CAPÍTULO DOS Repaso por el juego de jeopardy. VocabularioEscucharGramáticaCultura 100 200 300 400 500.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Jeopardy A Verbos de Voluntad B Expresiones Impersonales.
Advertisements

Ella los las El bolígrafo La mochila Los bolígrafos Las mochilas.
¡Examen el viernes! Capítulo 4 p
¡Examen el viernes! Capítulo 4 p
Meta: ¿Qué necesitas para la escuela?
Calentamiento (bw 4.2) What is each person’s favorite class? 1.A Lucia le gusta el ejercicio. 2.Me gustan los números. 3.A Jorge y a Tomás les gustan las.
Las cosas en mi cuarto Capítulo 2 – 1. El objetivo:  SWBAT describe the contents of their rooms.  SWBAT use the possessive adjectives mi, tu and su,
Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I want a backpack. 2) Pierre needs a pen. Translate, then make them plural: 3) Pencil 4) dictionary 5) calculator Repaso.
LOS OBJETOS DIRECTOS E INDIRECTOS
Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I need many things! 2) We want some paper. Translate, then make them plural (use unos or unas): 3) colored pencil 4) pen.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
09/11/20091 Capítulo 2: Primer Paso ¡Organízate!Gramática: 2 More Subject Pronouns Página 50.
GUSTAR The 6 step plan to liking things!. GUSTAR GUSTAR means “to be pleasing to” and is used to discuss likes and dislikes. A mí me gusta el colegio.
Primer Paso: Talking about what you want and need Kaylor Productions.
Capítulo 2: La escuela ¿Qué clases tienes? Chapter Two: School What classes do you have?
Español 2 16 y 17 de septiembre de La Campana Hoy es lunes el 16 de septiembre de 2013 Describe la ropa que vas a llevar en estos lugares, tiempos.
GRAMÁTICA Direct Object Pronouns (pronombres de complemento directo)
MORE CONVERSATION TOOLS
THIS IS With Host... Your InfinitivosVocabularioPronounsGustar con Infinitivos Querer Random.
Capítulo 2: Los verbos yonosotros/as túvosotros/as él, ella, usted ellos, ellas, ustedes DON’T FORGET WHICH BOX BELONGS TO WHICH PRONOUN! ¡Los pronombres!
Capítulo: 4. The definite articles in Spanish can be used to say the with a specific noun. They have different forms that agree with their noun in gender.
Hoy es el 21 de febrero de   Escribe en español.  1. Pedro likes to sing and dance.  2. We like to eat a lot of pizza.  3. Pablo and Maria.
Direct Object Pronouns. A direct object answers who or what after a verb. Comprendo la pregunta. I understand what?... the question.
UNA REVISTA DEL VOCABULARIO Y LA ESTRUCTURA DE CAPITULO 4.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
6 Y 7 DE OCTUBRE Hoy: Para Empezar Traducen: 1) How many beds are in your room? 2) There are many beds in my room. 3) How many lamps are in Lauren’s room?
05/10/20091 Capítulo 1: Tercer Paso UN REPASO Vocabulario: Los deportes, la comida, la música, y las clases Página 32.
Hoy es el martes 2 de septiembre de Trabajo de entrada
¡Organízate! español I 2-1.
10/11/20091 Capítulo 2: Primer Paso ¡Organízate!Gramática: Un repaso  Subject Pronouns Página 50.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Español 1 Vocabulario 2A Primer Paso. Vocabulario 2 A, Primer Paso Talking about what you want and need.
Direct Object Pronouns. Direct Objects  tell WHAT or WHOM receives the action (of the verb)  ALWAYS a noun or a pronoun  MUST HAVE AN ACTION VERB.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Español I Subjects and Verbs. *Subjects and Verbs* In English, sentences have a and a. subject verb.
Repaso Tercer Paso Vocabs Infinitives Wanting and Needing to do something.
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
UNA REVISTA DEL VOCABULARIO Y LA ESTRUCTURA DE CAPITULO 4.
Gramática 3.1 QUERER with infinitives el 4 de diciembre.
Parte A (10 pts.) Listen to a conversation between Ana and Miguel. Based on their dialogue, select the phrase that tells what Miguel wants or needs. Ejemplo:
Español 1, Parte A Unidad 3: La Familia.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
2.1—Talking about what you want & need.. Subject Pronouns You’ve already learned the subject pronouns that can be used for I and You. Now you will learn.
DAY 47 CHAPTER 3 GRAMMAR REVIEW VERB CARDS AVALANCHE WRITING PRACTICE Español II.
21 de septiembre. Warm-Up #19 Given the English phrases, write Spanish ones, using “tener.” 1.Jorge is in a hurry to go to class. 2.My sister has luck.
Bellwork Copy your DLT I can recall vocabulary to say what I have, what I need, and to talk about my classes. I can use indefinite articles and adjectives.
Commands Notes Powerpoint ¡Escucha como usar los mandatos! ©Spanishplans 2012.
Gustar with Nouns Unidad 3, Lección 1. English Grammar Connection  In English, the phrase “I like” doesn’t change.  In Spanish, there are to ways to.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Page 1 Clase de español I Day 3 Señora Ramírez Salon F107 phone: Agenda de hoy.
Question Words In English there are six main question words. Without knowledge of the following words, understanding questions would be extremely difficult:
¡Examen el viernes! Capítulo 4 p Vocabulario ¿Qué clase tienes primero? 2.¿Qué clase tienes después del almuerzo? 3.¿Qué clases tienes.
Las cosas en mi cuarto Capítulo 2 – 1 El objetivo:  YWBAT describe the contents of your room.  YWBAT use the possessive adjectives mi, tu and su, mis,
Capítulo 2: La escuela ¿Qué clases tienes? Chapter Two: School What classes do you have?
Hazlo Ahora Answer the questions about the following paragraph: Me llamo Ixchel. Hace tres años, soy un jugador del equipo de voleibol. Yo soy un buen.
Hoy es martes, 1 de septiembre Campana #1 Turn to page 3 of your cuaderno and begin working. Using your name plate. Translate the following phrases/words.
27 DE OCTUBRE Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I have 10 pencils. 2) You need to organize your room. 3) She needs to meet new friends? 4) There is a pencil.
Hagan ahora: (Do Now)
WHAT DO YOU NEED? (INFORMAL) WHAT DO YOU WANT? (INFORMAL) (Yo) necesito…. (I need)
Chapter 4 grammar Indefinite articles Cuánto, mucho And poco 1.
El Colegio La Cultura T/F ¿Cómo se dice? Cuanto(a/s) Mucho(a/s) Un/una/ unos/unas Yo/Tú/É l/Ella
Tarea: página 124 actividades 7 & 8 Español 1 lunes, el 15 de abril.
PRONOMBRES DE COMPLEMENTO DIRECTO DIRECT OBJECT PRONOUNS.
Describing people and places 8th grade Spanish Level 1b.
21 DE OCTUBRE Hoy: Para Empezar Traducen: 1) You need to go to the mall. 2) Does she want to go to the mall? 3) Do you need to go to the mall? 4) Do we.
ch?v=1RuevxWIoCM. Hoy: Para Empezar Conjugate: Placticar, querer, necesitar Repaso de Vocabulario Un/Una Querer/necesitar.
CLASSROOM ARTICLES PLURALS 14 de setiembre de 2016
Transcripción de la presentación:

CAPÍTULO DOS Repaso por el juego de jeopardy

VocabularioEscucharGramáticaCultura

VOCABULARIO 100 ¿Cómo se dice “magazine” en español?

revista

VOCABULARIO 200 ¿Cómo se dice “no sé” en inglés?

I don’t know.

VOCABULARIO 300 Puedes comprar cosas en el centro comercial. Cierto o Falso

Cierto

VOCABULARIO 400 ¿Dónde puedes comprar la pizza?

En la pizzería.

DAILY DOUBLE

VOCABULARIO 500 ¿Dónde necesito poner la ropa?

Necesitas poner la ropa en el amario.

ESCUCHAR 100 Hay un reloj en ésta clase. Cierto o Falso

Cierto

ESCUCHAR 200 Para el primer día de clase Paco necesita comprar muchas cosas. Cierto o Falso

Cierto

ESCUCHAR 300 Puedes escribir con una lámpara. Cierto o Falso

Falso

ESCUCHAR 400 Escribe el número que yo digo…

198

ESCUCHAR 500 Escuche mi historia y recuéntame…

Yo necesito ir a la libería porque quiero hacer la tarea para la clase de español.

GRAMÁTICA 100 Which subject pronoun would you use to describe your math teacher, Mrs. Vargas.

ella

GRAMÁTICA 200 What is the grammar term for the words un, una, unos & unas.

Idefinite Articles ununos unaunas

GRAMÁTICA 300 Name the correct indefinite article for the following words: libro lápices gomas de borrar calculadora

un libro unos lápices unas gomas de borrar una calculadora

GRAMÁTICA 400 Traduce: I want she needs you have

yo quiero ella necesita tú tienes

GRAMÁTICA 500 Traduce: How much homework is there? There is a lot of homework.

¿Cuánta tarea hay? Hay mucha tarea.

CULTURA 100 This letter is sounded out as a “th” sound in Spain.

Z

CULTURA 200 Tell me what your full name would be if you were born in a Spanish speaking country.

ex: Jessica Lynn Moss Forbes (de Araujo Jorge)

CULTURA 300 Hay dos palabras de vocabulario para “poster” y “pen.” ¿Cuáles son?

poster- póster y cartel pen- bolígrafo y pluma

CULTURA 400 If you were to host an exchange student from Spain, what norms or traditions here in the US might surprise or confuse them?

Possible Answers: our schedule our food our sense of personal space our use of resources etc.

CULTURA 500 What is the cultural significance of the Spanish phrase “ te invito ”?

It means “it’s on me” or “it’s my treat.”