Antes de empezar: write these words a T-Chart, then cover the “e” in the front of the word to guess what the English word is (some are verbs), then write.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Objective: Students will be able to formulate & identify basic phrases in Spanish. Entreguen la tarea. (turn in your info packet) Bell work: What are 3.
Advertisements

Ser and Adjectives.
Español 1 Doctora Tartaglione. 1. The small girls. 2. Some pretty women. 3. The nice boys. 4. The big book. 5. Some fat pigs (cerdos).
ARTÍCULOS Y SUSTANTIVOS Srta. Phillips. The name of a person, place, or thing is a noun. In Spanish, every noun has a gender, either masculine or feminine.
Haz Ahora ¿Cómo es el chico o la chica? Escribe una frase completa.
In English: We have three articles: We have three articles: –A (indefinite) –An(indefinite) –The(definite)
Y tú, ¿cómo eres?.
Calentamiento (bw 4.2) What is each person’s favorite class? 1.A Lucia le gusta el ejercicio. 2.Me gustan los números. 3.A Jorge y a Tomás les gustan las.
Adjetivos.
ADJECTIVOS DE PERSONALIDAD. Palabras de Personalidad  Artístico/Artística - Artistic.
El Examen de Repaso What you need to know for the test.
Is it masculine or feminine? Do you remember? Write the word with its masculine or feminine word for THE (“el” or “la”) and then translate it. 1. Libro8.
Chapter 1B ¿Cómo eres? Pg. 49 el amigo el chico.
{ Preparativo 2 de marzo del 2015 learning target: Students will be able to talk about their families and describe them by presenting the family tree they.
SPANISH ISPANISH I Chapter 1 Grammar Review Practice with Vocabulary 1B.
Capítulo 2: La escuela ¿Qué clases tienes? Chapter Two: School What classes do you have?
Objetivo: What is gender & number? Hagan Ahora: Saquen la tarea.
Español 1 Doctora Tartaglione.  A word that describes a noun.  Ej: pretty, tall, intelligent  Ej: bonito, alto, inteligente.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?
Antes de empezar escribe las palabras, usa un diccionario y busca la palabra en inglés beber comer compartir almorzar desayunar cenar.
1. Singular definite articles in Spanish are … 1. El 2. La.
Antes de empezar – ¿cuál forma de TENER falta?
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Antes de empezar: Rewrite the scrambled words to create a sentence.
Making Words Plural. cartel-cartelescruz-cruces libro-librosflor-flores luz-lucessilla-sillas papel-papelesdulce-dulces 1. If a word ends with a vowel-----add.
Warm Up ¿Cómo eres? 1.Describe yourself with a list of Spanish adjectives. Please list as many as apply from our list. At LEAST 5 2. Then write.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Antes de empezar escribe la información en tu cuaderno sésabemos sabes-- sabesaben juegojugamos juegas -- juegajuegan saber – to knowjugar – to play Sé.
Definite & Indefinite Articles Ch 1B. Definite Articles  English translation: THE FeminineMasculine Singular Plural El La Los Las.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
Objetivo: How do we describe ourselves? Hagan Ahora: In your notebooks, conjugate ser into all six forms. When you receive your workbook, write your first.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Antes de empezar VENIR – to say that someone is coming to a place or event vengo venimos vienes viene vienen Therefore, it must be followed by a.
Tarea PARA EL JUEVES 10 DE OCTUBRE Finish 1 st draft of your essay, following all instructions on the Essay Bones. Use the graphic organizer to help you.
Spanish I 1B Day 30.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
Artículos indefinidos Indefinite Articles. The word “a” in English and “un” or “una” in Spanish are referred to as the indefinite article or in Spanish.
Definite and indefinite articles... What are they? Definite articles are the words that mean “the”. They indicate specific or definite things. There are.
Avancemos U1L2 Mis amigos y yo *describing yourself and others *identifying people and things.
Adjetivos. El Objetivo Los estudiantes van a escribir los adjetivos que describen una persona;si mismo. The students will write about adjectives that.
Antes de empezar ¿Cuál palabra/s usas para completar estas frases
LISTENING COMPREHENSION TEST
Calentamiento – Me encantan las matemáticas Pick up the warm up from the supplies table and complete it as directed.
Apuntes 1B Definite and Indefinite articles. la chica el chico la amiga el amigo ¿Cómo se llama? Ans. Se llama ______. ¿Cómo es? Ans. Él/ella es __________.
Bellringer 10/2 Fill in the blank with the correct family member in SPANISH. 1. La madre de mi padre es mi _____. 2. El hijo de mi tía es mi _____. 3.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Repasen el vocabulario nuevo con Review the vocabulary with a partner. Quiz each other w/ the adjectives.
Repaso para el examen de capitulo 1B. Use the definite article el, la, los, las calculadora La.
ESPAÑOL 1, el 21 de Septiembre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
Capítulo 1 20 of The name of a person, place, or thing is a _____. In Spanish, every noun has a _______, either masculine or feminine. Almost all.
LA TAREA REPASE (review) class notes from martes el 13 HAGA p. 28 ejercicio 2 Write out all sentences and numbers in words.
ESPAÑOL 1, el 7 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
Hoy es martes el quince de septiembre de dos mil quince.
Bellwork Copy your DLT I can recall vocabulary to say what I have, what I need, and to talk about my classes. I can use indefinite articles and adjectives.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
What are nouns? What is different about nouns in Spanish vs. nouns in English? All nouns have gender. ( i.e. masculine & feminine ) el muchacho (masculino)
TAREA- 9/29/2014 Spanish 1. TAREA: Write 30 sentences to describe different people using each one of the personal pronouns and “ser”, and give a reason.
Capítulo 2: La escuela ¿Qué clases tienes? Chapter Two: School What classes do you have?
**Para empezar la clase... Guess the meaning of these adjectives. Guess the meaning of these adjectives.  impaciente  artistica  inteligente  estudiosa.
Capítulo 1B: Mis amigos y yo. Adjetivos Personales Personal Adjectives artístico, artística –artistic atrevido, atrevida –daring bueno, buena –good deportista.
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
Chapter 4 grammar Indefinite articles Cuánto, mucho And poco 1.
Tarea: página 124 actividades 7 & 8 Español 1 lunes, el 15 de abril.
SPANISH ISPANISH I Chapter 1 Grammar Review Practice with Vocabulary 1B.
Antes de empezar: en español escribe 1 cosa (thing) que te gusta escribe 1 cosa que no te gusta 2 separate & complete sentences Saquen la tarea.
Antes de empezar una respuesta completa (no escribimos la pregunta)
Transcripción de la presentación:

