Apuntes para Papel 2 del Examen de BI El 19 de febreroP.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cláusulas con si DE PASEO, P. 155 AP SPAN - Dooley
Advertisements

The Future Tense Irregular Verbs
Es importante que nosotros (aprender) a usar el subjuntivo.
The Imperfect Tense: Regular Verbs
The Imperfect Tense Page 203 Avancemos 2.
THE IMPERFECT TENSE: REGULAR VERBS PRETERITE You have already learned to talk about the past using the preterite tense for actions that began and ended.
Gustar- To like (to please)
Compañeros La página 356 Using past participles in passive sentences.
El futuro y el condicional
REPASEMOS LA TAREA Complete el ejercicio 3 en la página 275. Todos los ejemplos debes comenzar con… “En esa circunstancia, yo habría_____”
Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
Is it masculine or feminine? Do you remember? Write the word with its masculine or feminine word for THE (“el” or “la”) and then translate it. 1. Libro8.
The Imperfect Tense: Regular-Irregular Verbs Page 63 Avancemos 3.
Español 3-3, Sra. Carpinella. ¿Cuándo se usa? Just like in English, you use the conditional to tell what would happen or what would take place if conditions.
Spanish 4/4 Honors. Háganlo ahora Form the past participle (ado, ido). Remember, there are irregular past participles too. 1. Hablar 2. Tener 3. Escribir.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Present Perfect Spanish 3 Honors. Present Perfect The present perfect is used to describe an action that was completed in the very recent past. It is.
Relative Pronouns Español 4 (AP/IB).
¿Qué haces tú en la clase de arte?
Warm Up ¡ENTREGA EL PÁRAFO! Finish the translation sentences on back of “Tener/tener que notes sheet”Tener/tener que CONTESTAN LAS PREGUNTAS: 1. ¿A qué.
Hoy es miércoles, el 11 de diciembre
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
The Imperfect Tense: Regular Verbs Preterite  You have already learned to talk about the past using the preterite tense for actions that began and ended.
El uso del artículo como sustantivo
Imperfecto del Subjuntivo Expressing emotions and possibilites about past events Buen Viaje 3 Pg
Pronouns After Prepositions Page 154 Avancemos 2.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
1 El Condicional Lisi 2 hablaría hablarías hablaría hablaríamos hablaríais hablarían Condicional – los verbos AR hablar.
1 Los sustantivos en español Los sustantivos en español.
REPASO Presente perfecto y condicional (y preguntas posibles)
Los tiempos perfectos Tarea por escrito. Diálogo I (Use tú = you) Juan: Have you already done the homework for Spanish class? -¿Ya___________________la.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
IF Clauses. “Si” Clauses “Si” (“if”) is an adverbial conjunction, but it’s different from all other adverbial conjunctions. It NEVER gets the PRESENT.
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Realidades 2, p194 Powerpoint adapted from
El Bienvenido ¿Cómo te llamas? ¿Cuántos años tienes?
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
1 El Imperfecto del Subjuntivo Puedo identificar que es el imperfecto del subjuntivo. Puedo explicar los usos del imperfecto del subjuntivo. Puedo determinar.
The Imperfect Tense: Irregular Verbs
Tener & tener que + infinitive. tener-to have tengotenem os tienestenéis tienetienen 1.They have 2.You (for.) have 3.She has 4.I have 5.We have Look at.
Objectives To learn some different techniques to help you memorise your ‘Healthy Living’ Written Controlled Assessment. To practise these techniques and.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Expresar Obligación. The verb expression tener que can be used to indicate obligation. We use the formula tener + que + infinitive Let's look at some.
¿Cómo son tus asignaturas? A* Aburrido/a Divertido/a dificil fácil importante útil Bueno /a interesante.
Lunes 25 agosto Máx. : 23° Mín. : 16° Hazlo ahora 3 min ¿Que quieres ser?
 To talk about likes/dislikes in the past, most often you use the imperfect tense.
Gustar “to like” By Arianna and Sarah. Gustar- To like (to please) Me gusta (I like) Te gusta (you like) Singular Nos gusta (we like) Me gustan (I like)
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
CONDITIONAL PERFECT TENSE CONJUGACION
Conjugating Verbs in the Conditional Tense. The Conditional Tense 1.The conditional tense is used to indicate would in English. ie…I would go shopping.
Survival Spanish for travelers Lesson 4: Verbs, verbs everywhere! Part 2.
Si Clauses (Cláusulas de si) Si lo comemos todo, ganamos el concurso.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
SUStANTIVOS (Nouns) ¡Recuerda!: Nouns (person, place, thing) in Spanish have GENDER Por ejemplo… la casa, la escuela, la biblioteca, la hamburguesa are.
Indirect Object Pronouns. An indirect object tells you to who or for whom an action is performed.
Viernes el veintisiete de marzo El condicional Objetivos.
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Usando el subjuntivo para expresar deseos y recomendaciones.
El Objeto Directo Direct Object Pronoun Sra. Altamirano.
The Subjunctive Mood. So far you have learned the “indicative” tense. This is how we express facts. The subjunctive mood is used to express... Wish Hope.
Dec. 1- Dec. 5. Para Empezar- 2 de diciembre Cambia los verbos al futuro: 1. El profesor _____ (hablar) sobre la vida. 2. Nosotros ___(comer) comida saludable.
  Jugó=he/she played  Use the preterite tense for past actions that are viewed as over and are not being connected to the present. ¿Te acuerdas?
El Imperfecto del Subjuntivo* El Imperfecto del Subjuntivo* *also known as: Past Subjunctive.
Día 12 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Día 99-NS & NM el 31 de enero "If you could see the potential within you it would amaze you to see all that you are capable of being."  Catherine Pulsifer 
Transcripción de la presentación:

