MODULO INSTRUKZIONALA MAIDER PÉREZ DE VILLARREAL ZUFIAURRE Natura Ingurunearen Didaktika Zientzia Esperimentalen Didaktikaren Arloa Psikologia eta Pedagogia Saila Nafarroako Unibertsitate Publikoa
Modulo Instrukzionala Modulu instrukzionala da ikasleen kontzeptu-ikasketarako eta trebetasunetarako beharrezkoak diren elementu guztiak dauzkan material didaktikoak eta ikaslearen erritmora egokitzen da irakaslearen presentzia jarraiturik gabe. Desiragarria da sortzerakoan edo modulu instrukzionalak diseinatzerakoan oinarri teoriko eta praktikoa izatea. Diseinugile instrukzionala eskuarki, ezaguera modulu instrukzionaleko sorrera burutzeko duen pertsona da. Hala ere, baldin baldintza metodologikoekin betetzen bada, edozein pertsonak modulu instrukzionala sor dezake.
Diseinu Instrukzionala Diseinu Instrukzionala (DI) diziplina akademikoko teorietan oinarritutako prozesua da, bereziki giza ikasketari buruzko diziplinetan, eta ulermena handitzeko efektua dauka, erabilera eta informazioaren aplikazioa, egitura sistematiko, metodologiko eta pedagogikoen bidez. Behin instrukzioa diseinatuta, probatu behar izango da, ebaluatu eta, era eraginkorrean banakoaren behar partikularrez arduratuz, ikuskatu. Bere definizio errazenean, DI da plangintza pedagogikoko metodologia, erreferentzia bezala ikasketaren kalitatea ziurtatzen duena, heziketa-materialetako aukera, ikasle-beharretara moldatuta, produzitzeko balio duena.
Diseinu Instrukzionala DI elikatzen du: Zientzia Sozialak • Psikologia- desberdintasun indibidualen ikerketan zehar. • Giza jokaeraren teoriak- teoria konduktistak, kognoszitibistak, eta konstruktibisten bidez. Ingeniaritzaren Zientziak • Sistema-teoria Informazioaren (Informatikoa) zientziak •Informatikaren alorraren teknologiak: konputatzaileak, multibaliabideak, telekomunikazioak, mikro-uhina, sateliteak, etab., programatuta. Zientziak • Metodo zientifikoa
Diseinu Instrukzionala DI-ren segida edo faseak dira zeinen gainean instrukzioa era sistematikoan produzitzen den armazoi prozesala. DI-ren faseak hurrengo eskemako laburpena jarraitzen dute: ANALISIA DISEINUA GARAPENA EZARPENA EDO INPLEMENTAZIOA EBALUAZIOA
Moduluaren Diseinuaren Faseak: Analisia – Arazoa definitzen da eta konponbide posibleak zehazten dira. HELBURUAK Diseinua – Aurreko plangintza. EDUKIAK Garapena- Moduluaren sorrera, planifikatutako diseinuaren arabera. JARDUERAK Ezarpena – Ikasleek darabilte. METODOLOGIA Ebaluazioa – Erangikorra den zehazten da. EBALUAZIOA
Diseinu Instrukzionala ANALISIA Beste DI ren faseen oinarria da. Arazoa definitzen da, arazoaren iturria identifikatzen da eta posible diren aukerak zehazten dira. Ikerketa metodo desberdinak erabiltzen dira, beharren analisia bezala. Fase honen produktua helburu instrukzionalak eta erakusteko zereginen zerrenda da. Produktu hauek diseinu fasearen ezhandienak izango dira.
Diseinu Instrukzionala DISEINUA Fase honetan helburu instrukzionalak lortu nahi da. Fase honetan helburu instrukzionaletara heltzea bilatzen da. Fase honen elementu batzuek sartzen dute ikerketa-populazioaren deskribapen bat egitea, analisi instrukzionala burutzea, helburuak idaztea, jardueretarako atalak edo probak idaztea, nola zabalduko den instrukzioa zehaztea, eta instrukzioaren segida diseinatzea. Diseinu-fasearen produktua da Garapen-faseko ezhandiena.
Diseinu Instrukzionala GARAPENA Garapen-fasean ikasgaiaren planak eta erabiliko diren materialak lantzen dira. Fase honetan instrukzioa, instrukzioan eta beste beharrezko edozein materialetan erabiliko diren baliabideak|, ikasgaiko gidari bezala lantzen da.
Diseinu Instrukzionala EZARPENA Ezarpeneko eta Inplementazioko fasean eraginkor zabaltzen da eta hain zuzen instrukzioa. Giro desberdinetan ezar daiteke: klaseetan, laborategietan edo ordenagailuarekiko teknologia erlazionatuak edo TIKA erabiltzen diren agertokietan. Fase honetan bide ematen dio materialaren, trebetasunetako eta helburuetako nagusitasunaren, eta lan-girorako giro instrukzionalaren ezaguera transferentziaren ulermenari.
Diseinu Instrukzionala EBALUAZIOA Ebaluazio-fasean eraginkortasuna eta instrukzioaren eraginkortasuna ebaluatzen ditu. Ebaluazio-fasean prozesu instrukzionaleko fase guztietan gertatu behar izango du. Bi ebaluazio-tipo daude: Ebaluazio Hezigarria eta Ebaluazio Batutzailea. Ebaluazio Hezigarria jarraitua da, hots, burutzen da gainerako faseetan garatzen ari diren bitartean. Ebaluazio-mota honetarako helburua instrukzioa azkeneko etapara iritsi baino lehen hobetzea da. Ebaluazio Batutzailea gertatzen da instrukzioko azkeneko bertsioa ezarri denean. Ebaluazio-mota honetan instrukzioaren erabateko eraginkortasuna egiaztatzen da eta aurkikuntzak azkeneko erabakia hartzeko erabiltzen dira, halakoa heziketa-proiektuarekin jarraitzea edo material instrukzionalak erostea bezala.
