1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 4Sra. Waters 4NHS 4español I.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Interrogative words = question words
Advertisements

Apuntes.. Es subjuntivo pt. 2 El concepto del subjuntivo… Remember that when we are using expressions of doubt, uncertainty or negativity we will use the.
¿Qué día es hoy? ¿Cuál es la fecha de hoy? y los interrogativos
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 4Sra. Waters 4NHS 4español I.
Science Meeting Junta de la Ciencia March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose.
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Cosecha Amarga Cosecha Dulce: El programa Bracero
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Yaz Waters - Hola, Hola Unit- Day 1 Sra. Waters NHS español II
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
12/1-12/9. 7 TH GRADE Chapter 7a - Repazo ◦ Ropa.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Los Adjetivos Sra. Waters español 1. Unit Objectives Throughout this unit students will revisit: –Greetings & Salutations –the verb Ser in the present.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Señora Waters español II
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
26 de febrero de  Escribe en español  1. My stepbrother and stepsister live in Oregon.  2. We like to dance and sing in class.  3. My grandmother.
Repasar para el Examen.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Definition
(EN ESPAÑOL) YOU WILL SEE A QUESTION, AN ANSWER OR A PHRASE. YOUR GOAL IS TO FIGURE OUT HOW TO ANSWER IT, WHAT THE QUESTION SHOULD BE OR A RESPONSE. WRITE.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 4Sra. Waters 4NHS 4español I.
ALC 47 Hoy es jueves el 30 de enero, Unscramble the letters to make words. If necessary use your vocabulary list for help. 1.seaprd 2.usaebol 3.socamat.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Sub plans October 24th. Preguntas esenciales: ¿Por qué los países centro americanos han tenido tanta inestabilidad? ¿Qué cosas tienen en común los países.
Irregular Imperfect Verbs El 24 de febrero de 2015.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Mis amigos y Los Adjetivos Spanish4Teachers.og Sra. Waters NHS español I.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Please choose five pictures. Por favor, elija cinco fotografías. Make a list of words about each picture that you choose. Haga una lista de palabras sobre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
EL MUNDO MYSTERY SKYPE. Learning Goals Students will connect with classes around the world and discover where they are by asking yes/no questions. Students.
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
Vámonos Complete and write out the following sentences. 1) Yo ___________________ (necesitar) mucho para la clase de español. 2) Tú no ___________________.
Las palabras interrogativas ¿?. Tag questions Igual que en inglés, es una afirmación seguida por (followed by) una pregunta para confirmar. Vives en una.
¡Feliz día de los Muertos!
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II. Examenito de la canción 23 o 24 de octubre va a ser el examenito para la canción ”Adrenalina ”.
Hoy es martes el veintisiete de octubre SWBAT: Apply house and home vocabulary to describe different houses to partners HAGAN AHORA: CONTESTEN LAS PREGUNTAS.
Las Preguntas y Las Palabras Interrogativas. A comprobar: Interrogatives ¿Cómo? ¿Adónde? ¿Quién(es)? ¿Cuántos(as)? ¿Cuándo? ¿De dónde? ¿Qué? ¿Cuánto(a)?
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
ALC 62 Jueves el 2 de diciembre All slides are on timer Bring coloring items mañana.
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
¡Entretenerme! Sra. Waters español II. Unit Goals.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
El Objeto Directo Direct Object Pronoun Sra. Altamirano.
Un día…tres preguntas: ¿Cuáles clases te gustan? ¿Cuál es tu clase favorita? ¿Cómo son los profesores?
¿Qué actividades vas a hacer? …and the Immediate Future Tense.
Saber Vs. Conocer Sra. Altamirano Español II. First, we need to learn the conjugation of the verb SABER Yo sé Tú Sabes él, ella,ud. Sabe Nosotros Sabemos.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Reader’s Workshop Taller Literario How to choose a book Cómo elegir un libro.
Vámonos Translate the following: 1. At school, the students have to study 2. We have to vacuum. 3. The kids have to be careful at the park.
Question Formation Español Uno.
Mis amigos y Los Adjetivos
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.
Question Formation Spanish I Page 52.
Saquen la hoja de práctica
Transcripción de la presentación:

1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 4Sra. Waters 4NHS 4español I

La Abeja 2

Repasar palabras interrogativas Usar las palabras interrogativas para escribir Learning Goals for this Lesson Can I write questions using interrogativos? Lesson Essential Question

Vamos a Repasar 4We’re playing for dulces 4http:// errogatives-spanish--quizhttp:// errogatives-spanish--quiz 4

Juan’s vacciones en México 4http://education- portal.com/academy/lesson/list-of- spanish-question-words-practice- quiz.html#lessonhttp://education- portal.com/academy/lesson/list-of- spanish-question-words-practice- quiz.html#lesson 4Listen & follow along as we hear about Juan’s vacciones en México 5

Repaso del Cuento 4 Again we’re playing for dulces, so keep your voices down as we see who remembers the story & can answer questions about it. 6

Q & A Session o Remember the game Guess Who?? o Con tu compa ñ ero pick an athlete, famous person, or movie star to describe o It can be ANYBODY! Think creatively… o Write down 6 Spanglish questions using interrogativos that might help someone figure out who your secret person is o After 12 minutes, we’re switching questions & playing the game 7

IDEA for a larger project 4http:// gsterhttp:// gster 4 not sure how to go about creating a project like this w/ level 1 students… 8