Apuntes para Papel 2 del Examen de BI El 19 de febreroP

¿Cómo defines una composición buena? ¿Qué características tiene?

Una composición buena es más que el total de sus partes pero sí hay ciertas características que ayudan a crear un texto auténtico y profesional.

Para ayudarles a ganar la mayoría de puntos posible, la Sra. Block y yo creamos STARTUP! Si recuerdas de usar todos sus componentes, tendrás la mejor oportunidad de ¡ganar los puntos máximos!

STARTUPSTARTUP --Si + Imperfect Subjunctive --Tenses (show what you know) --Audience (formal or informal) --Rhetorical Techniques (¿?,¡!, transitn wds, groups of 3, humor, creativity, similes, metaphors, etc) --Text Type (What characteristics make it look authentic?) --Use WEIRDO + Subjunctive --Proofread! (esp for basic errors but also to incorporate more tenses or complex constructions)

Some common errors: Don’t flip-flop between present and past: Las mujeres no podían hacer las cosas que quieren.

Use the correct tense 1.I had a party. 2.I had $20. 3.I will have graduated by June. 4.By 6 pm I had finished my HW. 5.I would have gone but / if…

Use the definite article (el/la/los/las)… 1. with nouns—especially at the beginning of a sentence 2. with nouns that represent a group or institution —las mujeres/ la escuela/ la tecnología

Avoid “nomás” …use solamente

Remember to use paragraphs 1.It is a characteristic of most texts! 2.It helps to organize related ideas. 3.Take a few mins to group your ideas in a bubble map.

CORRIJE LOS ERRORES: 1.¿Le gusta la usa de tecnología en sus clases? 2.Sí, hay muchas ventajas en el uso de la internet y los teléfonos celulares en clase y exámenes. 3.Vale destaca la integracion de la tecnologia en educacion de los chicos y chicas, por que es un tiempo integral por los estudiantes. 4.Espero que la integraction haya estado un integracion suave. 5.Los ventajas de la tecnología son ayuda para organizar, hace la diversión de la clase, y hace cosas más fáciles la mayor parte del tiempo. 6.Algunas escuelas en países de hablar españoles han comenzado ya a probar el uso de la tecnología dentro de aulas en teléfonos móviles. 7.Los avances de tecnología han sido útiles por nuestra vida cortadamente y ayudan en actividades de trabajo, casas de personas, y próximo, ojala, en los instituyes de educación. 8.Me encantara poder ver más de estos exámenes pero con algunos cambios para asegurar que los estudiantes no podrán abusar el programa. 9.La tecnología es muy importante para una educación. Es porque todas de las clases de la prepa requieren que todos los estudiantes usan una computadora. 10.Si tecnologia esta el nuevo maestro, no hay un relaccion con (entre) la estudiante y el maestro. 11.Pido que Ud. Considera el uso de la computadora como un modo de enseñanza. Se llama e-learning y el mismo tine muchas ventajas. 12.Permite los alumnos aprender a nivel mundial.

Practice correcting mistakes from compositions 1.La mujer no pudieron hacer las cosa que quiere. 2.Mujeres sola se quedé en casa, cocinar, limpias, y tiene una familia. 3.Que es más importante es este. 4.Ellas pueda hacer… 5.Una opinión dije que mujer pueden… 6.Hace millones de años, había sido un conflicto sobre las diferencias… 7.La historia nos dice que la mujer no podría vivir una vida que tenía poder o respeto… 8.El papel de la mujer hacía cambiado para la mejor. 9.Sus futuros puedan ser más mejor. 10.Es posible que una razón es que… 11.El malo que la mujer tiene… 12.Tuvieron muy pocos derechos y no tuvieron una voz en la sociedad.