Preliminar ¿ Cómo te llamas? How do you respond? Me llamo _______.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Definition
English Lesson 3.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes Please bring their binder and color behavior sheet everyday to school! This is very important! Also, be.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Welcome to Second Grade Bienvenidos a segundo grado.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes Please bring their binder and color behavior sheet everyday to school! This is very important! Also, be.
Behavior Please sign daily Purple – I went above and beyond classroom expectations today. Green - I met classroom expectations today. Blue - I needed a.
Saludos 1 Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name.
¡Bienvenidos Padres a la Escuela Intermedia de Long Branch!
Vámonos Find your new assigned seat and put your stuff away and get ready for the quiz. You can review until the 5 min timer goes off. Pasaporte and something.
You don’t have to pick up your textbooks. They are under your desks. Find the errors in the following dialogue. You may use your book. -Manuela: Buenas.
El Room/Salón 26 Ms. Barba WELCOME TO POTRERO! !BIENVENIDOS A POTRERO! BACK-TO-SCHOOL NIGHT.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
Mr. Martinez – Ninth Grade Center.  ¿Vas a ir a el partido el lunes por la noche?  Are you going to the game Monday night?  No. Tengo una reunión del.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
Hallowingo Friday, October 23, :00 to 8:00pm BINGO GAMES! WIN PRIZES! WEAR COSTUMES! 50/50 RAFFLE! BAKE SALE! PIZZA AND FUN! Put it on your calendar!
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are starting our Columbus and the Pilgrims unit this week! I will be sending a letter home this week.
Hacer Ahora (Do Now) 1. Please sit down quietly. 2. Please copy today’s date, day and homework into your notebook or binder. 3. Please conjugate the verb.
Kindergarten Newsletter Mrs. Gianfrancesco’s Class Week of Sep. 30- Oct. 4 Next Week Monday Return Friday Folders Tuesday Read stories about fire safety.
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Welcome to Back To School Night Mrs. Sanchez Room 107.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Welcome to SAT Parent Night. What is the SAT? The SAT-10 is a district mandated assessment carried out to obtain District-wide data about student performance.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
CONSEJOS PARA LOS PADRES. Do you want to know how to help your child be successful in school? ¿Quieres saber cómo ayudar a su hijo a tener éxito en la.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Welcome to the PEP program! Welcome to the PEP program! Bienvenidos al programa de PEP! Bienvenidos al programa de PEP!
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
WELCOME! OPHS Parents 1 st Quarter Informational Meeting.
Welcome/Bienvenida
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
Valet Expectations Equitas believes that to fulfill our mission we must work together as partners and model safe behavior for our scholars. During valet.
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué sí o no?
Our 5th Grade Classroom News The Week of September 3, 2018
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
Our 5th Grade Classroom News The Week of August 27, 2018
Transcripción de la presentación:

We, as a community, have an important role in helping them build a future! Do you know your fellow parents? Partners in our mission to build a better future for our students? Somos una comunidad que tiene gran responsibilidad y papel importante en ayudar a nuestros estudiantes construir su futuro! Conoce los demás, otros padres, quienes tienen esta misma misión para el futuro?

Please introduce yourself to someone around you that you don’t know! Introdúzcase a alguién que no conoce!

Culture of Respect on Campus Una cultura de respeto para todos! Students! (los estudiantes) Mrs. Smith! (asistente de computación ) Mr. Edwin! (los custodios) Our teachers! (los maestros/las maestras) Para- educators! (los/las asistentes) Librarians! (las bibliotecarias) Campus Supervisors! (supervisores de campus) Guest teachers! (los profesores suplentes) Mrs. Almazan! Parent Volunteers! (padres voluntaries) Office Staff! (personal de la oficina) Kitchen Staff! (personal de la cafeteria) Everyone deserves our respect on campus! Todos se merecen el respeto!

Who? ……………You! All parents and school staff, too! What? A school wide system to encourage positive behavior. Why? To create a better learning environment for all students! When? All day! Everyday! Where? In all areas of the school! Classrooms! Hallways! Cafeteria! Library! Playground ! How? Know what is expected and work hard together to meet those expectations! The 16 Social Skills will help! PBS (Positive Behavior Support) Apoyo al comportamiento positivo ¿A quién? ¡… … … … … Usted! ¡Todos los padres y personal escolar, también! ¿Qué? Un amplio sistema escolar para animar comportamiento positivo. ¿Por qué? ¡Crear un mejor ambiente de aprendizaje para todos los estudiantes! ¿Cuándo? ¡Todo el día! ¡Diario! ¿Dónde? ¡En todas las áreas de la escuela! ¡Aulas! ¡Vestíbulos! ¡Cafetería! ¡Biblioteca! ¡Patio de juegos! ¿Cómo? saben lo que se espera y trabajar duro para satisfacer esas expectativas. Las 16 Habilidades Sociales ayudará!

