Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Gramática 1.2 Verbs followed by infinitives
Advertisements

Repaso Ch 4A and 4B test 1. Al is the contraction for what two words? 2. Del is the contraction for what two words? 3. Juega __________ fútbol americano.
Voy ……va…… VamoS … The verb “ir” (to go) can be used to communicate where you go or other people go Example: Yo voy a la escuela todos los días Voy a.
Lesson objective: Students will be able to express affirmative and negative ideas.
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Hoy es el ocho de octubre, Hoy es martes. La pregunta: ¿Cuáles son los verbos infinitivos del capítulo 5A? Miren la hoja de información de 5A para contenstar.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Usos del Presente Estructura. In Spanish you can use the present tense:  To describe people’s activities, abilities and routines Salgo con mis amigos.
Español II … are pretty easy. You just use a base verb form (without a subject, since it’s always “you”) to tell people what they should do: Stand up!
Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Antes de empezar – escribe todo en tu cuaderno
Antes de empezar: Rewrite the scrambled words to create a sentence.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Calentamiento Write the answers to each question.
Español 1 3 y 4 de diciembre de 2013.
Antes de empezar escribe la información en tu cuaderno sésabemos sabes-- sabesaben juegojugamos juegas -- juegajuegan saber – to knowjugar – to play Sé.
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
Antes de empezar – find these words in your vocabulario 1) más o menos - 2) por supuesto – 3) ¡Qué asco! -
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Spanish I Powerpoint Unit 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario Llegar: to arrive – LlegoLlegamos – Llegas – LlegaLlegan Temprano: early Tarde: late A tiempo:
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Antes de empezar There are no accents.
Quasimodo: See how much you can understand.  Este hombre se llama Lionel Messi. Es de Argentina. Tiene veintisiete años. Messi es un jugador de fútbol.
Formal Commands! Ten-Hut! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
Tarea PARA EL JUEVES 10 DE OCTUBRE Finish 1 st draft of your essay, following all instructions on the Essay Bones. Use the graphic organizer to help you.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
The following slides introduce the new verb IR.
Antes de empezar Direct Object Pronouns When an infinitive follows a conjugated verb, the DOP can either be placed BEFORE the conjugated verb or ATTACHED.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
¿Cómo te sientes hoy? Me siento bien Me siento enfermo (a)
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Hoy es el 25 de enero ¡Hagan Ahora! ¿Qué vas a hacer durante el almuerzo hoy? Anuncios -La muestra de cuaderno -Prueba el viernes.
21 de septiembre. Warm-Up #19 Given the English phrases, write Spanish ones, using “tener.” 1.Jorge is in a hurry to go to class. 2.My sister has luck.
Get your homework out to be checked. Get ready for your quiz!
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
EOY Speaking Test Today in class we will be going to the computer lab to complete the EOY speaking test Similar to the practice on Tuesday except everyone.
Excuses, excuses… Spanish I – reasons to accept and decline an invitation.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Vámonos Write out a complete sentence with an emotion you would feel when these things happen. Ejemplo: Cuando tengo mucho tarea….. estoy triste. 1. Cuando.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Antes de empezar – escribe sí o no en tu cuaderno 1) ¿Haces ejercicio? 2) ¿Practicas deportes? 3) ¿Comes verduras? 4) ¿Comes frutas? 5) ¿Caminas o corres?
Vámonos If you could combine two animals into the perfect pet, what two animals would you choose and why? Answer in inglés. Ej: elephant & tiger  elephiger.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Antes de empezar: en tu cuaderno, what should these people do (Deber)? nosotros.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Español 1A Unidad 4 Ir Ir + a +infinitive. Repaso Infinitives are unconjugated verbs – Hablar = to talk – Comer= to eat – Escribir = to write Remember.
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
Hoy es jueves el 31 de marzo Today is jueves, March 31  Read the sentences and translate using words of vocabulary you’ve learned last time on invitations.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
El presente del verbo: TENER BUEN VIAJE 1 – CAPITULO 6 TAKE NOTES!!!
Antes de empezar Interrogative words – question words
Antes de empezar Escribe la información en tu cuaderno
Preparan sus hojas de tres-en-raya para incluir sujetos diferentes.
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
¿A qué hora empieza tu segunda clase?
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
Transcripción de la presentación:

Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.

Capítulo 4B Ustedes podrán hablar sobre las actividades fuera de la escuela

Prueba El 23 de enero Test will be on everything found on the vocabulary sheet, all activities done in class and homework. Be sure to do all homework assignments, take good notes, and review your vocab daily in order to do well on this 1 st test for 3 rd quarter.

Tarea – from your vocabulary, choose the feeling that best fits in the statement; be sure to write the entire sentence; consider whether it is a male/female speaking. FELIPE: Muy __. Voy a un concierto esta noche con mis amigos. MIGUEL: ¡__! Mi clase de ciencias es muy aburrida y no me gusta nada el profesor. MARTA: Estoy __. Me duele la cabeza. Hoy no puedo jugar al tenis ni patinar. CARLOS: Estoy __. Todos mis amigos van a la playa el sábado pero tengo que trabajar. GABRIELA: Un poco __. Todas la noches trabjo en el centro comercial.

Antes de empezar What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.

Repasamos la tarea. ¿Qué juegan estos atletas? Modelo: Michael Jordan juega al baloncesto. Tiger Woods David Beckham Derek Jeter Lebron James Serena Williams

Página 199, actividad 2 (jcd-0497) Close your eyes. You will hear how five people are feeling. Act out the adjectives that you hear.

Página 204, actividad 10 Con otro estudiante pregunta y contesta Usa el vocabulario We will review together when you are finished

Página 203, actividad 8 Notes: you can not have two verbs side-by-side conjugated, only the first verb is conjugated – Quieres vas … – Me gusta comemos … – Prefiero escribes… – Sé juegan…. What should the above examples be? Actividad 8 mira el modelo. Todas las respuestas son NO. Take turns with the person sitting across from you. Repasamos juntos -- Quieres ir… -- Me gusta comer… -- Prefiero escribir… -- Sé jugar…

Página 203, actividad 9 Escribe los números 1-3 You will hear an invitation to some place, write that place down. For example: ¿Quieres ir de pesca conmigo? – You write: ir de pesca Then you will hear a response, for example: No puedo, tengo mucha tarea. Write sí or no – if you think they are or are not going. – You write: no