The verb estar.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Advertisements

Las Palabras Interrogativas
Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
Las Palabras Interrogativas
The preterite (past) tense in Spanish. What is the preterite tense? The preterite tense in Spanish is one of two past tenses. We will learn the other.
PREGUNTA ESENCIAL: When do I use “ser” vs “estar”.
Para hacer ahora 1) What does the verb “estar” mean in English?
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?
El objetivo We are learning to define the verb “estar”. We are learning to conjugate the verb “estar” for all subjects. We are learning to create complete.
Los Verbos  Today we will be learning about Spanish verbs.  Start a new section in your notes labeled Los Verbos.  Begin by answering these questions:
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Making Questions in Spanish
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
Standard and objective Notes # 16   Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety of topics  Objective: Students.
Hoy es el 9 de enero.. La cita del día El objetivo We are learning to define the verb “estar”. We are learning to conjugate the verb “estar” for all.
NOVEMBER 10TH, 11TH. Vámonos  Write three sentences to describe North West’s 1st birthday (the people).  Ejemplo:  Kim es la madre.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Vámonos Identify at least three spanish- speaking countries from the map of South America.
Para hacer ahora 1) ¿De qué color es la bufanda? 2) ¿De qué color es la camiseta? 3) ¿De qué color son los pantalones cortos? 4) ¿De qué color son los.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Page 258 Realidades 1 The verbs SER and ESTAR.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
Repaso: Día uno Difficult topics and CONVERSATION practice
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Me llamo __________ Clase 8IM La fecha es el 6 de diciembre del 2011 Propósito # 19: ¿Conoces una persona famosa? Actividad Inicial: In the following sentences,
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Vamonos! This is a speaking warm up. When I come to you, be prepared to tell me (in Spanish!). ¿Qué le gusta hacer Shakira?
Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish!
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
-AR VERBS Español.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
4.4 AR Verbs Day Two!. Vamonos! Translate the following by correctly conjugating the -AR verb Ex. They help → Ellos ayudan 1. I sing 2. You study 3. We.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
Vámonos ¿Qué NO te gusta hacer? (3 frases completas en español) What do you not like to do? (3 complete sentences in Spanish)
Ser - To be yo tútú Ud. él ella nosotros vosotros Uds. ellos ellas soy eres es somos sois son.
Ser vs. Estar To be… or … To be???. First, conjugate the verb “SER”. Check your answers.
“Verbs” in Spanish come in two forms: 1.Infinitive 2.Conjugation.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
The verb ir + a + place Hacer Ahora: Repaso! Say where they are from 1. Ella / México 2. Mi madre y yo/ California 3. Tú / La ciudad What do the following.
Vámonos Write out a complete sentence with an emotion you would feel when these things happen. Ejemplo: Cuando tengo mucho tarea….. estoy triste. 1. Cuando.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Vámonos ¿Cuáles clases tienes? (What classes do you have?) Name 3 in complete Spanish sentences. Ejemplo: Yo tengo la clase de español.
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Vámonos Escribe la frase y completa con “estar”. Luego, traduce las frases. Write the sentence and complete with “estar”. Then, transate the sentences.
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
1.3 Introductions Materials: 2 video downloads, one recorded conversation.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Vámonos Roberto has family coming into town this weekend and they’re staying at his house. He has to help clean- write down five commands his mom might.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Model: Yo les preparo la cena. = Yo se la preparo.
6.2 Estar (Emotions). Vamonos Fill in the blank with the correct conjugation of estar Nosotros _________ alegres. Ellos _______ cansados. Yo _________.
Let’s learn the verb “To be” in Spanish. The Spanish language uses more then one verb to define all the concepts of the verb to be. The two most important.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Question Words ¿Cómo estás? How are you? ¿De dónde eres? Where are you from? ¿Quién eres? Who are you? We are already familiar with several words used.
Transcripción de la presentación:

The verb estar

Vámonos Conjugate one of the verbs we know, using the following chart to help you (Hint: You can use an –ar verb or ser) Yo Nosotros Tú Él Ella Ud Ellos Ellas Uds

Vámonos Conjugate one of the verbs we know, using the following chart to help you (Hint: You can use an –ar verb or ser) Yo Nosotros Tú Él Ella Ud Ellos Ellas Uds