Who? ……………You! All parents and school staff, too! What? A school wide system to encourage positive behavior. Why? To create a better learning environment for all students! When? All day! Everyday! Where? In all areas of the school! Classrooms! Hallways! Cafeteria! Library! Playground ! How? Know what is expected and work hard together to meet those expectations! The 16 Social Skills will help! PBS (Positive Behavior Support) Apoyo al comportamiento positivo ¿A quién? ¡… … … … … Usted! ¡Todos los padres y personal escolar, también! ¿Qué? Un amplio sistema escolar para animar comportamiento positivo. ¿Por qué? ¡Crear un mejor ambiente de aprendizaje para todos los estudiantes! ¿Cuándo? ¡Todo el día! ¡Diario! ¿Dónde? ¡En todas las áreas de la escuela! ¡Aulas! ¡Vestíbulos! ¡Cafetería! ¡Biblioteca! ¡Patio de juegos! ¿Cómo? saben lo que se espera y trabajar duro para satisfacer esas expectativas. Las 16 Habilidades Sociales ayudará! RESPECTFUL/respetuoso RESPONSIBLE/responsable SAFE/seguro So we can learn/ Así que podemos aprender

Respectful! Respetuoso!

Responsible! Responsable!

Safe! Seguro!

ClassroomPlayground HallwayLibraryCafeteriaP.E.Assemblies and MPR To/From School RestroomOffice Respectful Responsible Safe

ClassroomPlayground HallwayLibraryCafeteriaP.E.Assemblies and MPR To/From School RestroomOffice Respectful Responsible Safe What are expectations? Qué son las expectativas?

Classroom /el salón Respectful Responsible Safe

Playground/el patio de recreo Respectful Responsible Safe

Hallway/el corridor Respectful Responsible Safe

Library/la biblioteca Respectful Responsible Safe

Cafeteria/la cafetería Respectful Responsible Safe

P.E./Field Respectful Responsible Safe

Assemblies and MPR Respectful Responsible Safe

Restroom/el baῆo Respectful Responsible Safe

Office/la oficina Respectful Responsible Safe

To and From School/llegar y salir de la escuela Respectful Responsible Safe

16 Social Skills Habilidades Sociales

Learning these skills will help us meet the expectations to be a respectful, responsible, and safe school! 16 Social Skills Habilidades Sociales Aprendizaje de estas habilidades nos ayudará a cumplir con las expectativas para ser una escuela respetuosa, responsable y segura!

16 Social Skills Habilidades Sociales Students will be introduced to these in morning blacktop assemblies every Thursday morning before P.E.! One skill at a time! Our first skill is “Following Directions” Serán presentadas en las asambleas cada, por la mañana antes de P.E.! ¡Una habilidad a la vez! Nuestra primera habilidad “Sigue Direcciones”

Book? Pizza with the principal?

A A dvancement-Grow! Learn! Excel! V V ia-through I I ndividual-you, your efforts D D etermination-dedication and commitment to be your best, for your success! Look for more AVID family events this year! Habrán más noches familiares de AVID!

Scholarly Behavior Attendance On time! Prepare your school items the night before! Let the school know if your student is absent! Only 5 days to clear the absence! Monthly perfect attendance awards! Breakfast! Important! Closes at 7:45am. Good Night’s Sleep 8+ hours Electronics etc. off! Be Organized Come to school prepared! Organize your school work in folders, organizers, and get planners and notes signed! All school items are organized and backpacks are ready for the next day! Ask for help Ask for help when you need it! Participate Participate in your class! Communicate Communicate with your teacher! Asistencia a tiempo Preparar los artículos escolares la noche anterior! Avise la escuela si su estudiante está ausente! Sólo 5 días para borrar la ausencia! Premios cada mes para los estudiantes Comer desayuno! Muy importante! Cierra a las 7:45am Buen Sueῆo 8+ horas Apaga los electronicos! Ser Organizado ¡ Ven a la escuela preparados! Organizar su trabajo escolar en carpetas, organizadores y planificadores y notas firmadas! Se organizan todos los artículos escolares y mochilas están listas para el día siguiente! Pedir ayuda Pedir ayuda cuando lo necesite. Participatar Participatar en la clase! Communicarse Communicarse con la maestro!

Dressing As a Scholar! Vestirse de erudite! MES is a safe place for everyone to learn! Let’s dress for success! Sandals sandalias Open-toed shoes Zapatos de punta abierta Heels higher than one-half inch Tacones superiores a media pulgada Shoes that are untied Zapatos desatados MES es un lugar seguro para que todos puedan aprender! Vamos a vestir para el éxito! Unsafe Dress Vestido inseguro Zapatos de gran plataforma Perfumes y aerosoles Platform shoes Perfumes and aerosols P.E. is on Thursday!