Modulo Instrukzionala
Modulo Instrukzionala DISEINU INSTRUKZIONALAREN ZATIAK: - Helburuak - Edukiak - Jarduerak (Aurkezpena, Lantzea, Laburpena) - Metodologia - Ebaluazioa (Hasierakoa, Jarraitua, Azkenekoa) - Justifikazioa - Testuinguruan jartzea - Ordutegia - Glosarioa - Eranskinak - Bibliografia
Modulo Instrukzionala
Modulo Instrukzionala
Modulo Instrukzionala
Modulo Instrukzionala
Modulo Instrukzionala http://cmapserver.unavarra.es/servlet/SBReadResourceServlet?rid=1200687082093_176537809_7809&partName=htmljpeg http://cmapserver.unavarra.es/servlet/SBReadResourceServlet?rid=1200687082093_176537809_7809&partName=htmltext
Modulo Instrukzionala http://cmapserver.unavarra.es/servlet/SBReadResourceServlet?rid=1229676827840_197622951_15157&partName=htmltext
Modulo Instrukzionala http://cmapserver.unavarra.es/servlet/SBReadResourceServlet?rid=1JYY2L4D0-1J3R1M0-DKX&partName=htmltext
Modulo Instrukzionala http://cmapserver.unavarra.es/servlet/SBReadResourceServlet?rid=1JDZDL2SL-1MGJ41R-1TV9&partName=htmltext
Modulo Instrukzionala Mapas conceptuales de NASA: spaceexp.ihmc.us
Unitate Didaktikoa
Vídeos REDES: La manera disruptiva de aprender. http://www.youtube.com/watch?v=oFRM0jxnC34 REDES: Los secretos de la creatividad http://www.youtube.com/watch?v=3hWDob4kCxA REDES: Entrena tu cerebro, cambia tu mente. Plasticidad cerebral: http://www.youtube.com/watch?v=eyDBMZ59P-k HAUSNARKETA: JARDUERA 5: EZTABAIDA: NICHOLAS CARR ETA “PILOTU AUTOMATIKOAN MODUAN BIZI IZATEA” LIBURUAK: - “VIDA LÍQUIDA” ZYGMUNT BAUMAN http://es.wikipedia.org/wiki/Zygmunt_Bauman Elkarrizketa: Diario de Noticias-en Gehigarrian 2/11/14 -“DEMENCIA DIGITAL” MANFRED SPITZER
Teorías de aprendizaje http://www.youtube.com/watch?v=Z78aaeJR8no&feature=player_embedded http://uoctic-grupo6.wikispaces.com/Constructivismo
Teorías de aprendizaje http://www.cetic.edu.ve/node/57
Teorías de aprendizaje http://www.cetic.edu.ve/node/57
Teorías de aprendizaje
Teorías de aprendizaje
Teorías de aprendizaje
Teorías de aprendizaje http://uoctic-grupo6.wikispaces.com/Constructivismo
Teorías de aprendizaje
Bibliografía 1. Ausubel, D. P.; Novak J. D. y Hanesian H. 1987(Segunda edición). Psicología educativa. Un punto de vista cognoscitivo. Trillas: México, D. F. 2. Drucker, P. F. 1993. Post-Capitalist Society. Harper Collins : New York. 3. Goleman, D. 1996. Inteligencia emocional. Kairós: Barcelona 4. González, F. Mª. y Novak, J. D.(1996). Aprendizaje significativo. Técnicas y aplicaciones .Madrid: Ediciones Pedagógicas(pp. 231-244) 5. González, F.; Ibáñez, F.; Casalí, J.;López, J. y Novak J. D.(2000). Una aportación a la mejora de la calidad de la docencia universitaria: Los mapas conceptuales. Pamplona: Servicio de Publicaciones de la Universidad Pública de Navarra(pp.37-42, 67-84) 6. González García, F. Mª y Pomés Ruiz, Julio.(2001). Calidad de los Procesos de Enseñanza/ Aprendizaje. Instrumentos para la Mejora. En Cantón I.(Coord.) La Implantación de la Calidad en los Centros Educativos. Una Perspectiva Aplicada y Reflexiva. Madrid: Editorial CCS( pp. 199-226).
Bibliografía 7. González, F. Mª. (2001). El nuevo milenio: “Visión desde la educación”. Euskonews&Media, 116, 23-30(Edición electrónica) 8. González, F.Mª; Morón Arroyo, C. y Novak, J.D. 2001. Errores conceptuales. Diagnosis, tratamiento y reflexiones. Ediciones Eunate: Pamplona. 9. Libro Blanco 10. Meichenbaum, Donald, Biemiller, A. 1998. Nurturing Independent Learners. Helping Students Take Charge of Their Learning. Brookline Books: Cambridge, Mass. 11. Naisbitt, J. 1984. Megatrends. Warner Books: New York . 12. Novak J. D. 1998. Conocimiento y Aprendizaje. Los mapas conceptuales como herramientas facilitadoras para escuelas y empresas. Alianza Editorial: Madrid.