Developing communication skills what you don’t know will help you.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Advertisements

Miércoles el 24 de febrero
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to leave.
Saber and Conocer Two forms of =To Know
Los números ordinales (first, second, third…). Los números ordinales  1—primero*  2—segundo  3—tercero*  4—cuarto  5—quinto  6—sexto  7—séptimo.
Science Meeting Junta de la Ciencia March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose.
Sequencing activities From drilling to meaningful communication.
Lesson objective: Students will be able to express affirmative and negative ideas.
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
Conjugating AR verbs What is an –AR verb?. First, let’s talk about verbs… What is an infinitive? The basic form of a verb Means “to do something” Has.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Español 1 Señora Lear Unidad 4 Etapa 1 Los verbos decir y salir. Content Objective: S.W.B.A.T. conjugate and utilize the verbs decir and salir. Language.
Regular Verbs -ar, -er, -ir. What’s an infinitive? In Spanish: they end in an –ar, -er, or –ir In English: To___________… Hablar – to talk Comer – to.
Los verbos decir y salir.
Quasimodo: (son las doce)
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Hace + Time Expressions
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
¡Vámonos! Hoy es el 19 de marzo 1. What are you invited to? 2. When is it? 3. Where is it? 4. Who is having it? 5. What will there be between 8-10 PM.
El reglamento de la casa
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Entre y siente. Está listo por tu proyecto..  After you have recorded your Asi Soy Yo  it to your teacher 
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
Vámonos Find your new assigned seat and put your stuff away and get ready for the quiz. You can review until the 5 min timer goes off. Pasaporte and something.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
The following slides introduce the new verb IR.
Tener -= to have. Tener Tener is a new verb, but you have already seen two of the forms from TENER in the last chapter. Tener is a new verb, but you have.
Portafolios E E- Portfolios What is - Qué es e-portfolio? e-Portfolio: A portfolio is a collection of work developed across varied contexts over.
Buenos... ¿Qué día es hoy?Hoy… ¿Cuál es la fecha?Es el 27 de … ¿Cuántos países hablan el español como idioma nacional? ¿Cuál país tiene la mayoría.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
Hazlo Ahora Me llamo Morales. Soy un jugador del equipo del hockey. Yo conozco una animadora. Somos amigos. Saben jugar al ajedrez. Mi hermana, Estefani,
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Hacer Ahora. Usa saber o conocer para completar las oraciones.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
T HE VERB GUSTAR, ¿ POR QUÉ ? AND PORQUE. T HE VERB GUSTAR Use the verb gustar to say what people like. Use the form gusta if the thing they like is singular.
Discussion Voice Activity 1.05
Dictación No. 5 Hay un chico que pasa tiempo con sus amigos. El chico se llama Zac. Practica deportes con sus amigos. Es muy deportista. Practica fútbol.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
AVANCEMOS Gustar with an infinitive. GUSTAR WITH AN INFINITIVE We use the verb GUSTAR to talk about what people like to do in Spanish. This verb.
El sur de Sudamérica Europa y África ¿Qué te gusta hacer? Now that a group of your new friends is learning Spanish, you decide to try it out.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Estar with conditions & emotions
Indirect Object Pronouns. An indirect object tells you to who or for whom an action is performed.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Español I 16 de diciembre de La campana Hoy es miércoles el 16 de diciembre de Hay 2. Quiere tener 3. Busca 4. Vive 5. Está 6. Va 1. Hay.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
SABER and CONOCER Page 56 Realidades 2 SABER & CONOCER Both saber and conocer mean “to know.” They both have irregular “yo” forms.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Repaso del capítulo What will be on our quiz? Vocab and conjugation tables form verbs on front page of the packet Comparisons of equality Tan Tanto(s),
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Hoy es jueves el 31 de marzo Today is jueves, March 31  Read the sentences and translate using words of vocabulary you’ve learned last time on invitations.
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Transcripción de la presentación:

Developing communication skills what you don’t know will help you.

Jigsaw How do jigsaw activities work? Why do they call them jigsaw activities? Everybody has a piece of the info. puzzle.

Jigsaw -un ejemplo feo- Uds. tienen una amiga. Se llama Betty la fea. Betty es muy simpática y necesita un novio. Cada persona en su grupo va a conocer a alguien con quien podría salir. Luego, en sus grupos van a describir a la persona y decir porque Betty debe salir con él. Luego, el grupo va a decidir con quien va a salir Betty.

Este es tu amigo Gregorio. Es un médico famoso. Le gusta jugar videojuegos y ayudar a la gente enferma. ¿Cuántos años tiene? ¿Cómo es físicamente? ¿Por qué debe salir Betty con él? Es importante para ti que él salga con Betty porque tú estás muy enfermo/a y él te va a curar sí le encuentras una novia.

Este es tu amigo Marcos. Es un hombre de negocios muy exitoso. Es muy social. Tiene muchísimos amigos. ¿Cuántos años tiene? ¿Cómo es físicamente? ¿Por qué debe salir Betty con él? Tú quieres que Betty salga con él porque él realmente necesita una persona sincera en su vida y él te va a pagar mucho si le encuentras una novia que le haga felíz.

Este es tu amigo Samuel. Es granjero. Le gusta comer bien y viajar mucho. Quiere casarse porque tiene un amigo con un anillo. ¿Cuántos años tiene? ¿Cómo es físicamente? ¿Por qué debe salir Betty con él? Tú quieres que Betty salga con él porque el te va a permitir usar el anillo si le encuentras una novia.

Open Interactions Anybody can talk to anyone. Examples... Mingle... Scavenger hunts Find three people who... I need a job. What’s my problem?

Chain Reaction Everybody says something and it builds Can build on other requiring memory or not. Cuartos en una casa.

Make it smooth Consider purpose Include a goal that students can reach Prep. – vocab., instructions New partners = often Circulate Time frame

Let’s try With a partner... Take 5 minutes and create an activity that will use open interactions. You have been teaching about families. 1 st year high school 2 nd semester college 3 rd semester college