Antes de empezar: write these words a T-Chart, then cover the “e” in the front of the word to guess what the English word is (some are verbs), then write it on the opposite side. Estudiante Esquiar Estudioso Especial Escuela Estricto Estómago Escena

Personal & Cultural Expression Learning Spanish helps me express myself & learn about others. Gol de la semana: Ustedes podrán preguntar y hablar sobre Cómo son las personas. Capítulo 1

Prueba –Capítulo 1 Periods 1 – 4 on Monday Period 5 – 8 on Tuesday Prueba will be on everything we’ve covered over the last 3 weeks. All of chapter 1. Study your notes, your homework and your 3 vocabulary sheets over Capítulo 1. Review the lessons on the website. Missed presentations on Friday?

Tarea – write a complete sentence describing each of the people in the pictures. 4. El chico es _________. 3. La chica es _________. 2. El chico es _________. 1. La chica es _________. 5. La chica es _________. 6. El chico es _________.

Preguntas ¿Cómo estás? ¿Qué te gusta más – la coca cola o pepsi? ¿Qué te gusta menos – comer o leer? ¿Qué día es hoy? ¿Cómo es tu mamá? ¿De dónde eres? ¿Te gusta el café? ¿Te gusta hacer tarea? ¿Qué hora es? ¿Qué es la fecha? ¿Cómo te llamas? s

Antes de empezar: write these words a T-Chart, then cover the “e” in the front of the word to guess what the English word is (some are verbs), then write it on the opposite side. Estudiante Esquiar Estudioso Especial Escuela Estricto Estómago Escena student To ski studious special school strict stomach scene Cognates - cognados Repasamos el vocabulario.

Masculine vs. feminine En español sabemos (we know) cuando algo/alguien es femenino o masculino, ¿cómo? Definite Article – el or la Indefinite articles – un or una And the word ends in o or a DEFINITE ARTICLES: El – “the” masculine La – “the” feminine Juan es _____ amigo de Roberto. Anna es _____ hermana de Carlos. _____ perro de Juan es grande. Schoettlin es _____ profesora de español.

Masculino y femenino ADJECTIVES Are you describing a feminine or masculine person or object? Masculine adjectives – end in O Feminine adjectives – end in A Me gusta dibujar, soy una persona _______ (artistic). Mi padre es muy _______ (funny). Mi abuela es ________ (serious) y _________ (intelligent). Mi familia es_________. (messy)

Masculino y femenino INDEFINITE ARTICLE: Un – “a” masculine Una – “a” feminine La chica es ______ deportista muy buena. Mi hermano es _____ chico impaciente. Unos – “some” masculine plural Unas – “some” feminine plural Necesito _____ lápices. Tú tienes _____ clases muy difíciles. ¿Tienes _____ cuadernos extras? La clase tiene _____ computadoras rojas.

Antes de salir María es _______ (un/una) chica _________(peresoza/o). Soy ______ (un/una) chico _______ (simpatica/o). Carmen es muy _______ (graciosa/o). _____ (El/La) profesor es ________ (seria/o).