Vámonos Conjugate one of the verbs we know, using the following chart to help you (Hint: You can use an –ar verb or ser) Yo Nosotros Tú Él Ella Ud Ellos Ellas Uds

Anuncios Final Exams Dec 17 – 19 LAST TUTORIAL DAYS Monday (today), Thursday ONE classwork grade for this week

Missing classwork If you are missing a classwork grade or have a low classwork grade, here is what you can do: Call my Google Voice number (770) 742- 8793 and leave a one minute voicemail of you speaking in Spanish. Say YOUR NAME in English first. Speaking ideas: - Introduce yourself and say where you are from, how old you are - Describe yourself, your family, your friends - Tell what you like to do - Talk about your favorite classes and what supplies you need - Discuss the weather or your favorite season The grade you earn will REPLACE your lowest classwork grade. Remember that classwork is 25% of your total grade for the semester!

Nuestra Meta SWBAT conjugate and use the verb estar in complete sentences in Spanish

English Grammar Connection There are two ways to say the English word to be in Spanish – ser and estar You already learned ser Yo – soy Nosotros – somos Tu – eres El/ella – es Ellos/as – son

When do we use estar? Estar is used to indicate location and say how people feel. Here’s how… Yo estoy Nosotros estamos Tu estás El Ella está Ud Ellos Ellas están Uds

El verbo “estar” 1) Yo _______________ en la clase de español. 2) Nosotros _________________ en la escuela de MZHS. 3) La chica _______________ en la cafetería. 4) Ellos ________________ en la clase. 5) Tú ________________ en la clase de álgebra.

Repaso de lugares (places)… En el parque- in the park En la casa- in the house En el restaurante- in the restaurante En la escuela – the school En la clase de español – in Spanish class En la cafetería – in the cafeteria

Completen.Traduzcan. (complete and translate) 1) Yo _________________ en el carro (the car). 2) Nosotros _________________ en el parque. 3) Ana _______________ en la clase con sus amigos. 4) Ustedes _______________ en el restaurante. 5) Los chicos _________________ en la oficina con la maestra (teacher).

Repaso de emociones (emotions) Bien –good Así así – okay/alright Mal – bad Nervioso (a) –nervous Cansado(a)—tired Contento(a)—content Enfermo(a)- sick Emocionado(a)—excited Alegre—happy Triste—sad

Completen.Traduzcan. (complete and translate) 1) Ella ___________________ muy nerviosa. 2) El chico ___________________ triste. 3) Es el invierno. Ustedes _______________ enfermos. 4) Yo ______________ muy contenta. 5) Mis amigos y yo __________________ cansados en la clase de inglés.

Los verbos “ser” y “estar” Ser- descriptions Estar- emotions/locations Yo soy Tú eres Él/ella/usted es Nosotros somos Ellos/ellas/ustedes son Yo estoy Tú estás Él/ella/usted está Nosotros estamos Ellos/ellas/ustedes están

La diferencia SER ESTAR Physical descriptions Yo soy alta. Tú eres moreno. Personality descriptions Ella es perezosa. Nosotros somos serios. Emotions Yo estoy bien. Él está alegre. Locations Nosotros estamos en la clase de español. Ellos están en la escuela secundaria.

¿Cómo eres? ¿Cómo estas? The question ¿Cómo estas? uses the verb estar. It means “how are you right now?” The answer is a feeling or a condition: Estoy cansada Estoy bien The question ¿Cómo eres? uses the verb ser. It asks how you are in general. The answer is your personality or description: Soy simpática Soy alta

Billete de Salida 1. The verb estar means ___________ in English. 2. Yo _________ cansada. A. Estás C. . Estamos B. Estoy D. Están 3. Ella __________ triste. 4. Write a sentence about YOURSELF using the verb estar

EXAMEN FINAL Final exams: December 17th – 19th Worth 20% of your semester grade! Will cover EVERYTHING we’ve done this semseter Listening, speaking, reading and writing If you already know you need help, stay after for tutorial on MONDAY or THURSDAY.

