¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish? Hoy es lunes, el 16 de marzo 1.We watched the science fiction movie. 2.When did you go to the movie.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Miércoles el 24 de febrero
Advertisements

Ejercicio # 4 Conjugate: COMER BEBER.
ALC 59 Hoy es miércoles el 29 de febrero 2012.
Hagan Ahora: ¿Qué te gusta comer? Extension: ¿Quién cocina en tu casa?
Comida.
Condicional y cómo pedir para la comida Objectives: SWBAT…SWBAT… Ordering in restaurants Condicional Quiz 1 La comida de España Quiz 2 Actividad Final.
Hazlo ahorael 26 de marzo  Objetivo: SWBAT use gustar in Spanish.  Read the following menus. Choose one dish and 3 beverages to describe IN ENGLISH!
Los verbos regulares – ar What is an infinitive? An infinitive in both Spanish and English is the base form of the verb. In English, the infinitive.
Gustar- To like (to please)
Hoy es miércoles el seis de noviembre. Ahora Traduce al español: 1.There are two books in the classroom. 2.There are thirty-two lockers in the classroom.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
Encantar Complete the quiz on “encantar”. ¿Que es?.....
Unidad 2 Etapa 2: La Comida Sra. Smiley Español 1.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
La hora. The traditional way to tell time in Spanish is by dividing the clock in half. The right side uses “y” to add minutes to the hour. Once the minute.
ALC 65 Martes el 7 de diciembre Please be sure to have your villancio Campanas de Belén.
Haz lo siguiente: (Do the following) Hoy es jueves, el once de septiembre 1. Review your flashcards for 3 minutes 2. Exchange them with a seating partner.
The verb “ser” To be.
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
Warm up/ el 25 de octubre Describe a dinner you would have. List a meat, vegetable and another side item. Ejemplo: El bistec, la papa, y la ensalada. *
Para hacer ahora Identifiquen:
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Definition
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Week 7 Spanish I Grade Week 7Do Now 1 Sunday, October 27th, 2014  Define in Spanish. You must write the English + the Spanish for full credit.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish? Hoy es lunes, el 10 de diciembre 1.We are not outside of the school. 2.You all are 7 th grade students.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Survival Spanish – SPA II y III
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?)
ALC 75 Please make sure earbuds are hidden or put away where they cannot be seen.
Quasimodo Get out the clock worksheet to be checked and quietly study for your alphabet quiz.
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Hoy es jueves. La fecha es el 3 de abril LA PREGUNTA: Do you remember how to say that you like to do something? If not, reference p. 26 – 27 in the text.
-Create 2 “6 box foldables” and glue them on the appropriate pages, per your TOC TODAY: -Glue your vocabulary on the correct page (per your TOC) - START.
Hoy es martes, el 3 de diciembre
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?) Hoy es jueves, el 2 de febrero 1. The slave wears the blue toga. 2. The consul does not have the.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
SEÑORA BAJER ESPAÑOL I miércoles Al final de esta lección…. I can…. Have a simple conversation that includes a greeting, asking names and asking.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Class goals. 1.I will be ready to learn when I enter the classroom. 2.Read and understand the directions before asking, “what are we doing?” or saying.
Preparacion Hoy es miércoles el 2 de diciembre. Today is Wednesday, December 2. DO NOW: Read Gramática pg 84: List to form –ar verbs: What do you do to.
Vámonos Translate these Spanish words into English. You should write both the Spanish and English. Hint: all cognates 1.La pasta6. La pizza 2.Los tomates7.
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish? Hoy es lunes, el 10 de diciembre 1.We are not outside of the school. 2.You all are 7 th grade students.
Unidad I, Lección 4 La América Central y México. 23/9 Bellringer Take down the vocabulary notes which are located on the next 3 slides. The first two.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
Hoy es viernes el 29 de enero Today is Friday, January 29. Escriba en ingles: What are el bistec beef, el pollo chicken, el pescado fish? ¿Qué son? (What.
Hoy es lunes, el veintinueve de abril 1.He is from Equatorial Guinea. 2. Honduras is in Central America. 3. We are Panamanian (female). Él es de Guinea.
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
Hoy es martes el 5 de abril Today is Tuesday, April 5 Write the following phrases in Spanish and use correctly the verb estar: She is sick= Ella está enferma.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y8 Spanish.
ALC 63 Escribe en español e ingles Hoy es lunes el 12 de marzo de Yo como… 2.Ella come 3.Nosotros bebemos 4.Ellos beben 5.Tú escribes 6.Vosotros.
Vámonos Write out the categories and put the following foods into the appropriate one: huevos manzanas arroz leche brócoli pasta mantequilla pera.
En la tienda / en el mercado
Transcripción de la presentación:

¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish? Hoy es lunes, el 16 de marzo 1.We watched the science fiction movie. 2.When did you go to the movie theater? 3. I bought one soda at the concession stand. Nosotros vimos la película de ciencia ficción. ¿Cuándo fuiste tú al cine? Yo compré una soda en la sección de bocadillos.

Tarea 3 facts on World War II (in English)

¿Quién fuiste tú en la Segunda Guerra Mundial? (Who were you in Second World War?)

A: ¿Quién fuiste tú en la Segunda Guerra Mundial? B: Yo soy…

un presidente (a president)

una primera dama (a first lady)

un general (a general)

una cantante (a female singer)

un soldado (a soldier)

una mesera (a waitress)

un primer ministro (a Prime Minister)

una profesora (a teacher)

un marinero (a sailor)

unos obreros (some laborers)

un minero (a miner)

una secretaria (a secretary)

un capitán (a captain)

un telefonista (a telephone operator)

un piloto, un aviador (a pilot, an aviator)

una enfermera (a nurse)

Preguntas 1.¿Quién fue Primer Ministro de Inglaterra en la Segunda Guerra Mundial? 2. ¿Cuándo comenzó la Segunda Guerra Mundial? 3. ¿Cuándo terminó la Segunda Guerra Mundial?

4. ¿Quién fue presidente de los Estados Unidos en la Segunda Guerra Mundial? 5. ¿ Quién fue una enfermera famosa de Inglaterra en la Segunda Guerra Mundial?

6. ¿Cómo se llamó un general famoso del ejército de Estados Unidos en la Segunda Guerra Mundial? 7.¿Cuál fue el país donde nació (was born) Winston Churchill?

Copia y responde las preguntas en español: (Copy and answer the questions in Spanish) Hoy es miércoles, el 18 de marzo 1.¿Qué guerra empezó en mil novecientos treinta y nueve? 2.¿Cómo se llamó la esposa de Franklin D. Roosevelt? 3. ¿Cuáles fueron los países del Eje (Axis)?

Los países en la Segunda Guerra Mundial Estados Unidos Alemania Italia Japón Francia España United States Germany Italy Japan France Spain

Los países en la Segunda Guerra Mundial Polonia Rusia Portugal Inglaterra Irlanda Escocia Poland Russia Portugal England Ireland Scotland

Los países en la Segunda Guerra Mundial Bélgica Holanda Austria Suiza Grecia Noruega Belgium Netherlands Austria Switzerland Greece Norway

Los países en la Segunda Guerra Mundial Finlandia Suecia Hungría Dinamarca Túnez Marruecos Finland Sweden Hungary Denmark Tunisia Morocco

¿Cómo se dice en inglés? (How do you say in English? Hoy es jueves, el 19 de marzo 1.¿Quién? = 2.¿Cuándo? = 3. ¿Cuál? = 4. ¿Qué? = 5. ¿Dónde? = 6. ¿Cuántos?= 7. ¿Por qué? =

A: ¿Dónde estás tú? B: Yo estoy…

en un submarino

en un aeroplano

en un tanque

en un barco

en una bicicleta

en un portaaviones

en una motocicleta

en un camión

Haz lo siguiente: (Do the following): Hoy es martes, el 11 de diciembre 1.Take out your handouts and notes 2.Grab a piece of paper and cut it for flashcards (as you saw in class) 3.Make 16 flashcards with verb ser and estar (as explained in class)

Tarea: Bring your flashcards tomorrow AND 3 facts on the Feast of Our Lady of Guadalupe (posted online)

Hoy es miércoles, el 12 de diciembre 1.Review your flashcards 2.Exchange flashcards with a seating partner 3.Quiz each other on: the person, its meaning and the correct verb ser for each person Tarea: 4 sentences using negative form 4 sentences with questions Haz lo siguiente: (Do the following)

Hoy es miércoles, el 2 de enero 1.The nurse is very tall and young 2.The soldiers are in the fields of Spain 3.You all are not in a battleship ¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?

¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish? Hoy es martes, el 8 de enero 1.He is not a prime minister. 2.They are Spanish soldiers. 3. We are American miners. Él no es un primer ministro. Ellos son soldados españoles. Nosotros somos mineros estadounidenses.

Tarea: 8 sentences with present progressive and WWII vocabulary You MUST use pronouns: Yo, tú, él, ella, nosotros, ellos, ellas, ustedes Otherwise your homework will not count as completed. For example: Los alumnos están trayendo la comida a la fiesta (The students are bringing the food to the party) Note: Do NOT use the above mentioned example.

The negative form Negative form: always before the verb Example: Él no es un general, él es un soldado

Question words Who: es el personaje? (Who is the character?) When: ¿ es la segunda guerra mundial? (When is World War II?) ¿Quién? ¿Cuándo? ¿Quién Cuándo

Question words How: es el soldado? (How does the soldier look like?) Which: es el personaje, el general o el soldado? (Which is the character, the general or the soldier?) ¿Cómo? ¿Cuál? ¿Cómo ¿Cuál

Dialogue: World War II characters You and a partner will work on a dialogue about a WWII character Each person must choose a character from your WWII vocabulary The dialogue must include four questions using the question words we have seen

Dialogue: Los inventos You must use opposites, WWII vocabulary, verb ser and estar in your dialogues You can use your devices to look for previous power points on verb ser and estar An example is given next

¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish? Hoy es miércoles, el 9 de enero 1.I am a prime minister and I am short and a little fat. 2. We are not soldiers, we are American students. Yo soy un primer ministro y yo soy bajo y un poco gordo. Nosotros no somos soldados, nosotros somos mineros estadounidenses.

¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish? Hoy es miércoles, el 9 de enero 3.They are miners in Spain. Tarea: 3 facts on WWII (in English) Ellos son mineros en Espana.

A: ¿Cuál es el personaje: un hombre o una mujer? B: El personaje es un hombre A: ¿Dónde está el personaje? B: El personaje está caminando en el campo B: ¿Cuándo es la segunda guerra mundial? A: La segunda guerra mundial es en el año de… B: ¿Cómo es el personaje? A: Él es alto, un poco delgado y bastante joven.

¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish? Hoy es lunes, el 14 de enero 1.Please 2. I need 3. Thank you 4. You are welcome Por favor Necesito/yo necesito Gracias De nada

Tarea Using your vocabulary list, make a list in Spanish of ten food items that you would buy during World War II You must also include the measurements Example: Una barra de mantequilla

Las medidas y los productos en la segunda guerra mundial (measurements and products in World War II)

A: ¿Qué necesita usted? B: Yo necesito…

una caja de cereal (a box of cereal)

una caja de galletas (a box of cookies)

una caja de pasas (a box of raisins)

una caja de té (a box of tea)

medio kilo de azúcar (half a kilo of sugar)

un envase de manteca (a container of shortening)

una lata de sopa (a can of soup)

dos latas de atún (two cans of tuna fish)

una lata de guisantes (a can of peas)

un frasco de mermelada (one jar of marmalade)

una barra de mantequilla (one stick of butter)

cien gramos de queso (one hundred grams of cheese)

cien gramos de tocino (one hundred grams of bacon)

una hogaza de pan (one loaf of bread)

un litro de leche (one liter of milk)

un litro de jugo (one liter of juice)

medio kilo de brócoli (half a kilo of broccoli)

medio kilo de cebolla (half a kilo of onion)

un kilo de berenjena (one kilo of eggplant)

dos kilos de maíz (two kilos of corn)

dos kilos de tomate (two kilos of tomato)

dos kilos de patata (two kilos of potato)

un kilo de naranja (one kilo of orange)

dos kilos de fresa (two kilos of strawberry)

tres kilos de plátano (three kilos of banana)

un kilo de huevo (one kilo of eggs)

tres kilos de pollo (three kilos of chicken)

cuatro kilos de carne (four kilos of meat)

dos kilos de arroz (two kilos of rice)

un kilo de pasta (one kilo of pasta)

un filete de salmón (one filet of salmon)

medio litro de helado (half a liter of ice cream)

¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish? Hoy es martes, el 15 de enero 1.I need a kilo of eggs. 2. We need a box of crackers. 3. You need a liter of milk. Yo necesito un kilo de huevos. Nosotros necesitamos una caja de galletas. Tú necesitas un litro de leche.

