Unit 1.1 I can: I can greet others formally. Buenos días, ¿Cómo está usted? Buenas tardes, ¿Cómo está usted? Buenas noches ¿Cómo está usted?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Pronombres personales
Advertisements

Subject Pronouns & Ser Spanish II.
Ser means to be It can be used to: Identify yourself and others Date Origin (where something comes from) Nationality Time Personal description/profession.
U1E1 U1E1 En Español saludos el verbo ser “to be” Bienvenido a Miami.
Lección Preliminar pp. 2-3 ¿Quiénes son?.
FRIEND: El amigo/ La amiga. THE GIRL: la chica/la muchacha.
“To Be” verbs in Spanish
Lunes, 20 de octubre 2014  El Campanero  Use the following information to write a sentence using the verb gustar: I, to work They, to read He, to do.
CONJUGATE SER IN THE PRESENT TENSE. SER = TO BE It can be used for showing~ Date Occupation Time Characteristics (physical/personality/nationality) Origin.
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
¿Cómo se llama él (ella)?
Greetings and Farewells
Unit 1.1B Vocabulary. Greeting others ¿Cómo está usted? – How are you? (formal) ¿Cómo estás? – How are you? (familiar) ¿Qué tal? – How is it going? Estoy…
Subject Pronouns and the verb “ser” E.Q. ¿De dónde eres? ¿De dónde es la Sra. Girardin? ¿De dónde es tu amigo?
The verb to be. WHAT IS IT USED FOR?HOW DO YOU USE SER?  To identify a person  To saw where someone is from. Yo soyNosotros(as) somos Tú eresVosotros(as)
FLASHCARDS CHAPTER 1, Part 1.
Subject Pronouns and Ser Subjects and Verbs The subject of a sentence tells us who is doing the action. The verb tells us what action is taking place.
Gustar with infinitives. WHAT IS AN INFINITIVE? An infinitive is the basic form of a verb, a word that expresses action or a state of being.
Presentaciones… Introductions….
Subject pronouns In order to use verbs, you will need to learn about subject pronouns. A subject pronoun replaces the name or title of a person or thing.
Español I Vocabulario 1.1. Where is…from? ¿De dónde + ser…?
MORE CONVERSATION TOOLS
The verb “ser” To be.
Capítulo uno Gramática 1.2 Subject pronouns (Los pronombres)
The present tense of ser (to be) (El tiempo presente del verbo ser) Modified by M. Sincioco.
Subject Pronouns P. 82 Realidades 1.
Chapter 1 Empecemos Vocabulary 1.1.
1. Singular definite articles in Spanish are … 1. El 2. La.
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Vocabulario Unidad 1, Etapa 1. Di las palabras en inglés. (Say the words in English.)
Hoy es el 26 de agosto Hoy es martes 1. Bell work 1. What is the difference between usted and tú? Come up with three examples of both 2.
HOW TO SURVIVE SPANISH ONE Subject Pronouns. The subject tells who or what does the action It can be a noun  La Señora Roberts  El Señor Murphy  My.
The verb “GUSTAR” Literally means “to be pleasing to” But in English, we would say “to like”
PREGUNTA ESENCIAL: How can I use “ser” and “estar” to describe a house and household items?
U1L1 GUSTAR. GUSTAR (TO LIKE) GUSTAR is the verb TO LIKE in Spanish It literally translates to “to be pleasing,” but we use it to mean “to like” in English.
THIS IS With Host... Your GreetingsIntros. and Goodbyes How are you? Where are you from? S.V.O. Subject Pronouns.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Ser & Gustar + Infinitive Gramatica 1.1. Subject pronouns….  Indicate who is being described or who does the action in a sentence I = Yo You (familiar)