Dressing As a Scholar! Vestirse de erudite! MES is a safe place for everyone to learn! Let’s dress for success! Spaghetti straps showing undergarments Correas de espagueti mostrando ropa interior Pants that expose undergarments Pantalones que exponen la ropa interior T-shirts with tobacco, alcohol or profanity Camisetas con tabaco, alcohol o malas palabras Shorts or trousers that are too big “sagging” Pantalones cortos o pantalones que son demasiado grandes MES es un lugar seguro para que todos puedan aprender! Vamos a vestir para el éxito! Distracting Dress Vestido de distracción Largo aretes Camisetas cortas Long earrings Crop tops Hats/beanies/berets/hoods inside Sombreros/gorros/capuchas dentro del salon o edificio

1.School website: 2.Marquis: 3.Messenger: 4.REMIND 101: Text # teacher’s 6.Planners/agendas: grades 2-5 (daily/weekly contracts k-1) 7.Conference with teacher! Stay Informed Ser informado 1.Sitio web escolar: 2.Marqués: 3.Mensajero: 4.REMIND 101: Text # Correo electrónico: 6.Agendas del día: grados 2-5 (contratos al diario-cada semana) 7.Conferencia con el maestro! (traducción disponible)

ELAC is a group of bilingual parents that meet each month to discuss, learn, and plan ways to help our students but also increase parental involvement at MES! Third Wednesday of the month! 8:15am-9:15am Snacks! Raffles! WE NEED YOU! First meeting is August 26 at 8:15! Sponsoring a SCHOOL WIDE free movie night on Friday, September 18 at 5:45pm! ELAC Comité Bilingue ELAC es un grupo de padres bilingües que reúnen cada mes para debatir, aprender y planificar maneras de ayudar a nuestros estudiantes sino también para aumentar participación de los padres en MES! Tercer Miércoles del mes! 8:15-9:15 bocadillos! Rifas! LO NECESITAMOS! Primera reunión 26 de agosto en 8:15 ! Patrocinar una escuela libre noche de cine el viernes, 18 de septiembre como 5:45 pm!

Teachers require independent reading! Daily A.R. quizzes Tests comprehension Earn points Monthly and trimester goals Monthly incentives Grades 1-2….3pts. Grades 3-5….5 pts. Record on goal sheets in AVID binders! Accelerated Reader (A.R.) Lector acelerado Maestros requieren lectura independiente! Diario Pruebas de A.R. Comprensión Ganar puntos Metas mensuales y trimestre Incentivos mensuales Grados pts. Los grados 3-5…. 5 pts. Hojas de registro en meta en carpetas AVID!

Please! It’s for our students’ safety! Be on time! Pull all the way forward in the driveway! Use crosswalks! Keep the walkway clear so you can exit the school! Require your students to sit down, “Walker Pick-Up” or “Car Pick Up” Use the front driveway pick up vs. the park as much as possible Drop off/Pick up Dejar/Recoger Por favor! Es para nuestros estudiantes seguridad! Llegar a tiempo! Conducir hasta lo mas adelante en el camino de la entrada! Usar las acera/banquetas! Mantener la pasarela claro para que pueda salir de la escuela. Requieren los estudiantes para sentarse, "Recogida de Walker" o “Recogida de Carro“ Usar el camino de entrada en frente vs el Parque tanto como sea posible

Drop Off and Pick Up Please! Be on time! Pull all the way forward in the driveway! Use crosswalks! Keep the walkway clear so you can exit the school! Kids enter the car curbside! Front driveway preferred!

Please! It’s for our students’ safety! Meet your students on time! Stay with your students! Please no double parking. Don’t ask them to cross the parking lot, through traffic. Be patient with staff asking students to identify who their parents are! We don’t want students left in the park without an adult! If parents are not present, students are required to return to the office with the staff member! Advise the office staff if there is a safety concern! See something! Say something! Park Safety Seguridad en el parque Por favor! Es para nuestros estudiantes seguridad! Llegar a tiempo! Quédase con sus estudiantes! Por favor, no hay estacionamiento en doble. No les pidas que cruzar el estacionamiento, a través del tránsito. Sea paciente con personal pidiendo a los estudiantes identificar quiénes son sus padres. Si los padres no están presentes, los alumnos deben regresar a la oficina con el miembro del personal. No queremos estudiantes en el parque sin un adulto! Avisar al personal de la oficina si hay un problema de seguridad. Ver algo! Decir algo!

Closed campus Must sign in Badges Red-help in classroom Purple-field trips Applications available District pays for finger printing Must have –TB test Volunteer room Room 18 Prepare materials etc. for teachers/students Get to know other parents!Visiting/Volunteering Visitar y hacer de voluntario Campus Cerrado debe firmar en la oficina Distintivos Rojo-ayudar en el salón Morado-de paseos/viajes las aplicaciones disponibles Distrito paga por impresión de huellas digitales deben tener -prueba de TB Salon de voluntarios Room 18 Voluntarios Preparar materiales etc. para los profesores/estudiantes conocer a otros padres de familia.

Applications Attendance important! Pick up at playground gate On time pick up School work help Enrichment Think Together Aplicaciones ¡Asistencia importante! Recoja en la puerta del patio de juegos Recoger a tiempo Ayuda de trabajo escolar Enriquecimiento

You will learn more in class if you are actively a part of the learning! it up! ean forward! sk questions ! od your head! alk to the teacher! Show me “SLANT”!

tand straight! ands at sides! ttention! espect! roper spacing! SHARP Be SHARP!

Are you being …