Práctica Spanish 2 & Spanish 2 MCR martes, el 26 de agosto, 2014 Scenario: Your friend is on Link Crew, and is helping Carlos on his first day at Peninsula.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Riesgo U2E1 El vocabularioLos verbosLas preguntasLos adverbiosHay que/tener que
Advertisements

¿Qué materias estudias?
saquen la tarea p. 60 (inténtalo) 1-14 Ustedes están en la clase
Ms. Martinez September 3, 2014 Spanish 1 Instructions:  You need to write the notes in your Spanish journals.  Write the translation next to the Spanish.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
Vocabulario 1.1 Saludos y despedidas
The verb to be. WHAT IS IT USED FOR?HOW DO YOU USE SER?  To identify a person  To saw where someone is from. Yo soyNosotros(as) somos Tú eresVosotros(as)
¿Qué comes? WALT: say what you eat for each meal of the day/ Revising food WILF 1- Name food and meals of the day in Spanish ( level2) WILF2- Express your.
Hoy es el catorce de agosto Es jueves Buenos días.
19 & 22 de septiembre.  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara. 
¡A Empezar! Hola Clase. Buenos días. Hoy es martes, el 26 de agosto. ¿Cómo están ustedes? In 2009, there were 387 million people speaking Spanish as a.
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
Cognados Español 1.
Presentaciones… Introductions….
MORE CONVERSATION TOOLS
Capítulo uno Gramática 1.2 Subject pronouns (Los pronombres)
+ VAMONOS ***ask a neighbor if you need any help Grab a PASAPORTE and fill out with: NOMBRE (name… first and last) PERIOD Fecha (date… write out completely)
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
3-4 de septiembre.  Exchange both your notebook and your participation card with your partner.  Listen to Profa as she helps you in each section know.
Notas Sacen una hoja de papel y un lapiz. ¿De dónde es Mrs. Lassen? Yo soy de Idaho. Yo soy de Idaho.
Week 5 Spanish I Grade Week 5Do Now 1 Sunday, October 12th, 2014  Define the following numbers in Spanish.  35  26  89  28  62.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
English Lesson 3.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 1 – 8/11 – 8/15.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Year 7 Spanish Part 1 Read the sentences and choose then circle the correct option to complete the gaps. En mi ciudad hay ____________ restaurantes. mucho.
Thank you for taking my classes
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Survival Spanish – SPA II y III
Saludos 1 Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name.
 What are some questions you could ask someone in Spanish about pastimes using the vocab and grammar we’ve learned so far this year?  Write down as many.
Las palabras interrogativas
Celebraciones Link the description and celebration’s names with the videos.
Warm Up Entrega (turn in) la tarea Complete Parte 1 y 2 “¿Que tiempo hace?” – en el papel al otro lado del vocabulario – (on other side from the vocabulary)
¿Cómo te llamas? What is your name? ¿De dónde eres? Where are you from?
On a Spanish question you must put a question mark before and after the phrase.  ¿ Cuál? Which?  ¿Cuándo? When?  ¿Cuánto? How much?  ¿Cómo? How? 
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Lección: los pronombres de objeto (indirecto). Gustar / “Gustar” se dice “to be pleasing,” NO “to like” / I like Spanish. (I=subject, like=verb, Spanish=direct.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
¡Exprésate! Capítulo 1. Primero Paso Greetings and Goodbyes.
Hola ¿Cómo estás? Yo estoy muy bien gracias ¿Y tú? yo estoy feliz
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
Gramática de 2A. YoINosotros/ Nosotras We TúYou ÉlHeEllosThey EllaSheEllasThey Ud.You (formal)Uds.You all Ellos is used to refer to “they” if there is.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
Saber vs. Conocer “To Know”. Saber = to know Yo - sé I know Nos. – sabemos We know Tú – sabes You know Vos. – sabéis Y’all know Él, ella, Ud. – sabe He.
Haga Ahora Answer the following questions in Spanish. 1.¿Cómo se llama tu mamá? 2.¿De dónde es tu amigo? 3.¿Cuántos años tienes? 4.¿Cómo se llama tu artista.
Hacer Ahora (Do Now) 1. Please sit down quietly. 2. Please copy today’s date, day and homework into your notebook or binder. 3. Please conjugate the verb.
Hoy es miércoles Es el 16 de septiembre del 2015 Tema: más saludos PARA HACER AHORA: Copy and identify each expression as greeting introduction goodbye.
Find the Spanish for each English translation: 1) He’s not wearing pants!a) ¿Participas o no? 2) She doesn’t study?b) ¡Vomitan! 3) Are you in or out?c)
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Español 1 Ms. Lewis Explorar 0 ¿Cómo se llaman las personas en tu grupo? 0 Escribe los nombres. 0 ¿Cosas buenas? 0 ¿Quién conoce a todas las personas.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Haga Ahora Answer the following questions in Spanish. ¿Cómo te llamas?
Vámonos 1. ¿Cómo se llama usted? (Michelle Obama) 2.¿Cómo se llama él? (Pedro) 3. ¿Quién es ella? (Alicia) 4. ¿Cómo se llama ella? (Marta) 5. How do you.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Clase de español I Tarea: QUIA (online practice) Turn in A Escribir: 3-3 Examen Escrito A Practicar: 3-3 A Conversar.
¿Cómo te llamas? What’s your name? ¿De dónde eres? Where are you from? Como saludar a otros y responder a los salutaciones. How to greet others and respond.
MUCHO GUSTO! GREETINGS, INTRODUCTIONS, AND FAREWELLS.
Las Palabras Interrogativas ¿ Quién? ¿Qué? ¿Cuándo? We are already familiar with several words used for asking information questions: ¿Cómo estás?How.
Interrogatives in Spanish. Preguntas en español.
El Examen Improv. 2 Práctica los números
Question Words.
Transcripción de la presentación:

Práctica Spanish 2 & Spanish 2 MCR martes, el 26 de agosto, 2014 Scenario: Your friend is on Link Crew, and is helping Carlos on his first day at Peninsula HS. Carlos is a 9 th grader from Spain who doesn’t speak any English. Your friend thinks you’re a Spanish expert, so help him out by translating these questions he wants to ask. Copy the English phrase, then write the Spanish 1.Hi, how are you? What’s your name? 2.What class do you have first period? 3.Where is your backpack? 4.Do you have all your books? 5.Do you need a pen or pencil? 6.Do you know how to find the bathroom?

Repaso de español 1 – Pensar y escribir Spanish 2 & Spanish 2 MCR martes, el 26 de agosto, 2014 BRAINSTORM: What are some commonly used phrases in Spanish conversations? Focus on meeting someone, greetings, and getting to know people, introducing yourself to people, etc. Write down as many phrases as you can think of in 5 minutes.

Actividad en grupos de 2-4 Spanish 2 & Spanish 2 MCR martes, el 26 de agosto, 2014 INSTRUCCIONES: En grupos de 2-4 personas, inventen una conversación con dos caracteres. *Es la primera vez que ellos se conocen. ¿Qué dicen? Piensen de conversaciones típicas. La conversación continue, y ellos hablan sus gustos, familias, y vidas. ¡Pueden ser creativos! INSTRUCCIONES: En grupos de 2-4 personas, inventen una conversación con dos caracteres. *Es la primera vez que ellos se conocen. ¿Qué dicen? Piensen de conversaciones típicas. La conversación continue, y ellos hablan sus gustos, familias, y vidas. ¡Pueden ser creativos!

Actividad en grupos de 2-4 Spanish 2 & Spanish 2 MCR martes, el 26 de agosto, 2014 INSTRUCCIONES: En grupos de 2-4 personas, inventen una conversación con dos caracteres. *Es la primera vez que ellos se conocen. ¿Qué dicen? Piensen de conversaciones típicas. La conversación continue, y ellos hablan sus gustos, familias, y vidas. ¡Pueden ser creativos! INSTRUCCIONES: En grupos de 2-4 personas, inventen una conversación con dos caracteres. *Es la primera vez que ellos se conocen. ¿Qué dicen? Piensen de conversaciones típicas. La conversación continue, y ellos hablan sus gustos, familias, y vidas. ¡Pueden ser creativos!