Difficult topics and CONVERSATION practice Repaso: Día uno Difficult topics and CONVERSATION practice

Vámonos Translate to English: Hola, ¿Cómo estás? Me llamo Rafael y soy de Guatemala. Yo tengo dieciséis años. Me gusta cantar y bailar y me gusta la música rap. Mi clase favorita es el arte.

Nuestra Meta MLI.IP1 The students exchange simple spoken and written information in the target language, utilizing cultural references when appropriate. The students: Ask questions and provide responses based on topics such as self, family, school, etc. MLI.P1 The students present information orally and in writing that contains a variety of vocabulary, phrases and patterns

AR verbos The stem of a verb is what comes before the –ar Hablar (to talk) Bailar (to dance) Usar (to use) Caminar (to walk) The -ar is the verb ending Hablar (to talk) Bailar (to dance) Usar (to use) Caminar (to walk)

To conjugate … Take away the verb ending so you are left with only the stem Add the ending that matches the subject pronoun

Vamos a practicar Fill in the blank with the correct conjugation of the verb in parentheses to complete the sentence. Then, translate it. Yo ______________ (bailar) con mis amigas. Mariana ____________ (usar) un lápiz para la tarea. Nosotros ___________ (estudiar) para el examen. Los chicos __________ (escuchar) la música hip-hop. Mi hermana __________ (entrar) en la escuela.

Gustar

Práctica Write 3 sentences about things that you like and 2 sentences about something that OTHER people like Ejemplos: A mí me gusta cantar A mí me gustan los libros A Sofia le gusta su casa A nosotros nos gustan cheetos Formula: A + mí/tí/whoever + me/te/le/nos/les + gusta/gustan + thing/verb

Ser y Estar

Práctica Using the pictures of these two people, write 2 sentences using SER to describe them (physical or personality descriptions) and 2 sentences describing their emotions/locations using ESTAR. You should have 4 short sentences per person, with a total of 8 sentences. Ejemplo: Jay Z es alto. Jay Z está triste.

Tener: to have Yo tengo Nosotros tenemos Tú tienes Él tiene Ellos tienen Ella tiene Ellas tienen Usted tiene Ustedes tienen Write your answers to the following questions: make sure to answer with the correct verb tense ¿Cuántos personas tienes en tu familia? ¿Cuántos años tiene tu hermana? ¿Tenemos escuela los sábados?

Hay Hay: There is/there are No hay: there isn’t/there aren’t Ejemplos: Hay calculadoras en la clase de matemáticas. Hay tres personas en mi familia. No hay un lápiz en mi mochila.

La hora

Práctica Write out the following times: 1:45 PM 3:04 AM 8:30 PM

Billete de Salida Fill in the following blanks with the correct form of the verb in parentheses 1. 2. 3. 4.

Speaking ** The speaking portion of the final will take place the class period BEFORE the final You will have to answer questions like: ¿Cómo te llamas? ¿Cuántos años tienes? ¿Qué te gusta hacer? ¿Cómo eres? ¿De dónde eres? ¿Qué tiempo hace hoy? ¿Cuál es tu clase favorita?

Las respuestas ¿Como te llamas? Me llamo Señorita O’Neill ¿Cuántos años tienes? Yo tengo ________ años. ¿Qué te gusta hacer? Me gusta ___________. ¿Cómo eres? Yo soy _________. ¿De dónde eres? Yo soy de ________. ¿Qué tiempo hace hoy? Hoy _________. ¿Cuál es tu clase favorita? Mi clase favorita es __________.

Un ejemplo completo ¿Como te llamas? Me llamo Señorita O’Neill ¿Cuántos años tienes? Yo tengo noventa y dos años. ¿Qué te gusta hacer? Me gusta escuchar música y estudiar español. ¿Cómo eres? Yo soy rubia y inteligente. ¿De dónde eres? Yo soy de Virginia. ¿Qué tiempo hace hoy? Hoy hace buen tiempo. Hace fresca y hace sol. ¿Cuál es tu clase favorita? Mi clase favorita es la clase de español.

Vamos a practicar With a partner, create a sample conversation that practices asking each other some of these questions and answering them. Any English I hear that is not relevant to the conversation will result in LOSING speaking points on the final. Take this practice seriously! If you have any questions, I’m here to help! you have ten minutes to create and practice your dialogue. I will come around and need to hear/see the complete dialogue from everyone!