Tarea Webquest la segunda guerra mundial. You must complete the page, print it and bring it tomorrow.

Durante la segunda guerra mundial, las personas necesitan utilizar la libreta de raciones para comprar la comida.

Adentro de la libreta de raciones hay espacios para la comida que está limitada.

El racionamiento de comida empieza en Inglaterra en enero de 1940.

El gobierno promociona el cultivo de vegetales en los jardines de los hogares.

En este período de la historia, sólo (only) los niños pueden comer las naranjas y las frutas.

¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish? Hoy es miércoles, el 16 de enero 1.Jordan needs a hundred grams of bacon. 2. Sam needs one box of raisins. 3. They need half a liter of ice cream. Jordan necesita cien gramos de tocino. Sam necesita una caja de pasas. Ellos necesitan medio litro de helado.

Tarea 3 facts on ration books Write them down and bring them on loose leaf

Using a piece of construction paper and markers, make a ration book. With a marker trace a table with seven columns and seven rows.

¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish? Hoy es viernes, el 18 de enero Una caja de cereal cuesta treinta centavos. 1.One box of cereal costs 30 cents. 2.Three hundred grams of bacon cost 80 cents. 3. Half a kilo of sugar costs 25 cents. medio kilo de azúcar cuesta veinticinco centavos. trescientos gramos de tocino cuestan ochenta centavos.

You and a partner will create a dialogue in Spanish to buy grocery items during World War II. You must include: 1.Greetings and goodbyes 2.One food item that must be rationed 3. Two food items and their price 4.The total amount of your buy Use your blue ration book for this activity (the vendor must check it)

A: Buenos días, ¿qué necesita usted? B: Yo necesito un kilo de huevo, por favor A: Lo siento, su libreta de racionamiento está marcada (marked), usted no puede comprar huevos ahora. B: ¿Cuánto cuesta una barra de mantequilla? A: Cuesta treinta y cinco centavos B: También necesito una hogaza de pan. A: Son diez centavos. El total es 45 centavos. B: Aquí tiene, gracias. A: De nada.

¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish? Hoy es martes, el 22 de enero 1. How much does a kilo of rice cost? 2. I need to buy two cans of tuna fish. 3. We can buy broccoli today. ¿Cuánto cuesta un kilo de arroz? Yo necesito comprar dos latas de atún. Nosotros podemos comprar brócoli hoy.

Tarea Look at a supermarket circular online and write 8 sentences using your list of food and products from WWII, including prices in Spanish. Example: Un kilo de tomate cuesta tres dólares, noventa y nueve centavos.

OUE cuesta cuestan

cuesta cuesta

You and a partner will create a dialogue in Spanish to buy grocery items during World War II. You must include: 1.Greetings and goodbyes 2.One food item that must be rationed 3. Two food items and their price 4.The total amount of your buy Use your blue ration book for this activity (the vendor must check it)

A: Buenos días, ¿qué necesita usted? B: Yo necesito un kilo de huevo, por favor A: Lo siento, su libreta de racionamiento está marcada (marked), usted no puede comprar huevos ahora. B: ¿Cuánto cuesta una barra de mantequilla? A: Cuesta treinta y cinco centavos B: También necesito una hogaza de pan. A: Son diez centavos. El total es 45 centavos. B: Aquí tiene, gracias. A: De nada.

¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish? 1.How much does a liter of milk cost? 2.I need to buy three cans of peas. 3.I can buy eggs now. Hoy es miércoles, el 23 de enero ¿Cuánto cuesta un litro de leche? Yo necesito comprar tres latas de guisantes. Yo puedo comprar huevos ahora.

Tarea 8 sentences using poder infinitive Example: Yo puedo comprar dos hogazas de pan hoy. Use pronouns yo, tú, él, ella, nosotros, ellos, ellas, ustedes, otherwise your homework will not count as completed.

PODER + INFINITIVE (to be able to + infinitive) PODER =UE Yo comprar Tú comprar But: Nosotros puedo puedes podemos

puedo puedes puede podemos pueden