Spanish 1 Unidad 1 Etapa 1 Bienvenido a Miami! ¡ Bienvenido a Miami!
Subject Pronouns and ser. Pronouns ★ Pronouns are words that take the place of nouns. ○ We are friends. Nosotros somos amigos. ★ There are 12 subject.
Subject Pronouns P. 82 Realidades 1 Subject Pronouns uTuThe subject of a sentence tells who is doing the action. uYuYou often use people’s names as the.
Infinitives In your own words, what is an infinitive? Examples: – beber– to drink – comer– to eat – dibujar– to draw.
EL VERBO SER. Las formas singulares 1. The verb to be in Spanish is ser yo soyI am tú eresYou are él esHe is ella esShe is usted esYou are 2. You use:
Subject Pronouns – Review of Spanish 1 Avancemos 2 – Lección Preliminar (Página 5)
Avancemos 1 Undad 1 Lección 1 THE VERB SER. The verb SER Ser is a verb that means TO BE. We use the verb SER to identify a person or to say where he or.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Yo Tú Él Ella Nosotros/Nosotras Ustedes Ellos Ellas Subject Pronouns Vosotros/Vosotras Usted.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
Grammar from Chapter 1.1 (What you covered last year)
Por favor, mira las fotos y empareja (match) las fotos con los cognados que corresponden. 1. Yo 1. Tú 1. Él 1. Ella Hoy es martes, el 15 de septiembre.
Unit 1.1 Estados Unidos ¿Que te gusta hacer?. Palabra del dia: ellos.
How to conjugate an AR verb. We already know that in Spanish infinitives can end in: AR (bailar, cantar) ER (correr, ver) IR (escribir) In Spanish the.
Subject Pronouns P. 82 Realidades 1 Subject Pronouns u The subject of a sentence tells who is doing the action. u You often use people’s names as the.
Español 1 Por: Señora Snyder. yo “I” tútú “you” INFORMAL, SINGULAR YOU Use when talking to someone that you know well and with whom you can be casual.
Copy this on pagína 7 of your cuaderno. Campana # 21 Oct 29 th Campana # 22 Nov. 2 nd Campana # 23 Nov 4 th Campana #24 Nov 6 th Campana #25 Nov 10 th.
Gustar + nouns We use the verb “gustar” to talk about what a person likes and does not like to do. Use gustar + infinitivegustar I like to play sports.
Subject Pronouns Pronombres Personales
Gustar = to like When do we use the verb gustar? We use the verb “gustar” to talk about what a person likes to do. How do I express what activities people.
Spanish I: Week 3 Notes August Escribe en tu cuaderno Saludos (Ways to say hello) Hello! ¡Hola! Good Morning! ¡Buenos dias! Good Afternoon! ¡Buenas.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
Capítulo 1 30 of Study the following forms of the verb ser. yo ___ tú ____ Ud., él, ella __ nosotros(as) ______ vosotros(as) ____ Uds., ellos, ellas.
OBJETIVO: LEARN HOW TO USE THE VERB SER. USE THE VERB SER TO TALK ABOUT WHERE YOU AND OTHERS ARE FROM. Unidad 1, Lección 1.
¿Cómo te llamas? What’s your name? ¿De dónde eres? Where are you from? Como saludar a otros y responder a los salutaciones. How to greet others and respond.
Vocabulario Unidad 1, Etapa 1. Di las palabras en espanol. (Say the words in Spanish after the teacher says them first.)
—Oye, Enrique, ¿eres artístico? —Sí, según mis amigos soy muy artístico y estudioso. También dicen que soy reservado. Y Gloria, ¿cómo eres tú? —Bueno...
Vocabulario Unidad 1, Etapa 1.
Vocabulario Unidad 1, Etapa 1.
Transcripción de la presentación:

