Spanish 2 Chapter 7A March 11th, 2015. Repaso Rápido Contestan las preguntas…. Modelo: ¿Qué lleva Carlos cuando está trabajando en la oficina? Carlos.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
Advertisements

Translate Tu llevas una sudadera negra y jeans morados cuando hace frio. Que va a comprar Julio manana? Yo tengo que comprar mas ropa. I'm going to buy.
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo,
ROPA CLOTHES. LA ROPA QUESTION : 1- HOW DO YOU DECIDE WHAT CLOTHES TO WEAR EVERYDAY? DO YOU HAVE A SYSTEM? DO YOU WEAR WHAT YOU HAVE AVAILABLE? DO YOU.
Español 1 Tema 7a Página 342. Cápitulo 7A Vocabulario.
Primeros Pasos (check homework) Use pg 25 (or your brain!) in the textbook under your chair to translate the questions: ¿Qué tal? ¿Cómo estás? ¿Quién es?
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Español de septiembre. La Campana Hoy es martes el 23 de septiembre de ¡Matemáticas! ◦1. seis + ocho = ◦2. veinte – once = ◦3. dos x nueve.
***You have 3 Minutes *** Objective I can tell the time before the half hour Vocab/Ideas Mañana Tarde Noche Cuarto Media Mediodía Medionoche Vámonos Next.
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
ESPAÑOL 2 24 de septiembre de La Campana  Write the statements in English:  1. La dependiente es muy guapa.  2. Busco un sombrero verde.  3.
12/1-12/9. 7 TH GRADE Chapter 7a - Repazo ◦ Ropa.
Para hacer ahora Identifiquen:
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
La campana (Write Everything!!!!) Write the english translations for these words on page hacer gimnasia 2.Estar en línea 3.Saber 4.Conocer.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
3-4 de septiembre.  Exchange both your notebook and your participation card with your partner.  Listen to Profa as she helps you in each section know.
Hoy es lunes, el 26 de enero 26/1/15. Para comenzar: Reflect on these questions and answer them in your journal. Was the workday on Friday valuable for.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
ALC 45 Miércoles el 3 de noviembre Bienvenida. objetivo Yo puedo saber 80% del vocabulario de las tarjetas de memoria y entender la lectura que leo.
Demonstrative Adjectives. Pre-Test: 1) That shirt is pretty! 2) That skirt is cute! 3) This soup is delicious! 4) Is that your jacket? 5) These students.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
İBuenos días! Antes de la clase… (Before class…) Make sure you have your flipped classroom notes out to be checked. Complete your “I can” statements for.
Calentamiento Correct the sentences you see below in Spanish: 1)Me gusta nado en la pisina. 2) ¿Quieres voy a playa con mi? 3) Yo voy jugar futbol. 4)
Calentamiento Write a sentence- ¿Qué haces en cada lugar (place)? (What do you do in each place?) 1) 2) 3) 4)
ALC 106 Miércoles el 2 de marzo. objetivo I can listen to a partner and write the new vocabulary on my Cornell notes.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
 Today you will learn the name of clothing items in Spanish and will be able to tell what you and your friends are wearing.  You also will be able to.
¡LA ROPA! Repaso y Palabras Nuevas. Repaso: la corbata.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
ALC 57 Lunes el 22 de noviembre. Objetivo Yo puedo identificar la ropa de la lista del vocabulario.
28 y 29 de agosto de Turn in your Signature form for your disclosure. Fee receipt: District working with office. Can pay online or next week.
Antes de empezar: write these words a T-Chart, then cover the “e” in the front of the word to guess what the English word is (some are verbs), then write.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
The following slides introduce the new verb IR.
Quasimodo Get out the clock worksheet to be checked and quietly study for your alphabet quiz.
El objetivo: SWBAT use clothing vocabulary to talk about the clothes that they and others wear Hoy es _____, ____de enero Tema: Clothing Vocabulary Para.
LISTENING COMPREHENSION TEST
Martes 2 de septiembre Máx. : 35° Mín. : 22° Hazlo ahora 3 min Escribir es agregar un cuarto a la casa de la vida.
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono? Spanish4Teachers.org.
TRAER-to bring Yo traigo Tú traes Él Ella trae Ud. Nosotros Nosotras traemos Vosotros Vosotras traéis Ellos Ellas traen Uds.
Español II Segundo tema.  You will be able to tell about what you do everyday in your daily routine.  You will be able to identify items you use to.
Quasimodo: Corregir Marco le no gustan trabajando. ▫A Marco no le gusta trabajar.
Definite and Indefinite Articles Álamo. Definite Articles O (In English, “the”) are used with nouns to indicate specific persons, places, or things. Álamo.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
9 de diciembre. Turn in Homework!! -Remember when the bell rings and the door shuts you should be in your seat. -10 minutes of quiet time.
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
Preposiciones dicen: Donde Each slide will change after a few seconds. For each slide you must decide where the BLACK box is. There are two possible answers.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
¡Feliz día de los Muertos!
Los Adjetivos Demostrativos Objective-Today we are learning about demonstrative adjectives in Spanish.
Agenda -Note-taking: Adjectives -Project: MI FAMILIA HW: Flashcards for Thursday. Project due Oct. 1 st. QUIZ ON TIME Sept. 26th.
Click on the monitor icon at the bottom right of the screen or select slide show>begin show at the top of the screen.
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Vámonos Match the following terms with their descriptions. Write vocab word and description out. 1) Artículo 2) Editor 3) Periodista 4) Tira Cómica 5)
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
IR Y LLEVAR- TO GO AND TO WEAR Objective: Students will write and speak about shopping and clothes using IR, Llevar and some other common expressions.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
 Identify what the following are doING in Spanish:
Learning Objective (skill-concept-context) Today we will recognize the INFINITIVES* of verbs in Spanish. * in grammar, the basic form of a verb, used with.
La Fecha: Hoy es martes, el doce de noviembre. La Meta: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo estás? Hagan Ahora: Completen PARTE 1 de la página “Practicando con las.
APUNTES: La Hora (Time)-REV Preguntas with time: How do I start?
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Que hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

Spanish 2 Chapter 7A March 11th, 2015

Repaso Rápido Contestan las preguntas…. Modelo: ¿Qué lleva Carlos cuando está trabajando en la oficina? Carlos lleva un traje, unos zapatos, y una camisa. 1.¿Qué llevas cuando hace frío? 2.¿Qué lleva un jugador de béisbol? 3.¿Qué lleva Juanita cuando visita la playa? 4.¿Qué llevan los niños cuando está nevando? 5.¿Qué llevan Uds. cuando están en la escuela?

Quizlet Tournament! Go to: 13 minutes to record the fast time…. Prizes to the top 2 in each class! 4 Points extra credit to all who participate!

Examencito de la Ropa Go to schoology and go to this class. I will activate your class as soon as everyone is ready. You will be great!

The BIG ###s & Demonstrative Adjectives Listen to the numbers: and this that these those Play the video on your weebly or on the next slide….remember...I’m learning as I go with the technology…. anytime you are willing to help...I’ll take it! :-)

Tell me in your words... Write out the words for: 200: 300: 400: 500: 600: 700: 800: 900: What are the words for: This: That: These: Those:

Putting it all together…. You’ve heard of Black Friday, right?.....Now were are going to have White Monday! The opposite of Black Friday….On Black Friday there are great deals….not on White Monday! Everything is ridiculously expensive! Make a flier: (however you make a digital poster) Include items of clothing, their colors(use this and these in place of un, el...etc…), and their crazy prices! Write out the prices in word form… Example: Estas camisas negras solo….trescientos dólares! Insert a pic of the shirt.