Unit 1.1 I can:

I can greet others formally. Buenos días, ¿Cómo está usted? Buenas tardes, ¿Cómo está usted? Buenas noches ¿Cómo está usted?

I can greet others informally.  Hola ¿Qué tal?  Hola ¿Qué onda?  Hola ¿Qué pasa?

I can say how I am in Spanish.  Bien, gracias. Well, thank you.  Regular, gracias. Ok  Mal. Badly.  Terrible. Terrible  ¿y tú?And you? (informal)  ¿y usted?And you? (formal)

I can introduce two friends.  María, te presento a mi amigo Pedro.  Maria, I introduce you to my friend Pete.  Pedro, te presento a mi amiga María.  Pete, I introduce you to my friend Maria.

I can introduce an adult to another adult formally.  Señora, le presento a mi papá.  Ma’am, I introduce you to my dad.  Señor, le presento a mi mamá.  Sir, I introduce to my mom.

I can say where I live.  Yo vivo en una casa.  Yo vivo en un apartamento.

I can talk about my likes and dislikes.  Me gusta correr.  Me gusta bailar.  No me gusta nadar.  No me gusta patinar.

I can ask people about their likes and dislikes.  ¿Te gusta leer?  ¿Te gusta escribir?  ¿Te gusta comer?  ¿Te gusta trabajar?

I can talk about other people’s likes and dislikes.  A Bárbara le gusta comer tacos.  A mi mamá le gusta leer novelas.  A mi papá no le gusta nadar.  A Paco no le gusta cantar.

I can identify people using SER= to be.  Es una chica. Es una muchacha.  Es un chico. Es un muchacho.  Es una familia.  Es un hombre. Es un señor.  Es una mujer.Es una señora  Es una señorita..

I can identify people based on their profession.  Es doctor/a.  Es estudiante.  Es maestro/a.  Es policía.

I can use pronouns in Spanish to talk about myself and others.  Yo (I) Nosotros (We) Nosotras (We/fem.) Nosotras (We/fem.) Tú (You fam.) Tú (You fam.) Usted (You form.) Ustedes (You all) Usted (You form.) Ustedes (You all) Él (He) Ellos (They) Él (He) Ellos (They) Ella (She) Ellas (They/fem.) Ella (She) Ellas (They/fem.)

I can use SER to describe, give my origin and my occupation.  Yo soy estudiante.  Yo soy un chico/una chica.  Yo soy de Bloomington.

I can use Ser to identify you, talk about your origin and your occupation.  Tú eres estudiante.  Tú eres un chico/una chica.  Tú eres de Bloomington.

I can use Ser to identify someone, talk about his or her origin and his/her occupation. I can use Ser to identify someone, talk about his or her origin and his/her occupation.  Él es de Maryland.  Él es un hombre.  Él es maestro.  Ella es de Alaska.  Ella es una mujer.  Ella es policia.

I can use Ser to identify a person that I would address formally (sir/ma’am), talk about his or her origin and his/her occupation.  Usted es de Nueva York.  Usted es una mujer.  Usted es doctora.

I can use Ser to identify us, talk about our origin and our occupation.  Nosotros somos de California.  Nosotros somos muchachos.  Nosotros somos estudiantes.

I can use Ser to identify a group of other people, talk about their origins and their occupation.  Ellos son de Texas.  Ellos son hombres.  Ellos son maestros. Ellos is used for they (all males or mixed groups) When we use a plural noun, we generally add –s to words that end in vowels, and –es to words that end in consonants.

 Ellas son de Nuevo México.  Ellas son mujeres.  Ellas son doctoras. Ellas is used for they (all females). I can use Ser to identify a group of other people, talk about their origins and their occupation.

I can use Ser to identify you all, talk about your origins and your occupation.  Ustedes son de Florida.  Ustedes son muchachos.  Ustedes son estudiantes.

I can use vocabulary from the chapter in context. La comunidad (community) Mi comunidad es pequeña. El mundo (world) Hay muchas personas en el mundo. El país (country) Mi país se llama Estados Unidos. El concurso (contest) A Francisco le gusta la idea del concurso. El lugar (place) La casa y el apartamento son dos lugares donde vivimos. Mucho (a lot) Me gusta mucho nadar. No (no / not) No me gusta nadar. O (or) ¿Te gusta más bailar o cantar? Pero (but) Me gusta bailar, pero no me gusta cantar. También (also) A mi mamá le gusta bailar también. Y (and) A mi papá le gusta leer y escribir.

I c